Gå til innhold

En helt ny bok


Kvist

Anbefalte innlegg

Hurra for deg, Kvist!! Sååå koselig med en liten spire i magen :rodmer:

Du er bare en ukes tid før meg, så her må jeg nok følge med ;) tihi :fnise:

Har du mange symptomer? Og når kom de? ...jeg har ingen.. ikke en gang hvis jeg kjenner etter :klo: Skal vel kanskje være fornøyd med det, og regner med de kommer etter hvert :fnise:

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi får følge hverandre Ninnin :) Jeg har jo massevis av symptomer. Noen koselige, andre ikke... Sånn som smerter i rygg og bekken. Synes det var tidlig denne gangen.

Nå sitter jeg og surmuler i sofaen. Mannen min røyker, og jeg liker det ikke. Jeg vet at det ikke er noe jeg får gjort med det, han vet hva jeg synes og jeg vet hva han synes. Og som gammel røyker selv vet jeg at det kun er egen lyst som kan få noen til å slutte. Men akkurat nå skulle jeg inderlig ønske at han ville det selv. Han gikk ut på trappa i sta, tok en røyk og gikk inn på badet. Passerte ikke meg engang siden jeg satt i stua, men røyklukta kom inn og satte i gang kvalmen min igjen. Eller ikke direkte røyklukt, men den enda værre jeg-har-nettopp-røyka-lukta :spy:

Så da sitter jeg her og kjenner at jeg blir surere og surere og trøttere og trøttere. Frister lite å legge seg ved siden av han nå :( Jeg sa i fra da, på en pen måte, og han sa han kan kutte ut den siste før han legger seg. Jeg så på han at han husket hvordan jeg reagerte forrige gang. Så han trengte vel bare en påminning. Men jeg må si at jeg lurer på hvorfor noen som er så smart som han ikke selv skjønner hvor deilig det er å ikke røyke...

Heldigvis har jeg fri i morgen, og jenta vår er hos bestemor så det er ingen som står opp i femtiden og fyller senga vår med plastfrukter og lekekopper. Soooooove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinnvilt vonde pupper! Bankende, murrende, ømme og stikkende. Lurer på om de ikke har vokst minst en cupstørrelse bare i dag. Auauau.

Vi har hatt en super lørdag. Sov ganske lenge (til jeg måtte opp for å tisse :ler: ) Startet dagen med kvalme, så det ble litt eplejuice og en tørr kjeks før jeg vekket mannen og lagde pannekaker til frokost. Så kom svigerfar med jenta vår og det var så godt å se henne igjen, og å høre at både barn og voksne hadde storkosa seg. Så bar det rett ut for å møte en vennefamilie med jevnaldrende barn som vi ser veldig sjelden. Hun var også gravid, 7 mnd på vei. Så koselig å skravle graviditet og sååå vanskelig å ikke røpe noe om min egen. Ungene fikk lekt ute i det deilige vårværet, vi voksne fikk skravla og det ble lunsj på kafé.

Nå er sofaen inntatt for kvelden, jeg skal ligge her og holde fast puppene min tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige nyheter det var her inne da Kvist :strix:

Har tenkt på deg noen ganger, men ikke sett så mye livstegn fra deg her i det siste, men nå fant jeg deg!

Gratulerer så mye med en liten spire på vei, herlig :)

Deilig med yoga da, jeg gikk på yoga for gravide her i byen og det var veldig koselig :Nikke:

Håper ikke bekkenet har planer om å plage deg hele veien denne gangen da....

Ha en fin søndag i deilig vårvær :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå Lucky! Så godt å se deg! Og helt sprekkeferdig er du også :):duskedame:

Har ikke vært så mye på prøver/gravidforum nei. Man går lissom lei prøverforum etter noen år... men det vet du vel alt om. Har ikke turt å lage graviddagbok tidligere heller, og med god grunn for det endte i SA. Men ikke denne gangen, nå SKAL det gå bra.

Gikk du på yoga i "kalenderhuset" i gamlebyen? Der gikk jeg sist og det var så deilig. Enn så lenge humper jeg bare rundt på matta her hjemme... stor mage eller ikke, særlig grasiøs har jeg aldr vært :ler:

Har hatt en knall søndag så langt, rolig lang frokost og så sovnet mann og barn og jeg hadde huset og yogamatta for meg selv, hehe. Etterpå lagde jeg kakao på termos og vi tok en tur med trehjulssykkelen. Satt ved elva i solskinnet med appelsin, kjeks og kakao. Idyll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tenk endelig er det min tur til å være sprekkeferdig! Skjønner godt at du ikke orket det prøverforumet ja, man blir lei!

Gikk på yoga i gamlebyen ja, så sikkert samme sted :) Veldig deilig og avslappende var det :Nikke:

Trist å lese at du har hatt en sa :( Når var det og var du langt på vei?

Krysser fingerne for at denne lille spiren klorer seg fast i allefall :) Er det prøverør denne gangen eller hjemmelaget?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky:

Hadde en SA i høst, var mot slutten av uke 6 så var ikke så langt, men langt nok. Både den og denne spiren er helt hjemmelaget. Ikke piller, sprøyter, spray eller annet heller. "Noe" skjedde med kroppen i januar i fjor, og da jeg samtidig bestemte meg for å være veldig streng med matinntak gikk jeg ned i underkant av 20 kg og syklusen gikk fra før 40-100 dager, til nå 31-32 dager. Føles helt herlig! Masse av de andre symptomene på PCOS forsvant også, så nå slipper jeg unna med å barbere leggene to ganger i uka :ler:

Wanita:

Det gjør jeg også! Og så gleder jeg meg til fredag. Jeg traff S på skolen i dag, så nå er dere to som vet :fnise:

Ellers må jeg rapportere alvorlige tilfeller av gravidhjerne i dagboka mi i dag. Mot slutten av fire timer med matte på morgenen i dag opplevde jeg vel nærmest en blackout, hjernen bare stoppet helt opp. Nok til at læreren flira av meg og klappet meg fleipete på skulderen. Har også hatt flere ganger i dag der jeg glemmer det vi akkurat har snakket om og spør som om det er noe helt nytt. Får rare blikk og selv da tar det meg litt tid å skjønner hvorfor folk glor på meg. Haha.

Hatt noen stikninger i magen i dag, kjenner jeg blir nervøs av sånt. Men ikke så mye som litt spotting engang, så da er vel alt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at S vet da :klemmer:

Skal jo være litt stikninger og slikt og da, ihvertfall etter det jeg har lest, så satser på at det er bare fordi livmora vokser.

Så får vi håpe at hjernen din snart fungerer som normalt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk med hjemmelaget da :strix: Ble hjemmelaget her til slutt også uten noen form for medisiner, god følelse det :)

Stikkinger og murringer er slitsomt, men helt normalt på den tiden da. Var konstant stresset for de stikkingene, først nå i det siste jeg har klart å roe ned litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky, hvis du får murringer nå så er det jo ekstra spennende da. Hehe, blir helt rar inni meg av glede over å tenke på fødsel jeg. Det å føde jenta vår var det slitsomste jeg noen gang har gjort, og det absolutt mest fantastiske noensinne. Gleder meg til å føde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Kvist :strix: Denne gangen skal det det holde til mål :jepp:

Stikkinger hadde jeg i massevis tidlig denne gangen, men turde ikke tro på at jeg skulle få positiv test på tredje fryseegget på rad, og fikk derfor sjokk da de to strekene viste seg nok en gang i oktober.

Husker når dere var i gang med å lage jenta, hvor gammel er det hun har blitt nå?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Pusilus. Tredje fryseforsøk på rad ja. Det må ha vært tøft! Og så er det så utrolig verdt det til slutt :) 21 uker på vei du jo, herregud det har gått fort.

Jenta vår har blitt to og et halvt år allerede :) Verdens herligste lille menneske. Hun blir tre og tre måneder når hun blir storesøster, for dette SKAL holde helt ut.

Trøtt Kvist, skal ta med seg :gravid: og tusle til sengs, nå på kvelden har jeg jo skikkelig mage. Men enn så lenge er det vel mest flesk og luft... Den magen er relativt slapp etter en tøff graviditet og overvekt. Såpass at den må vurderes etter dette og se om det er noe å få gjort noe med. Jeg vil føle meg fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det er noen som synes det har gått fort, for det synes nemlig ikke jeg ;) Alt slitet og strevet er nok verdt det til slutt når lita kommer til sommeren og vi kommer til å bli kjempe glad for at det er akkurat hun som kommer.

To og et halvt ja, tiden flyr :daane: Herlig med ei aktiv tulle :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiiten! Vært uggen og slapp i hele dag. Æsj.

Fikk vært hos legen i dag da. Snakket litt om historikken min, om abortrisiko og hva jeg bør gjøre/unngå. Bør unngå lengre bilkjøring, særlig pendling. Skjønte ikke helt hvorfor da. Også sendte hun urinprøven min til dyrking for å utelukke evt infeksjon som kan gi abortrisiko.

Så nå skal jeg bare vente på UL time fra sykehuset. Håper det ikke tar så lang tid.

Men jeg skjønner ikke hvordan leger regner termin og uker. Jeg mener termin er 28 okt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, automatisk posting fra telefonen tydeligvis.

Legen mente 29 okt. Det er jo greit. Men samtidig sa hun at jeg var seks uker i morgen, mens etter min beregning er jeg ikke der før på fredag. Merkelig! Ikke at det har noen stor betydning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt meg litt mer gravidvennlig tøy i dag da, ikke direkte gravidtøy men to stretchy smale skjørt. Så oppblåst som jeg er om dagen ble mange av skjørtene min for stramme over magen :gjeiper:

Spent på når denne oppblåstheten gir seg altså, ubehagelig! Og ikke særlig pent heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke terminregningen, jordmoren på ordinær ul satt at jeg var 18 uker akkurat den dagen jeg var der og min egen jordmor regnet ut fra terminen min at jeg var en dag lenger enn det sykehusjordmoren sa. Legen på fertilitetsklinikken er ikke enig med noen av dem :fnise:

Oppblåstheten min gikk rett over i voksende mage, men medisinene jeg gikk på frem til uke 12 gjorde jo sitt også da ;)

Jeg kommer ikke over at du er gravid igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både legen og jordmoren min ligger to dager foran meg på svangerskapslengde....merkelig! De bruker jo den samme snurren begge to så det stemmer sikkert, men jeg får det ikke til å stemme :fnise:

Deilig med litt gravidvennlige klær :strix: Gleder meg til jeg kan handle litt vanlige vårklær jeg nå :strix:

Så godt at legen tok deg på alvor da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolvtimersdag i dag, først skole og så møte og så jobb. Heldigvis er formen veldig veldig mye bedre enn i går. Godt ikke alle dager er like tunge. :)

I følge legen er jeg 6 uker på vei i dag. Det føles litt rart å skulle endre tickeren da, for det er jo ikke så lenge når jeg regner selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...