Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Mala :)

Føler nesten jeg sutrer litt mye her inne, og det er ikke helt meningen.... MEN det er dagboken min, og jeg skriver det som skjer og jeg føler :)

Dersom folk synes det blir for intenst eller personlig så er det bare å slutte å lese..... :tristbla:

Var en tur i byen i sta. Var innom kiropraktoren og fikk ordnet litt på musklaturen rundt bekkenet og ryggen. Godt å få holdt det i sjakk :)

Eneste jeg merker til bekkenet nå er om jeg går og står mye en dag.

I går stod jeg i 2 timer å laget middag og var helt gåen i korsryggen etterpå. Fin igjen i dag tidlig :)

Ble gående i byen å ha dårlig samvittighet for at jeg tenkte på at jeg heller ville hatt CC enn litjpia i magen.

Det er dessverre reelle tanker når jeg er lei meg, og de er dønn ærlige!

Jeg elsker frøkna i magen på en måte, men jeg har aldri møtt henne. Jeg skjønner ikke helt folk som er helt ville etter babyen i magen og elsker de mere enn seg selv nærmest før de er kommet ut?

Vi har ei på termin-gruppen som er slik. Hun forguder barnet sitt i magen og er sånn overlykkelig gravid og hyper på magen sin.

Nesten så vi alle andre føler oss som dårlige vordende mødre fordi vi ikke kjenner de samme følelsene?

Hun om det :)

Jeg er sikker på at jeg kommer til å elske henne høyt og dypt, men ikke helt enda....

Missforstå meg rett altså! Hun er høyt ønsket og vi gleder oss himmelhøyt til å møte henne! Men vi er ikke helt der enda at hun har endevendt verden vår?!? Det kommer trolig når vi møter henne gjetter jeg :rodmer:

Gikk litt rundt i byen etter timen til kiropraktoren og fant en fantastisk liten butikk. En butikk for "bold and beautifull" som det så kjekt heter ;) En butikk for oss som er litt større enn gjennomsnittet, uten at det blir bestemor-klær!

De hadde masse fine klær, og hun som stod bak kassen var ei vakker jente i 20 årene i str 48-50 :) VAKKER dame med en holdning og nærvær som var nydelig!

Nesten så jeg fikk lyst til å fortelle henne hvor vakker hun var :sjenert: haha, hormonene som prater eller?

Fant meg 2 sommerbukser i lin og var luftige å fine, samt 2 tunikaer og 2 singletter :)

Så nå er jeg mere klar for sommerferien som starter om 2-3 uker :)

Deilig å ha endelig funnet en butikk som passer meg både i str og i pene klær!

Virker som om det er litt at dersom man er tykk, så skal man se ut som en potetsekk. Akke meg nei, jeg vil kle meg pent likevel jeg tenk :)

Butikken het Zizzi :)

Nå koser jeg meg med nyoppskjærte jordbær og vaniljesaus :rodmer:

Tankene har lagt seg litt etter noen liter med tårer og snørr i løpet av dagen...... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult lov å skrive hva man måtte ønske og føle i sin egen dagbok! Det er jo det som gjør en dagbok personlig og fin i min mening! :)

Er ikke rart at du føler at du kunne byttet ut babyen med den gamle hesten din syns jeg, er bare menneskelige følelser da det ikke går an å få de samme følelsene for en baby som ligger i magen som de man får for et spesielt dyr som har betydd mye for en.

For min del blir det litt mye når damer er så opphengt i den lille i magen og ikke tenker på noe annet i hele verden de 9 mnd de går gravide..

:sjenert:

Jeg er overbevist om at du kommer til å smelte helt og bli hodestups forelska den dagen jenta di kommer til verden og du får se henne for første gang! :rodmer:

Herlig med litt nye klær da, og zizzi er en fin butikk :Nikke: For min del er det litt morsomt å gå inn der å kjøpe klær i small ;)

Kos deg med jordbær, som forøvrig er noe av det beste jeg vet :gjeiper:

Og god helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja veldig sant om Zizzi ;)

Ganske fornøyd når jeg må ned til en medium for toppene liksom ;)

DET er lenge siden det! haha!

DEILIG! ;)

Kos deg så mye i dag og god helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nål i tråd:

Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.

Prøvde 2 ganger og nålen bevegde seg sidelengs, altså ei lita jente :rodmer:

¨

Får vel bekreftet/avkreftet det på mandagen når vi skal på UL på sykehuset. Gleder meg masse!

Da får vi vite nøyaktig termindat også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For morro skyld har jeg sittet å sett igjennom bilder fra oppussingen vår :) Artig å se hvordan ting har endret seg!

Usiden av huset før oppussing:

IMG_0200.jpg

Utsiden underveis i oppussingen, sett ifra hundegården:

IMG_0383.jpg

Utsiden etter oppussingen, her er alle veggene etterisolert og alle vinduene er byttet:

IMG_0472.jpg

Sofahjørne før oppussing:

IMG_0189.jpg

Sofahjørne etter oppussing:

IMG_0506.jpg

Gammel-ovnen:

IMG_0369.jpg

Og ny-ovnen:

IMG_0424.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spisestue før oppussing:

IMG_0192.jpg

Spisestue under veis, ser tydelig høydeforskjellen på vinduene:

IMG_0323.jpg

Spisestue ferdig:

IMG_0425.jpg

Vaskerom før oppussing:

IMG_0196.jpg

Vaskerom under veis, se all den lekre gamle tapeten da:

IMG_0301.jpg

Vaskerom nesten ferdig, mangler kun nytt vindu på dette bildet:

IMG_0360.jpg

Og dette er det ferdige resultatet av stuen vår:

IMG_0510.jpg

IMG_0507.jpg

IMG_0509.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0505.jpg

Og slik feiret vi 17 mai i år:

IMG_0504.jpg

ELSKER nye stua vår! :rodmer:

Gleder meg til å ha ei lita tulle krypende omkring på gulvet der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Veldig godt å få satt mitt eget preg på huset, ikke bare slik det har vært siden sambo tok over fra sine besteforeldre :)

Nå er vi klare for nye 30 år i dette huset :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 + 3 :rodmer:

I dag har vi vært å handlet en hengebjørk til å ha på graven til min lille sorte perle som dessverre forlot meg.

Var innom flere plantebutikker før jeg fant den perfekte!

Den var omkring 3 m høy og vakker!

Tenkte vi skulle plante den i dag, men jorden som vi skal fylle igjen med var altfor våt. Etter at hun ble gravlagt har jorden sunket sammen en del, og det er jo forståelig nok ettersom hun veide omkring 500 kg og trolig er nå i en litt annen tilstand enn når hun gikk i jorden... Samt at det fortsatt var tæle i bakken i februar :tristbla:

Sambo var litt forsiktig når han i løpet av bilturen sa at han dessverre måtte kjøre over henne for å få fylt igjen søkket.

Jeg vet at det må gjøres og det var greit på en måte. Liker egentlig ikke at vi må gjøre det, men det vil jo skje før eller siden uansett... :tristbla:

Så vi fikk dessverre ikke opp treet i dag.

Vi får hive den i en potte fram til i morgen og håpe at jorden har tørket opp litt til da. Ellers må vi vel ta det til uken :)

Nå er middagen klar, og Kylling-Maggie og Couscous er aldri feil ;)

Sambo er lei av det, men jeg elsker det! Bla. fordi det er sunt, og jeg synes det smaker så godt!

Da kan jeg med GOD samvittighet spise masse kylling og sweet chilli-saus :sjenert: Det er jo min absolutte favoritt slanke-middag! :rodmer:

Lurer på om vi skal ta en tur på kino i kveld og se Diktatoren.

Synes han er så herlig skuespiller! han er en merkelig skrue som forsåvidt har en skrue løs... haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 + 4 :rodmer:

I dag feirer vi 3årsdag til onkelbarnet til sambo. Altså naboen :)

Bli liksom ikke helt tantebarnet mitt i.o.m at vi ikke er gift...

Så nå skal jeg spise kaker og kose meg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bursdagsfeiringen ferdig for denne gang.

Det var 4-5 barn der fra 2 - 9 år som herjet sammenhengende.

Bursdagsbarnet selv hadde nesten ikke tid til å si hei, pakke opp gavene sine eller iallefall si takk :gjeiper:

Ikke bare bare å få så mye oppmerksomhet!

Fikk smakt på alle de forskjellige kakene, og jeg er fortsatt kvalm 2 timer etter at vi kom hjem! Herreguuuud for mye sukker og søtt!

Fikk en time søvn på sofaen før hunden bjeffet så mye ute i luftegården sin at jeg våknet. Trøtt og sliten i dag :)

Sambo har sittet nede på pc-rommet og lastet ned film og serier og koset seg.

Skulle egentlig hatt middag nå, men vi er begge fortsatt mette av kake!

Blir vel en time igjen til middag, så kino i kveld. The Dictator :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange små oppdateringer her i dag, men kjenner jeg liker å skrive ned ting ;)

Filmen var veldig morro i dag, liker skuespilleren veldig godt! har gjort det siden Ali G :gjeiper:

Nå sitter jeg på pc`n og surfer litt med en overkosete katt på fanget.

Magen er blitt en praktisk plass for han å hvile hodet på :rodmer:

Gleder meg masse til i morgen og ul. Første besøk på sykehuset også!

Fylte nettopp ut informasjons-skjemaet for fødeavdelingen hvor jeg bla skrev som ekstra informasjon at jeg har litt fødselsangst og trenger en samtale med noen angående dette.

Håper for all del at alt er ok der inne i morgen, og magefølelsen er fin :)

Nå mangler bare sambo så finner vi senga!

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ojojoj!

Større nyheter til en forandring, ikke bare svada som det pleier å være her ;)

Var på UL på sykehuset i dag! Der fikk vi vite mye nytt gitt...

For det første har "jenta" vår en penis og 2 testikler.... haha!

Hun som undersøkte meg var 100% sikker på at det var en gutt. Han viste fram ALT sammen og tilogmed vi så at det var gutte-tiss der :sjenert:

Haha!

Var jo litt dårlige bilder på den private ul for noen uker siden! Tihi!

Så ble det regning på terminen min basert på str til litj-KAREN!

Jeg har fått ny termin: 21 Oktober.

Er da altså 18 + 4 i dag, ikke 19 + 5 som vi trodde :kjefte:

Den var SUUUUR å svelge! Hadde gledet meg til å passere halvveis (uke 20).

Den kommer nok etter hvert :)

Rakkaren inne i magen sprellet helt vilt der inne, strekte seg, vred seg som en ål og slo og sparket konstant.... Ikke noe rart jeg kjenner noe nei ;)

Dermed ble det ingen fine bilder av han i profil.... Straks hun fant en vinkel som kunne fungere, så snudde han seg igjen!

Frustrerende!

Men hun lo og sa at han var veldig aktiv og frisk ;) Og DET er iallefall viktigst! Resten bryr jeg meg egentlig lite om...

Sambo har alltid sagt at det ikke spiller noen rolle hvilket kjønn det blir, men jeg merket han ble litt ekstra glad etterpå :)

Morro for han å kunne ta "gutteturer" og lære bort alt tullet han gjorde når han var liten da vettu ;)

Raringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så artig! Overraskelser gjør jo livet litt spennende? Synd med det som er handlet inn, men var vel en del som går på gutt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har for det meste handlet kjønnsnøytralt selv, hovedsakelig min mor som har tatt den helt ut i Canada!

Hun lo bare når jeg fortalte det, og tar vare på det til det kommer ei jente senere en gang i familien ;)

Artig at ting endrer seg ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL på sykehuset i dag! Der fikk vi vite mye nytt gitt...

For det første har "jenta" vår en penis og 2 testikler.... haha!

Hun som undersøkte meg var 100% sikker på at det var en gutt. Han viste fram ALT sammen og tilogmed vi så at det var gutte-tiss der :sjenert:

Haha!

Var jo litt dårlige bilder på den private ul for noen uker siden! Tihi!

Så ble det regning på terminen min basert på str til litj-KAREN!

Jeg har fått ny termin: 21 Oktober.

Er da altså 18 + 4 i dag, ikke 19 + 5 som vi trodde :kjefte:

:hakeslepp: Er det sant?? Hehe, så morsomt (hvis jeg kan bruke det ordet) :fnise: Når var du på første ULen? Godt å se at han har vokst så mye at de kunne se at det var en gutt, da! :)

Kjedelig å bli satt tilbake, ja... Æsj.. Men men, kan ikke gjøre noe med det! Gutten kommer når den kommer uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...