Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks

Ei på vennelista skriver stadig kommentarer der hun klager på det norske helsevesenet. Halvkvedede viser om "I Norge skal man være frisk for å være syk", "Å være syk i Norge er ikke lett" osv. Jeg dristet meg til en kommentar om at det tross alt er bedre her enn i de fleste andre land. Ble ikke spesielt godt mottatt... For å bruke disse folkenes egen retorikk - "det er frivillig å bo her!" :ler:

Tror på ingen måte helsevesenet i Norge er perfekt, men mange fremstiller det jo som rene u-landet... Da trenger man en "reality check" på godt norsk ;)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei på vennelista skriver stadig kommentarer der hun klager på det norske helsevesenet. Halvkvedede viser om "I Norge skal man være frisk for å være syk", "Å være syk i Norge er ikke lett" osv. Jeg dristet meg til en kommentar om at det tross alt er bedre her enn i de fleste andre land. Ble ikke spesielt godt mottatt... For å bruke disse folkenes egen retorikk - "det er frivillig å bo her!" :ler:

Tror på ingen måte helsevesenet i Norge er perfekt, men mange fremstiller det jo som rene u-landet... Da trenger man en "reality check" på godt norsk ;)

Hør hør! Det er ofte de som nyter best av velferdssystemet som klager mest over det. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 9eb7a...9db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toppris

Hva har folk kommentert??

Det husker jeg ikke. Har bare tatt screenshot av statusen. Prøvde å finne han igjen, men ser ut som han har slettet profilen sin. Kanskje like greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en smørje :P men jeg kan love deg at denne dama alltid vil ende opp med slike menn. Hun oppsøker nok drama og vanskelige tilfeller. Anonymous poster hash: 42a8a...106

Det er jaggu mulig at hun har blitt "reddet " av seg selv eller pga av manglende interesse fra hans side, følgende statusoppdatering dukket opp:

Hmmm så mye tull på menn med hvert, hehe.jaja glad jeg oppdaga d før jeg fikk både følelser og ble skikkelig kjent med han der, trur han var en liten luring.hehe jaja livet går vidre. skinnet bedrar.tullball sier jeg bare.jeg er overhode ikke lei meg .fins da bedre mannfolk i denne verden sku jeg tru.da har jeg d bedre aleine .hehe.nå kose seg med ertesuppe .ha en koselig ettermiddag.

( Er litt forandret på pga dialekt)

Jeg puster lettet ut, for dama er egentlig snill, men sliter og forhold med folk som sliter enda mer og tilfører livet hennes drama er ikke en god ide, selv om hun liker oppmerksomhet.

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Blir borte en stund. Skal inn og sone"

Juhu nå ser det ut til at saken min går greit hos nav:))
er så letta. snakket med saksbehandler nå å hu sier at dette skal gå greit.
nå mangler hu bare å regne ut hva jeg skal få i penger, er så glad så glad"



Anonymous poster hash: ed62e...25a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu mulig at hun har blitt "reddet " av seg selv eller pga av manglende interesse fra hans side, følgende statusoppdatering dukket opp:

Hmmm så mye tull på menn med hvert, hehe.jaja glad jeg oppdaga d før jeg fikk både følelser og ble skikkelig kjent med han der, trur han var en liten luring.hehe jaja livet går vidre. skinnet bedrar.tullball sier jeg bare.jeg er overhode ikke lei meg .fins da bedre mannfolk i denne verden sku jeg tru.da har jeg d bedre aleine .hehe.nå kose seg med ertesuppe .ha en koselig ettermiddag.

( Er litt forandret på pga dialekt)

Jeg puster lettet ut, for dama er egentlig snill, men sliter og forhold med folk som sliter enda mer og tilfører livet hennes drama er ikke en god ide, selv om hun liker oppmerksomhet.

Vi har samme venn på fb. En del artig fra den kanten :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cevita

Det er jaggu mulig at hun har blitt "reddet " av seg selv eller pga av manglende interesse fra hans side, følgende statusoppdatering dukket opp:

Hmmm så mye tull på menn med hvert, hehe.jaja glad jeg oppdaga d før jeg fikk både følelser og ble skikkelig kjent med han der, trur han var en liten luring.hehe jaja livet går vidre. skinnet bedrar.tullball sier jeg bare.jeg er overhode ikke lei meg .fins da bedre mannfolk i denne verden sku jeg tru.da har jeg d bedre aleine .hehe.nå kose seg med ertesuppe .ha en koselig ettermiddag.

( Er litt forandret på pga dialekt)

Jeg puster lettet ut, for dama er egentlig snill, men sliter og forhold med folk som sliter enda mer og tilfører livet hennes drama er ikke en god ide, selv om hun liker oppmerksomhet.

Glad i punktum hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu mulig at hun har blitt "reddet " av seg selv eller pga av manglende interesse fra hans side, følgende statusoppdatering dukket opp:

Hmmm så mye tull på menn med hvert, hehe.jaja glad jeg oppdaga d før jeg fikk både følelser og ble skikkelig kjent med han der, trur han var en liten luring.hehe jaja livet går vidre. skinnet bedrar.tullball sier jeg bare.jeg er overhode ikke lei meg .fins da bedre mannfolk i denne verden sku jeg tru.da har jeg d bedre aleine .hehe.nå kose seg med ertesuppe .ha en koselig ettermiddag.

( Er litt forandret på pga dialekt)

Jeg puster lettet ut, for dama er egentlig snill, men sliter og forhold med folk som sliter enda mer og tilfører livet hennes drama er ikke en god ide, selv om hun liker oppmerksomhet.

:fnise:

Sånn blablabla for å overbevise alle (eller kanskje seg selv) om at hun ikke bryr seg, og så en helt random "jeg spiser ertesuppe" :skratte:

Kan lure på hva som skjer i tankerekkene til enkelte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hør hør! Det er ofte de som nyter best av velferdssystemet som klager mest over det. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 9eb7a...9db

Dessverre... Tipper det er sånn at når de møter mindre hyggelige/mindre kompetente personer, tenker de at det er systemet det er noe galt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre... Tipper det er sånn at når de møter mindre hyggelige/mindre kompetente personer, tenker de at det er systemet det er noe galt med...

Det er nok det som er tilfellet ja.

Kan jo skjønne frustrasjonen hennes, har hatt noen runder med både NAV og helsevesen selv for å få den hjelpen jeg trenger, men det går mye ut på menneskelig svikt (mange ubrukelige folk som aldri burde jobbet med mennesker der ute) og misforståelser enn systemet i seg selv.

Det lureste er å bruke det man måtte ha av energi til å lese seg opp på regler (det er veeeldig mange som blir skuffa når de ikke får noe som de egentlig ikke har krav på) og alliere seg med bra leger og andre med peiling/autoritet, i stedet for å brenne opp kreftene sine på å sloss og klage og fortvile (ikke at jeg påstår at det alltid er så lett).

Uansett blir det litt flaut når man deler sånt på facebook :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det er nok det som er tilfellet ja.

Kan jo skjønne frustrasjonen hennes, har hatt noen runder med både NAV og helsevesen selv for å få den hjelpen jeg trenger, men det går mye ut på menneskelig svikt (mange ubrukelige folk som aldri burde jobbet med mennesker der ute) og misforståelser enn systemet i seg selv.

Det lureste er å bruke det man måtte ha av energi til å lese seg opp på regler (det er veeeldig mange som blir skuffa når de ikke får noe som de egentlig ikke har krav på) og alliere seg med bra leger og andre med peiling/autoritet, i stedet for å brenne opp kreftene sine på å sloss og klage og fortvile (ikke at jeg påstår at det alltid er så lett).

Uansett blir det litt flaut når man deler sånt på facebook :P

Enig...

Og veldig flaut å lese om voksne mennesker som sitter og sutrer over hvor grusomt vi har det i Norge på FB. Lurer på om de i det hele tatt vet noe om hvordan det står til i resten av verden...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu mulig at hun har blitt "reddet " av seg selv eller pga av manglende interesse fra hans side, følgende statusoppdatering dukket opp:

Hmmm så mye tull på menn med hvert, hehe.jaja glad jeg oppdaga d før jeg fikk både følelser og ble skikkelig kjent med han der, trur han var en liten luring.hehe jaja livet går vidre. skinnet bedrar.tullball sier jeg bare.jeg er overhode ikke lei meg .fins da bedre mannfolk i denne verden sku jeg tru.da har jeg d bedre aleine .hehe.nå kose seg med ertesuppe .ha en koselig ettermiddag.

( Er litt forandret på pga dialekt)

Jeg puster lettet ut, for dama er egentlig snill, men sliter og forhold med folk som sliter enda mer og tilfører livet hennes drama er ikke en god ide, selv om hun liker oppmerksomhet.

Hm.. jeg tror jeg er venn med ham!

Denne statusen har ikke jeg sett, men det andre stemmer.

De hadde funnet sin tvillingsjel, og plutselig så *poff*, alle forsidebilder og profilbilder ble endret tilbake bl.a..

Edit: nei jeg tror ikke det er samme likevel.

Mye rart der ute. Lett å blande. :P

:fnise:

Endret av loffen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sophia21

*snip*

TYDELIGHVIS kan du FAEN ikke NORSK engang!!!???

*snip*

Hvorfor ser man nesten alltid slike kommentarer kun hos de som ikke har så godt språk selv...?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Blir borte en stund. Skal inn og sone"

Juhu nå ser det ut til at saken min går greit hos nav:))

er så letta. snakket med saksbehandler nå å hu sier at dette skal gå greit.

nå mangler hu bare å regne ut hva jeg skal få i penger, er så glad så glad"

Anonymous poster hash: ed62e...25a

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"[Navnet på sønnen sin] skal bli far. Dette var jo ikke planlagt. Men, så klart stor stas å skulle bli bestemor."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det her er det drøyeste jeg har lest på lenge! :hakeslepp:

At noen virkelig gjør sånt! Vedkommende har ikke svart på den kommentaren?

Kan jo være helt uskyldig. Ikke sikkert vedkommende visste at de andre ikke visste. Dette er vel ikke helt uvanlig nå i facebook-verdenen.....

Anonymous poster hash: 1f661...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være helt uskyldig. Ikke sikkert vedkommende visste at de andre ikke visste. Dette er vel ikke helt uvanlig nå i facebook-verdenen.....

Anonymous poster hash: 1f661...104

Er vel ikke så vanlig å komme med en kritisk kommentar til noen som skriver en siste hilsen på noens vegg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. jeg tror jeg er venn med ham!

Denne statusen har ikke jeg sett, men det andre stemmer.

De hadde funnet sin tvillingsjel, og plutselig så *poff*, alle forsidebilder og profilbilder ble endret tilbake bl.a..

Edit: nei jeg tror ikke det er samme likevel.

Mye rart der ute. Lett å blande. :P

:fnise:

Jeg tror ikke han har Facebook.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting på 6 dager? Abstinenser her, noen må jo ha noen teite oppdateringer å dele? :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...