Gå til innhold

En helt ny bok


Kvist

Anbefalte innlegg

Klarer visst ikke holde dette hemmelig jeg. Idag ble jeg rett ut spurt om jeg var gravid. Litt rart å svare ja da, men orker ikke finne på noen liksomgrunn til at jeg er så pjuskete på skolen for tida. Fikk gratulasjoner da, og det er stas, hehe.

Men enn så lenge er det sjefen min og noen av de jeg studerer sammen med som vet. Altså ingen "kontakt" med resten av nettverket vårt. Så enn så lenge holder vi hemmeligheten for familie og andre venner.

Var innom noen butikker fordi jenta vår trengte noe nytt tøy nå og måtte en liten tur innom babyavdelingen. Helt uvirkelig at det kanskje kommer en liten tass som trenger klær i størrelse 50 til høsten. Gleder meg til jeg har sett tassen på ultralyd den 26. jeg, kanskje jeg tør å tro mer på at han/hun faktisk bor i magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å lure seg unna når man får direkte spørsmål ja :fnise:

Fikke et spørsmål av den sorten i nyttårshelgen da jeg var 13 uker på vei, måtte bare svare ja selv om det var ei på åtte som spurte. Hun ble kjempeglad og gav meg en stor klem og snakket litt til mageboeren :rodmer:

Hvordan er formen din om dagen? Hjelper det med sykemelding fra jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus! Koselig at noen kommer og avbryter monologen :)

Det hjelper veldig med sykemelding ja :) Orker faktisk å lese littegranne pensum nå. Kvalmen er mye mye mye mindre påtrengende enn da jeg gikk med snuppa. Har heldigvis både vonde pupper, plutselige trøtthetsanfall og tydelige ligamentstikninger så jeg ikke er så urolig. Ikke har jeg sett antydninger til lyserosa på papiret engang heller. Føles rart etter aborter, prøverør og en graviditet som startet med en del blødninger og tilhørende panikk for tre år siden. Er det så lett det er lissom?

Og så koselig å bli spurt av en trettenåring da! I uke 13 hadde i hvertfall ikke jeg klart å holde hemmelig uansett tror jeg. Er jo så flott og spennende at jeg helst vil rope til hele verden.

Nå sitter jeg og søker etter mammaklær i Milano jeg, en uke til jeg og mannen drar nedover og jeg håper jeg kan finne meg noe tøy. Trengs ikke helt enda, jeg klarer meg fint med det jeg har sålenge jeg dropper de plaggene som er strammest i livet. Men jeg bor i en by UTEN salg av gravidklær :lete: så tenkte å benytte sjansen når man tross alt er i en motehovedstad. Får bare håpe de har klær som passer en norsk str 40-42 da... Jeg er jo stor som et troll sammenlignet med nette små italienske damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skole før ett i dag, og snuppa sov hos besteforeldrene i natt så jeg har fått sovet en hel natt i ett strekk og hatt en rolig morgen. Kjenner kvalmen godt da, og har egentlig ikke orket annet enn en dusj og forsøkt meg på litt mat. Skulle ha skrevet litt, men det var vist ikke så greit å finne motivasjon til å skrive i dag. Har noe jeg må lese også, så skal krype ut av morgenkåpa og sette meg litt med en bok før jeg skal gå. 7 uker og 6 dager i dag. Hvorfor går skoledagene så fort og graviddagene så sakte? Føles som om prosjektdeadlines og eksamen er rett rundt hjørnet og samtidig er det jo evigheter til ordinær UL 25 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare hos deg graviddagene går sakte mens prosjekter og tidsfrister på jobb plutselig bare er der. Heldigvis så har de to siste gravideukene mine (22 og 23) gått litt raskere enn tiden frem til 22. Jeg håper det holder seg i dette tempoet nå, gleder meg til påske og mange fridager med venner og familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tøff dag i dag :( Formen min er elendig, humøret er på bånn og tårene sitter løst.

At jenta mi har slitt med forstoppelse de siste dagene og grått masse og løpt fram og tilbake til potta uten resultat gjorde i tilegg til min form at vi måtte avlyse to veldig koselige avtaler jeg hadde sett sånn fram til i dag. Haha, dumme hormontrollet jeg blir jo bare enda surere av sånt. Og siden avtalene ble avlyst så benyttet mannen dagen til å gjøre noe jobb for en bekjent. Jeg vet jo at han har lovt det, men akkurat i dag hadde det vært deilig å ha han hjemme.

Heldigvis fikk jenta mi gått skikkelig på do i sta, og da steg i hvertfall hennes form betraktelig. Det er jo så vondt i mammahjertet når de små har det vondt og det egentlig ikke er annet enn trøst og kos og nærhet man kan gi dem.

Nå ser vi på TV og sløver både snuppa og jeg, huset ser ut som om det har gått ras her, oppvaskmaskinen er full av rent og benken er halvfull av det som burde vært i oppvaskmaskinen. Tørkestativer med tøy som skulle ha vært brettet og leker overalt. Æsj. Prøvde å ta et tak i sta men da blir kvalmen så intens at jeg gir opp. Håper på bedring utover kvelden i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir en bedre dag :) Fått sovet godt og mannen sto opp med jenta vår så jeg fikk ligge til jeg våknet av meg selv også. Deilig.

Jeg orket å ta det verste rotet her i går også, så det er litt hyggeligere her i dag. Og snart skal jeg ut og kose meg på kafé sammen med Wanita.

Har skikkelig gravidkul på magen i dag, og det er litt kjipt når jeg vet at det bare er fett og luft... 8+2 i dag og jeg har gått opp en kilo fra jeg testet positivt, altså er jeg der jeg var et par uker før jeg ble gravid. Fornøyd med at det ikke er mer, jeg har jo spist og spist og spist, og ikke bare sunt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt å se deg i dag vennen :klemmer:

Og som sagt så ser nok du kulen MYE bedre enn andre ser den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg veldig oppblåst i førsten ja :) Jeg begynte med gravidbukser ganske tidlig pga det ;)

Håper formen din er fin i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er snuppa levert hos mormor og morfar, klar for "ferie" der fram til fredag og så "ferie" hos Wanita til vi kommer hjem på søndag. Heldig som har familie og venner som stiller opp som barnevakter når vi skal på ferie til Milano, spise is og bare dra oss... :)

Straks ferdig med pakkingen også, det var IKKE lett å finne tøy jeg både har lyst til å ha på meg, og som faktisk passer. Gravidtøyet fra sist gang fristet ikke i hvertfall, for det første har jeg tydeligvis byttet smak totalt siden sist (selv om jeg husker at jeg ikke fant helt riktig tøy sist heller, så er det veldig feil nå). For det andre er det stort sett sommertøy, og det føles litt for tidlig. For det tredje er det plagg oppi den esken jeg ikke fatter hvorfor jeg ikke kastet med en gang, særlig ammetoppene jeg brukte mest. Følte meg feit og utslitt bare av å se dem sammenbrettet jeg nå. Ugg, de skal nok aldri brukes igjen nei.

Ellers har jeg fått snakket med ene fagansvarlig for utdanningen min i dag, vi snakket lenge om mulige måter å komme igjennom studiet på selv med baby midt i. Tror det skal gå flott jeg. Hun tipset meg om hvilke fag jeg kunne klare og hvilke jeg like gjerne kan droppe å begynne på i august. Godt å ha noen flere innspill der, ikke alltid lett å lese av emnebeskrivelsen hvordan arbeidspress og opplegg er. Og ingen av fagene våre er lesefag, så å kjøpe bok å lese i sommerferien hjelper egentlig veldig lite.

Spent på tur jeg nå, med trøtthet, bekkenplager og noe kvalme. Tror det blir en veldig rolig ferie til storbyferie å være. Vi pleier jo alltid å gå masse masse når vi er i nye byer, men det må jeg bare droppe nå vet jeg. Har planer om å bruke MBTskoene som reddet meg sist graviditet, de er ikke fine, men det gjør det litt mer levelig å gå. Og så får vi ta små skritt, gå sakte og pause ofte :) Blir uansett kos å komme seg bort og bare være kjærester en stund. Men så mye jeg kommer til å savne snuppa vår... glad hun er stor nok til at det går an å snakke i telefonen :) Og på mandag etter at vi kommer hjem så er det UL hos gynekologen. Håper virkelig på å se en liten bamsemums da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur :strix: Kos dere og ta livet med ro.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og kos dere masse sammen :)

Gleder meg til jeg kan pakke bort gravidklærne mine jeg nå...får vel prøve de gamle buksene mine en dag snart...redd de ikke passer ennå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg sånn til å passe snuppa jeg nå.

Ingen planer for helga, men bare avslapping og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss på tur. Tar det rolig og prøver å begrense gåinga litt. Greit med trikken da :) Magen har virkelig begynt å synes nå også og det er så kos. Selv om det nok mest er noe jeg og mannen ser.

Må fortelle samtlige servitører at jeg er gravid da, først da er det lissom greit å ikke drikke vin til lunsj og middag. Og i går fikk jeg spesialdessert fordi jeg ba om noe uten likør. Deilig å bli litt dullet med. Men det er en prøvelse å gå forbi alle Salumieri uten å kjøpe noen skiver fantastisk skinke. Savner spekemat mye mer enn vin, hehe.

Mannen er fornøyd da, det blir jo ikke noe klesbutikktitting på meg nå. Og siden jeg vagger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Plutselig postet telefonen...

Siden jeg vagger rundt på MBTsko og føler meg lite fresh blir det ikke så kult å gå i søte små skobutikker heller. Haha. Blir mye kafeer istedetfor. Og parkbenker i solskinnet. :)

Prøvde å ringe snuppa i sta da, men hun hadde fått sjokoladeis til dessert og var mer opptatt av den. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig :) Kan tenke meg mannen er glad for å slippe unna for mange butikker...mannen hater også det :fnise:

Kos dere på kafeer og benker :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt shopping i dag da. To enkle gravidkjoler og noen gaver, og sko til mannen. Nå har jeg sovet en time og skal gå og tappe i badekaret før vi skal ut til middag etterpå. Deilig sen middag her, ni er tidlig å spise ;)

Gravidoppdatering: kjenner tydelig livmora når jeg ligger på magen. Det må vel bety at den er vokst over bekkenet det da? Er som å ligge med noe hardt mellom meg og madrassen, husker det godt fra sistgang men det kom tidligere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt shopping da :strix:

Tror du kjenner livmoren tydeligere andre gang du er gravid, så stemmer nok det :) Deilig å vite at det vokser og gror i magen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...