Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest grapefrukt

Jeg hadde en bekjent på facebook som toppet alt dagen hun skrev i statusen på facebook at hun hadde blitt gravid ved et uhell og trengte hjelp til å vite om hun skulle beholde det.

Deretter fortalte hun om navnet hun skulle gi barnet, så gikk det noen dager og så hadde hun ombestemt seg og skulle ta abort i stedet.

Aborten tok hun, og i ettertid handlet statusene om hvor mye hun savnet XXX i magen og at hun angret veldig og lurte på om hun skulle prøve å bli gravid på nytt for å gjøre det bedre.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er svaret kommet! Vedder på at dere er spent ;p hehe

"Er så knust for at jeg har mista den gutten som har betydd mest for meg i mitt liv='("

Ikke akkurat morsomt da, men var i grunnen ikke så vanskelig å forutsi heller ;p Ser for meg at det blir en del sutrestatuser fremover nå.

Folk skriver at det er hans tap og at det vil gå bra. Og hun skriver at det vil "ta laaaaaaaaaang tid"

Joja..

Og ei som skriver noe smart til slutt under statusen

"men nå kan dere begge slutte med facebook oppdateringer og status endringer ,trenger ikke og gjøre det verre en det er"

Sant så sant!

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er svaret kommet! Vedder på at dere er spent ;p hehe

"Er så knust for at jeg har mista den gutten som har betydd mest for meg i mitt liv='("

Ikke akkurat morsomt da, men var i grunnen ikke så vanskelig å forutsi heller ;p Ser for meg at det blir en del sutrestatuser fremover nå.

Folk skriver at det er hans tap og at det vil gå bra. Og hun skriver at det vil "ta laaaaaaaaaang tid"

Joja..

Og ei som skriver noe smart til slutt under statusen

"men nå kan dere begge slutte med facebook oppdateringer og status endringer ,trenger ikke og gjøre det verre en det er"

Sant så sant!

Du får "like" den kommentaren da, for å støtte hun som turte å si fra :)

Hvor gammel er denne jenta egentlig?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får "like" den kommentaren da, for å støtte hun som turte å si fra :)

Hvor gammel er denne jenta egentlig?

Hun er født i 90, så hun er vel 21-22 år ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er svaret kommet! Vedder på at dere er spent ;p hehe

"Er så knust for at jeg har mista den gutten som har betydd mest for meg i mitt liv='("

Ikke akkurat morsomt da, men var i grunnen ikke så vanskelig å forutsi heller ;p Ser for meg at det blir en del sutrestatuser fremover nå.

Folk skriver at det er hans tap og at det vil gå bra. Og hun skriver at det vil "ta laaaaaaaaaang tid"

Joja..

Og ei som skriver noe smart til slutt under statusen

"men nå kan dere begge slutte med facebook oppdateringer og status endringer ,trenger ikke og gjøre det verre en det er"

Sant så sant!

Huff, har noe lignende på gang her også... En jeg gikk på ungdomsskole med har trøbbel med dama og legger ut masse bilder av henne og skriver at han elsker henne så høyt osv... I natt har han skrevet en god del fyllestatuser som er så patetiske at jeg skulle tro vi enda gikk på ungdomsskolen...

Hadde jeg hatt trøbbel med mannen hadde jeg da aldri orket å gjøre det offisielt på facebook! Det er jo mellom oss!

Noen folk altså... Klarer ikke stå på egne ben, må blande inn alle andre :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Morn morn, heldigvi ser jeg blitt bra i magen, tålte vel ikkje wienerpølsan som vi åt te kvelds... no e d ryggen som som vil prøv se, nok om d... "

Status fra perifer bekjent på FB. *peker opp*

Hadde det vært bare den ene statusen så hadde det vært til å leve med, men får oppdatering om helsetilstand 3 ganger om dagen, minst - og så en haug av vedkommendes bedre venninner som kommer med sympatiutsagn a la "staaaaakkkkars deg snuppa <3 <3 <3 "

Har lenge vurdert å ignorere innlegg, men dessverre for meg kommer samme person med en del morsomme statusoppdateringer også, så jeg får meg ikke helt til å gjøre det. (Man burde kunne legge inn oversharingsfilter....)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA. Jeg holder på å le meg ihjel!

Min "verste" FB-venn oppdaterer statusen X antall ganger hver eneste dag, og det går i 90% sytemeldinger. I tillegg legger han ut lenker, bilder, sanger og videoer helt ustanselig.

Oppdateringene er gjerne av typen:

"I wanna feel your lips to mine,I know your a dime.the queen of my heart,I miss you ♥ One Luv ♥"

"Er så deilig når sannheten endelig har kommet frem :-) deilig at ting egentlig stemte som jeg trudde :-)"

"Ikke snakk dritt bak ryggen min hvis det er noe dere lurer på kan dere spørre meg fy faen blir så irritert av folk ass"

En sånn melding en gang innimellom er ikke så ille, men vi snakker KONSTANT, hver dag, hele dagen!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Eg har ikkje FB lengre og er i grunn litt glad for det.

Men eg hadde ein bekjent på vennelista og han hadde ein periode med overshare. Han og ei dame var sammen, gjorde det slutt, blei sammen igjen noen mnd seinere, gjorde det slutt og blei sammen nok ein gang før det blei slutt igjen etter kort tid. Det var alltid ho som gjorde det slutt, pga at han brukte narkotika og ikkje slutta tvert slik som ho ville han skulle gjøre. Etter siste gangen kom det masse statuser lignende dette:

"Eg HATE xxxxxx (eks-dama sitt navn), eg forbanner dagen eg møtte ho, håper ho får det ho fortjene. Drittkjerring."

"Faen ta deg xxxxxx (eks-dama)!"

"xxxxxx elska meg aldri, bare løy meg rett i trynet!"

"Eg skal flytte til Xxxx så eg slippe å se det helvetes trynet til xxxxxx fleire ganger."

Også delte han mange bilder med budskapet "love sucks".

No har han fått seg ny dame og før det er gått ei uke slenger de "i love you" til hverandre og er såååå forelska (og han bruker dop foran ho, så, eg tviler på at det varer så lenge). Tipper det blir samme regla med "eg hater deg" om det blir slutt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

littegranne selvsensur er av og til på sin plass, eller?

Det var ment som en spøk.. Var ikke ment å såre noen eller noe. :sukk:

Endret av Bobler
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"13 days.."

(kommentar) "Til hva da?"

"Til jeg tar selvmord.."

..ja, hva skal man si?

Hadde jeg sett den der hadde jeg tatt kontakt med politi/legevakt med en gang.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kuttet ut face for en stund siden, men en bekjent av meg la stadig ut oppdateringer da han separerte seg fra eksen. Ala: "Ikke klandre xxx. Noen ganger fungerer det bare ikke" hvorpå: "ikke snakk om det - barna vet det ikke enda" osv

Han hadde forøvrig over 700 venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ment som en spøk.. Var ikke ment å såre noen eller noe. :sukk:

Det var bare litt korttenkt av deg tror jeg. Men alle driter seg ut på sånt av og til. :)

Endret av Pingting
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg sett den der hadde jeg tatt kontakt med politi/legevakt med en gang.

Håper noen har gjort det, ja!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt som er "oversharing" nødvendigvis, men kanskje en smule "over the top" iallfall. Alle fra samme person:

"Tror jeg skal slette Facebook kontoen min, synes alle blir dritt sure hele tiden. Hvis folk ikke vil ha meg i livet dems, trenger jeg ikke kommentere eller skrive noe, for alt blir jo tydeligvis FEIL for folk... Folk vet jo hvordan jeg er, endten hater du meg, eller så liker du meg.... Jeg har jo ikke noe liv uansett..."

"Snakk om å få en tube trøsket ned halsen.... Helt utrolig...(!)... Ha ha, vi sensurerer alt jeg måtte vaske bort i hele leiligheta etterpå! Det er litt synd i meg nå, nå er det over, jeg gleder meg til mandag da kommer xxxx.... :D Ser fram til deg, å glemmer tuben i kveld..."

Person X skriver i sin status: "Har jeg noen venner som kan være så snill og hjelpe meg å skru på noe føtter på en sofa??? Jeg er ikke sterk nok, å behøver nesten akutt hjelp!"

Venn svarer: "Håper noen kan hjelpe deg. Hadde jeg bodd nærme deg,hadde jeg kommet med en gang :)"

Hvorpå person x svarer tilbake: "ja det er lett å si når du sitter på andre siden av landet og trygg på å slippe å hjelpe meg ja, men vi får se om jeg har noen venner som orker å hjelpe meg....."

Samme person pleier også å legge ut masse detaljer om alle sykdommene sine, sykehusbesøk i den forbindelse, behandlinger osv osv - definitivt overshare, men ikke ting jeg vil dele her.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...