Gjest Vettel Skrevet 17. februar 2012 #41 Skrevet 17. februar 2012 Du er ikke bare på jordet, du er fullstendig innelåst i en politisk korrekt fantasiverden av bortforklaringer. Siden du VET dette, får du gjerne komme med dokumentasjon på hvor du har lest dette. Jeg spør fordi jeg ikke vet.
Gjest Vettel Skrevet 17. februar 2012 #42 Skrevet 17. februar 2012 Hvordan kan det være kvinnefiendtlige holdninger å forsvare kvinner mot voldtekt? Den eneste kvinnefiendtlige holdingen i denne tråden er fra kvinner som deg, som forsvarer denne dritten. Og ikke minst rapporten jeg siterte fra som forklarer voldtektsbølgen med at kvinner er blitt mer "seksualiserte", noe som bare er en tåkete måte å kalle dem promiskuøse på. (..) Siden du ikke ser det selv, så kan jeg heller ikke påpeke det for deg. For her kommer du igjen med samme tåpelig "argumentasjon". Og så lurer jeg på, har jeg forsvart rapporten eller hva mener du? Nytt avsnitt er en fin sak når man ønsker å debattere på nett, så andre forstår hva du mener. :klø: Ellers mener jeg at om rapporten mente at det er kvinners feil at de bli voldtatt, burde media virkelig ta dette opp! Den eneste som feiler i en voldtekt, er voldtekstmannen (er jo stortsett MENN) -uansett etnisitet, relasjon til offeret, eventuelle rusmiddlet. Sleng de i fengsel, minst dobbelt så lang tid som de får nå. Og ta kvinner på alvor når de anmelder voldtekt, etterforst det på en skikkelig måte (DNA-spor etc, avhør av mulige vitner snarest mulig, og så videre) ps. Om det skulle være uklart; nei jeg mener ikke å skjære alle menn over en kam. Selv om det er MENN som hovedsaklig voldtar, så mener jeg ikke at alle menn skal få fotbøye og sendes til Dronning Mauds Land.
sebastianen Skrevet 17. februar 2012 #43 Skrevet 17. februar 2012 Må si som innlegg #32: Hvorfor indentifisere de etter etnisk opprinnelse, og ikke bare slå fast at alle voldtektsmenn er noen drittsekker? Kalle en spade for en spade! Og jobbe utfra dette. 186 anmeldte voldteker i Oslo. Av disse er 72% innvandrere. Det vi vet da er at alle de 24 overfallsvoldtektene var overfallsmannen invandrer. Spørsmålet er: Hvordan definerer Oslo-politiet "innvandrer"? Og hvor mange av ikke anmeldte voldteker, henlagte voldtektsaker, består etnisk norske av? Høyere anndel som jeg mistenker, eller er jeg på jordet? Innbilder meg at det er lettere å finne gjerningsmannen om det er en mørkhudet person enn Ola Nordmann. Og at det er lettere å anmelde en ikke-etnisk norsk mann, enn en norsk etnisk mann. Mulig det er JEG som har fordommer på dette punktet.. Fordi vi i mange år har spurt oss hvorfor når voldtekter begås , dette for å bedre kunne forhindre neste . Da må man se både hvilkne grupper som er utsatt for voldtekter og hvilke grupper som voldtar. Når det så viser seg at deler av begrunnelsen til voldtekter er å finne i kulturbakgrunner må man faktisk se på hvilken kultur overgriperene kommer fra . Eller en kan lukke øynene å sette inn tiltak som fungerer mot hvite middelklassenordmenn, sånn at de ikke driver så mye med overfallsvoldtekter ... Ifølge oslopolitiet er innvandrere overrepresentert i alle typer voldtekter, dette gjelder da oslo . Du spør etter mørketall, hvem tror du har lettest for å annmelde relasjonsvoldtekter , norske kvinner eller innvandrerkvinner ?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2012 #44 Skrevet 17. februar 2012 Siden du VET dette, får du gjerne komme med dokumentasjon på hvor du har lest dette. Jeg spør fordi jeg ikke vet. Dokumentasjon på at du er fullstendig nedsnødd? Den har du vel presentert fint selv i denne tråden.
