Gå til innhold

Treningsdagboken til Kadust


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke det blir noe trening idag. Siden jeg skal spise middag hos tante idag (hun har bursdag) og det er pølser som er på menyen. Pølser er ikke akkurat noe å bygge en treningsøkt på.. Så da blir det vel bare tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tøying har kroppen også godt av! :jepp: Det var forresten en god idé, bevegelighetstrening kan jeg jo legge inn selv om jeg skal ha vondt i armen fra i ettermiddag av!! Tusen takk for tips KaDust! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wuhu, jeg kom meg på trening likevel!

Så det ble ca 25 min, og ca 2.75 km. Da løp/jogget jeg om hverandre, men klarte å jogge langt mer enn sist, og km-standen har økt betraktelig. Første delmål er å klare 5km på samme tid. :jepp:

Men det største målet mitt er å klare å jogge med farten 9km/h en time i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet idag:

Frokost: 1 skål weetabix.

Lunsj: 2 speltskiver med egg, italiensk salat og tomat.

Mellom: En hel agurk. :gjeiper:

Middag: Kyllingboller, pasta, saus og salat.

Etter trening: 2 kyllingboller og shake.

Har også spist noe lakris. :snurt:

Men, det trente jeg vel av i sted.

Tøyinga var forresten effektiv som vanlig. Men jeg må få se å få kommet til en spesialist med ryggen min altså.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det ser jeg, Neferet!

Jaja, jeg var flink og løp alt jeg hadde igår. Og nå sitter jeg her med skikkelig halsbetennelse. :daane: Jeg tok imot den betennelsen med åpne armer siden jeg løp og løp! Menmen, heldigvis har jeg time hos legen idag fra før av. Så skal få satt en stopper på det her. Nekter å bli syk nå.

Frokosten idag består da altså av kun et glass appelsinjuice. Så håper jeg det ikke kommer på veien til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. God bedring :kose:

Får håpe legen setter en stopper for det før det blir ille :)

Tøying driver ikke jeg så mye med, hva er egentlig det godt for? Tøyer etter gruppetimene jeg tar ca 3 ganger i uka, holder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøying er godt for å få strekt ordentlig på musklene og å gjøre de mer bevegelige. Det gjør at sjansen for strekk og skader minsker betraktelig og man vil generelt få mindre vondt i kroppen og man blir ikke like stiv og støl.

Kommer jo an på hva du tøyer, og hvor lenge. På tøyegruppene våres bruker vi en time, og da er vi innom alle muskelgruppene, det er veldig viktig å tøye rygg, skuldre (og tøyer man skuldre MÅ man tøye bryst også). Det anbefales at hvertfall ryggen tøyes ordentlig minst 2 ganger i uka. Men sånn kjapp tøying etter trening tells ikke, og folk flest tøyer feil før de får det vist hos evt. fysioterapeut. Vi har jo en fysioterapeut som leder tøyetimen. :)

Edit:

Man skal forresten helst ikke tøye etter en styrketrening, for da er muskelfibrene i musklene skjøre nok.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke tøyetimer vi, men det høres jo smart ut. Høres litt skummelt ut å begynne med på egenhånd også, så kanskje like greit å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har noen å vise deg øvelsene, så bør du ihvertfall få en time hos en fysioterapeut som kan si deg hva du trenger å tøye mest og hvordan. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, penger er TEIT.

Hmm, lurer på om jeg skal trene selvom jeg har streptokokker. Bare ikke presse meg like mye som jeg vanligvis gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert gjort det, men så er det vel en grunn til at jeg alltid er av og på syk i flere mnd når jeg først er blitt syk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg ville heller kledd godt på meg og gått en tur. Da får du kommet deg ut og bevegd deg, uten å slite deg ut. :-) Gåtur, altså, ikke JOGGEtur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tur må jeg uansett, flere ganger om dagen, siden jeg ikke har noe hage her jeg bor og ikke kan sleppe ut Kessie sånn sett. :jepp:

Men jeg har jo styrke idag, jeg vil. :( Har egentlig fått ganske definerte muskler, samboer synes det er drithett. :lur: Det er vel muskeløkelsen i lårene mine jeg liker best. Litt mer muskler og litt mindre fett på lårene nå, så er jeg fornøyd der.

SÅ JEG KAN IKKE BLI SYK! DA MISTER JEG MUSKELMASSE OG FÅR MER FETT. Aaaa. Da kommer jeg jo ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...