Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

"Da har NN begynnet å spy 🤢"

 

Med bilde av ungen som ligger i senga med bøtte ved siden av. Dama legger ut bilder av ungene sine så og si hver dag, én ting er bilder av en smilende unge som leker eller noe, men dette var drøyt. Er ikke en baby heller, ungen er 8-9 år. Ikke mange år til h*n får seg Facebook selv og ser alt moren har delt...

 

Unnskyld språket, men fy faen! :bond:

Anonymkode: 32118...982

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

 

Får høre mye rart om mæ sjøl for tia, fra andre, som har hørt det fra andre. Mange meninge om ka æ gjør, ka æ har gjort, og ka æ ska gjøre (???) – Mye rare spørsmål og mye rart som e sagt, som æ sjøl ikke engang skjønne noe utav..

Lure dokker på nåkka?

Være så snill å spør mæ! Fordi all snakk har en tendens til å nå mine øra uansett.

Hvis alle kan passe på sæ sjøl først, før dem bryr sæ om ka alle andre gjør, så blir verden en litt bedre plass å være!

«Ta på din egen oksygenmaske før du hjelper andre»

GOD HELG :)

 

 

Avsluttet med et bilde med populære (og irriterende) "visdomsordet" "Everyone is fightning a battle you know nothing about. Be kind. Always."

Utrolig dramatiske liv enkelte må leve. Minner meg om ungdomsskolen, men dette er et voksent menneske. Også morsomt at hun tydeligvis har misforstått meningen med "ta på din egen oksygenmaske før du hjelper andre" :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Jeg har en "bekjent" på facebook som er Tesla-freak. Sååå hveeeeeer eeeeeneeeesteeeeee gang han lader bilen sin sjekker han inn med "ladestasjonen ved X" - *føler seg full av energi* 

🙄 Ikke. Interessant. (I tillegg er han veeldig camping-entusiast og informerer alle facebookvennene sine om hvor 1. Nærmeste campingplass er og 2. Nærmeste ladestasjon er til enhver tid 🙃🙃🙃🙃 med påfølgende bilde av bilen sin i solnedgang/kø/vaskehallen/på parkeringsplassen/etcetcetc) 

for øvrig samme fyren som reklamerer for Norwegian Bank for å få vennene sine til å verve seg så kiden hans kan få en elektrisk Mini-Tesla (ellernoliknende). 

Anonymkode: 1a93c...e64

Å herregud, han der hadde jeg sletta tvert. Noe så irriterende :P 

På 2.8.2017 den 6.26, trachea skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal si :blink: Status dedikert til kjæresten.

 

Øy husker du hva jeg sa når vi begynte henge ? Per larsen   Neste person som fucker med meg og tiden min...... vil aldri glemme meg. Og du kjenner meg? Ærlig og holder alltid løfter 👌🏼
Meldte deg savnet!!!!! Trudde du var døøøøøø!!!

Frir, fryse egg, sprekker lyvd i et år????????

Synd at du viste deg å være min største tabbe! Sagt til Reka at du er ledig!

Falske faen!!!!! Betal leia, gi meg et hjem! 

Mora di sa du hadde tatt av deg ringen ? Du ville ikke ha meg? 😂
Gøtt Kærri og du er de to minst likte ass👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Nyt det, lufta er fri for alle! 

Enjoy 😉PS ! Hvor er du ? Du er meldt savnet på dag nr 7 . 

Anyone???? 

Og god bedring !!!!

Takk for meg 🦐

 

Navn er endret. Med unntak av "Kærri" :-P. 

Oisann... Enten er det en slags dikting, eller så må det være en eller annen form for røyking. 

Mine venner som er veldige på oversharing har tydeligvis tatt ferie. Det har vært veldig stille :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla-bekjent fortsetter....

"Idag er siste dagen med 0,25% rente på S75/S75D og X75D!

Noen som lurer på noe før de skal bestille?

Vi er flere her som kan gi dere 8000kr i rabatt og gratis superlading, og atpåtil kan vi gi dere litt personlig veiledning om det ønskes 1f642.png :-)

Det er ikke lov å gi ut linker i denne gruppa, men spør så får dere en pm tenker jeg. Eventuelt send en pm til en dere kjenner som har Tesla fra før 1f642.png"

Femten sånne Tesla-statuser i hue og rævva... Come on....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Tesla-bekjent fortsetter....

"Idag er siste dagen med 0,25% rente på S75/S75D og X75D!

Noen som lurer på noe før de skal bestille?

Vi er flere her som kan gi dere 8000kr i rabatt og gratis superlading, og atpåtil kan vi gi dere litt personlig veiledning om det ønskes 1f642.png :-)

Det er ikke lov å gi ut linker i denne gruppa, men spør så får dere en pm tenker jeg. Eventuelt send en pm til en dere kjenner som har Tesla fra før 1f642.png"

Femten sånne Tesla-statuser i hue og rævva... Come on....

Åja, han er selger altså? 
Det forklarer jo litt! Det er vel heller provisjonen han er ute etter enn å gjøre bilparken mer elektrisk :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2017 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Ei som driver med skikkelig jojo slanking. Og hver vektnedgang må dokumentets nøye på FB. Det er innsjekk på trening hver gang, bilder av seg selv med hvor mye hun har gått ned i vekt, bilder av maten etc. 

Moren til en kompis av meg har de siste månedene "sjekket inn" på treningssenteret hver gang hun er der med teksten: "Får vel trene litt i dag også? ;)"

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å trene uten å måtte skryte av seg selv med en status hver gang? :vetikke:

Endret av kenpet
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.8.2017 den 21.54, AnonymBruker skrev:

"I en alder av 29 har jeg nå lært noe som forenkler livet mitt veldig... At jeg ikke må pante flaskene i samme butikken som jeg kjøpte dem 🙈🙊🙈" 

 

Kanskje ikke direkte oversharing, men når du er kommunalt ansatt i en stilling med ansvar for andre mennesker i større grad så ville jeg kanskje ikke innrømt noe sånt til over 500 venner

Anonymkode: c3a32...872

Ser for meg 5-6 forskjellige bæreposer hengende i boden med skriften ''Kiwi Sletten'' ''Rema Storås'' hengende over.

''Nei, nå må jeg jammen meg ta en tur til Drammen igjen, kjøpte en flaske brus sist jeg var der''. 

Håper han ikke kastet flaskene i søpla hvis han ikke orket å dra tilbake der hvor den var kjøpt :) 

 

Anonymkode: 314a6...80f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kenpet skrev:

Moren til en kompis av meg har de siste månedene "sjekket inn" på treningssenteret hver gang hun er der med teksten: "Får vel trene litt i dag også? ;)"

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å trene uten å måtte skryte av seg selv med en status hver gang? :vetikke:

Jeg har en kollega som "klager" over det hver f*ckings gang hun er støl. Dritirriterende.

Anonymkode: 9e594...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Kid er engelsk. Det heter barn på norsk

Anonymkode: d0dbf...402

Faktisk så kommer ordet kid av det norrøne ordet kith, som betyr geitekilling/kje. Folk begynte å bruke det ordet om foreldreløse barn, fattige, eller som i følge dem på annen måte var lavere i verdi enn dere og deres barn. Så der lærte du det. 

 

Min verste oversharing var da en svakt bekjent la ut detaljer om hvordan hennes mann hadde vært utro og hvem med, tagga hennes venner, arbeidskollegaer osv. 

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 21.54, AnonymBruker skrev:

"I en alder av 29 har jeg nå lært noe som forenkler livet mitt veldig... At jeg ikke må pante flaskene i samme butikken som jeg kjøpte dem 🙈🙊🙈" 

 

Kanskje ikke direkte oversharing, men når du er kommunalt ansatt i en stilling med ansvar for andre mennesker i større grad så ville jeg kanskje ikke innrømt noe sånt til over 500 venner

Anonymkode: c3a32...872

Dette synes jeg er i en helt annen kategori enn oversharing.  

En morsom innrømmelse av en aha-opplevelse av noe som er så flaut når man først oppdager det at man helst vil holde det for seg selv - men så har man også blitt voksen og vet at de fleste har en eller flere sånne oppdagelser i livet, og velger å dele det allikevel - til glede for andre.

Min aha-oppdagelse var at som voksen kan jeg selv bestemme at jeg vil drikke juice på mandager.  Det var nemlig bare lov i helgene hjemme, og jeg holdt meg til den regelen helt til det gikk opp for meg at - hey - dette bestemmer jo jeg! 

 

 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fbf. som hermer. Hver gang jeg deler/liker/skriver noe tar det noen timer. Så gjør denne personen akkurat det samme og samme tema. Typ: baker jeg kake, baker samme pers. samme kake. Drikker jeg en ny type, gjør denne det også. Har jeg pusset opp soverommet, har denne personen også startet å pusse. Har jeg spørsmål om for eksempel hvilke type ditt eller datt jeg burde kjøpe, stille samme person det samme spørsmålet. I tillegg har vi mange felles venner, som syns det er merkelig. 

Anonymkode: c43bd...9a3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en fbf. som hermer. Hver gang jeg deler/liker/skriver noe tar det noen timer. Så gjør denne personen akkurat det samme og samme tema. Typ: baker jeg kake, baker samme pers. samme kake. Drikker jeg en ny type, gjør denne det også. Har jeg pusset opp soverommet, har denne personen også startet å pusse. Har jeg spørsmål om for eksempel hvilke type ditt eller datt jeg burde kjøpe, stille samme person det samme spørsmålet. I tillegg har vi mange felles venner, som syns det er merkelig. 

Anonymkode: c43bd...9a3

Hvem er denne personen for deg? Høres ut som en som er besatt av deg. jeg hadde slettet. 

(fbf=FaceBookFriend??) 

Anonymkode: 561e3...7eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, daemonia skrev:

Åja, han er selger altså? 
Det forklarer jo litt! Det er vel heller provisjonen han er ute etter enn å gjøre bilparken mer elektrisk :fnise: 

Han er ikke bilselger. Han har en annen jobb innen IT-something tror jeg. Men han tjener "penger" på å selge andre Teslaer, og kiden hans får en tulle-Tesla hvis han selger for x antall. Aner ikke helt hva han holder på med, men ser ut som han selger sjela si for småpenger  

Litt ala tupperware og Mary Kay-damer, så jobber han for Tesla, typ?

 (Samme fyr har også skamreklamert for Norwegian Bank kredittkort 🙄...) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en fbf. som hermer. Hver gang jeg deler/liker/skriver noe tar det noen timer. Så gjør denne personen akkurat det samme og samme tema. Typ: baker jeg kake, baker samme pers. samme kake. Drikker jeg en ny type, gjør denne det også. Har jeg pusset opp soverommet, har denne personen også startet å pusse. Har jeg spørsmål om for eksempel hvilke type ditt eller datt jeg burde kjøpe, stille samme person det samme spørsmålet. I tillegg har vi mange felles venner, som syns det er merkelig. 

Anonymkode: c43bd...9a3

Jeg vil sjekke profilen til denne personen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har en fbf. som hermer. Hver gang jeg deler/liker/skriver noe tar det noen timer. Så gjør denne personen akkurat det samme og samme tema. Typ: baker jeg kake, baker samme pers. samme kake. Drikker jeg en ny type, gjør denne det også. Har jeg pusset opp soverommet, har denne personen også startet å pusse. Har jeg spørsmål om for eksempel hvilke type ditt eller datt jeg burde kjøpe, stille samme person det samme spørsmålet. I tillegg har vi mange felles venner, som syns det er merkelig. 

Anonymkode: c43bd...9a3

Kan du ikke legge ut noen rare statuser som bare vises for vedkommende og noen få venner som vet om det? Og se om det blir kopiert?

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke legge ut noen rare statuser som bare vises for vedkommende og noen få venner som vet om det? Og se om det blir kopiert?

Anonymkode: ec50a...748

Jeg hadde ei som likte absolutt ALT jeg la ut, så jeg testet ved å skrive en skikkelig teit status, type "tenker å henge opp klær snart" og gjorde den kun synlig for henne. Hun likte den. Sykt irriterende :fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et ektepar som jeg har på ventelista sjekker inn på sykehus gang på gang. Og når noen drister seg til å spørre om hva som skjer, så legger de ut hva som feiler tenåringsønnen deres. Stakkars gutt!

Anonymkode: e1172...820

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble publisert offentlig på Facebooksiden til Lånekassen, så jeg regner med det er greit å dele. 

"Hei har fått med meg dere har nye regler for å søke stipend. Derfor har egentlig økonomisk spørsmål rundt søknaden til in datter.dere har nå lagt til grunn far sin økonomi +samboer. Far å mor til søker skilte 13 år siden. på vår adresse vert vårt utgiftspost på våres 2 ulike postadresse, husstander . Far som dere elegant drar inn i min datters søknad opplyser dere om inntekt +samt hans samboer. Skilsmisse reelt sett skaper to ulike familier med ulike typer jobber med ulike standard. Skilsmisse går å bo hver for seg å splitte opp å aldri ha felles økonomisk vekst sammen i alle de årene man er skilt. Hver gang jeg leser deres svar på søknaden blir jeg usikker på egen skilsmisse. Virker som jeg er gift etter 13 års skilsmisse og det virker som egentlig jeg lever i bigami...tredje part omsetning inn i bildet og da egentlig at vi skilte har flere felles barn plutselig.jeg håper dere skjønner at ny samboer til far har barn. Far har stiftet ny fam.og de lever i samme hus med utgifter. Hvordan kan dere være så frekke å overlate meg tilbake til min eks. ????"

Jeg dauer av den siste setningen. Hun fortsetter videre:

"Å tro man lever i et harmonisk bigami -illusjon som lånekassen har svart på søkers stipend-søknad når det gjelder økonomi ansvarlig ...ER DETTE SOM ET OVERGREP ..dette svaret deres i 2017 er bare helt urettferdig behandlet og forkastelig av dere ...etter min mening å alder til min datter som er over 12 år . Bestemmer selv hvor.og når . Dere har heller ikke respekt for skilsmisse loven.jeg som privatperson med 1 inntekt har ikke hjelp fra ytterligere 2 som dere hevder.dette hadde vært ytterligere gøy å dra hakket videre." 

En tipser om at hun bør ta dette utenom Facebook, og dama kvesser tilbake. 

Anonymkode: 749ae...394

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne ble publisert offentlig på Facebooksiden til Lånekassen, så jeg regner med det er greit å dele. 

"Hei har fått med meg dere har nye regler for å søke stipend. Derfor har egentlig økonomisk spørsmål rundt søknaden til in datter.dere har nå lagt til grunn far sin økonomi +samboer. Far å mor til søker skilte 13 år siden. på vår adresse vert vårt utgiftspost på våres 2 ulike postadresse, husstander . Far som dere elegant drar inn i min datters søknad opplyser dere om inntekt +samt hans samboer. Skilsmisse reelt sett skaper to ulike familier med ulike typer jobber med ulike standard. Skilsmisse går å bo hver for seg å splitte opp å aldri ha felles økonomisk vekst sammen i alle de årene man er skilt. Hver gang jeg leser deres svar på søknaden blir jeg usikker på egen skilsmisse. Virker som jeg er gift etter 13 års skilsmisse og det virker som egentlig jeg lever i bigami...tredje part omsetning inn i bildet og da egentlig at vi skilte har flere felles barn plutselig.jeg håper dere skjønner at ny samboer til far har barn. Far har stiftet ny fam.og de lever i samme hus med utgifter. Hvordan kan dere være så frekke å overlate meg tilbake til min eks. ????"

Jeg dauer av den siste setningen. Hun fortsetter videre:

"Å tro man lever i et harmonisk bigami -illusjon som lånekassen har svart på søkers stipend-søknad når det gjelder økonomi ansvarlig ...ER DETTE SOM ET OVERGREP ..dette svaret deres i 2017 er bare helt urettferdig behandlet og forkastelig av dere ...etter min mening å alder til min datter som er over 12 år . Bestemmer selv hvor.og når . Dere har heller ikke respekt for skilsmisse loven.jeg som privatperson med 1 inntekt har ikke hjelp fra ytterligere 2 som dere hevder.dette hadde vært ytterligere gøy å dra hakket videre." 

En tipser om at hun bør ta dette utenom Facebook, og dama kvesser tilbake. 

Anonymkode: 749ae...394

Jeg måtte inn å lese. Dette mennesket og jeg har felles kjente på facebook. Uff...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En tipser om at hun bør ta dette utenom Facebook, og dama kvesser tilbake. 

Anonymkode: 749ae...394

Dette er faktisk et reellt problem. Bidragsytere blir beregnet dobbelt opp, først via bidrag, og så via Lånekassen. Men kun pålagt å betale bidrag. Samtidig som barnet mister stipend, fordi bidragsyter tjener for mye. Men bidragsyter har allerede avtale om bidrag, og skal ikke betale mer. 

Skulle ønske flere tok opp det problemet!

Anonymkode: f83e8...7be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...