Gjest Vettel Skrevet 18. februar 2012 #45 Skrevet 18. februar 2012 Dokumentasjon på at du er fullstendig nedsnødd? Den har du vel presentert fint selv i denne tråden. Skikkelig bra argument! NÅ ble jeg overbevist. UT MED ALLE UTLENDINGER! (spesielt briter, de drikker bare øl og går med fotball-t-skjorte)
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #46 Skrevet 18. februar 2012 Skulle ønske alle innvandrere ville reise hjem! Hater å se og høre østueropere, muslimer og andre overalt som tar seg litt til vel til rette og opptrer ganske så hovmodige. Kunne ikke deres egne hjemland ordnet opp i økonomien deres?! Bare komme hit og ta seg til rette, som om det er den største selvfølgelighet at vi hjelper....jeg er lei!!! Babbel på andre språk er det overalt. Ja, jeg er lei! 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. februar 2012 #47 Skrevet 18. februar 2012 Det trengs ikke, da årsak-virkning er innlysende. Innvandring --> voldtekt = ingen innvandrere --> kraftig reduksjon i voldtektsproblematikken. For all del. Antall overfallsvoldtekter i Norge i 2011: Cirka 50? Antall voldtekter i Norge, inklusive mørketall: Cirka 3.000..... Den derre kraftige reduksjonen din kan du putte et visst sted.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #48 Skrevet 18. februar 2012 Den typiske voldtekten begås av en norsk mann mot en norsk kvinne, på en fest eller et nachspiel. Overfallsvoldtektene er bare en liten del av de voldtektene som begås. Tull. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/ni-av-ti-voldtektsdoemte-i-stavanger-er-minoritetsmenn-3677469.html Vi importerer flere og flere kriminelle til Norge, og belønner de med luksus fengsel for å voldta norske kvinner, og for å rane / banke opp norske menn som blir truet med kniv. Hvordan kommer Norge til å være om 20 år vist innvandringen fortsetter slik som den gjør idag? 1
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #49 Skrevet 18. februar 2012 For all del. Antall overfallsvoldtekter i Norge i 2011: Cirka 50? Antall voldtekter i Norge, inklusive mørketall: Cirka 3.000..... Den derre kraftige reduksjonen din kan du putte et visst sted. Har du lesevansker? 72% av ALLE typer voldtekter i Oslo begås av fremmedkulturelle. Og da lar vi tvilen komme Oslo Politikammer til gode og tar tallene fra den høyst politiserte rapporten deres for gitt. At mørketallene skulle inneholde en lavere andel multikulturelle voldtekter er en påstand tatt ut fra løse lufta. En overfallsvoldtekt er noe HELT annet enn en typisk nachspielsvoldtekt. Dette politisk korrekte vissvasset kan du kjøre opp i endetarmen din. 2
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #50 Skrevet 18. februar 2012 Og hvor har du tallet 3000 fra når dette liksom er et MØRKEtall?
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. februar 2012 #51 Skrevet 18. februar 2012 (endret) I følge Politiet i Oslo er 16 prosent av alle anmeldte voldtekter overfallsvoldtekter, som begås av ikke vestlige innvandrere. I 2010 var det 28 tilfeller. 2011 er ikke klar enda selv om VG hevder at tallet er mer enn 50, noe som mest sannsynlig er noe overdrevet. Resten er fest-, relasjon eller sårbarhets voldtekter. Mange påstår at så mange som 8000-16000 voldtekter begså i Norge hvert år. Da snakker vi mørketall. Politisk korrekt er ikke veldig typisk meg, og ikke liker jeg å få noe i tarmen heller. Mitt hovedanliggende er altså at du og andre tilsynelatende mindre begavede og reflekterte bør slutte med klassisk brunskjorte retorikk om å linke alt vi misliker til den frykten dere føler og latterliggjøringen deres av multikulturelt samfunn. Det er motbydelig. Endret 18. februar 2012 av Gorgonzola 2
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #52 Skrevet 18. februar 2012 Kan noen av dere som er så for det multikulturelle samfunn fortelle meg hvorfor utenlandske menn (antagelig muslimer) smiler på skjeve og stirrer helt åpenlyst på meg? Jeg får på følelsen at de plutselig har sett en slikkerpine. Noen vil kanskje påstå det er et kompliment, men det er slettes ikke moro å føle at man er "fritt vilt" og at hadde de hatt sjansen hadde de kastet seg over en. Jeg opplever det også tidlig i morgenrushet så jeg vil ikke akkurat si at jeg opplever dette bare på de bruneste utelivssteder.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #53 Skrevet 18. februar 2012 Kanskje det er bare utlendinger som synes du er het..? Neida, jeg opplever bare at gamle gubber gjør det med meg, unge folk synes vel ikke jeg er noe å glo på! Eller de er mer diskret...
nessiie Skrevet 18. februar 2012 #54 Skrevet 18. februar 2012 Skulle ønske alle innvandrere ville reise hjem! Hater å se og høre østueropere, muslimer og andre overalt som tar seg litt til vel til rette og opptrer ganske så hovmodige. Kunne ikke deres egne hjemland ordnet opp i økonomien deres?! Bare komme hit og ta seg til rette, som om det er den største selvfølgelighet at vi hjelper....jeg er lei!!! Babbel på andre språk er det overalt. Ja, jeg er lei! Enig!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2012 #55 Skrevet 18. februar 2012 I følge Politiet i Oslo er 16 prosent av alle anmeldte voldtekter overfallsvoldtekter, som begås av ikke vestlige innvandrere. I 2010 var det 28 tilfeller. 2011 er ikke klar enda selv om VG hevder at tallet er mer enn 50, noe som mest sannsynlig er noe overdrevet. Resten er fest-, relasjon eller sårbarhets voldtekter. Jeg gjentar: 72% av ALLE disse voldtektene er begått av fremmedkulturelle? Hvor mange ganger må man hamre det inn i hodet på deg før du skjønner at retorikken din ikke funker? Mange påstår at så mange som 8000-16000 voldtekter begså i Norge hvert år. Da snakker vi mørketall. "Mange påstår". For en begavet og reflektert måte å underbygge påstandene sine på. Politisk korrekt er ikke veldig typisk meg, og ikke liker jeg å få noe i tarmen heller. Du virker særdeles politisk korrekt fra A til Å. Mitt hovedanliggende er altså at du og andre tilsynelatende mindre begavede og reflekterte bør slutte med klassisk brunskjorte retorikk om å linke alt vi misliker til den frykten dere føler og latterliggjøringen deres av multikulturelt samfunn. Ah, den klassiske referansen til Adolf Hitler som alltid kommer når det politisk korrekte mennesket blir stilt til veggs. Vet du hva jeg tror? Jeg tror du frykter nazismen langt mer enn jeg frykter multikulti. Jeg tror du er lært opp til å frykte den, og det er antakelig derfor du må dra til med slike tåpelige sammenlikninger i en diskusjon som ikke har noe med nazismen å gjøre. Det er motbydelig. Det som er motbydelig er at du og dine likesinnede forsøker å bortforklare og fordreie virkeligheten med den konsekvens at enda flere norske kvinner kommer til å få sine liv lagt i grus. 3
yes2yes Skrevet 18. februar 2012 #56 Skrevet 18. februar 2012 Hvor er tallet på hvor mange ulike overgrepsmenn det er snakk om? Vennligst informer meg om det, for først da kan man ta et reelt standpunkt angående denne statistikken. 2
Ruto Skrevet 18. februar 2012 #57 Skrevet 18. februar 2012 Hvor er tallet på hvor mange ulike overgrepsmenn det er snakk om? Vennligst informer meg om det, for først da kan man ta et reelt standpunkt angående denne statistikken. Så dette er det nye argumentet etter det ble kjent at flesteparten av voldtektsmenn faktisk har minoritetsbakgrunn? Jesus...
