Nótt Skrevet 12. april 2012 #121 Del Skrevet 12. april 2012 Så herlig bilde av den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. april 2012 Forfatter #122 Del Skrevet 13. april 2012 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 14. april 2012 #123 Del Skrevet 14. april 2012 12 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 14. april 2012 #124 Del Skrevet 14. april 2012 12 uker! STAS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. april 2012 Forfatter #125 Del Skrevet 14. april 2012 Krykker! Endelig fått tak i noen. Trodde jeg kunne låne mammas, men de hun har hatt lenge var ikke hennes sånn som jeg trodde. Men svigerfar hadde Så nå blir det fire "bein" på meg fremover. Så forhåpentligvis orker jeg mer enn to minutters rolig gange nå. Og i morgen er det shoppe og skravletur med Wanita :D Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. april 2012 Forfatter #126 Del Skrevet 16. april 2012 Første krykkedag på skolen. Ikke så moro akkurat, får mange spørsmål om hva som har skjedd og mange blikk fra folk jeg ikke kjenner. Men det gjør mindre vondt da, mye mindre vondt!! Ikke merker jeg gåinga i går heller. Heia krykker! Og nå skal jeg snart til fysioterapi. Spent på hva den testen hun snakket om sist er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 16. april 2012 #127 Del Skrevet 16. april 2012 Hurra! Ny shoppingrunde om en mnd da? Ny genseren på i dag, såååå myk og god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. april 2012 Forfatter #128 Del Skrevet 16. april 2012 Fine genseren Og jada, jeg blir med en runde til jeg vettu. Satser på at vi slipper unna sånn mart-cart da også vel? Vært hos fysioterapeuten i dag da, IKKE forberedt på å måtte bli tøyd og bøyd i bare trusa. Selvfølgelig en sånn behagelig, litt dvask og utvasket truse akkurat i dag. Sukk, at jeg ikke tenkte på det da. En ting er å vise fram flesket og strekkmerkene, en annenting er stygg truse. Men hun fikk da testet meg, og det er definitivt bekkenløsning jeg har. Med mye av smertene i det muskulære i ryggen og rumpa. Ekstra kult at hun måtte ta mye på rumpa da, i den fine trusa mi... Men hun mente i alle fall at dette var noe hun kunne behandle. Og jeg fikk "lekse" . Treningsøvelser som ikke synes at man gjør engang. Skriver dem her jeg, så jeg ikke glemmer noe. Øvelse 1: Stå rett opp og ned, finn balansepunktet og stå med bekkenet i "nøytral". Finn den innerste, tverrgående magemuskelen. Trekk navelen inn litt, uten å bøye på bekkenet. Kjenn at det skapes litt trykk i magen. Hold inne mens man teller høyt til ti. Viktig å telle høyt, så det ikke blir tull med pusten. IKKE hold pusten. Gjenta ti ganger. Øvelse 2: Len deg mot en kant/hylle/stolrygg, ca høyde litt under undersiden av puppene, evt litt høyere. Stå rundt 60 cm unna, bøy lett i knærne. Finn og trekk opp bekkenbunnen, prøv å trekke ca 1 cm opp. Hold mens du teller til åtte. Slipp saaaaakte ut igjen. Gjenta, men andre gang gjør du to små host uten å slippe. Gjør dem annenhver gang. Ti totalt. Husk å ikke knipe rumpemusklene. Eneste muskel som får lov å "bli med" er den tversovermagemuskelen fra øvelse 1. Dette var de to viktigste foreløpig. Ellers anbefalte hun lette knebøy mens jeg svinger med armene som om jeg går fort. Fordi jeg går så sakte (og med krykker) så blir det lite armsving, og jeg må prøve å få bevegelsen i ryggsøylen. Neste gang skal hun gå igjennom øvelser på ball med meg. Så jeg dro innom en sportsbutikk og kjøpte en sånn ball. De hadde bare én igjen i den størrelsen som passet meg, og der var esken skikkelig herpa, men jeg tok den alikevel. Oppi lå ballen sammenbrettet i en pose, og da jeg skulle pakke den ut i sta var alle krokene inni brettene på ballen fulle av lodden mugg! ÆÆÆÆÆSJ! Ringte til butikken da, og da fant de en annen i samme størrelse (sa han, jeg er litt spent på om han har bommet og funnet ett trekk) som jeg kan hente i morgen. Muggen gymball er ikke kult. Lukta skikkelig ekkelt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. april 2012 Forfatter #129 Del Skrevet 17. april 2012 En tøff dag i dag. Måtte gå hjem etter to timer på jobb, da hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å tenke lengre i det hele tatt. Funka bare ikke i dag. Kjipt! Vil ikke være syk, vil være frisk og gjøre det jeg skal!! Var såvidt jeg holdt ut skoledagen i dag også, håpløst å konsentrere seg og være aktiv i diskusjoner når mesteparten av kapasiteten går til å holde ut smertene. Men jeg VIL og SKAL gjøre ferdig dette skoleåret, vil ikke ha gått ett år forgjeves. I min utdanning er det ikke bare å ta opp igjen eksamen neste år heller, for fagene endrer seg både i oppbygging, sammensetting og innhold fra år til år. Lurer på om smertene i dag er fremprovosert av fysioen i går, den testinga var jo for å "provosere" ledd og muskler. Håper det, og håper det roer seg til i morgen. Hvis ikke går det nok veien mot sykemelding fra jobb for meg snart. MÅ bare prioritere jenta mi og skolen jeg nå. Husarbeid, hagearbeid, turgåing, stort sett alt av sosialt osv er allerede nedprioritert, så det er ikke så mye å gå på nei. Dette blir et langt svangerskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. april 2012 #130 Del Skrevet 18. april 2012 Uff så kjedelig med slike bekkensmerter da Godt det hjelper med krykker! Få den en sykemelding fra jobben, det viktgste er at du har overskudd til skolen og familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 18. april 2012 Forfatter #131 Del Skrevet 18. april 2012 Vondt vondt vondt i dag også. Ikke like sinnsvakt som i går, men så har skoledagen vært mindre tøff, og ikke jobb etterpå. I morgen blir det først jordmortime, spent på den Håper å få høre hjertelyden. Og etter det skal jeg spise lunsj med Lucky og lillegutten. Etter det er planen jobb, men det tenkte jeg å ta opp med jordmor. Så får jeg evt ringe legen og sjefen og forklare situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 18. april 2012 #132 Del Skrevet 18. april 2012 Så kjedelig at bekkenplagene er så ille, hadde du de med vesla også? Kos deg på lunsjdate i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 18. april 2012 Forfatter #133 Del Skrevet 18. april 2012 Hadde bekkenplager med vesla også ja, men da ble det ikke ille før uke 14-15, nå ble det jo sånn i uke 5 omtrent. Så jeg endte på krykker sist også, husker ikke akkurat når men var nok noen-og-tjue uker. Sist var ikke dagene så fulle. For det første så fikk jeg svangerskapspenger stort sett hele svangerskapet pga at det var vanskelig å tilrettelegge jobben min, for det andre hadde jeg ikke en aktiv unge å være mamma til, og heller ingen eksamen eller gruppeprosjekter som skulle fullføres. Så det var en roligere hverdag, og en kjedeligere en da... Og på magisk vis så forsvant alle smertene rundt to uker før fødsel Aldri gått så mye tur som de ukene der. Om kvelden/natta stort sett da, for det var så varmt på dagen :gjeiper: Nå har jeg og mannen hatt ryddeøkt her i huset, så det ser mye bedre ut! Han kommer med støvsugeren nå. Han har flydd rundt og ryddet. jeg har smårydda litt på kjøkkenet og samlet sammen papirer som lå her og der og så satt jeg ved kjøkkenbordet og sorterte og kastet. Alt fra økonomipapirer, gamle kvitteringer, snuppas tegninger, snuppas rablerier som ikke er noe å ha, skolepapirer fra fem ulike fag, bruksanvisninger osv osv. Godt å få det gjort! Nå måtte jeg slappe av litt igjen. Herregud for en elendig utholdenhet jeg har for tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. april 2012 Forfatter #134 Del Skrevet 19. april 2012 Samme jordmor som sist Kooooselig dame. Føler virkelig at hun bryr seg og er "på mitt lag". Blodtrykk fint, blodprosent fint, urinen er fin, SFmålet er på streken, vekta er fin (opp 1 kg, men fortsatt laaaaaangt igjen til startvekta forrige graviditet) og best av alt jeg fikk høre hjertelyd 155 s/min Og så fylte hun ut svangerskapspengeskjema for meg, siden det er så tøft å sitte også for tida og kan man ikke engang det så er det ikke så mye mer tilrettelegging igjen å gjøre. Så det har jeg fått signert av sjefen og levert til nav allerede. Både min sjef og hans sjef igjen ønsket meg lykke til og så god bedring som det går Og de sa det var flott at jeg har prøvd å være i jobb så lenge, men at helsa må komme først. Så utrolig forskjellig fra forrige jobb der det ble surmuling og gnål. Alle kollegaene jeg så i dag sa også at jeg må prøve å stikke innom for å hilse på så ofte jeg orker. Nå skal jeg prøve meg på en times skolearbeid og så blir det skravlings litt etterpå. Godt å få klarhet i ting, ikke så mye stress og bekymringer i hodet for hvordan jeg skal klare ting lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. april 2012 #135 Del Skrevet 19. april 2012 Herlig med hjertelyd, beste lyden Takk for en koselig lunsjdate, lillegutt sover ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. april 2012 Forfatter #136 Del Skrevet 19. april 2012 Herlig med hjertelyd, beste lyden Takk for en koselig lunsjdate, lillegutt sover ennå... Veldig koselig Og for en vakker liten gutt du har. Og så deilig at han sover så lenge av gangen Jeg har i grunnen hatt en koselig dag i dag. Først jordmor, så lunsj og skravling, så kos og middagslaging med snuppa, og nå i kveld er jeg veldig sikker på at jeg har kjent lillebaby bevege seg i magen Myke små bevegelser, men ganske tydelig noe annet enn mageromling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. april 2012 #137 Del Skrevet 22. april 2012 Hjertelyd og bevegelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. april 2012 Forfatter #138 Del Skrevet 22. april 2012 Sitter med skolearbeid, og blir distrahert av tumling i magen Så da ble det KG-tid istedetfor i håp om å kjenne mer snart, hehe. Jeg har hatt en helg med mye smerter og mye soving. En tur på butikken for å finne gummistøvler til snuppa og litt mat til helga sliter meg helt ut, selv med krykker, laaaaavt tempo, bil til døra og bærehjelp fra mannen. Hvordan skal dette ende egentlig? Fått gjort litt i huset i helga da, veldig nødvendig. Mannen har tatt det meste, og jeg har tatt litt. Føler meg flink alikevel jeg. I dag fikk vi besøk av mine foreldre, mamma hadde med seg kanelboller med vaniljekrem. Hun spurte om hun skulle ta med seg noe til kaffen da hun sa de ville komme, så jeg skulle slippe å styre med noe. Veldig hyggelig og ikke minst praktisk, men også litt rart. Sist graviditet bakte jeg jo masse i ukene før fødsel for å fryse ned til barselbesøk, denne gangen får jeg hjelp i uke 13. 13+2 i dag da, dagen da mange sånne oversikter sier at jeg går over i 2 trimester! Bare to tredjedeler igjen! Og snart bare en måned til ordinær ultralyd. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 23. april 2012 Forfatter #139 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jahh, da har jeg altså blitt så gravid at jeg sto opp i natt for å spise litt Spiste litt dårlig i går da, ble kraftig lunsj og boller til middag siden vi fikk besøk :gjeiper: La meg før mannen (som vanlig for tida) og sovnet med en gang. Våknet av at snuppa ropte og ville ha hjelp til å gå på do og da fikk jeg ikke sove igjen fordi jeg var så sulten. Magen romlet høyt også, så høyt at mannen foreslo at jeg skulle spise litt Så da sto jeg i halvmørket på kjøkkenet og spiste polarbrød med peanøttsmør før jeg krøp opp i senga og sovnet igjen. HAHA! I går hadde vi jo besøk av foreldrene mine, og jeg skrev om boller og hyggelige ting her. Bestemte meg egentlig for å glemme det som ikke var så ålreit, men nå klarer jeg ikke la være å tenke på det, så jeg prøver å skrive det "ut". Jeg var alene da de kom, mannen og snuppa var ute en liten tur. De kommer inn, tar av sko og jakke og da ser hun på meg. Gliser sånn sleskt og sier "Jahh! Jeg ser at du har lagt på deg ja!" Mens hun klapper/dytter meg i magen. Jeg ble så sint, og overrumplet. Sa KLART i fra at det ikke er greit at hun tar meg på magen sånn, jeg liker det IKKE! Da ble hun sur og gikk på badet så jeg fikk ikke sagt hva jeg synes om å si sånt til dattera di som du vet har slitt med vekta hele livet. Og som mange ganger tidligere har bedt henne holde kjeft ang. vekt, slanking, tjukk-het osv. Det er det ikke bare jeg som har sagt i fra heller, hun har holdt på sånn til flere andre også. Mamma kom ut av badet en stund senere, med maskaraen våt og klumpete så hun har faktisk grått over at jeg sa nei til mageklemming. Gahh! Jeg vil ha sånn hyggelig og søt mamma, sånn som andre har. Endret 23. april 2012 av Kvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 23. april 2012 #140 Del Skrevet 23. april 2012 Du er ikke alene om å ha et trøblete forhold til moren sin, har slitt med min mor jeg også. Vekten min har bl.a. vært et emne, ikke veldig populært hos meg kan du si. til deg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå