Gå til innhold

Flott med et mulitkulturellt samfunn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, det er det!! Bra observert!

Det er nettop det venstresiden aldri har skjønt noe som helst av. Det greine med prosenter og befolkningstall osv. Da går det bare rundt for dem.

Enten er de uskyldig dumme, eller så gjøres det med overlegg for å få innvandrerne til å fremstå mye snillere enn de faktisk er. Og hva som driver folk til å gjøre det klarer ikke jeg å forstå, men jo mere de holder på jo mer gjør de seg selv til landssvikere.

Når man skal forholde seg til prosenter så bør man kanskje forholde seg til reelle tall, hvor mange overgrepsmenn blir det hvis du tar f.eks. 70% av 200 anmeldte voldtekter i oslo? Det blir 140, og det er ille nok - en voldtekt er en for mye. Men tenk hvor mange det er som ikke begår voldtekt. De fleste menn her i landet begår ikke voldtekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men jeg med mine verdier er for at innvandring på humanitært grunnlag ikke skal rammes av en innstramming i politikken.

Problemet er at dette misbrukes.

Skrevet

Eneste fordelen med et flerkulturelt samfunn er spisesteder med annerledes mat enn hva vi ellers er vant med.

Utenom det er de et pengesluk, voldtar, raner og dreper. De har ingen respekt for oss som landet egentlig tilhører.

De viser ingen takknemlighet for at de får være her.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Problemet er at dette misbrukes.

Hvordan mener du? At innvandrerne oppgir usannheter, eller at den norske stat tar for lett på hvem som virkelig trenger hjelp, eller noe annet? Førstenevnte er jo idiotisk av noen å gjøre, og den sistnevne kan skjerpes om det viser seg at personen faktisk ikke trenger asyl. Problemet blir vel om et stort antall folk kommer hit fra et krigsherjet land, for står man på linjen mellom å fokusere på det humanitære eller det 'nasjonalistiske'.

Utenom det er de et pengesluk, voldtar, raner og dreper. De har ingen respekt for oss som landet egentlig tilhører. De viser ingen takknemlighet for at de får være her.

Siden du tar deg friheten å tilegne 'de' samme egenskaper, kan jeg informere deg om at ingen av mine utenlandske venner verken stjeler, dreper, voldtar eller viser utakknemelighet. Hvilken kilde har du på at 'de'(i betydningen 'alle dem') er kriminelle, eller i det hele tatt på at de fleste av den er det? Det er slik en abstrakt oppfatning som verken gjør seg godt for verken høyre eller venstre siden i norsk politikk, eller på noe annet felt i livet.

Endret av yes2yes
  • Liker 3
Skrevet

AB, jo jeg var seriøs, men brukte nok en litt vel forenklet metafor for holdningene. Det kan jeg innrømme.

Sosial og juridisk trygghet er den største selvfølge i et demokrati, noe annet har jeg verken ment eller kommer til å mene. Men på den andre siden skylder jeg ikke på all form for innvandring som en utelukkende negativ faktor. Så lenge det finnes hærverk i verden, vil folk prøve å rømme fra den. Hadde jeg vært i deres posisjon, ville det ikke vært greit å nektes bosettelde i et trygt land, basert på hvilket inntrykk visse har spredt igjennom vold og misbruk.

De færreste, inkludert meg selv, vil jeg tro er for hensynløst masseinnvandring, men jeg med mine verdier er for at innvandring på humanitært grunnlag ikke skal rammes av en innstramming i politikken. Innvandring kan medføre både godt og vondt, og personlig er jeg av en annen oppfatning enn de som utelukkende forhodler seg til den ene siden. Innvandrere generelt burde jo ikke være problemet, det skulle ideelt sett kun være de av dem som velger å bryte lov og snylte samfunn.

Du sier innvandring på humanitært grunnlag ikke bør rammes, hva mener du er humanitært grunnlag ?

Skrevet

AB post 103 her.

"De" er ikke nødvendigvis "alle", det er det ingen automatikk i.

Men mange er pøbler, kriminelle og frekke. Det er ikke rette måten å vise takknemlighet på.

Skrevet

Du sier innvandring på humanitært grunnlag ikke bør rammes, hva mener du er humanitært grunnlag ?

Litt variert avhengig av situasjon, men grovt formulert dekker det at individer som står i fare for lidelse og å miste sine menneskelige rettigheter om de nektes opphold og returneres, ikke skal bli påvirket av en innstramming i innvandringspolitikken. Dette ser jeg kan bli problematisk, da veldig mange som søker asyl er innenfor denne gruppen, men å støtte ikke-skadelig innvandring er riktig for meg da jeg har visse verdier jeg vil prioritere så langt det lar seg gjøre. Med skadelige innvandrere mener jeg kriminelle og de som snylter samfunnet, og dermed gjør det direkte skadelig og utrivelig her.

Til AB: 'De' betyr 'alle innenfor gruppen' om du ikke på forhånd oppklarer noe annet. Og du har rett i at mange viser en særdeles dårlig holdning i måten de forholder seg til samfunnet, enten i form av vold eller utnytting av velferdstaten, men det er da disse jeg mener skader landet, og ikke innvandrere på en generel basis. Derfor er jeg ikke for en ekstrem innstramming i løpet av kort tid, da dette vil ramme dem alle. Men der er da min mening.

• Liker 2
Skrevet

Utenom det er de et pengesluk, voldtar, raner og dreper. De har ingen respekt for oss som landet egentlig tilhører.

Litt som ungdommer med andre ord! :)

Sånn egentlig så hører vel landet til urbefolkningen, og det er ikke oss ;)

Skrevet

Litt som ungdommer med andre ord! :)

Hvilken urbefolkning er det du snakker om? Jeg er i hvert fall etnisk norsk og min slekt har vært norsk gjennom MANGE generasjoner?

• Liker 1
Skrevet

Hvilken urbefolkning er det du snakker om? Jeg er i hvert fall etnisk norsk og min slekt har vært norsk gjennom MANGE generasjoner?

Ja det har min også, men det er noen som mener at Norge ikke har egen kultur og egne verdier, derfor må vi få tilført litt.

Og da helst urbefolkning fra bushen i Somalia som ikke har peiling på hvordan en oppfører seg.

Skrevet

Når man skal forholde seg til prosenter så bør man kanskje forholde seg til reelle tall, hvor mange overgrepsmenn blir det hvis du tar f.eks. 70% av 200 anmeldte voldtekter i oslo? Det blir 140, og det er ille nok - en voldtekt er en for mye.

Kan du nevne én annen statistisk observerbar størrelse der kun reelle tall og ikke prosenter, er gyldige, eller er det slik at dette kun gjelder når vi har med fremmedkulturelle å gjøre?

Men tenk hvor mange det er som ikke begår voldtekt. De fleste menn her i landet begår ikke voldtekt.

De fleste mennesker begår ikke kriminelle handlinger i det hele tatt. Kun 1-5% avhengig av befolkningsgruppe, begår eller har begått kriminelle handlinger. Er kriminalitet et ikke-problem av den grunn?

• Liker 1
Skrevet

Germanerne var her lenge før samene kom traskende over uralfjellene.

Skrevet

Jeg blir kvalm over alle de generaliserende og rasistiske holdningene til mange av dere. Fordi noen gjør det betyr det ikke at alle gjør det. Herregud! Skjerp dere! :rope:

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir kvalm over alle de generaliserende og rasistiske holdningene til mange av dere. Fordi noen gjør det betyr det ikke at alle gjør det. Herregud! Skjerp dere! :rope:

Hvis du ikke kan komme med eksempler så bli dette mest bla bla bla politisk bla bla bla korrekt .

Gjest UngKalven
Skrevet

Hvis du seriøst blir kvalm av det som skrives her vil jeg påstå at du er lettere hjernevasket av det venstrevridde samfunnet. Det skal ikke være mulig.

• Liker 1
Skrevet

Når man skal forholde seg til prosenter så bør man kanskje forholde seg til reelle tall, hvor mange overgrepsmenn blir det hvis du tar f.eks. 70% av 200 anmeldte voldtekter i oslo? Det blir 140, og det er ille nok - en voldtekt er en for mye. Men tenk hvor mange det er som ikke begår voldtekt. De fleste menn her i landet begår ikke voldtekt.

Nå er det ofte sånn at voldtektsmenn står bak flere voldtekter. Så ditt tall 140 forteller lite om den REELLE situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du seriøst blir kvalm av det som skrives her vil jeg påstå at du er lettere hjernevasket av det venstrevridde samfunnet. Det skal ikke være mulig.

Hva mener du med "ventstrevridde samfunnet"??

Gjest UngKalven
Skrevet

Hva mener du med "ventstrevridde samfunnet"??

Kanskje venstreorienterte er et bedre ord å bruke. Det fokuseres på de verdiene og meningene venstresiden står for i større grad enn høyresiden.

Skrevet

Germanerne var her lenge før samene kom traskende over uralfjellene.

Hvor er "her"? Norges grenser eksisterte ikke akkurat på denne tiden det er snakk om.

Skrevet

Kanskje venstreorienterte er et bedre ord å bruke. Det fokuseres på de verdiene og meningene venstresiden står for i større grad enn høyresiden.

Synes du det? Jeg finner ingen grunn til å sette slike merkelapper på "samfunnet", det er ekstremt forenklende og lite realistisk. Men det er jo nok av dem som mener alt du er uenig i er PK, kanskje du er en av dem?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...