Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Anoia skrev:

Nå har nok et kjedebrev om at facebook endrer privatinnstillingene sine begynt å sirkulere:

Selvsagt er det pinlig mange som deler den, enda det dukker opp en sånn hvert bidige år. 
Jeg kan forstå at man går på dem om man er ny på internett, men dette er voksne folk som har brukt internett i årevis. Antar at det er en svimete "better safe than sorry"-holdning, men det tar bokstavlig talt under ett minutt å sjekke f.eks snopes.com for å utelukke at det dreier seg om en hoax.

Kanskje ikke akkurat oversharing, men du avslører for hele verden at du er litt naiv og korttenkt. :P

Så en sånn i går jeg og. Og da var det en som prøvde seg med "har du sikre kilder på dette blablabla" og personen svarte noe ala "hæ?" Og da skrev denne første om kilder igjen "det var bare en pen måte å kalle deg lettlurt idiot på" :fnise:  Den likte jeg. 

Anonymkode: 561e3...7eb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

"(...) hun dessverre ikke kan være hjemme i kveld." Hva slags planer har denne katta da? 

Jeg hadde for øvrig også tenkt at det var humoristisk ment, men det avhenger vel av skrivestilen. 

Anonymkode: e7d5e...5d6

Det hadde jo vært ekstra gøy om det var sånn at ikke en gang katten, som var hennes kjæreste familiemedlem og det beste som har hendt henne, gadd å henge med henne på bursdagen sin. 

Anonymkode: 76a0c...398

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anoia skrev:

Nå har nok et kjedebrev om at facebook endrer privatinnstillingene sine begynt å sirkulere:

Selvsagt er det pinlig mange som deler den, enda det dukker opp en sånn hvert bidige år. 
Jeg kan forstå at man går på dem om man er ny på internett, men dette er voksne folk som har brukt internett i årevis. Antar at det er en svimete "better safe than sorry"-holdning, men det tar bokstavlig talt under ett minutt å sjekke f.eks snopes.com for å utelukke at det dreier seg om en hoax.

Kanskje ikke akkurat oversharing, men du avslører for hele verden at du er litt naiv og korttenkt. :P

Jeg har også sett noen sånne de siste dagene, og jeg ser det er mest damer 50+ som går på den der. 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"*** følte seg strålende på Sædbanken" (innsjekking)

Anonymkode: 93da2...56d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.6.2016 at 16.50, Mynona skrev:

Holy fuck! Fikk nettopp to bilder av morkake (tror jeg, klump med masse slim og greier) rett i fleisen. Er det mulig??! 

Og jeg fikk et abortert foster i fleisen. Fordi noen delte et bilde vel å merke. Men jeg kan ikke se på sånn!!!!

Anonymkode: cffce...184

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg fikk et abortert foster i fleisen. Fordi noen delte et bilde vel å merke. Men jeg kan ikke se på sånn!!!!

Anonymkode: cffce...184

Hva feiler det folk???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
Den ‎25‎.‎06‎.‎2016 at 12.58, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke direkte oversharing, men det er så irriterende når folk deler statuser med diverse "krav" til oss som leser dem. Nei, jeg kommer IKKE til å dele eller kopiere det TEITE innlegget ditt, men det betyr faktisk ikke at jeg hater deg, eller er en kjip venn. :PJeg er redd de som deler sånt kan bli veldig lei seg og ta det personlig om innleggene ikke blir delt, når det faktisk bare handler om at folk selv vil bestemme hva de har på sin facebookvegg:

" Jeg har tatt beslutningen om å gi slipp på mange ting som tar opp unødvendig plass. Gjennom årene har mange venner simpelthen utviklet seg til bekjente.
Jeg liker ikke å ha et stort antall venner på Facebook som jeg pleide å ha av den enkle grunn at livet er svært forskjellig for hvordan det var fra da jeg startet på Facebook.
Noen mennesker jeg trodde var mine venner, har blitt slettet av ulike grunner, og noen beholder jeg fordi det spiller ingen rolle...
Nå har jeg valgt den beste løsningen for meg.
Jeg er glad for å ha deg her fordi du er blant mine venner og kollegaer og de beste av de beste... 
Nå kommer jeg til å se hvem som vil ta seg tid til å lese denne statusen til slutten.
Jeg er spent på å se hvem som tar seg av de bånd som jeg prøver å skape.
Takk for at du er en del av livet mitt.
Kopier og lim inn dette på din side, vennligst ikke del.
Dette er en liten test, bare for å se hvem som leser og som deler bare uten å lese!
Hvis du har lest alt, velg "liker" og kopier og lim dette inn i profilen din.😊Kanskje jeg kommer med en liten kommentar..!
"

Anonymkode: 5010b...181

Kanskje jeg kommer med en liten kommentar....som om det er en premie liksom :P Som om det største her i verden er å få en kommentar på FB...

Har slettet FB-kontoen min for en stund siden, takk og lov! Men veldig underholdende å lese denne tråden da:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i en gruppe som handler om språk/gramatikk, og der ble det postet et innlegg med en morsom språkfeil i en artikkel om endometriose, der det i slutten står "Dette er en relativt vanlig tilstand hos kvinner som har fått alt for lite oppmerksomhet". Poenget med innlegget var den morsomme kommafeilen, i og med at det faktisk er en gruppe som handler om gramatikk. Leste igjennom kommentarene, og der var det en dame som skrev:

"Jepp, vet hvordan det er. Har vært angrepet siden 16 - års alderen, og har vært operert en 10 - talls ganger for å fjerne cyster og dritt. Den ene eggstokken er helt borte."

Fikk litt lyst til å spørre om hun har fått for lite oppmerksomhet. At hun legger ut om sykdommen sin i en språkgruppe tyder jo litt på det ;)

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" vet ikke hvordan det er med dere? Men etter fødselen sier typen at jeg er blitt skikkelig trang. Vi bruker glidemiddel og diverse, og kuken hans er i normal str. Trodde jeg kom til å bli videre? Andre som har opplevd noe sånt?"

ble postet på en BIM-gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer fra byen her (byen er lite!). 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, super-s skrev:

Jeg er medlem i en gruppe som handler om språk/gramatikk, og der ble det postet et innlegg med en morsom språkfeil i en artikkel om endometriose, der det i slutten står "Dette er en relativt vanlig tilstand hos kvinner som har fått alt for lite oppmerksomhet". Poenget med innlegget var den morsomme kommafeilen, i og med at det faktisk er en gruppe som handler om gramatikk. Leste igjennom kommentarene, og der var det en dame som skrev:

"Jepp, vet hvordan det er. Har vært angrepet siden 16 - års alderen, og har vært operert en 10 - talls ganger for å fjerne cyster og dritt. Den ene eggstokken er helt borte."

Fikk litt lyst til å spørre om hun har fått for lite oppmerksomhet. At hun legger ut om sykdommen sin i en språkgruppe tyder jo litt på det ;)

Blir jo ekstra morsomt når dette skjedde i en språkgruppe :ler: Hun skjønte den tydeligvis ikke, så behovet for språklig påfyll er åpenbart :D Morsom kommafeil :tongue: Fremtidige tilfeller av endometriose blir helt sikkert behandlet med økt oppmerksomhet :P 

Og er det ikke rart hvordan noen benytter enhver (u)passende anledning til å utbrodere om sine plager?

Endret av AnAngel
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Tamina82 skrev:

" vet ikke hvordan det er med dere? Men etter fødselen sier typen at jeg er blitt skikkelig trang. Vi bruker glidemiddel og diverse, og kuken hans er i normal str. Trodde jeg kom til å bli videre? Andre som har opplevd noe sånt?"

ble postet på en BIM-gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer fra byen her (byen er lite!). 

:ohmy: Helt utrolig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BIM gruppe? 

Anonymkode: 561e3...7eb

Lurte litt på den jeg også - trodde gjerne det var en forkortelse for bimbo :P Tipper det står for "barn i magen"??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnAngel skrev:

Lurte litt på den jeg også - trodde gjerne det var en forkortelse for bimbo :P Tipper det står for "barn i magen"??

Hahaha 😂 Barn i magen ja 😄

Anonymkode: da80f...746

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BIM gruppe? 

Anonymkode: 561e3...7eb

Barn I Magen gruppe 😆

Anonymkode: da80f...746

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet frivillig på Filippinene tidligere i år, og ble venn med en fyr som jobber som sykepleier. Han la nylig ut detaljbilder fra en omskjæring av en 7-8 år gammel gutt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, super-s skrev:

Jeg er medlem i en gruppe som handler om språk/gramatikk, og der ble det postet et innlegg med en morsom språkfeil i en artikkel om endometriose, der det i slutten står "Dette er en relativt vanlig tilstand hos kvinner som har fått alt for lite oppmerksomhet". Poenget med innlegget var den morsomme kommafeilen, i og med at det faktisk er en gruppe som handler om gramatikk. Leste igjennom kommentarene, og der var det en dame som skrev:

"Jepp, vet hvordan det er. Har vært angrepet siden 16 - års alderen, og har vært operert en 10 - talls ganger for å fjerne cyster og dritt. Den ene eggstokken er helt borte."

Fikk litt lyst til å spørre om hun har fått for lite oppmerksomhet. At hun legger ut om sykdommen sin i en språkgruppe tyder jo litt på det ;)

Beklager, men jeg klarer bare ikke å la være å kommentere dette. Hvis man er medlem i en gruppe som handler om språk/ grammatikk, burde man vite at grammatikk skrives med dobbel m...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ti10 skrev:

Beklager, men jeg klarer bare ikke å la være å kommentere dette. Hvis man er medlem i en gruppe som handler om språk/ grammatikk, burde man vite at grammatikk skrives med dobbel m...

Oops, haha, takk! Ser nå at det så feil ut ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mor legger ut bilde av sin alvorlig syke tenåringssønn på sykehuset, hvor han ligger i bare undertøyet, halvveis bevisstløs med slanger i nesen. Ille nok, egentlig. Men så legger hun ut nærbilde av et infisert, halvåpent operasjonssår i en kommentar. Brakk meg nesten.

Anonymkode: a3903...604

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...