Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg fortsetter avsporingen, men jeg tror at tilfellet vil være annerledes for den oppvoksende generasjonen. Som med veldig mye annet så er norske ungdommer ganske likegyldige til rettskriving og lignende. Det virker som at den generelle oppfatningen er "du forstår meg, så jeg trenger ikke forandre skrivemåte. Dersom du ikke forstår meg er du dum.". Jeg tror det er en konsekvens av alle disse "sy-puter-dyner-himmelsenger-under-armene-på-barna-mammaene" som aldri stiller krav til barna sine. Forhåpentligvis vil vi få en motreaksjon snart.

(Før noen sier noe om at jeg ikke vet hva jeg snakker om: jeg jobber i skolen og ser den oppvoksende generasjonen daglig).



Anonymous poster hash: 097de...1de
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en bekjent som diskuterer med forloveden hvor de skal bo. Hun vil ett sted, han det andre. Gjennom diskusjonen kommer det fram at han ikke gidder og jobbe. Bare ligger i senga hele dagen og ikke gjør noe. På face blir de enige om å ha en time-out i forholdet. De har nettopp fått barn og den ene sier at hun har gjort sitt livs tabbe. Om hun mener å ha fått barnet med han eller barn i det hele tatt er ikke helt sikkert.

Og ja, de er forlova.



Anonymous poster hash: 975f9...787
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som diskuterer med forloveden hvor de skal bo. Hun vil ett sted, han det andre. Gjennom diskusjonen kommer det fram at han ikke gidder og jobbe. Bare ligger i senga hele dagen og ikke gjør noe. På face blir de enige om å ha en time-out i forholdet. De har nettopp fått barn og den ene sier at hun har gjort sitt livs tabbe. Om hun mener å ha fått barnet med han eller barn i det hele tatt er ikke helt sikkert.

Og ja, de er forlova.

Anonymous poster hash: 975f9...787

Og alt dette ble skrevet offentlig? I all verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt dette ble skrevet offentlig? I all verden.

Ja. Står under en status som handla om det stedet den ene ville flytte til. Ble en stor diskusjon. Tragisk.

Anonymous poster hash: 975f9...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt dette ble skrevet offentlig? I all verden.

Hvorfor blir jeg ikke overrasket? Huff, stakkars unge. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bekjente som drikker litt vel mye til tider.

-"Elsker deg Roar! Nå er livet komplett" Samme dag de møttes for første gang.

-"Karin og Roar er i et forhold" Dagen etter de møttes første gang.

-"Karin og Roar er forlovet" Litt senere på dagen

"Karin er singel"

"Roar er singel" uka etter

"Karin og Roar er i et forhold"

"Karin og Roar er forlovet" uka etter

Og sånn har de holdt på hele det året de har kjent hverandre. Altså, når man slår opp og blir sammen igjen hver uke, er det kanskje ikke noen vits i å endre facebookstatus hver gang?

Eneste som bryter litt opp det monotone er når en av dem havner på glattcella eller legevakten fordi de var voldelige mot hverandre. Da er det ikke "visdomsord om kjærlighet" og hjerter, men bilder av blodig papir og ødelagte møbler. Disse slettes når de går fra single til i et forhold igjen. Det gjør også kommentarene fra venner om at de kanskje ikke burde være sammen når det alltid ender med politiet på døren.

Disse er forresten 50-60 år..



Anonymous poster hash: c6962...717
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen bekjente som drikker litt vel mye til tider.

-"Elsker deg Roar! Nå er livet komplett" Samme dag de møttes for første gang.

-"Karin og Roar er i et forhold" Dagen etter de møttes første gang.

-"Karin og Roar er forlovet" Litt senere på dagen

"Karin er singel"

"Roar er singel" uka etter

"Karin og Roar er i et forhold"

"Karin og Roar er forlovet" uka etter

Og sånn har de holdt på hele det året de har kjent hverandre. Altså, når man slår opp og blir sammen igjen hver uke, er det kanskje ikke noen vits i å endre facebookstatus hver gang?

Eneste som bryter litt opp det monotone er når en av dem havner på glattcella eller legevakten fordi de var voldelige mot hverandre. Da er det ikke "visdomsord om kjærlighet" og hjerter, men bilder av blodig papir og ødelagte møbler. Disse slettes når de går fra single til i et forhold igjen. Det gjør også kommentarene fra venner om at de kanskje ikke burde være sammen når det alltid ender med politiet på døren.

