Gå til innhold

Flott med et mulitkulturellt samfunn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så dette er det nye argumentet etter det ble kjent at flesteparten av voldtektsmenn faktisk har minoritetsbakgrunn? Jesus...

Nope, 70% av overfallsvoldtektene er utført av en innvandrer. Altså, er det fult mulig at 2 innvandrere står for disse 70%, mens 10 andre står for de resterende 30% prosent, sånn rent teoretisk. Jeg spurte et spørsmål for å faktisk komme frem til et tall, da jeg selv ikke har blitt opplyst ennå om hvor mange gjerningsmenn det er snakk om.
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøker ikke å tåkelegge debatten. Du refererer til 2007 men utelater elegant forklaringen, i følge politirapporten; sitat; "I 2007 var det en uvanlig høy andel gjerningsmenn fra det afrikanske kontinentet, som utgjorde 30,5% av tilfellene, slik at andelen med norsk bakgrunn ble uvanlig lav (27,2%). Dette kunne tilskrives anmeldt gruppevoldtekt der flere personer med afrikansk bakgrunn var involvert. Bildet i 2010 er mer normalisert "

Jeg refererte til rapporten og dens innhold fra 2010, som faktisk er rapportens hovedinnhold.

Hvordan i alle dager får du til at jeg har _utelatt_ at voldtekter begått av afrikanske gjerningsmenn er forklaringen her? Dette er jo bare vissvass.

Og ja, andelen norske gjerningsmenn for 2010 er 35% ikke 27%. Big deal. Hva er poenget ditt her hvis det ikke er å tåkelegge?

Det gidder du verken reflektere over eller ta inn over deg så herved har jeg sagt mitt.

Du vil ikke bli savnet.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og rasisme.

Iah, mod

Skrevet

Seksualforbrytelser rammer begge kjønn, utføres av begge kjønn og finnes i alle samfunn. Ikke bare innvandrerghettoer. Når det er sagt så skulle jeg ønske det kunne vært mer åpenhet (i gammelmedia) rundt problematikk i forskjellige innvandringsgrupper/flerkulturgrupper sånn at får kartlagt type seksualforbrytelse og årsakssammenheng.

Skrevet

Har du lesevansker? 72% av ALLE typer voldtekter i Oslo begås av fremmedkulturelle. Og da lar vi tvilen komme Oslo Politikammer til gode og tar tallene fra den høyst politiserte rapporten deres for gitt.

At mørketallene skulle inneholde en lavere andel multikulturelle voldtekter er en påstand tatt ut fra løse lufta.

En overfallsvoldtekt er noe HELT annet enn en typisk nachspielsvoldtekt.

Dette politisk korrekte vissvasset kan du kjøre opp i endetarmen din.

Syns det i grunn er litt morsomt at når noen prøver å nøyansere ting eller komme med motargumentasjoner så svarer du med å være aggressiv og anklage dem for å være ¨politisk korrekt¨..

Skrevet

Har du lesevansker? 72% av ALLE typer voldtekter i Oslo begås av fremmedkulturelle. Og da lar vi tvilen komme Oslo Politikammer til gode og tar tallene fra den høyst politiserte rapporten deres for gitt.

At mørketallene skulle inneholde en lavere andel multikulturelle voldtekter er en påstand tatt ut fra løse lufta.

En overfallsvoldtekt er noe HELT annet enn en typisk nachspielsvoldtekt.

Dette politisk korrekte vissvasset kan du kjøre opp i endetarmen din.

Ønsker du å bli tatt seriøst, bør du la vær å nevne ræv i en diskusjon som denne. Du er svært usakelig og angriper alle og enhver, og det nytter ikke at du never '72% av ALLE'-setningen din til alle som stiller spørsmål ved trangsynheten til visse her.

Kanskje du kan gi svar på hvor mange overgripere det er snakk om?

