Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Oj... Herregud,nå begynte jeg å tenke her.. Jeg har jo fått beskjed om ei jente,men nå tror jeg jammen at jeg må bestille ny ul! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hakeslepp: Er det sant?? Hehe, så morsomt (hvis jeg kan bruke det ordet) :fnise: Når var du på første ULen? Godt å se at han har vokst så mye at de kunne se at det var en gutt, da! :)

Kjedelig å bli satt tilbake, ja... Æsj.. Men men, kan ikke gjøre noe med det! Gutten kommer når den kommer uansett :)

Var på forrige ul for 2 uker siden. Da var det såvidt man kunne se kjønn sa han som gjorde undersøkelsen. Dårlige bilder og en litt usikker kar mente at det var jente.

Feil gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Herregud,nå begynte jeg å tenke her.. Jeg har jo fått beskjed om ei jente,men nå tror jeg jammen at jeg må bestille ny ul! Hehe..

Haha, nei det må du sikkert ikke ;)

Regner med du var lengre på vei enn 16 uker når du fikk vite kjønnet på di?

Jeg er 18 + 4 i dag og da var det veeeeeldig tydelig. Var vist etter uke 18 det vistes best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj....

Prøvde å lage en ny Ticker for å få riktig uke og dag men den nekter.

Så da ble det vist mnd isteden til termin....

:kjefte:

Ikke like morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det må du sikkert ikke ;)

Regner med du var lengre på vei enn 16 uker når du fikk vite kjønnet på di?

Jeg er 18 + 4 i dag og da var det veeeeeldig tydelig. Var vist etter uke 18 det vistes best :)

Jo,jeg var 18 uker :) nå er jeg snart i uke 22.. Detta går fort!!! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde nok funnet ut av det før terminen ja :)

Skal jo på 3D-ul i slutten av Juni også :)

Fikk ordnet meg ny ticker i dag også! Jippi! Små gleder ;)

18 + 5 :rodmer:

Sovet dårlig i natt, drømt masse rart og våknet med en skikkelig hodepine. Fantastisk start på dagen...

I går fikk jeg chattet ganske mye med venninna mi som mistet for 4 uker siden :) Godt å ta opp kommunikasjonen igjen! :)

Vi har sendt noen få mld i mellomtiden, men generelt har vi vært ifra hverandre og ikke snakket om barn og graviditeten.

1 uker etter at hun måtte ta aborten var hun inne for UL for å sjekke alt, og det var fortsatt igjen rester. Etter å ha vært til 3 forskjellige leger (en via privat helseforsikring) så annbefalte de alle utskraping. Det ble så gjort.

Hun sier at alle smertene forsvant når utskrapingen var over og hun våknet fra narkosen. Tydelig at noe fortsatt måtte ha hjelp til å komme ut. :sjenert:

Blødningene ga seg sakte men sikkert etter 3 uker, men når hun prøvde å presse seg selv i treningen i går så begynte hun å blø igjen.

Hun er ganske redd for at det skal bli noe arr og at de ikke skal klare å få barn etter hva som har hendt.

Men hun er åpen og ærlig om det, og det synes jeg hun fortjener så utrolig mye respekt for!

Hun er sterk!

Skal en tur til henne på fredagen. De har revet hele låven og er på vei til å bygge opp ny redskapsbod og stall i ett.

Ridebanen begynner å komme på plass og skal vel være klar innen en ukes tid.

Ting skjer fort hos dem :) Artig for henne å ha masse annet å sette klørne i, da får tankene hvile litt.

Så vi tenkte å sale på hestene og muliggens rusle en liten tur.

Jeg er litt usikker på om jeg skal ta sjansen på å ri når bekkenet er litt bob-bob, men sa ifra at vi må ta det utifra dagsformen :)

I verste fall så leier vi heller en liten tur og lar de få spise litt gress!

Kjenner det skal bli godt å få litt hestelukt på fingrene igjen! :rodmer:

Når vi fikk vite at det blir en gutt, så slo tanken meg egentlig ganske fort at det betyr at jeg muliggens kan få hest igjen en gang.

Dersom vi hadde fått ei datter ville jeg nok vært litt mere tilbakeholden med det.

Jeg har opplevd altfor mange mor og barn-hester på staller jeg har stått på, og samtlige barn som "deler hest" med sin mor får et utrolig prestasjons-press på seg fra sin mor. Ikke sikkert det er bevist,men det er iallefall resultatet :kjefte: Jeg kommer aldri til å gjøre det mot mitt barn!

Og sjansen er stor for at en gutt ikke vil få den samme heste-interessen. Så da kanskje hu mor kan få ha hest i fred, og lille karen kan heller være med når det måtte ønskes :)

Ble faktisk litt glad når jeg kom fram til den konklusjonen.

Jeg har jo sagt siden jeg mistet mi, at jeg IKKE skal ha en ny hest. Fordi jeg synes det er feil for nr 2 å måtte bli sammenlignet oppimot henne som hadde mitt fulle hjerte!

Men dersom neste hest blir stikk motsatt, så kanskje det kan fungere.

Mi var sort, leken og utrolig hyperaktiv. Kanskje neste hesten må bli en bedagelig fjording og valakk?

Leker litt med tanken :)

Må iallefall finne en som er ung og jeg kan forme selv, mindre som er "galt" med opplæringen til en ung hest enn en som har hatt X antall eiere før meg :)

Jeg VET jeg ikke skal tenke på dette akkurat nå, jeg har en liten en å tenke på at kommer. Men det er et morro avbrekk i hverdagen :):rodmer:

Nå skal jeg hive i meg frokost, før jeg skal møte ei fra terminklubben for å rusle en tur i godværet! Hun skal få ei datter, så var muliggens intr. i å kjøpe noe av de rosa klærne vi har liggende... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare morsomt å drive tankeeksperimenter, det skader ikke. Så har du mer klarhet i hodet når dagen en gang kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd endringer gitt, så bra dere fant det ut nå da og ikke etter at dere har rukket å kjøpt masse til jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 6 :rodmer:

I går møtte jeg ei fra barsel/termingruppa for å rusle en tur. Søsteren hennes ble med også, noen år eldre og med en sønn på 7 år med ADHD.

Vi gikk en times tid i skogen og det var tungt for en kropp som ikke er veldig vant til å måtte trimme samtidig som jeg pratet.

Det som var litt dumt var at søsteren hadde såååå mye hun ville prate om sitt liv, at det ble lite graviditet/barsel-prat på oss andre to.

Jeg ble faktisk litt irritert over hele greia....

Hun på barselgruppa gikk for det meste å snakket i tlf med ei venninne eller kompis, mens jeg måtte høre på søsteren snakke om sønnen sin i 2 timer! Fantastisk morro :skratte:

Skulle egentlig vært med dem til rundt 12, men når klokken ble 11 så unnskyldte jeg meg med at jeg måtte få gjort noen ærend.

Tviler på at jeg orker å møte dem igjen for å rusle tur :)

Hadde det bare vært hun jeg dro for å møte så hadde det vært annerledes liksom....

Resten av dagen gikk med på å gjøre noen små ærend, samt en tur innom spàet jeg går på for å forme og farge øyenbryn og vipper. Fikk også lagt på ny fransk manikyr på neglene :) Med små blomster på!

NÅ er jeg klar for sommeren!

Kom hjem til en hyggelig overraskelse i posten, gaven til sambo hadde kommet :)

Rakk såvidt å pakke den inn før han kom hjem fra jobb.

Den falt heldigvis i god smak til han :)

Hadde vist vært å sett på samme modellen selv også og vurderte den. Supert :rodmer:

Godeste svigermor hadde invitert på grilling, så det var en kjekk middag! Pølser, kotletter og ribbe med alt av tilbehør :)

Nam!

Etter middagen og en hel dag ute i sola var jeg helt slått ut. Fortsatt hodepine til tross for at jeg tok 1 paracept. Liker ikke å måtte ta medisiner nå når jeg er gravid, men hadde ingen valg i går.... :kjefte:

Sov en liten times tid etter middagen og det var deilig :)

Godt å sove i senga med vinduet vidt åpent og sola som tittet inn ;)

Kvelden ble tilbragt i sofaen og armkroken til kjæresten og vi fikk sett noen serier sammen :)

I dag våknet jeg rundt 8.30 og var overhode ikke klar for en ny dag. Ble liggende en times tid å bare kose meg. Småsov og vred på meg langt og lenge! Det trengtes! :)

Har ruslet rundt i undertøyet noen timer nå! Deilig å kunne gå uten så mye klær på! Lufte både magen og alt det andre :sjenert:

Frokosten er ferdig, vaskemaskina står å går og oppvasken også!

Vasker klær som bare det nå.

Sambo reiser jo til Tallin i morgen med jobben og blir borte til søndagen!

Gruer meg litt til å være borte fra han, men samtidig så er det helt greit ;) Da får jeg litt egen-tid, og det trengs i ny og ne :)

Nå skal jeg snart ute å kjøre litt igjen. Må innom noen verksteder for å sjekke forskjellige priser på å reaparere nye bilen vår....

Liker ikke at den fusker for tiden.

De siste dagene har den tillogmed stoppet et par ganger uten videre varsel. Virker som om når den har lavt turtall så kan den kvele seg selv... Hører vel med pga det som er feil regner jeg med, men jeg liker ikke å føle meg så usikker når jeg kjører den :kjefte:

Heldigvis har jeg time til forhandleren for å ordne den på fredagen, så dersom jeg ikke finner noe bedre tilbud så får det bare være.

Dær gikk halve feriepengene liksom.... Forhandleren antydet 13 000 kr for å fixe problemet.... ÆSJ!

MEN jeg skal ikke tenke negativt i dag!

Det er knallsol, blå himmel og vindstille!

Og ikke minst, jeg skal gå med sommerklær!!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedrunden konkluderte kun med at vi må gjøre denne servicen via forhandler. Pga at det må programeres en del i bil-pc`n og det gjør i hovedsak kun forhandler.

Ville endt opp med å ha service hos noen andre, for så å dra til forhandler å programere. Det er ikke verdt jobben :)

Men skulle gjerne komme tilbake om det var en ren mekanisk jobb på Svinsås der vi egentlig pleier å dra :)

Liker at de er så ærlig! Lenge leve ærligheta!

Fikk byttet noe barneklær i dag også, og fant masse på salg :sjenert:

Kom hjem med 6 bodyer, 5 sikle-smekker, 3 kosedyr (slike kosefiller som er identiske), 5 par sokker og noen gulpekluter.

Alt på tilbud f.eks ta 3 betal for 2 :)

Godt fornøyd med handlingen!

Tror nesten vi har nok klær for de første månedene nå... Hadde heldigvis 4 plagg som var kjønnsnøytrale fra før av :rodmer:

Det som irriterer meg mest å måtte selge/gi bort/kvitte seg med er et nyyyydelig superundertøysett i KNÆSJ mørkerosa i str 62 :tristbla:

JEG kunne tenkt meg den til meg selv, så fin er den!

Fysj!

Får se om det blir noe annet superundertøy på barnas hus en annen gang :kjefte:

Fikk også handlet meg 2 sommerkjoler i dag ;)

En som går like over knærne, og en som er helt fotsid. Den fotside er favoritten! Den er luftig og lett, og har en innsnevring like under puppene akkurat som jeg liker det :)

Dermed ser man at det er en gravidmage, og ikke bare at jeg har spist for mye mat de siste mnd ;) haha!

Jeg skulle egentlig på bassengtrening i dag også, men har slitt litt med at jeg har hatt mye sure oppstøt og små-gulpet.... Var slik i mindre grad på mandagen også, og var små-bekymret for å kaste opp i bassenget. Tok ikke sjansen når det var værre i dag.... Ikke morro å hoppe opp og ned da :)

Så da ble det heller litt sengekos og prat med sambo :)

Skikkelig kvalitetstid når vi kan ligge på senga å prate høyt og lavt om alt som skjer :rodmer:

Nettopp vært å handlet litt mat til helga og sambo står å steker taco-kjøttet. Alt er klart for en sen middag :)

Når vi kom hjem fra butikken så var lille onkelungen til sambo oppe ved postkassene og slet med å få ut posten sin. Ikke lett å være 3 år!

Sambo løp bortover for å hjelpe. Ikke lett å få ut posten fra den lille brevsprekken ;) haha!

Fulgte så lille rakkeren hjem og bærte med sykkelen hans for han :)

ELSK! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ordnet slik at min store sparegris som jeg har fått av min bestemor, fylles og er nå sparegrisen til minstemann :rodmer:

Den er allerede 1/10 dels full, og det er en del med tanke på at den rommer omkring 4-5 liter :)

Var en del på den før jeg bestemte meg for dette også selvfølgelig, men nå går alle småpengene jeg finner i buksene til meg og iallefall sambo rett i den :)

Han synes det er en god deal også!

Har alltid mynter i lomma, og går å hiver på når vi kan :)

Artig måte å gjøre det på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 + 0 :rodmer:

En uke igjen nå til halvveis!!!! :rodmer:

ALTFOR tidlig start i dag!

Oppe rundt 6 for å kjøre sambo til byen slik at han rakk bussen til flyet.

Nå sitter han vel på flyet og lander snart i Tallin med resten av jobben :) De er 10 stk som reiser, alt påspandert av sjefen.

Tror de får en fantastisk tur!

Han hadde pakket alt som trengtes, tillogmed fylt opp den bærbare pc`n med filmer tilfelle kveldene ble kjedelige. Og når vi skulle dra så viste kontoen hans seg rimelig tom...

Ikke så morro for han å måtte spørre om å få lånt litt ekstra for turen ;)

Overførte like gjerne mer enn han ønsket å låne, så har han en back-up om det skulle skje noe der nede :)

Jeg vil også til Tallin!!!!!! :kjefte:

Dumt det ikke var at de kunne ta med ektf/samb på turen for egen kostnad, slik det pleier å være... :sjenert:

Så nå er jeg herved overlatt til meg selv hele helgen :sjenert:

Er ikke helt sikker hvordan det kjennes ut.

Litt godt, fordi alle trenger litt alenetid og det er godt å savne hverandre, og samtidig kjedelig og tomt uten han.....

Har forsåvidt INGEN planer for i dag, og tror muliggens jeg kan gå på veggen! :kjefte:

Så vel finne på noe etter hvert. Først er iallefall dusjen og kanskje en tur ut i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidenes kjedeligste dag....

Var først på City Syd en tur og møtte ei venninne. Spiste lunsj og skravlet litt før hun skulle begynne på jobb.

Så fikk jeg handlet litt solkrem før jeg satte nesa hjemover igjen.

26 grader !

Ble ALTFOR varmt for min gravide kropp! Merkelig nok!!!

Jeg er jo en frossenpinne uten like til vanlig, men etter at jeg ble gravid så er alt så varmt!

Ble så jeg søkte tilflukt i kjelleren resten av dagen...

Sambo ringte når de var fremme i Tallin. Flyturen gikk finfint og de hadde supert vær, litt vind dog.

De har vist vært på pub til pub-runde i hele kveld :gjeiper:

Praktisk for min sambo som sjeldent drikker! :rodmer:

haha!

Var vist blitt mye farris, cola og is på han ;) Flinke mannen min!

Det skulle vist være noe organisert aktivitet i morgen med busstur og slikt. De får det sikkert fint atte!

Turte å lure meg ut en tur rundt 20-tiden :)

Fikk vannet blomstene og treet mitt, skravlet litt med naboen før jeg fant kjelleren igjen.

Tillogmed katten har kun vært i skyggen i dag, og ligger utslitt på stolen sidnav meg :rodmer:

Er heldigvis meldt litt kaldere i morgen! Så da er det sjans for at jeg kan være ute litt mere ;) jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 + 1 :rodmer:

Klarte ikke å sove noe særlig i gårkveld... Tomt i senga uten sambo.

Merkelig nok er jeg så vant til snorkingen hans at det er altfor stille uten :sjenert:

Sovnet rundt 03.30 en gang....

Opp igjen 06.30 for å levere bil på service.

Svigermoren min er veldig snill og grei og kjørte meg gjerne tur-retur til verkstedet.

MEEEEEN! Jeg klarer serriøst nesten ikke å sitte på til henne!

Hun kjører bare sååååååå sakte. Omkring 10-15 km/t under grensen HELE TIDEN. Samt at hun er smånervøs når hun kjører, så kan finne på å stoppe midt i rundkjøring fordi noen andre skal komme inn fra høyre side og slike ting.

En tur som jeg bruker ca 20-25 minutter tar for henne 35, minimum!

Og vi har veldig mange svinger fra hvor vi bor (på landet) og inn til byen.

Det vanlige er jo å ha en jevn og fin sving, annenhver høyre og venstre innover. Godeste svigermor rykker og napper slik i rattet at man kan bli sjøsyk av mindre!

Måtte sitte å holde meg på magen og konsentrere meg skikkelig for ikke å bli dårlig på vei hjemover fra verkstedet når vi leverte bilen.

Gruet meg skikkelig til vi skulle hente bilen, og måtte manne meg opp en del før vi kjørte.

Utrolig nok sov naboen (onkelungen til sambo) i baksetet hele turen innover på ettermiddagen. Imponert over han. Jeg hadde aldri klart det!

Og det verste er at det er folk som henne på veien som skaper farlige situasjoner. Ikke nødvendigvis de som kjører 5-10 km/t over grensen, men alle de idiotene som ikke kan å kjøre og er så nervøse at de heller burde holdt seg hjemme!

Når man sliter med å komme seg UT av en rundkjøring, da spørs det om det er på tide å revurdere å ha lappen altså! :gjeiper:

Utrolig nok kom regningen seg på 2 500 kr mindre enn vi hadde trodd, så da sparte vi de pengene :) Bra!!!

Etter å ha hentet bilen tok jeg med bikkja og kjørte oss en tur. Overhode ikke sulten for middag, så da kunne vi like gjerne gjøre noe annet :)

Dro på besøk til ei venninne på stallen hennes. De fikk føll på stallen for 2 uker siden, og jeg ville så gjerne hilse på liten heste-baby igjen :sjenert: Verdens mest fantasiske ting!

Elsker å kjenne den silkemyke mulen deres!

Lukter slikkelig søt melk av de gjør det også ;)

Så ruslet vi en tur, jeg med terriern vår og hun med 2 tisper hun har. Vår enså nesten ikke damene på turen og var mye mere intr. i å markere overalt.

Rart at han er så lite intr. i andre hunder egentlig...

Forsåvidt er lille bikkja små-halt i en fremfot om morgene og når han ligger i ro lenge. Så blir han haltfri utover dagen etter hvert som han rører på seg.

Vi lurer på om det kan være noe forkalkninger eller muskelstrekk.

Har vært litt av og på i noen uker. Var fin i 2 uker, men begynte igjen såvidt på tirsdagen som var :kjefte:

Får ta han med til dyrlegen på tirsdagen, før vi reiser på ferie :)

Sambo ringte meg rundt 17tiden i dag :)

Han har virkelig forelsket seg i byen og ønsket å dra tilbake med meg ;)

Så istedenfor at vi kjører til Bergen for å slå ihjel noen dager, så blir det trolig til at vi heller tar fly fra Oslo til Tallin og blir der i 4 dager :)

Jeg har alltid hatt lyst til å dra dit, så det var jeg ikke tung å be om ;) tihi!

Blir vel en av de siste kjæresteferiene uten barn i sommer, så da får vi utnytte det til det beste :)

Dermed blir det trolig at vi kjører ned til min bestemor og onkel på Hamar først. Blir der en dag før vi kjører videre til oslo og flyr over til Tallin. Etter tallin kjører vi til Larvik hvor båten går over til Danmark :)

1 uke i danmark i feriehus før vi farter vidre på veien igjen :)

Kjører vel ned og bortover hele Danmark før vi kjører oppover sverige igjen.

Vi pakker halvfull bil bare, siden vi trolig kommer til å handle en del barneting på vei hjem ;)

Dersom vi finner noe spesielt selvfølgelig :)

Middag ble ferdig-pizza i dag. Inviterte svigermor og onkelen til sambo til pizza og det ble tatt godt imot :)

Nå skal jeg finne sofaen og se litt mere tv !

Håper jeg får sove litt mere i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig ferie, er nok godt å ta en siste alenetur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke til å sove...

Hormoner og altfor mye tanker surrer i hodet mitt! :kjefte:

Jeg får til stadighet slike perioder med "usikkerhet" rundt meg og sambo. Det trenger ikke å være noe som helst som utløser det heller... Plutselig er jeg høyt og lavt og er livredd for at det ikke skal bli oss to, samt at alt er galt.

I dag er en slik dag....

Følelsene (høyst sannsynligvis hormonene!) sier at noe er galt, og jeg blir livredd. Tårene triller og jeg har ikke en minste anelse om hvorfor det skjer.

Kjennes ut som om "noe" er galt!

:sjenert:

Prøver å fortelle meg selv at han er jo verdens herligste mann, han viser meg til stadighet at han elsker meg og vil være med meg. Så hvorfor er jeg så redd?

Enn om han følger i fotsporene til de andre på jobben hans som er der for fyll og damer?

Enn om han gjør noe jeg ville reagert på her hjemme, men jeg aldri vil finne ut av det?

Enn om han egentlig bare synes at jeg er sutrete og begynner å bli for tykk?

Enn om samboerkontrakten vi har snakket om i 1 år har uteblitt for en grunn? Er det noen grunn til at vi ikke har klart å ta tak i den?

Enn om han aldri vil gifte seg med meg?

Hva om han aldri frir?

Vil jeg bli en god mor?

Vil han bli en god far?

Vil forholdet vårt svekkes av at vi bringer en til inn i huset?

Kan jeg stole 100% på han?

Å herreguuuuud hvor mange spørsmål kan jeg stille meg selv som jeg VET at høres dumme ut?!?!?!?!?!?

Her har jeg en mann som ønsket å flytte sammen med meg etter 3 mnd, som jeg selvfølgelig gjorde det med. En mann jeg har solgt huset mitt for å bo sammen med. Den mannen jeg elsker høyere og mere intenst enn jeg noen sinne trodde var mulig. Og jeg tviler på at dette er sant?

Dersom noe virker for bra til å være sant, er det fordi det er det!

Er ikke det setningen vi alle har lært?

Så hvorfor i alle dager kjenner jeg meg så usikker?

Blir sint og lei meg over meg selv iblandt....

VET at det er dumme tanker, men jeg klarer ikke så stoppe dem :kjefte:

Sendte sambo en sms og spurte om han kunne ringe meg, men det har han ikke gjort.

Mest sannsynligvis ligger han å sover, men hva om han er på en horeklubb med noen av de andre på jobben?

Hva om, hvis og hvordan?

Herregud!

Ja for jeg får HELT SIKKERT til å sove nå i natt!!!!!! :kjefte:

Forbanna dumme meg selv!

Kan noen slå meg i hodet med noe hardt eller få disse selv-destruktive tankene til å forsvinne?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå syns jeg synd på deg!

Vet akkurat hvordan det er og hva slike tanker og spekulasjoner gjør med en!

Er ikke enkelt når slike spørsmål begynner å løpe løpsk oppi hodet.. :sukk:

Ingen andre råd enn å tenke på det positive, det er tross alt deg han vil ha.

Jeg vet det er vanskelig å tenke positivt når disse tankene tar over hodet, men jeg håper du får sove og at dagen imorgen blir myyye bedre

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mala :)

Dagen i dag er mye bedre!

Jeg fikk jo ikke sove til sent på natta, og rundt 3-4 så tikket det inn en lang og herlig sms fra sambo.

Han slo også på tråden og vi ble liggende å prate ganske lenge :)

De er jo 10 stk som har reist til Tallin. Alle ifra jobben hans.

Alle de 9 andre er der mer eller mindre for ei fyllekule :gjeiper:

Haha!

Følte seg som en barnevakt. Hadde nettopp fått opp sistemann til rommet sitt når han ringte meg.

Slik går det når man møter masse russiske og finske folk som jobber i samme yrke. Og iallefall når de finske begynner å skal drikke.

Vanlige folk innser som regel ganske fort at man slår IKKE en finne eller russer i vodka og alkohol-inntak :) Men det er tydeligvis lov til å prøve ;) haha!

Han synes byen er fantastisk på dagtid, og ekkelt på kvelden.

ALLE damene er til salgs, og de legger overhode ikke skjul på det.

Det var vist flaut å måtte si nei takk X antall ganger pr time i baren ;)

Og 90% av damene er over 45 og ikke så pene å se på en gang...

Sambo syntes det var så trist å se utviklingen til byen.

Man ser jo at det begynner å ta seg opp en industri der, bygninger er på vei opp og restaureres. Men fortsatt er det så mange som er desperate. Og selvfølgelig er det alltid med 1 mann som ser ut som går på anabole steroider som har med seg X antall damer til baren.

Pimpen deres?

Sambo var trøtt og sliten når vi pratet sammen, men det var så deilig å høre at han ikke likte prostitusjonen og var lei av all fylla ;)

Akkurat slik han har vært og en av grunnene til at jeg falt for han! :rodmer:

Jeg synes det er BLODHARRY med folk som drikker seg snydings bare for å gjøre det.

Det er en ting om man koser seg med øl/vin og tar en drink for mye, men når man går inn for å bli full! Da mister jeg iallefall respekten for folk...

Dumme lille Norge :)

Du finner sjeldent en engelskmann, canadier, tyrker, greker eller andre land som har samme drikkekultur som oss nordmenn.

FLAUT !

De hadde vist en felles busstur de skulle på i dag, utflukt.

Blir morro å høre hvor grønne noen av de er og hvor dårlig den turen ble ;) haha!

Våknet rundt 9 i dag og slapp ut hund og katt. Sovnet igjen og våknet nå :)

Drømte i natt at vi var blitt tvunget til å kalle sønnen vår for Eiolf!

La meg si det slik: DET SKJER IKKE! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske dagen!

Sola står høyt på himmelen, men vi har en god bris som holder tempraturen min fra å koke over ;)

Har vært på butikken å handlet småting for grilling i kveld, samt jordbær <3

Jordbær er virkelig det beste som finnes! Herreguuuuuud jeg gleder meg til jordbæråkeren til svigermor får bær om 1 mnd`s tid :rodmer:

Fantastisk å kunne ta på crocsen og rusle ut i hagen for å spise bær :rodmer:

Har nå brukt 2 timer på å klippe all plena vår....

De som bor på småbruk har som regel en liten ide om hvor mye plen det kan bli...

Vi har 2 plener i høydeforskjell rett utenfor huset, som så henger sammen med en gigantisk plen hvor vi har noen små frukttrær som henger videre sammen med gapahuk og bålplass :)

Jeg har virkelig funnet drømmeplassen min!

Har aldri før følt meg så hjemme en plass som jeg gjør her.

Sjøen er 70-80 m unna oss, vi har ingen hus imellom oss og strandlinjen, og vi har så mye plass å herje på :)

Det er et slikt lite småbruk jeg har letet etter siden jeg var lita, og først måtte jeg vel møte mannen som viste seg å ha småbruket ;)

Idyll !!

Bikkja har vært ute siden 09 i dag tidlig og varierer mellom sol og skygge for å regulere tempraturen litt :) Han er så søt når han ligger langflat ute i luftegården. Prøver å gjøre seg så stor han er, men han er jo bare en liten prikk der ute ;) Lille terrier-dyret!

sommer-12-3.jpg Lille Q (ja han heter en bokstav) i skyggen.

sommer-12-2.jpg Drømmeplassen min :) Dette er bare ved hundegården.

sommer-12-1.jpg Tillogmed katten synes det er litt vel varmt i sola i dag :rodmer:

Rart hvordan humøret svinger for tiden!

I går var jeg helt fra meg og livredd for at sambo skulle gjøre noe galt, samt at tja, alt mulig rart! Og i dag har jeg bare vandret rundt og smilt fra øre til øre lykkelig over hvor fantastisk liv jeg har nå :)

Jeg hadde aldri trodd for 2 år siden når jeg gjorde meg klar for å møte sambo på date, at jeg skulle eie og dele dette med han innen nå. At vi skulle bli så nære venner og kjærester, og at vi skulle glede oss slik over å starte en familie sammen :rodmer:

Rart hvor ting kan endre seg fortere enn man forventer! :)

Jeg er iallefall lykkelig, til tross for litt sutring og usikkerhet iblandt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...