Gå til innhold

LovelyMonroe's harmoniske verden


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Alt som inneholder banan er godt, syns jeg! :jepp:

Hvordan går det med deg? Utrolig skummelt at du besvimte, og at du er svimmel så ofte! :tristbla::klemmer: *klappeogtrøstepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det virkelig kalorifri sjokoladesaus? Jeg tror typen min blir veldig glad for å høre dette!

Beklager sent svar på det du skrev her inne, men har vært syk så har ikke hatt mye energi til hverken å lese eller skrive noe som helst. Men ja, hunder generelt er jo egentlig herlige. :rodmer: Og ja, du er virkelig beundringsverdig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm! kanskje litt av hver? :popcorn:

Hihi, jeg lagde meg en frukt/nøtteskål med sausen over, yum yum!

Alt som inneholder banan er godt, syns jeg! :jepp:

Hvordan går det med deg? Utrolig skummelt at du besvimte, og at du er svimmel så ofte! :tristbla::klemmer: *klappeogtrøstepå*

Banan er jo faktisk dritgodt!! Smakt kokebanan? Det er egentlig ikke en banan, men ser helt ut som en... og er kjeeempegod å steke i panna med litt olje, og deretter ha sirup/honning eller det du vil over, nam!! Kjøpes på innvandrerbutikker, og ser slik ut(jo mer brun de er, jo mer moden er de.. så en mellomting mellom grønn og bruk er ok, de er fine inni selvom), kjempegodt. Går bra med meg, skrev litt i fem kilos tråden til deg ang det. Alt vel, men er mye som skjer fortiden og det har sine belastninger, likevel - prøver jeg å trekke frem de positive tankene, og når jeg er på tur med hunden(eller ellers når jeg har tid til å skikkelig tenke...) så pleier jeg å gå igjennom i hodet mitt, alt som er posetivt fortiden, og tenke at jeg egentlig har det veldig bra.. tenke på positive og kjekke ting som snart skjer, ting jeg gleder meg til, at jeg faktisk er slank og pen, har to flotte husdyr, har en fantastisk kjæreste... osv osv, si positive ting om deg selv er også viktig for selvtilitten, så jeg prøver :) ang besvimelsen så vet jeg ikke hva det var.... jeg håper bare jeg slipper å gå igjennom det igjen, var ekkelt synes jeg!

Finnes det virkelig kalorifri sjokoladesaus? Jeg tror typen min blir veldig glad for å høre dette!

Beklager sent svar på det du skrev her inne, men har vært syk så har ikke hatt mye energi til hverken å lese eller skrive noe som helst. Men ja, hunder generelt er jo egentlig herlige. :rodmer: Og ja, du er virkelig beundringsverdig. :jepp:

JEPP! Jeg elsker den! Den kan smake litt rar alene, men det er gjerne bare de første gangene, den blir på en måte litt sterk alene, eller... syrlig.. vet ikke. Men jeg synes den er veldig god fordiom og også veldig god på eller i ting, ellers hvor du ville hatt sjokoaldesaus, og med verdens beste samvittighet. Den inneholder vist sucralose(aspartam), og det er jeg ikke så begeistret over, men det er aspartam i nesten alt... tyggis, brus osv... menmen, det får gå med så lite :) Jeg skal definitivt kjøpe den igjen i hvertfall. De har flere kalorifrie produkter, her kan du se dem, merket heter walden farms... Jeg har også honey dijon dressingen derfra og den liker jeg godt! God på salater og til mat, eller til å dyppe diverse i, som en dip. Nomnom :sikle:

Går helt fint det, har selv hatt litt lite energi i det siste, og da er det ikke alltid KG blir førsteprioritert... seeelvom jeg synes det er litt avlastning å bare sitte innpå her og snoke rundt :lur:

Hvordan dårlig er du? Har vært innom dagboken din en del ganger, så den skal jeg begynne å lese oftere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde streptokokker. Uff! :gjeiper: Hvilken av de da? :ler:

Oi, takk for tips! Nå blir mannen glad hvertfall. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går litt bedre med deg nå! :klem:

Det hjelper å tenke positivt, og det virker du jo i utgangspunktet flink til. Men det er klart det ikke er så lett alltid. Hund, kjæreste og slank & pen hjelper hvertfall!:-)

I dag orker jeg ikke å trene selv, så jeg følger ditt eksempel. Trene når man orker, ta det med ro når man ikke orker. Gikk tur med hesten min da, men det går jo i sneglefart! :gjeiper:

Blir veldig imponert over hvor mye greier du lager. Skulle ønske jeg var like gira på å lage ting på kjøkkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, forresten, jeg svarte på PM’en din, men etter at jeg fikk sånn ca hundre nye knapper å trykke på i moderatorland håper jeg at jeg gjorde det og ikke at det bare ser sånn ut! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går litt bedre med deg nå! :klem:

Det hjelper å tenke positivt, og det virker du jo i utgangspunktet flink til. Men det er klart det ikke er så lett alltid. Hund, kjæreste og slank & pen hjelper hvertfall!:-)

I dag orker jeg ikke å trene selv, så jeg følger ditt eksempel. Trene når man orker, ta det med ro når man ikke orker. Gikk tur med hesten min da, men det går jo i sneglefart! :gjeiper:

Blir veldig imponert over hvor mye greier du lager. Skulle ønske jeg var like gira på å lage ting på kjøkkenet!

Hihi, ja... så prøver jeg å tenke på andre ting også... kanskje det er noen pakker fra iherb jeg snart skal få? Kanskje gjorde jeg det bra på siste prøven osv. Ja, jeg er vel kanskje flink til det, men jeg jobber likevel MYE med meg selv.. men jeg får igjen for det! Før husker jeg at når jeg leste at folk var så positive, og så positive mennesker kunne jeg ikke forstå hvordan de fikk det til.. jeg jobber meg mot det målet og bli mer og mer livsnyter... det er viktig med denne positiviteten :)

Jepp, helt greit å ta seg en fridag iblandt! Så det er godt du gjør det! Og uansett hvor sneglefart dere går, så har du jo gått, det er jo bedre enn å ligge i sofan er det ikke? Så superbra, sier jeg! :jepp: Har forstått du hadde fjording, åh... herlige hester! Husker jeg hadde så lyst på fjording da jeg var mindre... men så fikk jeg interessen for disse kaldblodsene, og endte opp med en, herlige dyr :)

Åh, takk.. hihi... :roedmer: Jeg hadde aaaaldri i livet trodd jeg skulle bli så intr i å lage mat, og å være så mye på kjøkkenet som jeg er.. jeg var ikke sånn før i det hele tatt! Har alltid likt å lage mat, men har aldri hatt den store interessen, eller selvtilitten innen det som jeg har nå. Det er kjempegøy, og fortiden lager jeg nye retter hver dag! Men må huske å skrive oppskriftene ned da, det er jeg litt dårlig på.. så glemmer jeg hvordan jeg lagde de... men idag lagde jeg meg noen gode "matmuffins" som ifølge min oppskrift skal inneholde fetaost og oliven, men jeg hadde ikke det nå så jeg puttet i litt "fake" osteterninger istendefor. Denne fake-osten har jeg laga selv, hihi... spennende... muffinsene er laga av mais og rismel og er veldig gode og mektige, og har en deilig salt smak.. nomnomnom! Spiste det sammen med en skål med stekte erter, byggryn, solsikkekjerne og gresskarkjerne. Det var veldig godt :)

er dårlig på å legge ut oppskrifter da.............. bør blir flinkere til det!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bake med den? :gjeiper:

Aaaaner ikke, men oooh, du gav meg en ide!!! vil teste ut! :lur:

Men har så mye andre sjokoladeeratninger, eller hva jeg skal kalle det, så har faktisk ikke tenkt på det. men oh.. tenk da... og ha noen deilige muffins med flytendes sånn sjokoladesaus inni :hjerte: I WILL TRY!

Oh, forresten, jeg svarte på PM’en din, men etter at jeg fikk sånn ca hundre nye knapper å trykke på i moderatorland håper jeg at jeg gjorde det og ikke at det bare ser sånn ut! :gjeiper:

Ja, jeg fikk den! Og tuuusen takk for at du svarte, det var kjempekjekt synes jeg :) Skal svare deg så snart jeg kan! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om det funker da! Og så evt skriv oppskriften her. :gjeiper:

Ja, man har en del nye greier som moderator. Rapport-senter og div andre verktøy man trenger for å rydde i et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uh, fænsi :ninja:

Ja, det skal jeg gjøre.. men........ har en liten regel om å ikke bake den slags i ukedagene(selvom det igrunn er ganske så sunt siden det ikke er hvitt mel,smør el sukker i..)... og til helgen reiser jeg, men... kan kanskje ta den med meg og teste ut, teste det ut skal jeg i hvertfall, og selvfølgelig poste resultatet her! Wiho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, da venter jeg på rapport! :lur:

I mellomtiden kan du jo poste oppskrifter til noen enkle middager/lunsjer som går på et kjøkken på 6kvm. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du får meg i hvertfall til å le :hoho: ........ :skratte:

Det skal jeg gjøre, må bare tenke ut hvilken. Hihi. Noen innspill? Har så mye jeg i hodet mitt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte: Det er jo bra. :lur:

Noe med Bulgur? :klo: Nei, jeg vet ikke. Er så mett at jeg ikke klarer å tenke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt greit å ta seg en fridag iblandt! Så det er godt du gjør det! Og uansett hvor sneglefart dere går, så har du jo gått, det er jo bedre enn å ligge i sofan er det ikke? Så superbra, sier jeg! :jepp: Har forstått du hadde fjording, åh... herlige hester! Husker jeg hadde så lyst på fjording da jeg var mindre... men så fikk jeg interessen for disse kaldblodsene, og endte opp med en, herlige dyr :)

Ja, har en fjording! Men hun er en gammel dame, så derfor er ikke tempoet som det var før. Når jeg fikk henne hadde jeg mange turer der jeg lurte på om vi kom til å komme hjem igjen begge to, siden alt i hele verden var så farlig at vi måtte løpe fra det hele tida, hehe! I dag så hun forresten en utrolig farlig minitraktor som *drumroll* kasta ut jord fra skuffa si fra en høyde!! :sjokkert: Så da måtte hun galoppere et par steg sidelengs, vrinske høyt og stirre forferda på dette monsteret!

Aww, så koselig med kaldblods! Min er jo også det, bare en gul variant, hehe! Kaldblodser mener jo gjerne at alt kan ofres, så lenge de har mat! Sikker på at min hadde valgt grønt og saftig gress selv om jordet hadde brent, hehe!!

får man nye knapper som moderator??? :briller:

Ja, som Kadust sier, mye redigeringsgreier. Men nå bare surrer jeg rundt og prøver å skjønne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å komme på noe, så poster jeg imorgen, KaDust! :jepp:

Rainbow: hihi, så søt da.. eller ja.. innimellom så er jo aaalt skummelt. Husker hesten min... ( huff, som snart ikke er min lenger, salg i april :sukk: ), var så utrolig redd for bosspann, eller søppelspann som dere kanskje sier på østlandet.. og til de grader redd også - men ikke alltid da, bare sånn når det passet han! Hehe! Også traktorer/lastebiler, og fugler også iblandt... skikkelig kaldblods må jeg si!... haha. Men han var veeeeldig rolig snill også, bare kvapp litt lett til å være kaldblods. Ja, din er jo igrunn også en kaldblods, men min var en renraset, en kaldblodstraver. Viste du hvem rappot var? :) Hesten min var x-traver, men han hadde virkelig ingen travnykker, eller da jeg kjøpte han kunne han INGENTING, ikke galoppsjenkel, ikke å faktisk gå eller løpe i en bane, var kjempestiv på ene hånden og ja... kunne nada. Men jeg lærte han så mye, og han var så flink... og den fremgangen vi hadde sammen, det savner jeg virkelig. På slutten når jeg hadde han før han ble satt på for, så var han veldig flink i dressur, kunne arbeidsgalopp fra holdt, skifte galopp på diagonal, sjenkelvirkninger, etc etc .... han var så flink! Og han hoppet glatt 90 bane(kanskje ikke så mye, men greit for kaldblods å være), og han var kjempeflink i longering, løp i ring rundt meg uten noe tau i ridehallen og kunne fatte både trav og galopp ved å se på signalene mine, trengte ikke å si det en gang.. hadde tegn jeg gjorde, og holdt og ja, gullegutten min! ååååå, jeg blir helt lei meg av å snakke om det. Dette skulle aldri skje meg, å selge han har aldri aldri aldri vært et alternativ. Helt til nå. Men jeg ser hvor godt han har det på hestepensjonatet og de vil virkelig kjøpe han, han er deres favoritthest, så snill og god som han er. Det er jo virkelig himmelen for han å være der borte... han står ute hele året i flokk, i en egen DAL! og det er bare nydelig der.... på en egen øy faktisk! Jeg unner ham det virkelig, og det blir ikke et alternativ å kjøpe ham tilbake etter utdanning heller, både fordi han nå i sommer blir 18 år, og også fordi han vil få det mye bedre der enn jeg noen gang kan tilby ham i min livssituasjon.

jaja. noen ganger i livet må man ta kjipe valg, og valg man aldri trodde man skulle ta. Men en ting er sikkert, og det er at jeg skal ha meg hest om noen år, når det passer meg. Kjæresten min vil også at vi skal få oss hest, gjerne hver sin, når vi engang flytter på landet, på et småbruk :)

Det er litt ekkelt å ha vært vekke fra hest i to år... det er småting jeg har glemt... som hva forskjellige ting heter, glemmer veldig lett, men hadde komt lett inn i det igjen da, men huff.. det skremmer meg, og gjør meg veldig trist at det er ting jeg glemmer... jeg som kan så mye om hest!... en annen kjip ting er at kjæresten min aldri har sett meg med en hest, aldri sett meg ri, og det er jo virkelig hest som har vært, og er livet mitt. Jeg føler han ikke har sett en veldig viktig del av meg. Og jeg vil jo at han skal se hvor flink jeg er også, vi alle vil jo vise noe vi er god i, men det får jeg liksom ikke... men bare vent, det kommer.

Så oppi dette da, som er veldig negativt, så prøver jeg i hvertfall å se lyst på det, å tenke at hesten min får det jo kjempefint og har det jo helt fantastisk. Jeg får også god tid til studier, mens jeg vet han har det bra hos sine nåværende eiere. Jeg tenker også at jeg om noen år endelig får bli skitten under neglene igjen, og tråkke i hestedrit, møkke, lage til mat... ri på deilige turer, svømme med hest igjen, kjøre vogn, stå i timesvis med børste under røyteperioden med fult av hår over hele meg, og å lukte hest igjen. Oh, i miss it.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde laget meg tre proteinpannekaker til kvelds, tok en og var rett ute en tur.. og når jeg kom inn var det tomt. tror du ikke hunden min hadde klart å hoppa opp på benken og spist begge to?? :skratte: ... fy... dårlig oppdragelse :fnise: og med proteinpulver i og alt... blir sterk den hunden der da :fnise:

Men å, kjedelig :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...