• Liker 3
Skrevet

"Majoriteten av de registrerte gjerningsmennene i anmeldte voldtekter til Oslo i 2010 har norsk statsborgerskap, liksom de har hatt ved alle de foregående voldtektsundersøkelsene. I 2010 gjaldt dette 61,2% av gjerningsmennene, hvilket er relativt stabilt med materialet fra 2007 (60,3 %). En relativt høy andel, 12,5%, av de registrerte gjerningsmennene har bakgrunn fra andre deler av Europa, og til sammen har nær 3⁄4 av gjerningsmennene i 2010 har europeisk statsborgerskap. Ellers kommer 10,5% fra Afrika, 9,2% fra Midt-Østen, 4,6% fra Asia og 2,0% fra Amerika."

"Fordeler man unike gjerningsmenn på nasjonalitet har de største gruppene bakgrunn fra Norge (50), Irak (8), Pakistan (9), Litauen (7), Marokko (6), Somalia, Afghanistan og Sverige (5), Tyrkia og Gambia (4).

Like skremmende er det at enkelte årsaksforklarer også dette fenomenet med muslimene som kommer hit og legger kvinneliv i grus over en lav sko.

Men hvis nordmenn står for 60% av anmeldte voldtekter - da er utlendinger gjerningsmenn på 40%. Er ikke det et uforholdsmessig høyt tall egentlig, sånn i forhold til befolkningsantallet? Hvor mange etniske nordmenn bor det her, kontra utlendinger fra andre steder på kloden med mer eller mindre samme hudfarge som oss selv?

Noen av oss har kanskje følt dette direkte på kroppen mer eller mindre og er kanskje litt mindre vennlig innstilt av den grunn enn deg som antakelig ikke har den slags erfaringer verken selv eller via en yngre søster. Tror du det kan ha noe med saken å gjøre? Vi som har sett hva dette har gjort med ett eller flere av ofrene, synes kanskje ikke det hjelper så mye at de fleste voldtekter skjer mellom folk i relasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Nope, 70% av overfallsvoldtektene er utført av en innvandrer. Altså, er det fult mulig at 2 innvandrere står for disse 70%, mens 10 andre står for de resterende 30% prosent, sånn rent teoretisk. Jeg spurte et spørsmål for å faktisk komme frem til et tall, da jeg selv ikke har blitt opplyst ennå om hvor mange gjerningsmenn det er snakk om.

For det første: hvor har du tallet 70% fra? For det andre: hvorfor er det relevant HVOR MANGE fremmedkulturelle som står bak? Hvis det er den "det er noen få som ødelegger alle"-greia du forsøker å dra her, så kan jeg opplyse deg om at dette fenomenet nå eksisterer så og si i alle byer og tettsteder hvor steder hvor konsentrasjonen av fremmedkulturelle er tilstrekkelig stor.

For det fjerde så er det nok en påstand tatt ut fra løse lufta å anta at saker pr. gjerningsmann skulle være større i dette tilfellet enn ellers. Hvis du mener det er tilfelle, så er det din byrde å påvise det - det er ikke vår oppgave å vise at det IKKE er slik.

Skrevet

Syns det i grunn er litt morsomt at når noen prøver å nøyansere ting eller komme med motargumentasjoner så svarer du med å være aggressiv og anklage dem for å være ¨politisk korrekt¨..

og det nytter ikke at du never '72% av ALLE'-setningen din til alle som stiller spørsmål ved trangsynheten til visse her.

Kan dere forklare meg hva som er nyansert med påstander som "vi er alle like", "nordmenn voldtar også, så dette er ikke et innvandrerproblem", "de fleste voldtektsmenn er norske", "voldtekt finnes i alle samfunn", "Anders Breivik er sånn som deg", "dette er brunskjorteretorikk", "det multikulturelle samfunnet har kommet for å bli", "vi skal bekjempe voldtekt uansett hvem som begår" etc. etc. Dette er ikke nyansering - dette er den samme trangsynte retorikken man får gjentatt dag ut og dag inn i media.

Du er svært usakelig og angriper alle og enhver,

Jeg har ikke angrepet Mysan har jeg vel? Eller Ruto? Jeg elsker generaliseringer - man trenger nemlig bare ett moteksempel for å vise at de er feil.

Kanskje du kan gi svar på hvor mange overgripere det er snakk om?

Se tidligere svar.

Skrevet

Enten så har dere misforstått innlegget mitt, eller så er det en alvorlig brist i deres meninger om hvem som gjør hva. Det er utrolig relevant hvor mange overgripere det er snakk om.

Nytt forsøk: Hvis 72% av alle voldekter i Oslo begås av innvandrere, så må man lure seg hvor mange kriminelle det er snakk om. Er det virkelig det samme om 2 innvandrere utgjør disse 72%, kontra at 30 innvandrere utgjør prosenten? Nei. I prinsipp vil det si at om 50% av voldtektene i Bergen begikk av 34 ulike nordmenn, mens 60% av voldektene i Oslo begikk av 5 innvandrere, så skal alle blant 'norges nye landsmenn' fortsatt stemples som mer i stand til å voldta enn det andelen nordmenn ville gjort.

Så tilbake til spørsmålet, kan noen vennligst dele en kilde som slår fast antallet, så jeg kan ta et standpunkt?

• Liker 3
Skrevet

Enten så har dere misforstått innlegget mitt, eller så er det en alvorlig brist i deres meninger om hvem som gjør hva. Det er utrolig relevant hvor mange overgripere det er snakk om.

Nytt forsøk: Hvis 72% av alle voldekter i Oslo begås av innvandrere, så må man lure seg hvor mange kriminelle det er snakk om. Er det virkelig det samme om 2 innvandrere utgjør disse 72%, kontra at 30 innvandrere utgjør prosenten? Nei. I prinsipp vil det si at om 50% av voldtektene i Bergen begikk av 34 ulike nordmenn, mens 60% av voldektene i Oslo begikk av 5 innvandrere, så skal alle blant 'norges nye landsmenn' fortsatt stemples som mer i stand til å voldta enn det andelen nordmenn ville gjort.

Så tilbake til spørsmålet, kan noen vennligst dele en kilde som slår fast antallet, så jeg kan ta et standpunkt?

Vi forstod poenget ditt - ta det med ro. Ingen vits å gjenta. Dersom du mener 2 innvandrere utgjør disse 72%, så er det opp til deg å påvise eller begrunne det. Jeg tror ikke du gjør det, dog. Jeg tror du bare er ute etter å finne noe å stille spørsmålstegn ved ved en ellers opplagt sannhete, slik at du IKKE behøver å ta standpunkt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger verken påvise eller begrunne det, da det ikke er en påstand. Det er et spørsmål som stilles angående premissene i denne tankegangen dere skriver om.

'En ellers opplagt sannhet?' Du evner ikke å fortelle hvor mange gjerningsmenn det er snakk om, og da er det faktisk et stort hull i denne 'ellers opplagte sannheten' din. Har du ingen kilder så kan du heller si det. For de som har tat seg bryet å se over det positive og negative en viss tankegang vil medføre, nytter det ikke at du i hvert innlegg prøver å få fram at det er helt meningsløst å ikke mene at alle innvandrere skal kastes hodestups ut av landet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg trenger verken påvise eller begrunne det, da det ikke er en påstand. Det er et spørsmål som stilles angående premissene i denne tankegangen dere skriver om.

Jeg trenger ikke påvise eller begrunne at det finnes små, rosa menn på Mars, heller. Jeg kan bare stille spørsmålet "Finnes det små, rosa menn på Mars?" og så slippe unna med det fordi jeg bare stiller et spørsmål og ikke fremsetter en påstand. Jeg tar derimot hverken svaret på det eller svarene på alle andre spørsmål jeg kan finne på å stille, med i betraktningen når jeg skal avgjøre om noe er sant eller ikke. Det er hva jeg vil kalle å være irrasjonell.

For de som har tat seg bryet å se over det positive og negative en viss tankegang vil medføre, nytter det ikke at du i hvert innlegg prøver å få fram at det er helt meningsløst å ikke mene at alle innvandrere skal kastes hodestups ut av landet.

Til å være så opptatt av å stikke hull på generaliseringer er du jammen flink til å lage dem selv.

• Liker 1
Skrevet

Du sa selv at det ikke finnes noen grunner til å støtte innvandring, siden noen av dem er jo voldtektsmenn i Oslos mørke gater. Beklager hvis jeg generaliserte deg inn i den gruppen av folk som ikke ser det positive i noen innvandrere uansett hvor og når.

Jeg ser jo at du lar vær å svare på spørsmålet jeg har stilt så altfor mange ganger nå. Du vet ikke hvor mange det er snakk om, jeg vet ikke hvor mange det er snakk om, ergo: ingen av oss kan konkludere med at det er færre/flere voldtektsmenn (i antall) som har enten norsk eller ikke-norsk opprinnelse. Uten bevis sitter man igjen med påstander. Forskjellen er om man vil la usikkerhet i påstanden komme en hel befolknig til angrep eller til gode enn så lenge.

• Liker 2
Skrevet

Du sa selv at det ikke finnes noen grunner til å støtte innvandring, siden noen av dem er jo voldtektsmenn i Oslos mørke gater. Beklager hvis jeg generaliserte deg inn i den gruppen av folk som ikke ser det positive i noen innvandrere uansett hvor og når.

Nei, det er ingen grunner til å støtte innvandring fordi det ikke finnes noen (gode) grunner til å støtte innvandring. At dette impliserer at alle innvandrere har skylda for alle innvandrervoldtekt eller at alle innvandrere skal kastes hodestups ut av landet er da bare din oppfinnelse. Du har ekstreme problemer med å forholde deg til virkeligheten, tydeligvis.

Du vet ikke hvor mange det er snakk om, jeg vet ikke hvor mange det er snakk om, ergo: ingen av oss kan konkludere med at det er færre/flere voldtektsmenn (i antall) som har enten norsk eller ikke-norsk opprinnelse. Uten bevis sitter man igjen med påstander. Forskjellen er om man vil la usikkerhet i påstanden komme en hel befolknig til angrep eller til gode enn så lenge.

Vi vet ikke sikkert om disse innvandrervoldtektsmennene i realiteten er små, rosa menn fra Mars forkledd som arabere, heller. Kan du vise meg link så vi kan få bevist dette én gang for alle, eller skal vi la denne usikkerheten gå utover stakkarene som sitter igjen på Mars uten å ha gjort en eneste norsk kvinne fortred?

Jeg ser jo at du lar vær å svare på spørsmålet jeg har stilt så altfor mange ganger nå.

Jeg har svart på det sikkert fem ganger nå. Du har derimot enda ikke svart på spørsmålet jeg har stilt i klartekst utallige ganger: 72% av registrerte voldtekter i Oslo i 2007 ble begått av fremmedkulturelle. Ja eller Nei.

Skrevet

Jeg satte ting litt på spissen, men det endrer ikke det faktum at du mener innvandring er en uting da den fører til 'ekstrem kriminalitet' i Norge, uten at du tar hensyn til at det er et fåtall som kanskje gir denne konsekvensen.

Vil du ha svar? (Noe jeg foresten ikke har fått på mitt ennå.)Ja, 75% kan for alt jeg vet være riktig. Men jeg tar hensyn til om 2 personer utgjør 20%, eller om 15 personer utgjør den samme prosenten. For å sette det på spissen: at 15 vikinger voldtar til en mindre prosent er ikke et fnugg bedre enn at 2 fremmedkulturelle tar de fleste voldekter i byen i egne hender. Det viser fortsatt lite refleksjon om jeg lar det faktum at de 2 er fremmedkulturelle svartmale mitt syn på innvadrere og innvandring generelt.

Du får det til å virke som vi som ikke svartmaler innvandringen er supportere av voldtekt av kvinner i Oslo. Det er slettes ikke tilfelle, vi prøver bare å komme på bedre løsninger for å senke volden annet enn å stoppe bosetting i Norge av alle som ikke ble født viking.

• Liker 3
Skrevet

Ikke så farlig når kvinner er ofre vettu. Voldtekt er jo så "naturlig".

Jeg er redd kvinnesynet til de som kommer hit, skal få rotfeste i Europa/Norge og smitte over på de lokale. DA er vi norske kvinner ferdige.

Nettopp det som skjer, og det er samtidig flest av dere kvinner som er så posituv til alt dette multi ditt og multi datt. Etter likestillingen har dere reist dere, nesten så høyt at det er blitt motsatt, men samtidig jobber dere selv med å fremme det motsatte igjen.

Skrevet

Jeg satte ting litt på spissen, men det endrer ikke det faktum at du mener innvandring er en uting da den fører til 'ekstrem kriminalitet' i Norge, uten at du tar hensyn til at det er et fåtall som kanskje gir denne konsekvensen.

Det er et fåtall som begår kriminalitet uansett hvilken gruppe man tar for seg. Argumentet ditt er omtrent like smart som å påstå at lungekreft ikke er et problem som er relatert til røyking fordi både et fåtall røykere og et fåtall ikke-røykere utvikler lungekreft. M.a.o. er du ikke spesielt god til å tenke, eller så bortforklarer du bevisst eller ubevisst fakta som ikke stemmer overens med ting du har bestemt deg for å tro på.

Vil du ha svar? (Noe jeg foresten ikke har fått på mitt ennå.)Ja, 75% kan for alt jeg vet være riktig. Men jeg tar hensyn til om 2 personer utgjør 20%, eller om 15 personer utgjør den samme prosenten. For å sette det på spissen: at 15 vikinger voldtar til en mindre prosent er ikke et fnugg bedre enn at 2 fremmedkulturelle tar de fleste voldekter i byen i egne hender. Det viser fortsatt lite refleksjon om jeg lar det faktum at de 2 er fremmedkulturelle svartmale mitt syn på innvadrere og innvandring generelt.

Du kan repetere argumentet ditt ad nauseam - det gjør det ikke gyldigere.

Du får det til å virke som vi som ikke svartmaler innvandringen er supportere av voldtekt av kvinner i Oslo. Det er slettes ikke tilfelle, vi prøver bare å komme på bedre løsninger for å senke volden annet enn å stoppe bosetting i Norge av alle som ikke ble født viking.

Når man anklager sine egne for seksuell løssluppenhet og forsøker å bortforklare helt åpenbare tall er det ikke lenger snakk om uaktsomhet. Da er man direkte ansvarlig for at det skjer. Jeg vet ikke hva som er tilfelle med deg. Du er kanskje bare hjernevasket for alt jeg vet.

Skrevet

Nettopp det som skjer, og det er samtidig flest av dere kvinner som er så posituv til alt dette multi ditt og multi datt. Etter likestillingen har dere reist dere, nesten så høyt at det er blitt motsatt, men samtidig jobber dere selv med å fremme det motsatte igjen.

Det er mange likestillings- og demokratikjempere som jobber mot multikulturalismen. Også fra venstresiden. Det er derimot ikke så stor takhøyde for slikt i f.eks. Arbeiderpartiet, så i stedet lager de seg egne organisasjoner som SIAN og Human Rights Service.

Skrevet (endret)

Takk Gjest, din gode refleksjon og vid-åpne sinn i denne saken har før meg og mange flere ut av denne forferdelige vrangforestillingen som fikk oss til å ønske noe godt for folk som ikke ble født Ola Nordmann, og som uheldigvis kom seg unna probleme i hjemlandet, bare for å videreføre dem hit.

Og når vi først er i gang, her om dagen opplevde jeg faktisk at en ansatt på BigBite var passelig frekk mot meg. Han var kanskje 1 av 2000 ansatte, men hva gjør vel det? Flertallet av de ansatte skal uansett få merke konsekvensen av hans uhøflighet, og nå skal jeg gå med et mål for øye. Nemlig å kjempe for at denne kiosk-kjeden aldri mer får fotfeste i landet.

EDIT: alt som ikke står i stil til dine meninger er jo uansett bagateller. Hvorfor vi andre skal holde oss verken fornuftige, svarende eller saklige når du selv nekter er jo meningsløst, annet enn for debatten sin skyld.

Endret av yes2yes
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...