Gå til innhold

En helt ny bok


Kvist

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på tyttebærsyltetøy og pisket krem.

Tenkt på tytterbærsyltetøy med pisket krem i flere timer nå. Herregud man blir rar i hodet av å ha så mye hormoner i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst på tyttebærsyltetøy og pisket krem.

Tenkt på tytterbærsyltetøy med pisket krem i flere timer nå. Herregud man blir rar i hodet av å ha så mye hormoner i kroppen.

du da :P

ææææsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg har faktisk ikke hatt noe sånt kick på noe, men klart noe smaker bedre enn annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time til UL den 28, dagen før jeg i følge legen er 10 uker på vei. Synes det var lenge å vente jeg, og ikke særlig tidlig heller.

Prøvde å ringe sykehuset for å spørre hvorfor det var en hel måned (legen sendte rekvisisjon den 28.feb) å vente. Og da var forklaringen av overlegen mente det var best. Og uansett er det jo ikke noe å se før den tid da sa jordmora jeg snakka med. Da jeg sa at man kan jo se hjerteslagene mye før ti fullgåtte uker, sa hun at det kunne IKKE de her på sykehuset og hvis det hadde skjedd meg før så måtte det ha vært med mirakelutstyr. Så fortsatte hun i en spydig tone å fortelle meg at hvis jeg synes mine vurderinger var så mye bedre enn overlegens så fikk jeg ta det opp skikkelig.

Tror jeg ringer min gyn på mandag jeg, og hører hva han sier. Han har hjulpet meg tidligere både ved aborter og da jeg var gravid.

Nå sitter jeg kvalm i sofaen, drikker juice og håper det gir seg fort fordi jeg skal på jobb. Jenta svirrer rundt her og er gira på at hun og mannen skal ta toget til bestemor i dag. Jeg skal kjøre etter i morgen fordi jeg skal jobbe i dag. Sååå lyst til å bli med dem på toget, hehe, hun gleder seg sånn og det er så fint å se. Men skulle vi dratt alle sammen hadde vi jo ikke tatt toget heller :gjeiper:

Bedt på fest i dag da, tredje gang fra samme person som jeg har takket nei til. Første gangen fordi jeg hadde andre planer, andre gangen var den dagen jeg testa positivt og nå i dag igjen. Har ikke lyst til å fortelle det enda, men snart slutter de vel å invitere når jeg alltid takker nei... Jeg kan selvfølgelig dra og si at jeg kjører, men ikke så kult å sitte stuptrøtt og sliten på fest der alle er yngre enn meg og alle drikker tett... i hvertfall ikke når jeg ikke kan si hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo lit av en service på sykehuset da! Jeg hadde jo første ul med lillegutt i uke 6 mener jeg og da så vi hjertet slo.....

Håper gyn din ordner opp til uken :Nikke:

Håper du hadde en koselig kveld i går, tross at det ikke ble noe fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirakelutstyr :roll: Herre min for et menneske du fikk på telefonen da. Håper gyn finner en løsning for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gyn var opptatt fram til neste torsdag, og snille telefondamen hans tenkte at det var altfor lenge å vente da jeg sa at jeg var usikker og gjerne ville se. Så jeg fikk time hos kollegaen hans i morgen klokka ni. Grugleder meg.

I dag har jeg vært uvel og kvalm av og på hele kvelden. Gått en bitteliten tur med venninner og Wanita var grei og spanderte Kapteinkjeks. Rart at sånt tørt og rart skal hjelpe på kvalmen. Ellers har det vært en tøff dag, å vite at en så god venninne har det så tøft er vondt. Jeg vil så gjerne gjøre noe, og så er det egentlig ingenting å gjøre :(

Nå har mannen skåret opp tynne fine appelsinskiver til meg, akkurat sånn jeg liker dem, så nå er det appelsin til kvelds før jeg skal finne senga. Håper å få sove godt og ikke bare gruble i natt.

Må skryte litt her også, av store fine jenta mi som har gått uten bleie i barnehagen også i dag. Da har jeg slutta med bleie på ordentlig mamma sa hun da jeg henta. Ja, det har du da :) Stolt mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si ifra om du trenger flere kjeks ;)

Og du har gjort masse for meg allerede :klem: du er der når jeg trenger deg. Du er forståelsesfull og ei fantastisk venninne. Glad for at du og S kom en tur i dag da så vi fikk prata litt om det vonde og litt om andre ting og. Godt å ha noen å snakke med :)

Så er jeg veldig spent på din ul. Håper du sender meg en melding når du har vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett lille spire :rodmer:

6mm lang og med bankende hjerte.

:bolledeig::strix::hjerter_rundt::grinele::duskedame::kaklehone::gravid::hoppe:

En følelsesladet dag. Da gjør det ingenting at jeg er kvalm.

Gyn målte jo "det lille potensielle mennesket" som hun sa, til 6mm, og da sto det 6+3 på skjermen. Hjulet hennes sa 6+4 så det er jo helt perfekt. Og hun var superforståelsesfull da jeg sa "jeg er gravid, i uke sju, og jeg VIL SE!!!" Hun så jo på skjermen at jeg har vært der med utredning og aborter tidligere. Det var rett opp i stolen og vi fikk se med en gang. Og av seg selv ville hun gi meg time igjen den 21. På grunn av vår ferie ble det den 26 da, men hun mente det var viktig for meg å få følge med litt så jeg kunne slappe av og være tryggere. Herlige herlige dame.

Nå har jeg lyst til å fortelle hele verden, hehe. Men vi venter nok så lenge vi kan. I hvertfall til etter neste UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå jeg er så glad vennen min :rodmer:

:klemmer:

som jeg gleder meg til din neste ul. litt rart :fnise:

er så spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å få bekreftet at lille spire har det fint Kvist :Nikke:

En :klem: til Wanita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaaaaaalm!

Slitsom lang dag på jobb, var alene i mange timer også og da kan jeg ikke alltid bare gå i fra. Måtte løpe og kaste opp en gang, og var på nippet ørten ganger. Vondt i rygg og hofter også. Tung dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaaaaaalm!

Slitsom lang dag på jobb, var alene i mange timer også og da kan jeg ikke alltid bare gå i fra. Måtte løpe og kaste opp en gang, og var på nippet ørten ganger. Vondt i rygg og hofter også. Tung dag!

Huff, jeg føler med deg :( Jeg ligger med influensa... Det holder på å gå over, men i dag kom kvalmen i tillegg... Bach, skal ikke være lett dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg Kvist, kvalme og oppkast er noe dritt!

Jeg hadde en slik en "artig" lege på klinikken som sa at jeg måtte nyte begge deler fordi det var et godt tegn. "smil når du kaster opp" sa han, jada - tror ikke han har kastet opp noen sinne jeg ;)

Håper dagen i morgen blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ringe sjefen og si at jeg var kvalm og kastet opp i dag så jeg ikke kunne jobbe. Ånei, omgangssyken! Svarer han da og ønsker meg god bedring.

Føler litt at jeg har jugd... men det var jo han som trodde det var noe det ikke er da. Uansett letta over å slippe jobb i dag, bare det å komme seg ut av senga var en anstrengelse i dag.

Hvordan blir det med evt sykemelding om jeg trenger det? Jeg har jo en deltidsjobb i et serviceyrke som ikke er noe særlig når man spyr. Og så er jeg heltidsstudent på et studie som er veldig fleksibelt og prosjektbasert så der får jeg jo gjort en hel del selv om jeg må løpe på do stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet en i klassen. Klarte ikke skjule noen brekninger på vei inn på skolen. Føles rart å ha sagt det til andre enn mannen, bestevenner og legen. Men hun skulle holde på hemmeligheten min da :) Verdens beste hemmelighet!

Også har jeg ringt legen og spurt om sykemelding i dag, kontordama skulle høre med legen og ringe meg tilbake. En ting er skole der jeg kan styre tempo og pauser i stor grad, noe annet er å takle jobben nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sykemeldt i fjorten dager :( Litt deilig, men kjempekjipt på samme tid. Kjipt å være så kvalm at det er eneste løsningen. En god ting er at det var ikke bare greit, det var veldig bra å dra på ferie neste uke. Avslapning var veldig veldig fint sa damen. Så da er den bekymringa ute av verden. Og Så lenge jeg føler at jeg takler det var det heller ikke noe problem å være sykemeldt fra jobb men ikke fra studier.

Også fikk jeg ringt politiet og sagt i fra at det var jeg og ikke mannen som kjørte for fort forbi en fotoboks her om dagen... :reise::sjenert: Slapp heldigvis med bota da, ingen prikk eller noe. Sure penger alikevel da, men det var ikke sååå for fort jeg kjørte og det er min første bot etter snart ti år med lappen.

Nå skal jeg innta sofaen en halvtime før jeg skal hente i barnehagen hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liten kidneybønne i magen min :)

Først var det valmuefrø, så ble det eplefrø, så var det en ert og nå kidneybønne. Morsom den grønnsakstickeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet sjefen også.

Føles så utrolig feil å si noe så tidlig, tør jo ikke helt å tro at dette kommer til å vare tiden ut. Men da jeg sa jeg var blitt sykemeldt spurte han om det var noe alvorlig og hørtes på stemmen ut som om han trodde jeg skulka, så da plumpet jeg ut med det. Han vet ikke hvor langt på vei eller noe da, annet enn at jeg er kvalm og sykemeldt foreløpig i to uker. Og han lovte å ikke si noe til noen. Spent på om han holder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lå det brev fra sykehuset i postkassa, time til ordinær ultralyd den 25.5. Synes det var tidlig å få den tilsendt jeg da. Er jo ikke 8 uker enda engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...