Disse er forresten 50-60 år..

Anonymous poster hash: c6962...717

Fikk hakeslepp når jeg leste siste setning - de må jo være uskikket til å passe på seg selv? Kanskje de burde fått hver sin verge :P

Anonymous poster hash: 42a8a...106

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de er relativt oppegående når de ikke drikker, så er synd de gjør det hver helg.

Nå har mannen i forholdet mistet leiligheten fordi hun knuste vinduene hans ved 2 forskjellige anledninger. Så de har flyttet sammen. Tjohei!!

Begge har forresten (hatt?) besøksforbud på hverandre.

Og alt deles selvfølgelig på Facebook. (de har forresten åpne profiler begge to, med flere tusen venner hver. Og med tanke på hvor mye personlig de deler selv, tror jeg ikke de ville brydd seg om de visste at de var nevnt i denne tråden)

Anonymous poster hash: c6962...717

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sykehuset xxx med xxx (datteren på ca 18): Venter :hjerte:

Kommentar: ikke noe alvirlig, vel??

Svar: Neida, går bra :)

:klaske:



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tigger etter ting!

"Hei jeg skal flytte fra Kjelsås til Holmlia! Trenger flyttehjelp! Vi begynner lørdag kl 06:00 og kjobber til søndag kl 03:00. Gidder ikke betale for flyttebil, så vi må bruke bussen. Ta med en kasse øl slik at det blir stemning"

(eksempelstatus)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr som er ganske aggressiv og har vist voldelige tendenser flere ganger før:

"Jævla kjerringa klarer ikke en dritt, nå har hun ødelagt middagen igjen, faens ubrukelige fitte skulle hatt nakkeskudd!!"

"Ser jeg en til bikkje på MIN eiendom (anm.: de har ikke gjerde ut mot veien og noen ganger snuser hundene (i bånd, selvsagt) litt på plenen hans..) SKYTER jeg faen meg drittdyret!!!!!"

"Noen har faan meg klaga på at jeg bråker??? Jeg bråker for faen ikke, verdiløse lille dritt!!! Du vet hvem du er!!!! Anmeld meg en gang til og jeg dreper deg!!!!"

Og sånn går nu dagan. Innimellom dukker det opp lange sytemeldinger fra kjæresten som er såååå lei seg fordi hennes lille sussedussebasse ble anmeldt til politiet av noen ondskapsfulle, grufulle mennesker som kun lever for å gjøre livet surt for andre, han er jo bare såååå snill og god og selv om han er litt hissig så ville han aldri skada en flue og det er jo bare facebook, alle trenger jo å få utløp for litt irritasjon iblant???? Så slettes alle statusene hans når han kommer hjem og det er på'n igjen...



Anonymous poster hash: 37d98...958
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet inn på en eller annen åpen gruppe via, via ,via. Husker ikke hva den heter, men den er for folk som ber om råd om forskjellige ting. Ser en som spurte om hjelp til en tingest som hadde gått i stykker. Folk strømmet til og kommenterte utallige løsninger om hvordan tingesten kunne fikses uten at det kostet "skjorta". I åpningsinnlegget sto der at hun hadde fått pris på reperasjonen, men det hadde hun ikke råd til.. "Så er det bare å begynne å spare da. Hadde vært fint om folk ville bidra med noen slanter".

Ingen av løsningene folk kom med var gode nok. Nei, må visst bare spare. Ingen som kan bidra økonomisk??

Ikke lite frekt, spør du meg!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jævla kjerringa klarer ikke en dritt, nå har hun ødelagt middagen igjen, faens ubrukelige fitte skulle hatt nakkeskudd!!"

Anonymous poster hash: 37d98...958

Wow :overrasket:

Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn: Fy faen :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fyr som er ganske aggressiv og har vist voldelige tendenser flere ganger før: "Jævla kjerringa klarer ikke en dritt, nå har hun ødelagt middagen igjen, faens ubrukelige fitte skulle hatt nakkeskudd!!" "Ser jeg en til bikkje på MIN eiendom (anm.: de har ikke gjerde ut mot veien og noen ganger snuser hundene (i bånd, selvsagt) litt på plenen hans..) SKYTER jeg faen meg drittdyret!!!!!" "Noen har faan meg klaga på at jeg bråker??? Jeg bråker for faen ikke, verdiløse lille dritt!!! Du vet hvem du er!!!! Anmeld meg en gang til og jeg dreper deg!!!!" Og sånn går nu dagan. Innimellom dukker det opp lange sytemeldinger fra kjæresten som er såååå lei seg fordi hennes lille sussedussebasse ble anmeldt til politiet av noen ondskapsfulle, grufulle mennesker som kun lever for å gjøre livet surt for andre, han er jo bare såååå snill og god og selv om han er litt hissig så ville han aldri skada en flue og det er jo bare facebook, alle trenger jo å få utløp for litt irritasjon iblant???? Så slettes alle statusene hans når han kommer hjem og det er på'n igjen... Anonymous poster hash: 37d98...958

Det er her man tenker antisosial personlighetsforstyrrelse...

Anonymous poster hash: 6177b...e9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Now I really NEED new friends, just caught one of them in BED with my BOYFRIEND!?!?"

Åpen profil! så det fordi en av mine Facebook-venner likte statusen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent som delte denne på veggen til typen. Altså... NEI.

post-69026-0-92125100-1399710714_thumb.j

Endret av skyflakes
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

At facebook har laget valget "det er komplisert" er tragisk nok, men at folk faktisk bruker det synes jeg er langt verre..Har fått opp på nyhetsoppdateringen nå for 3. gang på svært kort tid at ei jeg har på facebook er i et såkalt "komplisert forhold", og ut i fra hvordan hun har en tendens til å være (sagt på en grei måte) så har jeg mine tvil om at det er med samme fyr alle tre gangene (det hadde jo vært like tragisk om det er med samme fyr for den sak skyld). ..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libresse reklamerer for design-tamponger som "skal gjøre mensen morsommere", og damene som kommenterer har ikke noe imot å legge ut intime detaljer om deres mens:

"Kunne ikkw brydd meg mindre! Kjøper Tampax! ALLE strl til Libresse og O.B. detter ut og for no gris det er! Design heller en tampong som funker!"

"Gudsjelov så er det ikke urenslig og ha mensen lengre:D

Og gudsjelov også for at det finnes O.B`er og få kjøpt og truseinnlegg i tillegg!

Bruker bare tamponger på dagtid og om natten da er dt nattbind som gjelder!!

Orker fader ikke gå med bind på dagtid for dt syns jeg rett og slett er og blir grisete.

Og det føles da ut som man går med bestemor bind på seg.fysj fyst!!!!

Føler seg veldig kvinnelig med mensen da,selv om blir oppblåst og litt vondt i magen men dt hører jo med det!

Jeg er nok meget ærlig her nå,men det er sånn jeg er det!"

Anonymous poster hash: 070c4...9bc

Synes dette innlegget som ble postet i gullkorn fra Facebook-tråden passer godt i denne tråden også!

Anonymous poster hash: 2c085...e22

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg har opptil flere som deler hver minste detalj om livet sitt, og jeg har blokkert flere av dem. Blir jo aldeles matt av å lese statusene, og orket til slutt ikke mer.

Den som tar kaka, er ei som er rundt 50 år, har aldri jobbet en dag i hele sitt liv, har 5 unger med forskjellige menn og oppfører seg som en tenåring. Kort i hodet, rett og slett.

For noen uker siden la hun ut noen kryptiske statuser som man kunne tolke i retning av at det var en ny mann på gang. Så oppdaterer hun med at de skal ha sin første date. Dagen etter har hun oppdatert "i et forhold med XXX", og skriver i statusen sin "elsker kjæresten min <3<3<3". Okej....du elsker noen etter første møte, og er allerede i et forhold :klaske:

Så er det rosenrøde statuser i en og en halv uke med masse "elsker deg" og hjerter, før det på dag 12 plutselig er slutt. Og da er det tåredryppende statuser hver dag i ei uke, før livet er fantastisk igjen. Sikkert enda en mann på gang. Jeg synes oppriktig synd på ungene hennes, som jo er venn med henne på FB.

Jada, jeg hadde rett!! Nå har hun jammen meg ny kjæreste <3<3<3<3 I hver eneste status. Og nå har hun i tillegg begynt å bytte profilbilde flere ganger om dagen. i tillegg poster hun bilde av seg selv hver morgen og kveld med teksten "god morgen" og "god natt". Det mest komiske er at hun løfter mobilen opp i lufta, og ser opp med oppsperrede øyne på alle bilder. Milde makter, for en studie denne dama er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxx 13 min ·

,@_--#8)'#@?()@; Liker ·

zzz hva skjer? 12 min · Liker

xxx Bare så koselig å ikke bli inkludert i ting.. 6 min · Liker

zzz Ja, det kan jeg skjønne. Hva har du ikke blitt inkludert i? Familie eller venner som holder deg utenfor? Uansett så er det ikke noe kjekt 5 min · Liker

xxx Vi har fotojobb idag, men neida.. Reise til Sverige kan han, med familien sin men å spørre om jeg vil være med neida. Det skjer aldri! Tårene triller for det er ikke koselig i det hele tatt.. 4 min · Liker

zzz Huff, vennen, lyst til å prate litt på telefonen? Nei, det er ikke greit i det hele tatt. Er en glad i noen, så reiser enn ikke i fra slik. At en av og til kan ta en tur alene er helt ok, men å reise alene hver gang, uten å bli inkludert, skjønner jeg er vondt og vanskelig. 2 min · Liker

xxx Klarer ikke prate i tlf akkurat nå.. 1 min · Liker

yyy uff da.. sender over en sikkelig go klem. tørk tårene hev hodet og ikke la noen såre dg uansett hvem. du er verdt all verdens solskinn og glede. kos deg med fotojobben og gjør d som gjør dg glad for ca. ett minutt siden · Liker

zzz er her på pm om du vil prate der for noen sekunder siden · Liker

Sånn var hun da hun var sammen med eksmannen også, gjennom alle syv årene..
Han stakk riktignok fire måneder etter bryllupet.
Kjenner til hele livshistorien og vel så det, sikker på at jeg kunne skrevet en bok om henne :P
Null filter på denne dama, og hun vet aldri når hun skal stoppe heller.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Har vært noen negative kommentarer på bloggen hennes også:
xxx 9. mai
Idag er det ingnting som skal til før alt er gæli og tårene triller:/ Og da hjelper det utrolig mye med "hyggelig" kommentar på bloggen.. Bah..

xxx I går · Redigert

Okei - jeg begynner å lure på om det faktisk er en på vennelisten min som skriver på bloggen min! Så jeg kommer til å redusere vennelisten min betraktelig i helga. De jeg aldri prater med forsvinner dessverre herfra (Tar ikke vekk de jeg vet det ikke er, selv om jeg ikke snakker med dere så mye). Jeg beklager - men når det kommer fram ting fra denne personen som jeg bare har skrevet her og ikke på bloggen da må det jo være noen herfra Hadde bare ønsket at folk kunne vært voksne nok til å si hvem som holder på og heller snakke til meg face to face.

xxx for 16 timer siden
Blir det en liten tur på politistasjonen til uka da!
Vedkommende har hatt sjans til å si hvem h*n er - og ikke villet dette. Så da går jeg heller videre med det med oppfordring fra flere for å få en stoppe på dette


xxx for 5 timer siden
Godt å ha en samboer som er flink med å kode hjemmesider - nå er det snart ny blogg oppe å går Hvor en kan få tak i IPadressen om ting ikke stopper

Skulle gjerne tatt med alt av kommentarer på blogg og facebook, men i det store og hele går det på at hun har et, i mine øyne, sykt oppmerksomhetsbehov, og at hun må høre fra alle rundt seg at hun er god nok, etc.
Hun klarer heller ikke å la være med å gjøre ei fjær om til ti høns, og alt skal brettes ut i offentligheten.
Det er liksom ikke måte på!
Og hun tar alt bokstavelig talt!

For the record; ikke jeg som står bak kommentarene på bloggen, men for å være ærlig..
Jeg tror ikke politiet kan gi mer faen xD
Jeg hadde skjønt det om det hadde pågått i over lengre tid, måneder for eks., men kun i 24-48 timer..?
Da tror jeg politiet har viktigere ting å ta seg av du..
Og kommentarene er ikke av verste sort, det er ikke noe man løper til politiet med for å si det sånn xD

Men sant skal sies; jævlig bra underholdning :P



Anonymous poster hash: 50419...ec7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...