Gå til innhold

Treningsdagboken til Kadust

KaDust

Anbefalte innlegg

Haha, Fashionista! Godt med et ekstra meldem. :gjeiper:

Igår ble det heller ikke noe trening. Herregud. Vi skal prøve å få det til idag før vi stikker til Fredrikstad, og så skal vi prøve å få til noe i morgen etter jeg har vært i Sverige. Fra og med mandag skal vi hvertfall starte å veie mat å sånn og trene for fullt. Veie maten gjør vi mest fordi vi alltid lager for mye, og ender opp med å ete opp alt og bli kvalme og stinne fordi vi ikke vil sløse med maten. Det er ikke bra for noen av oss, så på tide å starte lage akkurat nok mat.

Gårsdagens måltider:

Frokost: 3 ryvita med kokt skinke, en kopp te

Mellom: 1 ryvita med peanutsmør

Lunsj: En skål havregryn med tørket frukt

Middag: 4 skiver stenbakt kornbrød med ost

Kvelds: En pose baconsvor

Jeg hater mat når jeg er deprimert..

Vi avsluttet dagen med en lang økt sex, så det ble noe forbrenning av kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet. Det som er dumt, er at kroppen bruker skikkelig lang tid på å bli kåt da, selvom jeg i hodet mitt vil ha sex med kjæresten. Kan være irriterende iblant, men han tar seg god tid på å varme meg opp når det er sånn, haha.

Æsj, vi droppet alt som var av trening i helga også, det ble for mye stress og han var ikke helt i form idag. Men idag starter vi med trening igjen, og skal nå også veie maten vår så vi ikke overspiser bare fordi vi har lagd for mye. Nå er det ingen unnskyldning lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag trente vi skuldre og rygg!

Oppvarming: 10 min, 6.5km/h, 20kg 12 rep t-bar

T-bar roing: 30kg, 12x3

Superset: Nedtrekk 30kg, Rygghev 40kg - 10x3

Enarms hantelroing: 12kg, 10x3

Bred roing, tau: 12.5kg, 12x3

Militærpress: 15kg, 10x3

Øvrearmkombo: 4kg, 6*6*6x3

Skulderpress: 20kg, 10x3

Som sag får dere bare spørre dersom dere lurer på hva de forskjellige øvelsene er.

Må si at det var utrolig deilig å komme igang igjen med trening. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å komme seg til trening, når det er kjempedeilig å trene! Men men..

Hmm, maten husker jeg ikke helt idag. Skal prøve å se om jeg husker:

Frokost: 2 skiver steinovnbakt kornbrød med ost

Mellom: Multivitamin juice, og et eple

Lunsj: En skål crusli med tørket frukt

Mellom: Hmm, husker ikke om jeg spiste noe eller ikke? :klo:

Middag: Fiskegrateng

Kvelds (etter trening): Proteinshake, 50g cashewnøtter og litt baconsvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening idag og! Idag ble det kondisjon.

På 30 min jogget jeg 3.81 km. 0.15 km forbedring!

Maten idag:

Frokost: En skål crüsli

Lunsj: Risgrøt

Middag: Thaigryte

Ekstra måltid: To kornskiver med hjemmelaget syltetøy

Mellom: Baconsvor

Etter trening: Proteinshake

Blir sikkert litt mer utover kvelden også, merker jeg er sulten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er baconsvor sunt? Ser du spiser det som mellommåltid og det er jo kjempegodt! Driver og legger om kostholdet mitt en del, så er ikke ment som no frekt altså =P Bare greit å vite hva man kan spise og ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er jo egentlig rent fett, men det har mye proteiner. Så det er ikke så gæli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg heller før, men de forskjellige merkene smaker jo forskjellig og typen min har funnet ett nå som jeg liker ganske godt i sjokolade. Spesielt godt er den sammen med rismelk, siden rismelk er litt søtere enn vanlig melk. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg heller før, men de forskjellige merkene smaker jo forskjellig og typen min har funnet ett nå som jeg liker ganske godt i sjokolade. Spesielt godt er den sammen med rismelk, siden rismelk er litt søtere enn vanlig melk. :jepp:

Takk for tips! Da skal jeg prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det!

Uff, de to siste dagene har gått i ett. Fikk ikke engang trent på onsdag som planlagt. Men fikk sneket inn en økt idag før besøk!

Egentlig skulle vi trene hovedsaklig bein, og så litt triceps. Men alt av egenvekt på bein var opptatt, stenger og plassene, så da ble det litt bryst i tillegg og noen små beinøvelser. Så blir det lett blanding ut uka.

Dagens økt:

Oppvarming: 10 min tredemølle, 6.5 km/h

Superset: Pushdown 10kg 12x3, triceps tau 5kg 10x3

Fransk press: 10kg, 10x3

Kickback: 3kg pr hånd, 10x2

Flatbenk: 6kg pr hånd, 10x3

Pecdec: 15kg, 12x3

Superset: Leg curl 30kg 10x3, leg extension 25kg 10x3

Leggpress: 60kg, 12x3

Var deilig å få til en økt igjen hvertfall.

Maten idag kan jo også nevnes:

Frokost: 2 skiver flerkornsbrød med peanutsmør

Mellom: 2 fiberkjeks med urte-kremost, en kopp te

Lunsj: En skål weetabix

Mellom: Mandler

Middag: Kylling og ris (veldig spennende idag haha)

Kvelds: Proteinshake og eple

Vi har ikke så god råd for tiden pga utgifter på bil som har ruget på verksted i over ei uke nå, så maten blir relativt kjedelig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fått trent litt bein, bryst og biceps. Det var egentlig deilig etter en lat kveld igår.

Oppvarming: 10 min tredemølle, 6.5km/h

Knebøy m/kasse: 10kg 5 reps oppvarming.

10kg, 10x3

Markløft: 20kg, 8x3 + 2 reps

Brystpress opp, kabel: 5kg per arm, 12x3

Brystpress: 25kg, 10x3

Biceps stang: 15kg, 10x3

Superset: Biceps curl hantel 4kg per arm 10x3, hammercurl 4kg per arm 10x3

Superset: Underarm jekk 6kg per arm 20x3, underarm twist 6kg per arm 20x3

Maten har vært litt hipp som happ. Spist sunne måltider, men har blitt litt chips og sjokolade. :sjenert:

Jeg og typen har lest noen bøker av Jillian Michaels og vi har nå regnet ut hva kroppen vår forbrenner på en lat dag. 1400 kcal "scoret" jeg. Og på en aktiv dag ca 1600 kcal. Fikk også funnet ut av hvordan type forbrenning jeg har, så da vet jeg mer hva jeg skal spise. Så det er brææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent idag og, men ble så sent at jeg skriver det inn i morra. Skal jobbe i morgen, så trenger søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen igår:

Oppvarming: 10 min tredemølle, 6.5 km/h

Nedtrekk 15kg, 20kg 12reps, Rygghev15kg, 20kg 12x3

Superset: Nedtrekk 30kg 12x3, Rygghev 40kg 12x3

T-bar: 20kg 12 reps, 30kg 12x3

Hantel roing: 12kg per arm, 12x3

Bred roing: 12,5kg, 12x3

Militærpress: 10kg, 10x3

Øvrearmkombo: 4kg per arm, 6*6*6x3

Skulderprss: 20kg, 10x3

Var helt utslitt etter økten, vi tar jo knapt pauser og holder pulsen konstant høyt oppe. Men det er deilig.

Dagen idag:

Oppvarming: 10min tredemølle, 6.5km/h

Kondisjonsroing: 10min, 1.768 km

Rotating torso: 15kg, 12x2

Total abdominal: 25kg, 12x2

Tummytuck ball: 12x3

Ble en litt roligere dag idag, men er så støl og sår i hele kroppen at jeg tror det var like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten kartlegger jeg hva jeg spiser på kaloridagboka.com, for der ser jeg hvor mye karbo, protein og fett jeg får i meg i tillegg til kaloriene (ikke at jeg eeegentlig bryr meg så mye om det). Så om dere vil se hva jeg spiser får dere si ifra, så skal jeg skrive det her også.

Det er rart egentlig, jeg spiser jo relativt mye iløpet av en dag, og trodde jeg lå på rundt 1600-1800 sunne kalorier. Men neida, selvom jeg spiser 7-9 måltider om dagen, så ligger jeg på mellom 900-1100. Skjønner ikke at det er mulig, jeg burde jo forhøye kaloriinntaket til hvertfall 1300, men da må jeg jo spise i ett sett føler jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink Kadust!

Takk forresten for kaloridagbok:) Er litt spent på hvor mange kalorier jeg spiser...

Endret av Sailor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress. Synes den er kjempebra, den gjør en generell regning på hvor mye kalorier du bør spise om dagen for å gå ned så og så mye, og hvor mye du allerede forbrenner dersom du er kalorifanatiker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg syns er litt vanskelig er å skrive salaten. Jeg spiser salat hver dag og liker å blande den med alt mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...