Herro Skrevet 13. desember 2021 #11521 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 17.28): Et ektepar i nabolaget har nylig mistet et barn. Paret er ellers lite aktive på Facebook og deler knapt noenting. Så har en tagget begge foreldrene med kondolanser og sympatierklæringer og hvordan barnet døde og en million hjerter. Jeg blir så forbannet over slike klikkhorer. Da antall kommentar og likes var høstet, la samme person en ny oppdatering på facebooken sin over hvor heldig hun er med livet sitt og familien sin og den perfekte jobben sin🙄 Anonymkode: 681c6...7c5 Hadde jeg vært den som nylig mistet barnet, så hadde det faktisk vært fare for livet til den som delte et sånt innlegg i sosiale medier... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11522 Del Skrevet 13. desember 2021 Lacuna skrev (18 timer siden): Fysj.... Dette synes jeg var ufyselig. Rart at ingen sier noe... Hva var frekt med det? Anonymkode: 4bee6...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 13. desember 2021 #11523 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva var frekt med det? Anonymkode: 4bee6...5b2 Veldig spesielt å få andres ulykker til å handle om seg selv. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. desember 2021 #11524 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 20.34): Hvorfor det?🤨 Reagerer du like mye på andre foreldre som legger ut bilder av sine levende barn? Anonymkode: 6bb1e...7ea Dette barnet er dødt og slike ting legger en ikke ut. Til og med døde barn har rett på beskyttelse fra sosiale medier. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 13. desember 2021 #11525 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva var frekt med det? Anonymkode: 4bee6...5b2 Det @Hannah80 sa. Er veldig respektløst å holde på slik. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11526 Del Skrevet 13. desember 2021 Herro skrev (10 timer siden): Hadde jeg vært den som nylig mistet barnet, så hadde det faktisk vært fare for livet til den som delte et sånt innlegg i sosiale medier... Enig. Vi mistet ett familiemedlem brått og totalt uventet, ikke så gammel heller 50 år. Vi rakk knapt å informere nermeste familie før en perifer inngift la ut på face at hun savnet personen og det gode forholdet de hadde bla bla. Den avdøde og denne perifere var ikke på talefot... Vi ringte og ba personen slette statusen umiddelbart. På en time hadde det kommet masse kondolanser og "føler med deg" svar. Anonymkode: a0e1a...725 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 13. desember 2021 #11527 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Enig. Anonymkode: a0e1a...725 Sånt er usmakelig. Da den forrige samboeren fikk barn #2 grattulerte mannen til bff'en på veggen hennespå FB mens fødselen pågikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11528 Del Skrevet 15. desember 2021 Honey Dew skrev (På 13.12.2021 den 18.46): Dette barnet er dødt og slike ting legger en ikke ut. Til og med døde barn har rett på beskyttelse fra sosiale medier. Så lenge dette er en naturlig setting å dele et bilde av barna sine - så er det like naturlig å dele et barn som er dødt. Døde barn skal ikke gjemmes bort og aldri snakkes om. Anonymkode: 6bb1e...7ea 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. desember 2021 #11529 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) AnAngel skrev (På 10/13/2014 den 17.43): Søsteren til UNIVERSITETET har lagt ut et barndomsbilde av de to. Mange kommenterer: åå så søte ❤️ UNIVERSITETET: Ja, vi var og er noen nydelige barn ❤️ Og tenk nå går jeg på UNIVERSITETET! Så det er godt at søstermor legger ut gamle bilder, selv har jeg ikke tid til sånt for tiden, nærmer seg EKSAMEN nå ❤️ Det er ganske fascinerende å se hvordan hun greier å snike inn at hun studerer i alle mulige sammenhenger - som faktisk sjelden har noen sammenheng med det som blir skrevet Går hun fortsatt på UNIVERSITETET? Kom plutselig til å tenke på denne dama og måtte google meg frem til hvor i tråden det var Endret 20. desember 2021 av Fame 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 20. desember 2021 #11530 Del Skrevet 20. desember 2021 Fame skrev (2 minutter siden): Går hun fortsatt på UNIVERSITETET? Kom plutselig til å tenke på denne dama og måtte google meg frem til hvor i tråden det var Jeg har også tenkt mye på denne UNIVERSITETET😂 Mye fordi ei på vennelista mi begynte på et studie i år. Det er alltid en anledning å fortelle at hun er begynt på universitetet. En hjelpegruppe la ut en forespørsel om noen hadde en skolesekk å avse til et barn. Da svarte hun: Jeg har en XXX sekk, men den må jeg ha selv nå når jeg skal begynne på universitetet🙄 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. desember 2021 #11531 Del Skrevet 20. desember 2021 tånegla skrev (Akkurat nå): Jeg har også tenkt mye på denne UNIVERSITETET😂 Mye fordi ei på vennelista mi begynte på et studie i år. Det er alltid en anledning å fortelle at hun er begynt på universitetet. En hjelpegruppe la ut en forespørsel om noen hadde en skolesekk å avse til et barn. Da svarte hun: Jeg har en XXX sekk, men den må jeg ha selv nå når jeg skal begynne på universitetet🙄 Enda en Jeg vil også ha en sånn en på face 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 21. desember 2021 #11532 Del Skrevet 21. desember 2021 Fame skrev (7 timer siden): Går hun fortsatt på UNIVERSITETET? Kom plutselig til å tenke på denne dama og måtte google meg frem til hvor i tråden det var 🤣Neida, så vidt jeg vet er hun i JOBB!!!!!! Jeg følger ikke noe særlig med henne lenger , er lite på FB selv, men vet hun roet seg kraftig ned med disse statusene en stund etter at hun kom seg i JOBB 😄 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11533 Del Skrevet 21. desember 2021 Jeg så en i går som ga anmeldelser på horer. X var stygg og dårlig, men Y var bra, hun vil jeg pule igjen. Den type ting. Anonymkode: 4c10e...767 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 21. desember 2021 #11534 Del Skrevet 21. desember 2021 AnAngel skrev (1 time siden): 🤣Neida, så vidt jeg vet er hun i JOBB!!!!!! Jeg følger ikke noe særlig med henne lenger , er lite på FB selv, men vet hun roet seg kraftig ned med disse statusene en stund etter at hun kom seg i JOBB 😄 Så kjedelig. Hun gjorde dagen min back in the day 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11535 Del Skrevet 21. desember 2021 En person i bygda "som alle vet hvem er" (fordi han er litt rar) la ut et dickpic av seg selv som profilbilde på facebook ved en feiltakelse. Det lå ute i flere dager før Facebook eller han selv fjernet det. Det fikk masse kommentarer av slekt og venner om at dette måtte han fjerne 😅 Anonymkode: 488c1...f4e 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11536 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 20.34): Hvorfor det?🤨 Reagerer du like mye på andre foreldre som legger ut bilder av sine levende barn? Anonymkode: 6bb1e...7ea AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 20.37): Ja gidameg, hvordan våger hun å sørge og attpåtil dele det med verdenen… Hadde du brydd deg om hun la ut bilder av graven jevnlig? Anonymkode: 7f8c4...17b takk. dette innlegget kunne handlet om meg. Kanskje gjør det det også, siden krybbedød ikke er den mest vanlige dødsårsaken i dag. Når det er merkedager (dødsdag, fødselsdag) legger jeg gjerne ut en collage med diverse bilder av barnet. Det ene bildet er han dødt på, og er noen ganger med fordi det er et sterkt og viktig øyeblikk for meg på akkurat det bildet. Det er ingenting «ekkelt» med bildet i seg selv, ser ut som jeg har en sovende baby på fanget. Men kanskje det er litt ubehagelig for enkelte når de vet at barnet er dødt. det er ikke noe jeg oversharer, men jeg deler viktige minner og bursdager slik som jeg ville gjort med mine levende barn. Generelt sett er jeg lite aktiv på sosiale medier. Men 3-4 ganger i halvåret legger jeg gjerne ut noe om det er noe spesielt. Blant annet da om et av barna mine blir 11 år, eller om det er 6 år siden det barnet jeg mistet døde. Anonymkode: 55c65...695 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11537 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 17.52): Så lenge dette er en naturlig setting å dele et bilde av barna sine - så er det like naturlig å dele et barn som er dødt. Døde barn skal ikke gjemmes bort og aldri snakkes om. Anonymkode: 6bb1e...7ea Takk ❤️ Anonymkode: 55c65...695 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11538 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): En person i bygda "som alle vet hvem er" (fordi han er litt rar) la ut et dickpic av seg selv som profilbilde på facebook ved en feiltakelse. Det lå ute i flere dager før Facebook eller han selv fjernet det. Det fikk masse kommentarer av slekt og venner om at dette måtte han fjerne 😅 Anonymkode: 488c1...f4e En i byen her gjorde også det. Ett skikkelig skrævebilde. Omg. Anonymkode: a0e1a...725 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11539 Del Skrevet 21. desember 2021 Folk som tagger seg selv på legevakt eller sykehus og skriver «vi tar det på PM» når noen av de 50 kommentaren eller likesene spør hva som har skjedd. En bekjent som legger ut hver gang han har måket oppkjørselen (altså hver dag om vinteren) med bilde. En som la ut hver eneste detalj ang kjøp av leilighet, vi snakker minst 10 statuser med bilde hver dag, med alt fra hva hun fikk i lån (bilde) hva hun har i egenkapital (bilde), om banken kom til å godkjenne, bilde av finansieringsbevis, kontrakt, flytteprosess (tror hvert eneste møbel var avbildet) etc. Og så en veldig trist men som likevel blir oversharing for de av oss som er perifere. En jeg studerte sammen med i ett år har mistet et barn i sykdom. Alt om sykdommen og frem til h*n døde, kan jeg forstå til en viss grad selv om jeg aldri ville gjort det selv. Men det har fortsatt og fortsatt og fortsatt. Jeg skjønner at det å miste et barn sannsynligvis er umulig å komme over, men må sorgen være så offentlig? Går det ikke an å lage en gruppe for de som vil se bilder fra sykeseng, gravstein, begravelse igjen og igjen flere ganger i mnd samt hver gang det er noe slags merkedag? Til og med ved bursdag eller andre merkedager til søsken som er i live, kommer det gravsten eller bilder rett før eller ved død. For meg blir det for nært og jeg tenker at hun bør få profesjonell hjelp til sorgen sin. Anonymkode: d350d...393 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11540 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som tagger seg selv på legevakt eller sykehus og skriver «vi tar det på PM» når noen av de 50 kommentaren eller likesene spør hva som har skjedd. En bekjent som legger ut hver gang han har måket oppkjørselen (altså hver dag om vinteren) med bilde. En som la ut hver eneste detalj ang kjøp av leilighet, vi snakker minst 10 statuser med bilde hver dag, med alt fra hva hun fikk i lån (bilde) hva hun har i egenkapital (bilde), om banken kom til å godkjenne, bilde av finansieringsbevis, kontrakt, flytteprosess (tror hvert eneste møbel var avbildet) etc. Og så en veldig trist men som likevel blir oversharing for de av oss som er perifere. En jeg studerte sammen med i ett år har mistet et barn i sykdom. Alt om sykdommen og frem til h*n døde, kan jeg forstå til en viss grad selv om jeg aldri ville gjort det selv. Men det har fortsatt og fortsatt og fortsatt. Jeg skjønner at det å miste et barn sannsynligvis er umulig å komme over, men må sorgen være så offentlig? Går det ikke an å lage en gruppe for de som vil se bilder fra sykeseng, gravstein, begravelse igjen og igjen flere ganger i mnd samt hver gang det er noe slags merkedag? Til og med ved bursdag eller andre merkedager til søsken som er i live, kommer det gravsten eller bilder rett før eller ved død. For meg blir det for nært og jeg tenker at hun bør få profesjonell hjelp til sorgen sin. Anonymkode: d350d...393 For mange hjelper det å dele sorgen sin, og det er ingenting som er unormalt med det. Andre igjen liker å holde kortene tett til brystet. For de som ikke har stått i det selv er det umulig å forstå, så jeg tror ikke det er så hensiktsmessig å ha så mange meninger om det. Det blir en del av livet i like stor grad som eventuelt levende barn, og det blir ofte helt naturlig å snakke om de som er døde. Men for andre som ikke har stått i det er det nok «sært». Det handler ikke alltid om å sørge heller, jeg skjønner mange tenker at man må «slite» med det om man snakker og deler mye om det. Men for de er det så naturlig del av livet at det er en helt naturlig ting å dele. før jeg mistet barn så tenkte jeg helt likt. Jeg er ikke en av dem som deler mye, bare en gang innimellom. Delte mer i begynnelsen for å unngå rykter og spekulasjoner, samt fordi jeg trengte støtte og det fikk jeg når jeg delte. Men før jeg mistet barn husker jeg at jeg syntes det var ubehagelig når de som hadde opplevd slikt delte. Jeg ble redd og tenkte at det var ufint å skremme folk slik, og at det ikke var alle som ville høre om døde barn. Jeg var heldig som ikke visste bedre. Nå synes jeg mer synd i dem som kanskje synes det er vanskelig å høre om andres levende barn dag inn og dag ut, selv om jeg selvsagt tenker det er helt greitt å dele fra hverdagslivet. det å dele har forresten enda en viktig side som er så viktig jeg ikke har nevnt! Å bryte stillheten og tabuet det er. Hadde det ikke vært for at folk hadde delt sine historier slik jeg kunne finne dem når jeg akkurat hadde mistet et barn og begynt å søke etter likesinnede…. Gud så ensom sorgen hadde blitt. Anonymkode: 55c65...695 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå