Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Apropos amming:

"Nursing mums tip 1: Don't stop nursing your baby.... Ever! The drying up process is intense and MOST painful!"

(Og jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager hun skal presse seg selv til å slutte å amme, ungen er ikke et halvt år en gang...)

Før var hun aldri på Facebook. Etter hun fikk barn legger hun ut minst fem bilder, hver eneste dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei på Facebook som stadig legger ut "rett fra vaginaen" bilde av datteren sin, hun er snart to... så begynner å bli rimelig lei av å få blodig baby i newsfeeden min. Lite lekkert mår jeg spiser frokost, makrell i tomat vil aldri bli det samme igjen :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i vennelista mi har bilde av den døde babyen sin som profilbilde, tatt på sykehuset, med masse slanger og greier festet i den lille kroppen. Babyen døde for snart fem år siden.

Forferdelig trist historie, og jeg synes forferdelig synd på henne, men jeg synes det er litt drøyt. Skulle ønske hun hadde hatt bilde av det levende barnet sitt i steden, som hun fikk et par år etter at det første døde. :(



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere!

Så! Sex-dama mi bel merkelig nok veeeldig stille på fb noen dager, før det har eksplodert igjen. Slike jeg har forstått det får hun uanmeldt besøk av bv, så nå er hun veldig opptatt av å fremstille det PERFEKTE<3<3<3<3<3 livet hun har med ungen.

"Seeeee på lille GULLJENTA mi da! Griller pølse på bål, og holder pinnen HEEEELT alene!!<3"

"SÅÅÅÅÅ stolt av prinsessa som hjelper mamma med middagen i dag!" (Bilde av ungen som rører i en kasserolle)

"Jeg er altså SÅ GLAD for at jeg fikk lille xxxx for TO ÅR SIDEN! Det BESTE som har skjedd meg!! Mamma og lillegull klarer alt vi!!"

"Mamma ELSKER DEG JENTA mi!!!" (Bilde av ungen)

"Klar for TUR i SKOGEN!!! :) :) "

"LESER litt på SENGA i kveld vi. SÅÅÅ "pedagogisk" av meg ;) Xxxx <3<3<3" (bilde av ungen med bok beregnet på 5-åringer)

"PUHHH! Sliten, men FORNØYD mamma i kveld! BARNEBURSDAG unnagjort med 7 STRÅLENDE fornøyde jenter!!Og lillegulle er SÅÅÅ GLAD for den fine PRINSESSEBURSDAGEN SIN!!! TUSEN takk til alle som kom, og gjorde dagen UFORGLEMMELIG for oss!!!"

"VERDEN lykkeligste mammahjerte <3<3<<3<3<3"

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere!

Så! Sex-dama mi bel merkelig nok veeeldig stille på fb noen dager, før det har eksplodert igjen. Slike jeg har forstått det får hun uanmeldt besøk av bv, så nå er hun veldig opptatt av å fremstille det PERFEKTE<3<3<3<3<3 livet hun har med ungen.

*snipp*

Er det her faktisk sitater? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 9644b...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her faktisk sitater? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 9644b...530

Jepp.

Edit; Eller, det vil si: Jeg har fjernet noen detaljer om ungen, som kunne ført til at hun ble gjenkjent.

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei i vennelista mi har bilde av den døde babyen sin som profilbilde, tatt på sykehuset, med masse slanger og greier festet i den lille kroppen. Babyen døde for snart fem år siden.

Forferdelig trist historie, og jeg synes forferdelig synd på henne, men jeg synes det er litt drøyt. Skulle ønske hun hadde hatt bilde av det levende barnet sitt i steden, som hun fikk et par år etter at det første døde. :(

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Hun trenger seriøs hjelp :P Som du sier, så er jo dette fryktelig ufint ovenfor det levende barnet sitt.

Anonymous poster hash: 42a8a...106

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Edit; Eller, det vil si: Jeg har fjernet noen detaljer om ungen, som kunne ført til at hun ble gjenkjent.

La meg gjette... ungen har et eller annet helteit og pompøst dobbeltnavn av typen "Emma-Chanel" eller "Izadhora-Leonora"?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette... ungen har et eller annet helteit og pompøst dobbeltnavn av typen "Emma-Chanel" eller "Izadhora-Leonora"?

Blant annet, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hun trenger seriøs hjelp :P Som du sier, så er jo dette fryktelig ufint ovenfor det levende barnet sitt.

Anonymous poster hash: 42a8a...106

(Til de grader) Ufint generelt, synes nå jeg :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i vennelista mi har bilde av den døde babyen sin som profilbilde, tatt på sykehuset, med masse slanger og greier festet i den lille kroppen. Babyen døde for snart fem år siden.

Forferdelig trist historie, og jeg synes forferdelig synd på henne, men jeg synes det er litt drøyt. Skulle ønske hun hadde hatt bilde av det levende barnet sitt i steden, som hun fikk et par år etter at det første døde. :(

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Huff, ja. Synes det er rimelig drøyt å legge ut bilder av døde personer på Facebook. Dessverre er det mange, spesielt såkalte englemammamaer, som gjør dette.

Anonymous poster hash: 2c085...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i vennelista mi har bilde av den døde babyen sin som profilbilde, tatt på sykehuset, med masse slanger og greier festet i den lille kroppen. Babyen døde for snart fem år siden.Forferdelig trist historie, og jeg synes forferdelig synd på henne, men jeg synes det er litt drøyt. Skulle ønske hun hadde hatt bilde av det levende barnet sitt i steden, som hun fikk et par år etter at det første døde. :(Anonymous poster hash: 9535f...a69

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversharing er en ting, men jeg har noen av de som legger ut dette:

"Mona" : I dag har jeg det forferdelig. :(

"Kine": Liker ikke. Hva har skjedd?

"Mona": Jeg vil ikke snakke om det......

:daane:

Anonymous poster hash: ed62e...25a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sophia21

Ei i vennelista mi har bilde av den døde babyen sin som profilbilde, tatt på sykehuset, med masse slanger og greier festet i den lille kroppen. Babyen døde for snart fem år siden.

Forferdelig trist historie, og jeg synes forferdelig synd på henne, men jeg synes det er litt drøyt. Skulle ønske hun hadde hatt bilde av det levende barnet sitt i steden, som hun fikk et par år etter at det første døde. :(

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Ser mange er enige med deg, men jeg vil komme med litt annen input. Min bror og hans forlovede har bilder av sin døde sønn på FB (altså bildene er tatt mens han levde). Det var sjelden de kunne ta bilder av han uten noen slanger etc festet til kroppen, i og med at han trengte å være under oppsyn 24/7, og utstyret var der selvsagt av en grunn. Ja, han er død, men han er jo fortsatt deres sønn. Jeg skjønner godt de vil vise bildene av også dette barnet deres, at de vil huske han, og eldste søstra som husker han vil gjerne snakke om han, se på bilder av han etc. Og, jeg tror man skal være litt forsiktig med å kritisere vanskelige ting andre har opplevd, om man ikke har samme erfaring selv. (Med mindre du mente bilder tatt etter døden inntraff, i kiste etc, det synes jeg og blir litt drøyt).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på vennelisten min som la ut bilde av seg selv på

Ser mange er enige med deg, men jeg vil komme med litt annen input. Min bror og hans forlovede har bilder av sin døde sønn på FB (altså bildene er tatt mens han levde). Det var sjelden de kunne ta bilder av han uten noen slanger etc festet til kroppen, i og med at han trengte å være under oppsyn 24/7, og utstyret var der selvsagt av en grunn. Ja, han er død, men han er jo fortsatt deres sønn. Jeg skjønner godt de vil vise bildene av også dette barnet deres, at de vil huske han, og eldste søstra som husker han vil gjerne snakke om han, se på bilder av han etc. Og, jeg tror man skal være litt forsiktig med å kritisere vanskelige ting andre har opplevd, om man ikke har samme erfaring selv. (Med mindre du mente bilder tatt etter døden inntraff, i kiste etc, det synes jeg og blir litt drøyt).

Jeg tenker det er klart de vil dele bilder av barnet sitt, død eller ikke. Men er det nødvendig å ha det som profilbilde/forsidebilde så¨alle på facebook kan se det?



Anonymous poster hash: 6a621...fa8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange er enige med deg, men jeg vil komme med litt annen input. Min bror og hans forlovede har bilder av sin døde sønn på FB (altså bildene er tatt mens han levde). Det var sjelden de kunne ta bilder av han uten noen slanger etc festet til kroppen, i og med at han trengte å være under oppsyn 24/7, og utstyret var der selvsagt av en grunn. Ja, han er død, men han er jo fortsatt deres sønn. Jeg skjønner godt de vil vise bildene av også dette barnet deres, at de vil huske han, og eldste søstra som husker han vil gjerne snakke om han, se på bilder av han etc. Og, jeg tror man skal være litt forsiktig med å kritisere vanskelige ting andre har opplevd, om man ikke har samme erfaring selv. (Med mindre du mente bilder tatt etter døden inntraff, i kiste etc, det synes jeg og blir litt drøyt).

Joda, bildet av babyen er tatt etter at den døde. Og ikke nok med det, på Face book heter hun xxx xxx (mamma til x(den døde babyen) For meg er det ikke naturlig å skrive i navnet sitt hvem man er mamma til i det hele tatt, og hvorfor ikke mamma til det barnet som lever, i det minste. Det er nokså åpenbart at hun dyrker sorgen sin, og vil at alle andre skal vite om, og kanskje dyrke litt de også.

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Jeg eeeeeeelsker skyer!!!! :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: #skyer #sky #himmel #cloud #clouds #blue #weather #happy #smiling"

Med et bilde av skyer.



Anonymous poster hash: be048...3c5
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to offentlige brudd på FB der jeg har vært venn med begge parter.
Ene gangen la mannen ut hvor lite han hadde å leve for daglig. Til slutt skrev ene broren hans at han kanskje burde ringe til noen i stede for å ta det på FB.
Det andre paret kranglet en stund om hvem som hadde vært utro eller ikke, hvem som hadde sagt hva og når etc. Rimelig underholdene egentlig, men hører ikke hjemme på FB. Begge hadde ny kjæreste rimelig fort etterpå, og da var det vel omtrent en konkurranse om å skrive de mest sukkersøte statusoppdateringene om hvor fantastisk kjæresten deres var.

Så har man de faste som bare MÅ oppdatere hver gang de er innom legekontor, sykehus og slikt. Der den ene passer på å legge ut bilder av seg selv på sykehuset hver eneste gang. Kanskje ikke direkte oversharing, men man går rimelig lei den evinnelige sympatifiskingen til en hver tid. Men noen dyrker vel sykdommen sin og har den omtrent som en identitet...

Ikke fra FB, men fra et annet nettsted. Der en foreldre la ut ganske detaljerte opplysninger om psykiske problemer til barnet sitt. Selvskading, sengevæting, mobbing etc. Det hører virkelig ikke hjemme på internett... Har også vært gjennom noen rimelige heftige reaksjoner på samlivsbrudd. Lurer på om man egentlig er så glad i at så mange vet om det senere i livet?



Anonymous poster hash: d30a9...bfd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke oversharing, men definitivt i kategorien most stupid sharing ever!!!

"

Hater sms'er etter kl. 22.00 om kvelden hvis det ikke er kjempeviktig.
Ok fra mine barn, men ellers ikke fra omverdenen."

....fra en godt voksen dame i årene med barn +-30........

URK!



Anonymous poster hash: 8b103...ca0
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere!

Så! Sex-dama mi bel merkelig nok veeeldig stille på fb noen dager, før det har eksplodert igjen. Slike jeg har forstått det får hun uanmeldt besøk av bv, så nå er hun veldig opptatt av å fremstille det PERFEKTE<3<3<3<3<3 livet hun har med ungen.

"Seeeee på lille GULLJENTA mi da! Griller pølse på bål, og holder pinnen HEEEELT alene!!<3"

"SÅÅÅÅÅ stolt av prinsessa som hjelper mamma med middagen i dag!" (Bilde av ungen som rører i en kasserolle)

"Jeg er altså SÅ GLAD for at jeg fikk lille xxxx for TO ÅR SIDEN! Det BESTE som har skjedd meg!! Mamma og lillegull klarer alt vi!!"

"Mamma ELSKER DEG JENTA mi!!!" (Bilde av ungen)

"Klar for TUR i SKOGEN!!! :) :) "

"LESER litt på SENGA i kveld vi. SÅÅÅ "pedagogisk" av meg ;) Xxxx <3<3<3" (bilde av ungen med bok beregnet på 5-åringer)

"PUHHH! Sliten, men FORNØYD mamma i kveld! BARNEBURSDAG unnagjort med 7 STRÅLENDE fornøyde jenter!!Og lillegulle er SÅÅÅ GLAD for den fine PRINSESSEBURSDAGEN SIN!!! TUSEN takk til alle som kom, og gjorde dagen UFORGLEMMELIG for oss!!!"

"VERDEN lykkeligste mammahjerte <3<3<<3<3<3"

Hva faen er en prinsessebursdag??

Anonymous poster hash: 69fe8...208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...