Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest New_Girl

Fikk denne opp for en stund siden, da en på vennelisten min kommenterte.

"Randi": Farfar sovnet stille inn i natt. Hvil i fred, min fantastiske støtte og inspirasjon.

Så fulgte det på med kondolanser helt til...

"Trude": Så leit. Visste du at Liam-Cassander er hele seks uker idag??? Herlighet som tida flyr! Føles som det var igår jeg lå på føden og pressa, og jordmora roset meg for å være en ekte fødemaskin! Kan tro det var hardt, men jeg ga meg ikke før jeg kunne møte prinsen våres. Hadde vært hyggelig med en oppmerksomhet i anledning feiring av prinsen. Orker ikke noen fest, er for sliten til det.

Ingen flere som kommenterte etter det. Hva skal man si? Upassende much.

:overrasket: Verste jeg har hørt på lenge!

Skjønner at jeg har bare kjedelige Facebook venner når jeg leser denne tråden :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Randi": Farfar sovnet stille inn i natt. Hvil i fred, min fantastiske støtte og inspirasjon.

"Trude": Så leit. Visste du at Liam-Cassander er hele seks uker idag??? Herlighet som tida flyr! Føles som det var igår jeg lå på føden og pressa, og jordmora roset meg for å være en ekte fødemaskin! Kan tro det var hardt, men jeg ga meg ikke før jeg kunne møte prinsen våres. Hadde vært hyggelig med en oppmerksomhet i anledning feiring av prinsen. Orker ikke noen fest, er for sliten til det.

Det der er en klassisk "mommyjacking". Tenkte på stfuparentsblog.com. :fnise:

Anonymous poster hash: 9eb7a...9db

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som påpekt over her, så dreier det seg om en engangsutbetaling til flyktninger vs ordinær stønadsutbetaling. Dvs to ikke-sammenlignbare størrelser. Etter engangsutbetalingen får flyktningene det samme som alle andre som har rett på stønad.

Sitter akkurat i en diskusjon om dette på FB nå... Med typiske ureflekterte nek som ikke vet hva kildekritikk er.

Hun legger ut linken med kommentaren: "Er det rart man misliker systemet?!? Hvorfor skal innvandrere få mer en de norske som sliter? Dette er ille!!"

Et par andre venner kommenterer noe lignende.

Så skriver opplyser en annen person om et faktum vi nettopp konstaterte.

Jeg skriver at det er sant som X skriver, og at det er lurt å sjekke kilder før man lar seg provosere. Avslutter med å si at det vel uansett ikke legitimerer rasisme (slik tittelen i innlegget indikerer).

Så skriver hun at innvandrere får klare seg selv, slik "vi andre" må.

Til opplysning: Dama er selv uten jobb og lever på NAV.... Oh, the irony...

Er det datter som har lagt ut statusen, og mor som kommenterer? Isåfall har vi samme "venn".

Anonymous poster hash: f8122...377

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som har lagt ut flere meldinger på ei gruppe om overgrep, innleggelser på krisesenter mm. Gruppa handler forøvrig om mat. Så relevansen til hva man putter på tallerkenen og at hun har blitt voldtatt som liten er vel kanskje litt liten... OM det hører hjemme på FB, så måtte det være på egen vegg med begrensede venner, og ikke i en stor gruppe der man virkelig ikke kjenner alle som er.

Anonymous poster hash: d30a9...bfd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det faktisk folk som er så til de grader blåst? :hakeslepp:

Jeg burde vel ikke bli overrasket over enkeltes ubegripelige dumskap, men denne satte meg helt ut!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nabojenta 'Ingrid' var vel rundt 18 da hun og sin litt mindre kloke venninne 'Ida', flyttet sammen. Nå skal det sies at 'Ingrid' ikke var den skarpeste knvien i skuffen heller, da disse to presterte på å få seg en katt, de kledde opp i klær og ble forbannet på, da han dreit i sofaen.

Han hadde nemlig ikke fått kattedo, fordi det luktet så fælt. Ikke kunne han gå ute heller, fordi det var en kattunge. Alt dette skreiv 'Ingrid' på sin FB og ble lettere irritert når jeg prøvde å banke litt vett i skallen på henne. Altså, med en katt uten dass er det jo selvfølgelig bæsj overalt. Merkelig det der... De klarte også å legge ut en Status om at de ikke kunne ha katta lengre og at han blir avlivet om Ingen tar han innen morgendagen. Jeg reagerte jo selvfølgelig meget sterkt og negativt til dette, så hun slettet innlegget. Til den dag i dag har de ikke katt, og har Ingen aning om hva som faktisk skjedde med den. *Grøss*

Så var det også den gangen de nesten brant ned kjøkkenet da.

For de hadde vært på fyllefest og 'Ida' hadde mistet mobilen i vann. Den trengte å tørkes og deres geniale plan var jo selvfølgelig å tørke den litt i ovnen på 250grader til det hele tok fyr. Vet ikke helt hvor logikken var der, tror også blond og blondere sovnet Fra baksten i ovnen...

Denne Historien postes med et bilde av en stolt 'Ida' med restene av den brente Telefonen i et svartsvidd kjøkken. Kommentarene på bildet er derimot min største sjokk, fordi de Lyder som dette: ''Nawwwh, åh så typisk Ida da, hehe, bare hun som kan finne på noe sånt. Ååååh så søt'' osv.

At det er mulig!

Anonymous poster hash: fc51a...ba5
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliss-klass-kjærestene jeg har på facebook har kommet med disse den siste tiden:

Hun:

"Telysene er tent, fyr i ovnen er det også♥ siden formen ikke er helt på topp, var det godt å krype under ullteppet på sofaen sammen med kjeresten <3 tvkveld og chill på oss daaaa♥ — følte seg slapp med *navn* på *adresse*"

Han:

"Xxx kjeresten min har ikke ord når det gjelder deg.<3 Det er en av grunnene for at jeg ikke klarer å skrive status om deg, du er så mye mer enn bare ord. <3<3Vil bare si at du er utrolig fantastisk og god, og jeg er heldig som har deg! <3<3<3<3 Jeg håper det her kan vare for alltid og at ingenting skal komme i veien for oss. <3 Elsker deg av alt og håper at du vil være mi jente nå og i framtiden! Elsker deg kjære og vil si at du er utrolig fin på dette bildet uansett hva du sier <3<3<3<3<3 "

Vedlagt ligger ett bilde av kjæresten, tatt med blitz rett i ansiktet, og ikke akkurat veeeldig flatterende. (Hun ER pen altså, men litt uheldig med akkurat dette bildet)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliss-klass-kjærestene jeg har på facebook har kommet med disse den siste tiden:

Hun:

"Telysene er tent, fyr i ovnen er det også♥ siden formen ikke er helt på topp, var det godt å krype under ullteppet på sofaen sammen med kjeresten <3 tvkveld og chill på oss daaaa♥ — følte seg slapp med *navn* på *adresse*"

Han:

"Xxx kjeresten min har ikke ord når det gjelder deg.<3 Det er en av grunnene for at jeg ikke klarer å skrive status om deg, du er så mye mer enn bare ord. <3<3Vil bare si at du er utrolig fantastisk og god, og jeg er heldig som har deg! <3<3<3<3 Jeg håper det her kan vare for alltid og at ingenting skal komme i veien for oss. <3 Elsker deg av alt og håper at du vil være mi jente nå og i framtiden! Elsker deg kjære og vil si at du er utrolig fin på dette bildet uansett hva du sier <3<3<3<3<3 "

Vedlagt ligger ett bilde av kjæresten, tatt med blitz rett i ansiktet, og ikke akkurat veeeldig flatterende. (Hun ER pen altså, men litt uheldig med akkurat dette bildet)

Men hæ, liksom, hvorfor kan de ikke bare si det til hverandre? :klo:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabojenta 'Ingrid' var vel rundt 18 da hun og sin litt mindre kloke venninne 'Ida', flyttet sammen. Nå skal det sies at 'Ingrid' ikke var den skarpeste knvien i skuffen heller, da disse to presterte på å få seg en katt, de kledde opp i klær og ble forbannet på, da han dreit i sofaen.

Han hadde nemlig ikke fått kattedo, fordi det luktet så fælt. Ikke kunne han gå ute heller, fordi det var en kattunge. Alt dette skreiv 'Ingrid' på sin FB og ble lettere irritert når jeg prøvde å banke litt vett i skallen på henne. Altså, med en katt uten dass er det jo selvfølgelig bæsj overalt. Merkelig det der... De klarte også å legge ut en Status om at de ikke kunne ha katta lengre og at han blir avlivet om Ingen tar han innen morgendagen. Jeg reagerte jo selvfølgelig meget sterkt og negativt til dette, så hun slettet innlegget. Til den dag i dag har de ikke katt, og har Ingen aning om hva som faktisk skjedde med den. *Grøss*

Så var det også den gangen de nesten brant ned kjøkkenet da.

For de hadde vært på fyllefest og 'Ida' hadde mistet mobilen i vann. Den trengte å tørkes og deres geniale plan var jo selvfølgelig å tørke den litt i ovnen på 250grader til det hele tok fyr. Vet ikke helt hvor logikken var der, tror også blond og blondere sovnet Fra baksten i ovnen...

Denne Historien postes med et bilde av en stolt 'Ida' med restene av den brente Telefonen i et svartsvidd kjøkken. Kommentarene på bildet er derimot min største sjokk, fordi de Lyder som dette: ''Nawwwh, åh så typisk Ida da, hehe, bare hun som kan finne på noe sånt. Ååååh så søt'' osv.

At det er mulig!

Anonymous poster hash: fc51a...ba5

Utrolig uprofft å ikke lære katta å gå på vannklosettet, da. :roll:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som fikk sitt tredje barn tatt av barnevernet (hun visste om det på forhånd), bare en uke etter fødsel, la ut bilde av babyen på Facebook. Folk gratulerte, og hun takket. Uff.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at alle sørger forskjellig og ingen har noe med andres valg... men jeg må ærlig innrømme at jeg stusser litt her... Ei som la ut i desember at hennes samboer hadde dødd. Ukene som fulgte var statusene hennes fulle av sorg og sørgeprosessen, noe som selvsagt er helt forståelig. Jeg hadde skikkelig vondt av henne.

Men nå i dag, tre måneder etter han døde, har hun nå satt seg selv "i forhold med" en annen, og lagt ut et bilde av de to smilende sammen. Folk må gjøre som de vil, men det er litt i grenseland i min verden, kjenner jeg.

Anonymous poster hash: 499f9...7e1
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hunden til en på vennelista skulle opereres, og en annen venn skrev melding direkte til hunden (hei *hundens navn*, hører du skal operere i morgen.. osv), på veggen til min FB-venn, liksom fra sin egen hund... Endte med en "samtale" mellom de to hundene - evt eiernes livlige fantasi :fnise:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Hunden til en på vennelista skulle opereres, og en annen venn skrev melding direkte til hunden (hei *hundens navn*, hører du skal operere i morgen.. osv), på veggen til min FB-venn, liksom fra sin egen hund... Endte med en "samtale" mellom de to hundene - evt eiernes livlige fantasi :fnise:

Hihi. Det var nå bare søtt da :)

Jeg har ei som legger ut oppdateringer om akvariet sitt. Hvilke fisker hun har, hva slags utstyr osv. Ikke akkurat oversharing, men dørgende kjedelig ;)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er riktig nok ikke en status noen har skrevet på facebook, meeeen ei som har delt bilder av seg selv når hun føder tvillinger.. Greit at det sikkert er et sterkt øyeblikk, og at man er stolt å slikt.. men come'on!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert skrevet det før i denne tråden, men en gang la en facebook"venn" av meg ut et bilde fra fødselen. Barnet var blodig og FORTSATT mellom bena på mor. Altså kun noen sekunder gammelt.

Det var sånn... nope.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ei som rett som det er snakker om å "vaske kjæresten på ryggen", "nå blir det kos i halmen ja!" og lignende.. Dama har barnebarn og greier.. Kleint!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn som la ut bilde av seg selv hos gynekologen, i stolen...

Alt skal deles tydeligvis.

Anonymous poster hash: e5c2a...1ea
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå halvvåken i senga og skulle sjekke face før jeg sto opp. En venn av meg har likt et bilde til noen andre...

Wops, der fikk jeg et bilde av en nybakt mor med en nyfødt baby og hele puppen ute mitt i fleisen. Sånn type første bildet man tar av babyen, hvorfor legge det ut på face?! Og jeg trengte virkelig ikke en pupp i trynet.

Anonymous poster hash: 8591f...eb7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter oversharing når som helst. En av mine FB venner som stadig har klaget over de tragiske forholdene hun har til håpløse tilfeller ( gjerne alkoholiserte med psykiske problemer) som hun gjør det slutt med og begynner på med igjen annen hver uke, har nå funnet seg en ny type som hun skal på date med, som hun fant over nettet. Hun legger nå ut masse statuser a la " love is in the air", selv om hun ikke har møtt ham før og kommer med en hel masse svada om ekte kjærlighet.

Her om dagen la hun ut bilde av daten sin og det er tilfeldigvis en bekjent av meg som jeg ikke har snakket med på mange år, men som "selvfølgelig" sliter en del og hadde til dels psykopatiske trekk som følge av en tragisk oppvekst da han var i mitt miljø.- Snill på sin måte, men damene han har vært sammen med har vært rimelig traumatiserte etterpå og han har ihvertfall i et par tilfeller bidratt til mye trøbbel, angst og flere psykiske problemer etter forholdene var over også, Jeg vil tro at han sliter enda.

Egentlig vil jeg advare henne, men hun hadde helt sikkert bare lagt ut en status om " sjalu damer som forsøker å ødelegge" - for det gjør hun hver gang noen ber henne om å tenke seg om og jeg kjenner henne ikke særlig godt. Det er også en hundredeler sjanse for at dette bare er hans dobbeltgjenger, men siden han bor i nabobyen hennesm tviler jeg på det.

Jeg har utrolig nok hatt et godt forhold til denne tvilsomme typen, fordi han av en eller annen grunn var fryktelig snill mot meg, hørte etter når jeg ga ham en oppstrekker for rampestreker/ dårlig oppførsel og forsvarte meg mot folk som var slemme/ hadde onde hensikter, da vi var helt unge, så jeg har kjent litt på at det ville vært et slags svik, selv om jeg på den tiden advarte andre mot ham både to og ti ganger ( med hell i det ene tilfellet). Jeg vet også at han har skjerpet seg litt de siste årene og ikke har endt opp som yrkeskriminell, til tross for at det så ille ut en stund.

Så nå sitter jeg bare her og venter på de første forstyrrende innblikk i noen jeg " vet" kommer til å gå galt, uten at det hjelper hva jeg gjør. - Håper han dumper henne etter daten, eller at hun oppdager at han har flere damer gående ( for det hadde han alltid før ) denne dama overdeler alt som skjer i hennes liv, så det er greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...