Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En mor legger ut bilde av sin alvorlig syke tenåringssønn på sykehuset, hvor han ligger i bare undertøyet, halvveis bevisstløs med slanger i nesen. Ille nok, egentlig. Men så legger hun ut nærbilde av et infisert, halvåpent operasjonssår i en kommentar. Brakk meg nesten.

Anonymkode: a3903...604

Jeg lurer på hva hensikten med dette er. Personlig synes jeg det første du nevner er verst. At han i en så sårbar situasjon blir tatt bilde av i de omstendighetene som videre blir lagt ut på sosiale medier er helt absurd. Det kan jo hende at sønnen har et greit forhold til dette, men jeg kjenner jeg er skeptisk. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en dame på facebook som har to sønner som er på en eller annen gruppetur i utlandet. I går kveld skrev hun en status hvor det står "Magefølelsen er ikke go nå... Forbanna å lei meg😡😡😔", men hun vil ikke si hva som skjer. Forstår ut i fra noen kommentarer fra de som kjenner saken at det er noe med at den ene sønnen har kommet bort fra de andre eller noe, men når folk spør, så svarer hun bare " <3 ". Altså... har du sagt A, så får du si B også...

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en dame på facebook som har to sønner som er på en eller annen gruppetur i utlandet. I går kveld skrev hun en status hvor det står "Magefølelsen er ikke go nå... Forbanna å lei meg😡😡😔", men hun vil ikke si hva som skjer. Forstår ut i fra noen kommentarer fra de som kjenner saken at det er noe med at den ene sønnen har kommet bort fra de andre eller noe, men når folk spør, så svarer hun bare " <3 ". Altså... har du sagt A, så får du si B også...

Anonymkode: b0ae3...d26

Slike statuser er toppen av irritasjon! Jeg gidder aldri å kommentere. Alle slike "noen folk er bare helt idoter" "dårlige følelse nå" eller de som sjekker inn på legevakta eller skriver at de har tilbrak dagen på sykehuset...

og ja, enda være når noen faktisk spør i kommentarfeltet men de som har skrevet statusen ikke svare eller skriver at de ikke vil dele det på Facebook 😩

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.6.2016 at 10.14, papirfly skrev:

Denne statusen ble slettet før jeg rakk å ta screenshot, så jeg må prøve å gjengi i sin helhet:

Ørjan: "Til alle mine venner og bekjente. I dag, ca. kl 10:40 mistet jeg min kjære kone Monica i en tragisk drukningsulykke ved [...]. Hun ble funnet etter kort tid, men livet sto ikke til å redde. Sorgen er bunnløs... Vi har mistet den vakreste og mest sprudlende kvinnen jeg har kjent og sitter nå ensom igjen, ute av stand til å tenke klart eller vite hvor veien går videre. Som dere alle vet, var Monica en dyktig svømmer. Hun oppsøkte alle steder vi andre ble advart mot. Hver gang det oppsto en vannstrøm eller undervannsstrøm et sted i distriktet, hoppet Monica i bilen og dro dit for å trene. Hun elsket slike utfordringer og kjenne hvordan hun måtte kjempe mot vannstrømmene. Hun var aldri redd! Hun var en svært dyktig svømmer og det gikk alltid bra! Inntil i dag... Vi vet ikke hva som gikk galt i dag, men Monica er dessverre borte for alltid. Takker for all støtte så langt."

Det strømmet inn med kondolanser til enkemannen og vennene var i sjokk. Det var over 280 kommentarer med kondolanser på saken sist jeg sjekket. Men så...

NI TIMER SENERE:

Monica: "Ja, folkens! I morges fikk dere se dødsannonsen min!! Jeg skrev den selv på mannens profil, for ja, jeg lever i beste velgående jeg! Hvorfor jeg gjorde dette? For å gi dere en lærepenge! Hver eneste gang jeg skal ut og trene i vann, så kommer det meldinger fra dere hvor dere er bekymra for meg og vil at jeg skal la være! Men jeg trenger ikke deres bekymringer, for jeg vet hva jeg gjør! Pass deres egne saker, så passer jeg på mine! Hilsen Monica!"

:ohmy:

Fy søren for et undermåls menneske. Håper hun fikk høre det av vennene sine. Regner med at endel av dem forsvant etter den postingen der :bond:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 12.46, super-s skrev:

Jeg er medlem i en gruppe som handler om språk/gramatikk, og der ble det postet et innlegg med en morsom språkfeil i en artikkel om endometriose, der det i slutten står "Dette er en relativt vanlig tilstand hos kvinner som har fått alt for lite oppmerksomhet". Poenget med innlegget var den morsomme kommafeilen, i og med at det faktisk er en gruppe som handler om gramatikk. Leste igjennom kommentarene, og der var det en dame som skrev:

"Jepp, vet hvordan det er. Har vært angrepet siden 16 - års alderen, og har vært operert en 10 - talls ganger for å fjerne cyster og dritt. Den ene eggstokken er helt borte."

Fikk litt lyst til å spørre om hun har fått for lite oppmerksomhet. At hun legger ut om sykdommen sin i en språkgruppe tyder jo litt på det ;)

Dette virker interessant. Hva heter gruppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, slutt skrev:

Dette virker interessant. Hva heter gruppen?

Språkspalta

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.7.2016 at 13.46, super-s skrev:

Jeg er medlem i en gruppe som handler om språk/gramatikk, og der ble det postet et innlegg med en morsom språkfeil i en artikkel om endometriose, der det i slutten står "Dette er en relativt vanlig tilstand hos kvinner som har fått alt for lite oppmerksomhet". Poenget med innlegget var den morsomme kommafeilen, i og med at det faktisk er en gruppe som handler om gramatikk. Leste igjennom kommentarene, og der var det en dame som skrev:

"Jepp, vet hvordan det er. Har vært angrepet siden 16 - års alderen, og har vært operert en 10 - talls ganger for å fjerne cyster og dritt. Den ene eggstokken er helt borte."

Fikk litt lyst til å spørre om hun har fått for lite oppmerksomhet. At hun legger ut om sykdommen sin i en språkgruppe tyder jo litt på det ;)

Det er jo enda en alvorlig språkfeil i setningen: Altfor skal skrives i ett ord. Deler man det opp, betyr det noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.7.2016 at 17.53, Tamina82 skrev:

Slike statuser er toppen av irritasjon! Jeg gidder aldri å kommentere. Alle slike "noen folk er bare helt idoter" "dårlige følelse nå" eller de som sjekker inn på legevakta eller skriver at de har tilbrak dagen på sykehuset...

og ja, enda være når noen faktisk spør i kommentarfeltet men de som har skrevet statusen ikke svare eller skriver at de ikke vil dele det på Facebook 😩

Og når de har sjekket inn på legevakta og kommet med halvkvedede viser og gjort familie og venner bekymra, viser det seg gjerne at de bare er forkjøla eller noe :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lingua franca skrev:

Og når de har sjekket inn på legevakta og kommet med halvkvedede viser og gjort familie og venner bekymra, viser det seg gjerne at de bare er forkjøla eller noe :fnise:

Ja ikke sant 😂 Om det virkelig er alvorlig tror jeg de færreste bruker tiden på Facebookoppdateringer ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person jeg har på listen min presterer å skrive en klynge med innlegg om bilen sin, turnusarbeid, hyttetur, boller og kaffe, og ting som naturlig faller inn under dette HVER eneste dag.

Anonymkode: a0824...da7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente jeg har på facebook som er gravid skrev en status der det stod " Sov godt *jentenavn*.  Mamma elsker deg over alt". Fikk sjokk, og jeg tror ikke jeg er den eneste ut fra kommentarene. Jeg leste det på nytt, og så det var en hundeemoji bak, og skjønte plutselig at det er en jævla hund. Ikke misforstå, det er nok jævlig å miste hunden sin, den blir jo på en måte som et barn for eieren, men sammenlignet med å miste en baby er det ikke ille. Utrolig dårlig gjort å skremme folk på den måten! 

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jente jeg har på facebook som er gravid skrev en status der det stod " Sov godt *jentenavn*.  Mamma elsker deg over alt". Fikk sjokk, og jeg tror ikke jeg er den eneste ut fra kommentarene. Jeg leste det på nytt, og så det var en hundeemoji bak, og skjønte plutselig at det er en jævla hund. Ikke misforstå, det er nok jævlig å miste hunden sin, den blir jo på en måte som et barn for eieren, men sammenlignet med å miste en baby er det ikke ille. Utrolig dårlig gjort å skremme folk på den måten! 

Anonymkode: b0ae3...d26

Kan ikke se noe i teksten at vedkommende sammelignet noe. For henne er det kanskje ille og da får det vell være ditt problem at du ikke vet hva bikkja en gang heter, når du først trodde det var ungen.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fluffe skrev:

Kan ikke se noe i teksten at vedkommende sammelignet noe. For henne er det kanskje ille og da får det vell være ditt problem at du ikke vet hva bikkja en gang heter, når du først trodde det var ungen.

Nå er ikke jeg personen som skrev det, men når hun er gravid og hun refererer til seg selv som mamma i innlegget er det jo ikke så rart at tanker går til barnet. Jeg tipper det er få på vennelisten hennes på Facebook som vet hva kjæledyret hennes heter. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg personen som skrev det, men når hun er gravid og hun refererer til seg selv som mamma i innlegget er det jo ikke så rart at tanker går til barnet. Jeg tipper det er få på vennelisten hennes på Facebook som vet hva kjæledyret hennes heter. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

da har man dårlige venner isåfall

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fluffe skrev:

da har man dårlige venner isåfall

Er vel ikke alle man er venn med på Facebook som er nære venner man omgås ofte. Jeg har i alle fall mange bekjente. Tror ingen av dem vet hva katten min heter :P 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fluffe skrev:

da har man dårlige venner isåfall

Er du klar over at det er vanlig å ha en venneliste på 3-4-500 personer? Flere har til og med en venneliste på 800-1000+ personer. Det er ganske voldsomt å forvente at alle disse skal vite hva ens kjæledyr heter. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, Fluffe skrev:

Kan ikke se noe i teksten at vedkommende sammelignet noe. For henne er det kanskje ille og da får det vell være ditt problem at du ikke vet hva bikkja en gang heter, når du først trodde det var ungen.

Når hun skriver "mamma" så er det jo naturlig å tenke på barnet hun venter.

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg personen som skrev det, men når hun er gravid og hun refererer til seg selv som mamma i innlegget er det jo ikke så rart at tanker går til barnet. Jeg tipper det er få på vennelisten hennes på Facebook som vet hva kjæledyret hennes heter. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

Nettopp. Og hun har ikke bare én hund. Hun har flere, både her i Norge og i et annet land. 

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 30.5.2016 at 0.15, AnonymBruker skrev:

Har heldigvis/dessverre ikke så mange idioter i vennelista, men hun her tar kaka:

 

Blokkert bare 13 stk idag B-) 3 stk iløpet av 1 time...:P

Snart hjemme igjen.😊😊 Men må legge meg tidlig! Skal opp før kl 07.

nr 14 er nå blokkert.....B-) :P :P :P :P

Takk til dere som brydde dere iste.:) :) :)

Prøver å roe meg ned igjen....... Men folkens.... IKKE ring meg.

Hjemme igjen 😊😊

(Tre dager mellom disse to oppdateringene, med null info om hvor hun har vært. Kan like gjerne ha vært i matbutikken)

Hjemme igjen 😊 😊

Lager tomatsuppe med egen vri :-) Hvitløk ^^ :-D

Fikk plutselig lyst til å besøke graven til pappa....

Klar til å gå til butikken :-) :-) :-) Føler meg mye bedre idag.:-) :-) Men er veldig hes enda, tett i nesa og stygg hoste (men den har avtatt :-D)

trøtt etter å ha vært å handlet mat, og jeg glemte selvfølgelig å kjøpe nudler og kattemat...! Sånn går det når man ikke er frisk... Hue følger ikke med.:P :/

Han jeg trodde først var litt for ivrig til å bli kjent med meg, var faktisk en veldig grei, gohjerta kar.:-) Snakket med han på et nettsted i et par timer, og så på skype over 3 timer. (Og tiden fløy!) Mye å snakke om :-) Sa natta til hverandre i en time 😄😄😄😜😂

Har sletta en "kamerat" fra mitt minne, på mobil, you name it...
Farvel Marius! ^^ Tar ikke vare på søppel!!!!

Ikke i form idag heller.. Har ikke vært sjuk før i år, kan være takknemlig for det.:) ^^ Hue har banket siden igår kveld når jeg var ute. Skulle ønske en god kar, kunne brydd seg nå som jeg er sjuk.:)

Blokkert tre karer iløpet av 30 minutter nå.:P :P Haha :P :P Desperate dritt mannfolk....

Nå har jeg ENDELIG slettet siste rest av gjengen til Philip. Den siste biten er nå borte, var den aller tøffeste delen på over 3 1/2 år... Klar for nytt liv.:-)

Igjen så er det den dagen at mannfolk skal være så helvetes desperate.... Kjøp dere en puledukke, så slepper dere faenskap karer!!!! :P :P :P :P :P

Fikk noen sex meldinger nå ista også... Hater mannfolk som har feil IQ på feil plass...!!! Drittsekker som er totalt desperate....

Fy svarte jeg hater overkåte mannfolk ALLE aldere!! Får gjentatte spørsmål om jeg vil p""" med dem...! De skjønner faen meg ikke et helvetes hint heller! De kan nok ikke fordra kvinnfolk egentlig, og tror jeg er søppel! Selv om jeg har vært singel i flere år, så behøver det søren meg ikke bety at jeg er desperat... Jeg klarer meg helt FINT uten kjæreste, så lenge jeg har gode venner. Behøver kjærlighet fra mine venner, så klarer jeg meg fint.:-) Men har døra åpen litt ihvertfall for å finne lykken.:-)

Anonymkode: 4e52b...abb

Samme dama, som nå har fått seg kjæreste. Hvor vanskelig er det å bare sende ham denne meldingen helt privat? Vi andre bryr oss jo ikke om dette?

523c9ed250e74aab38a4479478066332.png

Anonymkode: 4e52b...abb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte at disse menneskene er 30+. Hun skriver jo som en 14-åring.

Anonymkode: 4e52b...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...