Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella

I den ene bryllups-spleisen så var det en ufør kvinne som søkte om penger til bryllup. Ok at hun er ufør og ikke har så mye penger, men mannen var i jobb men "ikke så flink til å spare"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor finner dere alle disse rare på spleis? Jeg finner bare kreftrammede mødre, idrettslag osv som jeg syns fortjener alt de får der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wenda skrev:

Hvor finner dere alle disse rare på spleis? Jeg finner bare kreftrammede mødre, idrettslag osv som jeg syns fortjener alt de får der

Søk på bryllup 

Anonymkode: a6f6f...d00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, nå elsker jeg spleis!  Morsomt å lese en del av tiggerinnleggene 😂 :popcorn:

Men utenom de rare og frekke innleggene er spleis en god tjeneste for folk som må samle inn penger til helsemessige ting f.eks. Er ikke alle som har så mye.  

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på dette med spleis og bryllup. Ei på Facebook som la ut dette;

"Hva faen er problemet med å gi de en 50 lapp! 
Kjenner noen som giftet seg etter 1 mnd jeg de har vært gift i 4 år nå! 

La folk gjøre som dem vil!! 😤

Folk har faen problemer. Den verden her er syk!!!!

Flau over alle som ler av slikt!!!!!!"

også legger hun med link til ett vennepar som har lagt ut på spleis.no og hun har delt den linken 5 ganger på kort tid.... 

Anonymkode: a0eb6...bfb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/15/2017 den 19.47, Honey Dew skrev:

Synes det er ganske ego å tigge etter penger til sitt eget bryllup 

 

På 8/15/2017 den 19.50, Marimba skrev:

Medmenneskelighet og hjerterom er vel og bra, men det finnes de som har det ganske mye verre enn å ikke ha råd til å gifte seg..

Eller, ikke ha råd til å ha et selskap når de skal gifte seg, som de selv presiserer. Det er altså ikke det å faktisk bli gift som er der viktigste, det er selskapet.

Hadde jeg vært så gal etter å bli gift og ha selskap, uten å egentlig ha råd til det, så hadde jeg invitert til spleiselag og heller bedt folk droppe gave. 

Noen ganger ønsker mennesker med dårlig økonomi noen av gledene de fleste tar for gitt. Det er enkelt å le av andre mennesker når man ikke lever i deres sko

Nordmenn er kalde som ikke unner andre mennesker denne gleden fordi de er jo "fattiglus" og burde holde seg isolerte for seg selv

Anonymkode: e7613...81c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen ganger ønsker mennesker med dårlig økonomi noen av gledene de fleste tar for gitt. Det er enkelt å le av andre mennesker når man ikke lever i deres sko

Nordmenn er kalde som ikke unner andre mennesker denne gleden fordi de er jo "fattiglus" og burde holde seg isolerte for seg selv

Anonymkode: e7613...81c

Som jeg skrev før:

Det er ekteskapet som er viktig og ikke en fest. Det går fint an å gifte seg uten at det koster skjorten også

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen ganger ønsker mennesker med dårlig økonomi noen av gledene de fleste tar for gitt. Det er enkelt å le av andre mennesker når man ikke lever i deres sko

Nordmenn er kalde som ikke unner andre mennesker denne gleden fordi de er jo "fattiglus" og burde holde seg isolerte for seg selv

Anonymkode: e7613...81c

Ikke unne andre noe? Seriøst? Jobb for pengene dine som alle andre. Det er gratis utdanning i Norge, gjør det beste av de kortene du er tildelt så kommer du langt. 

Helt annerledes med de som er syke og av gode grunner ikke har midler, de kunne jeg gjerne sponset for å få sendt de på ferie o.l. 

Anonymkode: d57ec...0d4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger ønsker mennesker med dårlig økonomi noen av gledene de fleste tar for gitt. Det er enkelt å le av andre mennesker når man ikke lever i deres sko

Det er snakk om mennesker som tigger om penger for å ha fest når de gifter seg. Det er da vel for pokker ingenting som tilsier at nordmenn er kalde fordi de ikke unner noen en bryllupsfest fordi om de mener det er en uting å tigge om penger til det.

Kunne fint støttet saker der man trenger penger til medisin eller hvis noen vil spleise på noe fint for en hverdagshelt eller noe slikt. Men, bryllupsfest er ganske patetisk å tigge om, syns jeg. 

Anonymkode: d6da5...a96

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen ganger ønsker mennesker med dårlig økonomi noen av gledene de fleste tar for gitt. Det er enkelt å le av andre mennesker når man ikke lever i deres sko

Nordmenn er kalde som ikke unner andre mennesker denne gleden fordi de er jo "fattiglus" og burde holde seg isolerte for seg selv

Anonymkode: e7613...81c

Ærlig talt! Jeg er den «kalde nordmannen» du kritiserer her, og jeg var i akkurat samme situasjon da vi ville gifte oss for mange år siden. Hvis du gidder kan du jo lese om det lenger opp, men essensen er: Tagg vi penger av folk for å få det til? Nei, vi skrapte sammen det lille vi hadde, laget mat og kaker selv, og hadde en liten feiring, selv om den så langt ifra lignet på de flotte festene andre rundt oss hadde mulighet til å unne seg. Var vi bitre? Nei, absolutt ikke, vi var fornøyde med å gifte oss, og å feire kjærligheten innenfor de rammene økonomien tillot oss.

I dag er det liksom innafor å tigge fordi det gjøres på nettet. Vi giftet oss før internett. Eneste måten å tigge på da hadde vært å gå til avisa, eller stille seg opp på gata, eller utenfor butikken, og tigge fra forbipasserende. Hva ville du tenkt om det? Stå der og tigge fordi du ønsker deg en luksus som du ikke kan unne deg selv, mens andre folk faktisk må tigge for å få det mest livsnødvendige, som mat, klær og tak over hodet!? Det er faktisk akkurat det disse folkene gjør, og de eier ikke skamvett!

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen ganger ønsker mennesker med dårlig økonomi noen av gledene de fleste tar for gitt. Det er enkelt å le av andre mennesker når man ikke lever i deres sko

Nordmenn er kalde som ikke unner andre mennesker denne gleden fordi de er jo "fattiglus" og burde holde seg isolerte for seg selv

Anonymkode: e7613...81c

Jeg er ufør med minstesats og jeg kunne aldri i mitt liv tigget etter penger på den måneden

Har jeg ikke råd til dyre utenlandsferier så koser jeg meg hjemme, griller og bader om sommeren osv. 

Har jeg ikke råd til et bryllup så lar jeg være å gifte meg. Ev drar på tinghuset, har et lite selskap hjemme. Kunne til nød hatt spleisefest innad i familien, men aldri tigget etter det på nettet fra fremmede folk

 

Og tro meg, je har hatt dårlig råd. Av den typen at jeg ikke kunne gå ut når det var som kaldest om vinteren pga mangelen på sko og jakker som egnet seg. Av den typen at jeg fikk strømmen avstengt midtvinters og måtte til slutt sage opp stuebordet og bruke det som ved på de to kaldeste dagene før strømmen kom på igjen. 

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.8.2017 den 6.21, MarianneE skrev:

Vi har samme venn på facebook! 😂😂

Jeg har reagert på det samme og har virkelig måttet nesten sitte på henda mine for å kommentere til henne at da kanskje de burde vente med giftemålet 

Haha, huff. Synes egetlig dette bare er toppen av kransekaka, hu deler ganske mye jeg rart egentlig. Ikke minst "modell "siden på facebook hun opprettet for en stund tilbake. :>

Anonymkode: 61274...5b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig mye hurper i denne tråden. Her skal skomakerne bli ved sine lester, ja!

Opplevde en jeg syns var litt overshare i dag, dog; noen som hadde tatt bilde av seg selv, mens de kastet opp - for å liksom "bevise" at hen var hjemme fra jobb med god grunn.

Anonymkode: b2cb7...be7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig mye hurper i denne tråden. Her skal skomakerne bli ved sine lester, ja!

Opplevde en jeg syns var litt overshare i dag, dog; noen som hadde tatt bilde av seg selv, mens de kastet opp - for å liksom "bevise" at hen var hjemme fra jobb med god grunn.

Anonymkode: b2cb7...be7

:kvalm:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En fyr har lagt ut bilde av datteren som sitter på do, hvor han skriver hvor flink hun er og at hun snart slutter med bleier..... :frkk:

Anonymkode: a0eb6...bfb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenter et hjerte hvis jeg betyr noe og er en ekte venn for deg!

Jeg elsker kjæresten min så utrolig mye. H*n er verdens beste. I dag har vi vært sammen i x antall minutter/timer/dager/uker/år. Elsker deg av hel mitt hjerte(pluss masse bilder)

Mødre som deler 700000 (LIKE) bilder av ungen sin på 3 måneder.

Anonymkode: 1dbba...9df

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Onsker-du-a-gi-barnet-ditt-et-sjelden-navn_-finner-du-mange-gode-forslag-her---10506b.html 

Han "navnesjefen" har tydeligvis ikke lest på HH, men likevel sniker det seg inn navn som Gesine (j) og Adelsten (g) :hoho: Jeg er ikke eldre enn at jeg husker Adelsten-butikkene. Hva skjedde med dem? Og er det innafor å kalle poden Kappahl, eller må man vente 10 år? 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...