Gjest Gorgonzola Skrevet 18. februar 2012 #58 Skrevet 18. februar 2012 Jeg gjentar: 72% av ALLE disse voldtektene er begått av fremmedkulturelle? Hvor mange ganger må man hamre det inn i hodet på deg før du skjønner at retorikken din ikke funker? Det som er motbydelig er at du og dine likesinnede forsøker å bortforklare og fordreie virkeligheten med den konsekvens at enda flere norske kvinner kommer til å få sine liv lagt i grus. Nå vet ikke jeg om du er den samme gjestebrukeren som refererte til politiets egen rapport tidligere i denne tråden. Uansett, jeg tillater meg å sitere fra den rapporten så slipper jeg ihvertfall å bli angrepet for at jeg tar ting fra løse lufta. og du kan - etter å ha lest sitatet - vurdere et kurs i prosentregning: "Majoriteten av de registrerte gjerningsmennene i anmeldte voldtekter til Oslo i 2010 har norsk statsborgerskap, liksom de har hatt ved alle de foregående voldtektsundersøkelsene. I 2010 gjaldt dette 61,2% av gjerningsmennene, hvilket er relativt stabilt med materialet fra 2007 (60,3 %). En relativt høy andel, 12,5%, av de registrerte gjerningsmennene har bakgrunn fra andre deler av Europa, og til sammen har nær 3⁄4 av gjerningsmennene i 2010 har europeisk statsborgerskap. Ellers kommer 10,5% fra Afrika, 9,2% fra Midt-Østen, 4,6% fra Asia og 2,0% fra Amerika." "Fordeler man unike gjerningsmenn på nasjonalitet har de største gruppene bakgrunn fra Norge (50), Irak (8), Pakistan (9), Litauen (7), Marokko (6), Somalia, Afghanistan og Sverige (5), Tyrkia og Gambia (4). Når man bryter voldtektsanmeldelser ned på type voldtekt og identifiserte mistenkte/siktedes landbakgrunn, nærmer man seg et nyansert bilde av forholdet mellom voldtekt og etnisitet. Grove generaliseringer som har gitt inntrykk av at voldtektsmenn kun er utlendinger – og i hovedsak muslimer - viser seg utilstrekkelige og feilaktige." Understreker at denne rapporten omhandler 2010 og kun anmeldelser i Oslo. Politiet antar at et sted mellom 10 og 15 prosent av alle voldtekter anmeldes og så mye som 85 - 90 prosent dermed blir mørketall. Det i seg selv er skremmende. Like skremmende er det at enkelte årsaksforklarer også dette fenomenet med muslimene som kommer hit og legger kvinneliv i grus over en lav sko. 4
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2012 #59 Skrevet 19. februar 2012 Nå vet ikke jeg om du er den samme gjestebrukeren som refererte til politiets egen rapport tidligere i denne tråden. Uansett, jeg tillater meg å sitere fra den rapporten så slipper jeg ihvertfall å bli angrepet for at jeg tar ting fra løse lufta. og du kan - etter å ha lest sitatet - vurdere et kurs i prosentregning: Fremmedkulturelle stod for 72% av ALLE typer registrerte voldtekter i Oslo i 2007. Ja eller Nei. Du forsøker bare å tåkelegge debatten ved å referere til et sitat som omhandler statsborgerskap og ikke etnisitet.
Gjest Gorgonzola Skrevet 19. februar 2012 #60 Skrevet 19. februar 2012 Jeg forsøker ikke å tåkelegge debatten. Du refererer til 2007 men utelater elegant forklaringen, i følge politirapporten; sitat; "I 2007 var det en uvanlig høy andel gjerningsmenn fra det afrikanske kontinentet, som utgjorde 30,5% av tilfellene, slik at andelen med norsk bakgrunn ble uvanlig lav (27,2%). Dette kunne tilskrives anmeldt gruppevoldtekt der flere personer med afrikansk bakgrunn var involvert. Bildet i 2010 er mer normalisert " Jeg refererte til rapporten og dens innhold fra 2010, som faktisk er rapportens hovedinnhold. Jeg forsøker å nyansere og samtidig dementere pisspreiket i denne fordummende trådens overskrift. Det gidder du verken reflektere over eller ta inn over deg så herved har jeg sagt mitt. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå