Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en i min feed. 

Alenemor med to barn der den eldste snart/er tenåring og er begynt å svette så fælt. Hun må visst kjøpe deo, han har også fått litt hår under armene. 

(Veldig kjekt om hele ungdomsskolen kan lese det)

Og datteren som går i barnehagen har tydeligvis ikke kontakt med faren. Kommer liksom "gullkorn fra barnemunn" om faren. Skikkelig kleint. 

Type: *jentami* fortalte at hun hadde planlagt bryllupet sitt og spurte om pappaen kom til å følge henne fram. Selvfølgelig *jentami* svarte jeg. Hvis ikke, så får jeg gjøre det. Du blir en vakker brud når du blir voksen. Blablabla

Og venninnene svarer: du er så god mor, du er den beste osv. 

Anonymkode: afe80...8f2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en i min feed. 

Alenemor med to barn der den eldste snart/er tenåring og er begynt å svette så fælt. Hun må visst kjøpe deo, han har også fått litt hår under armene. 

(Veldig kjekt om hele ungdomsskolen kan lese det)

Og datteren som går i barnehagen har tydeligvis ikke kontakt med faren. Kommer liksom "gullkorn fra barnemunn" om faren. Skikkelig kleint. 

Type: *jentami* fortalte at hun hadde planlagt bryllupet sitt og spurte om pappaen kom til å følge henne fram. Selvfølgelig *jentami* svarte jeg. Hvis ikke, så får jeg gjøre det. Du blir en vakker brud når du blir voksen. Blablabla

Og venninnene svarer: du er så god mor, du er den beste osv. 

Anonymkode: afe80...8f2

Dette er jo egentlig bare hjerteskjærende. 

Anonymkode: 749ae...394

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mer ut som noe mor selv har dikter opp.

Anonymkode: a8b9c...611

Var det jeg tenkte også da jeg leste det. Tviler på at datteren faktisk sa det.

Anonymkode: afe80...8f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt meldt inn i en gruppe hvor det er kronerulling for en "bekjent"(møtt henne to ganger på fest for kanskje ti år siden?) med MS som trenger penger til behandling i utlandet.... Og tiggingen vil ingen enda ta! :sinna: 

Jeg har full forståelse for at det må være helt grusomt at man trenger en halv million for å få en behandling som de ikke har i Norge, og jeg vet at de fleste klarer ikke å dra så mye penger opp og ut av rævva. Det er jo helt sjukt mye penger! Men jeg kommer aldri, aldri, aldri til å donere penger når innsamlerne prøver å GUILT TRIPPE meg til å gi penger. Ala typen "hvis du ikke bidrar, så kommer Susanne til å dø!" "Vil du ha på samvittigheten din at Susanne ikke fikk behandling?" Jeg syns selvfølgelig synd på henne, og det må være utrolig vondt, men jeg gidder faktisk ikke ha på min kappe at hun kommer til å dø.

 

Jeg donerte heller en hundrings til forskning om MS. Og melder meg ut av gruppa.

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt meldt inn i en gruppe hvor det er kronerulling for en "bekjent"(møtt henne to ganger på fest for kanskje ti år siden?) med MS som trenger penger til behandling i utlandet.... Og tiggingen vil ingen enda ta! :sinna: 

Jeg har full forståelse for at det må være helt grusomt at man trenger en halv million for å få en behandling som de ikke har i Norge, og jeg vet at de fleste klarer ikke å dra så mye penger opp og ut av rævva. Det er jo helt sjukt mye penger! Men jeg kommer aldri, aldri, aldri til å donere penger når innsamlerne prøver å GUILT TRIPPE meg til å gi penger. Ala typen "hvis du ikke bidrar, så kommer Susanne til å dø!" "Vil du ha på samvittigheten din at Susanne ikke fikk behandling?" Jeg syns selvfølgelig synd på henne, og det må være utrolig vondt, men jeg gidder faktisk ikke ha på min kappe at hun kommer til å dø.

 

Jeg donerte heller en hundrings til forskning om MS. Og melder meg ut av gruppa.

Anonymkode: 1a93c...e64

Jeg ble og meldt inn i en slik gruppe.  Synes det er stor forskjell på å høre om og melde seg inn i en gruppe selv og det å bli tvangsinnmeldt. 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt meldt inn i en gruppe hvor det er kronerulling for en "bekjent"(møtt henne to ganger på fest for kanskje ti år siden?) med MS som trenger penger til behandling i utlandet.... Og tiggingen vil ingen enda ta! :sinna: 

Jeg har full forståelse for at det må være helt grusomt at man trenger en halv million for å få en behandling som de ikke har i Norge, og jeg vet at de fleste klarer ikke å dra så mye penger opp og ut av rævva. Det er jo helt sjukt mye penger! Men jeg kommer aldri, aldri, aldri til å donere penger når innsamlerne prøver å GUILT TRIPPE meg til å gi penger. Ala typen "hvis du ikke bidrar, så kommer Susanne til å dø!" "Vil du ha på samvittigheten din at Susanne ikke fikk behandling?" Jeg syns selvfølgelig synd på henne, og det må være utrolig vondt, men jeg gidder faktisk ikke ha på min kappe at hun kommer til å dø.

 

Jeg donerte heller en hundrings til forskning om MS. Og melder meg ut av gruppa.

Anonymkode: 1a93c...e64

Har selv en søster med MS, og hun lagde en lignende gruppe hvor hun trenger penger for behandling i utlandet. Hun synes ikke det er kult å tigge om penger, men hun har blitt desperat og ser på dette som en siste utvei.

Hun skriver dog ikke ting som: "Gir dere meg ikke penger, dør jeg!"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som nylig har blitt veganer...og fra dag 3 så var hun helfrelst, type PLAGSOM! Deler på facebook og insta at det ikke er forskjell mellom hund og ku, deler bilder og visdomsord a la vegan, deler søte bilder av babydyr og grusomme bilder fra slakt etc.

Hun har blitt den typen veganer som man finner i vitsen "How do you know someone is vegan? Don't worry, they will tell you".

Nå har hun vært veganer i en måned og det er ikke måte på hvor mye bedre hun er enn vi som spiser kjøtt. Noe som er litt morsomt er jo at hun nå er superadvokat for "det naturlige", og dama er selv så stram i maska at jeg er redd for at hun skal revne dersom hun smiler (noe hun dog aldri gjør).

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Poppie Å, jeg hater sånne. Vi har vel alle en sånn på vennelista. :P Slaktebilder og angrep hver gang noen andre poster bilder av grilling. Altså, folk flest vet godt hvor kjøtt kommer fra. Har ei venninne som ville spise litt mer vegetarmat i hverdagen - altså ikke bli vegetarianer. Hun veganeren skrev side opp og side ned om alt hun andre gjorde feil. Hva får de ut av den oppførselen? Føler de seg bedre enn andre, forsøker de å overbevise seg selv om at de IKKE savner melk og smør, eller er de "nyreligiøse" og sprer propaganda? :sukk: 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns selvfølgelig synd på henne, og det må være utrolig vondt, men jeg gidder faktisk ikke ha på min kappe at hun kommer til å dø.

Jeg donerte heller en hundrings til forskning om MS. Og melder meg ut av gruppa.

Anonymkode: 1a93c...e64

Men MS er jo ikke en dødelig sykdom? 

Anonymkode: ba510...0de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Poppie skrev:

Har ei som nylig har blitt veganer...og fra dag 3 så var hun helfrelst, type PLAGSOM! Deler på facebook og insta at det ikke er forskjell mellom hund og ku, deler bilder og visdomsord a la vegan, deler søte bilder av babydyr og grusomme bilder fra slakt etc.

Hun har blitt den typen veganer som man finner i vitsen "How do you know someone is vegan? Don't worry, they will tell you".

Nå har hun vært veganer i en måned og det er ikke måte på hvor mye bedre hun er enn vi som spiser kjøtt. Noe som er litt morsomt er jo at hun nå er superadvokat for "det naturlige", og dama er selv så stram i maska at jeg er redd for at hun skal revne dersom hun smiler (noe hun dog aldri gjør).

Haha, kanskje du bør fortelle henne at collagen inneholder mye det samme som gelatin, altså dyreknokler? 

Jeg er vegetarianer og opptatt av dyrevern selv, men jeg driter veldig i hva andre spiser så lenge jeg slipper å spise det selv, og prater aldri om sånt med mindre folk spør direkte, og selv da prøver jeg å styre samtalen over på noe annet.

Jeg hater når folk poster fæle vidoer og bilder av dyr som lider. Det hjelper ingenting, det gjør bare at jeg blir kvalm og lei meg, ingen dyr får det bedre av det!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men MS er jo ikke en dødelig sykdom? 

Anonymkode: ba510...0de

Det kommer an på type MS. Fra Felleskatalogen.no; 

Primær progressiv MS

Omkring 15% av pasientene har progressiv sykdom fra starten av, med typisk tiltagende spastisk lammelse av bena. Det er den såkalte primære progressive MS.

Et meget ondartet MS-forløp rammer mest unge mennesker og kan føre til alvorlig invaliditet eller død i løpet av et år. 

Anonymkode: 191f4...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg hadde noen skikkelig overivrige veganere blant vennene mine. Skulle tatt pr scr av vestlandske venners hjortejakt og delt og mm, gleder meg til å smake. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En godt voksen dame oppdaterer Facebooken jevnlig. Her om dagen skrev hun at hun blir helt borte fra sosiale medier i ubestemt tid. Hun er den typen som skriver A, men ikke B. Vi skulle ikke spørre henne hva som har skjedd, for sånt legger hun ikke ut på Facebook. Dagen etter la hun ut en status. Dagen etter der igjen la hun ut enda en status. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppie skrev:

Har ei som nylig har blitt veganer...og fra dag 3 så var hun helfrelst, type PLAGSOM! Deler på facebook og insta at det ikke er forskjell mellom hund og ku, deler bilder og visdomsord a la vegan, deler søte bilder av babydyr og grusomme bilder fra slakt etc.

Hun har blitt den typen veganer som man finner i vitsen "How do you know someone is vegan? Don't worry, they will tell you".

Nå har hun vært veganer i en måned og det er ikke måte på hvor mye bedre hun er enn vi som spiser kjøtt. Noe som er litt morsomt er jo at hun nå er superadvokat for "det naturlige", og dama er selv så stram i maska at jeg er redd for at hun skal revne dersom hun smiler (noe hun dog aldri gjør).

Hun gjør skam på oss andre som er vegetarianere/veganere. Jeg vil tro at de fleste av oss ikke vil gjøre noe nummer utav at vi har tatt standpunktet om å ikke spise dyr. Jeg regner også med at vi ikke ønsker at noen skal lage ekstra mat når vi er på besøk.

På meg virker det mer som om hun forsøker å overbevise seg selv om at hun er bedre enn andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppie skrev:

Har ei som nylig har blitt veganer...og fra dag 3 så var hun helfrelst, type PLAGSOM! Deler på facebook og insta at det ikke er forskjell mellom hund og ku, deler bilder og visdomsord a la vegan, deler søte bilder av babydyr og grusomme bilder fra slakt etc.

Hun har blitt den typen veganer som man finner i vitsen "How do you know someone is vegan? Don't worry, they will tell you".

Nå har hun vært veganer i en måned og det er ikke måte på hvor mye bedre hun er enn vi som spiser kjøtt. Noe som er litt morsomt er jo at hun nå er superadvokat for "det naturlige", og dama er selv så stram i maska at jeg er redd for at hun skal revne dersom hun smiler (noe hun dog aldri gjør).

Jeg var også sånn at jeg ble veggis som 17-åring :fnise: Jeg er veldig, veldig glad for at mine sosiale skills har bedret seg siden den gang. Nå er det så mange år siden at jeg tror og håper at de fleste har glemt det.

Mine meninger er like sterke som da, men jeg vil ikke at folk som ikke bryr seg så mye om dyr og miljø som meg føler at jeg dømmer dem. Klart, jeg har noen veggisvenner, men de færreste av vennene mine, ingen i familien min, ingen kollegaer og ingen i svigerfamilien min er veggiser. Man kan ikke holde på sånn!

Selv scroller jeg forbi alle dyretortur-/slaktevideoer som kommer på Facebook. Jeg tror at effekten hadde vært bedre om vi/de delte videoer og bilder av dyr som viser kjærlighet og andre koselige ting om dyr :rodmer:

Bra at denne dama har kuttet i kjøttforbruket og engasjerer seg, men hun setter oss veggiser et dårlig bilde! Kjære kjøttiser, vi alle er ikke sånn :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Tibbie skrev:

Selv scroller jeg forbi alle dyretortur-/slaktevideoer som kommer på Facebook. Jeg tror at effekten hadde vært bedre om vi/de delte videoer og bilder av dyr som viser kjærlighet og andre koselige ting om dyr :rodmer:

So true. Jeg elsker kjøtt, men har faktisk vurdert å innføre noen kjøttfrie dager i uka fordi jeg så er Facebookvideo av ei ku som lekte og ville kose med bonden osv :ler: 

Alle tortur/slakte-bildene scroller jeg fort forbi. Gjør ingenting med mine matvaner, bare at jeg blir sint og lei meg der og da. Også forbinder jeg slikt med barnslig og idiotisk PETA oppførsel

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise kjøtt er ikke et problem,  men man burde være litt bevisst på hvor kjøttet kommer fra 😊 

Helt enig i at det er oversharing å stadig dele skremselspropaganda av slakt.  Ja, fæle ting foregår. Nei, jeg vil ikke se bilde av det. 

 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt meldt inn i en gruppe hvor det er kronerulling for en "bekjent"(møtt henne to ganger på fest for kanskje ti år siden?) med MS som trenger penger til behandling i utlandet.... Og tiggingen vil ingen enda ta! :sinna: 

Jeg har full forståelse for at det må være helt grusomt at man trenger en halv million for å få en behandling som de ikke har i Norge, og jeg vet at de fleste klarer ikke å dra så mye penger opp og ut av rævva. Det er jo helt sjukt mye penger! Men jeg kommer aldri, aldri, aldri til å donere penger når innsamlerne prøver å GUILT TRIPPE meg til å gi penger. Ala typen "hvis du ikke bidrar, så kommer Susanne til å dø!" "Vil du ha på samvittigheten din at Susanne ikke fikk behandling?" Jeg syns selvfølgelig synd på henne, og det må være utrolig vondt, men jeg gidder faktisk ikke ha på min kappe at hun kommer til å dø.

 

Jeg donerte heller en hundrings til forskning om MS. Og melder meg ut av gruppa.

Anonymkode: 1a93c...e64

Sånt er bare.... Jeg har ikke ord. Jeg donerer gjerne en slant til folk som trenger behandlig, men ikke når det blir lagt frem på den måten! Donerte senest for kort tid siden til en person som trengte kreftbehandling i utlandet. Der sto det noe ala: Trenger behandling i tyskland, det koster xxx kr, håper noen kan hjelpe. Ferdig.

Spleis.no er en forferdelig side som burde vært nedlagt. Det er ikke grenser for hva folk får seg til å tigge om.

4 timer siden, Poppie skrev:

Har ei som nylig har blitt veganer...og fra dag 3 så var hun helfrelst, type PLAGSOM! Deler på facebook og insta at det ikke er forskjell mellom hund og ku, deler bilder og visdomsord a la vegan, deler søte bilder av babydyr og grusomme bilder fra slakt etc.

Hun har blitt den typen veganer som man finner i vitsen "How do you know someone is vegan? Don't worry, they will tell you".

Nå har hun vært veganer i en måned og det er ikke måte på hvor mye bedre hun er enn vi som spiser kjøtt. Noe som er litt morsomt er jo at hun nå er superadvokat for "det naturlige", og dama er selv så stram i maska at jeg er redd for at hun skal revne dersom hun smiler (noe hun dog aldri gjør).

Don´t even get me started... Når jeg diskuterer/leser om sånne folk får jeg lyst til å steke meg en blodig biff bare på trass!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å spise kjøtt er ikke et problem,  men man burde være litt bevisst på hvor kjøttet kommer fra 😊 

Helt enig i at det er oversharing å stadig dele skremselspropaganda av slakt.  Ja, fæle ting foregår. Nei, jeg vil ikke se bilde av det. 

 

Anonymkode: bf87b...b7f

DETTE! Jeg kjøper så langt det lar seg gjøre kjøtt som jeg vet at har hatt et godt liv! Har gjerne kjøttfrie dager osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2017 at 9:32 AM, AnonymBruker said:

Ikke oversharing, men i ei gruppe ble det spurt om epidural under fødsel, om den virket og når under fødselen man fikk den, og eventuelle bivirkninger i etttertid. Mange som svarer, enten virket den helt supert, eller så virket den ikke. Og selvfølgelig, må det komme noen som svarer at de har født 6 barn og ikke har hatt smertelindring under noen av fødslene. For man har jo ikke født på ordentlig hvis man må ha smertelindring må vite.

Disse menneskene irriterer meg sykt! Det gjelder ikke bare fødsler, men alltid er det noen som skal være så mye bedre enn alle andre. Dessuten var ikke spørsmålet om man fødte uten epidural. Aargh!

 

Anonymkode: 17919...070

Da burde folk svare at disse antagentligvis ikke hadde de verste smertene heller, da hadde de nok hylt etter epidural. 

Anonymkode: b6965...6ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...