Anerikke Skrevet 26. november 2012 Forfatter #381 Del Skrevet 26. november 2012 Vi fikk visst en tur på sykehuset igjen i dag, vi. Lillegutt var litt tett i nesa i går, og i formiddag ble det mye værre. Han fikk ikke til å sove, ammet dårlig og hylskrek. Han strevde skikkelig med å puste, og jeg ble så redd... Legen sendte oss inn på barneavdelingen, og der ble det meste sjekket. De tok masse prøver, og skylte nesen hans grundig. Alle prøvene var fine, så han er nok bare forkjølet. Nå har han spist godt, og sover søtt i senga si. Og mammahjertet har det mye, mye bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 28. november 2012 #382 Del Skrevet 28. november 2012 Oi huff, hørtes skummelt ut, skjønner veldig godt at du ble redd Men veldig godt at de sjekket alt nøye og at alt så fint ut da! Får håpe han raskt blir frisk av forkjølelsen også, synes jeg har hørt at babyer som ammes sjeldnere blir syke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 30. november 2012 Forfatter #383 Del Skrevet 30. november 2012 Det var skikkelig ekkelt, selv om det jo ikke var noe alvorlig. Han er enda tett i nesa, og virker litt utilpass, men mammaen tar det hele med litt mer ro nå I går og i dag har jeg sittet mye med puppene ute. Lillemann har vært veldig glad i å sove siden han ble født. Derfor har han ikke spist så ofte, og melkeproduksjonen har gått ned. Så da er det bare å rulle ut puppen! Han har såvidt passert 4 kilo, så han legger greit på seg. Vi var på vårt første babytreff i går. Koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 2. desember 2012 #384 Del Skrevet 2. desember 2012 Koselig med babytreff ja, vi skal møte barselgruppen igjen i neste uke, og jeg gleder meg skikkelig allerede! Veldig ålreit å skravle med noen som er på akkurat samme sted i livet som en selv Håper dere har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #385 Del Skrevet 6. desember 2012 Har vært på babyteff i dag også. Uten mannen denne gangen, men fortsatt koselig. Veide gutten, og han er nå 4400 gram. Han har lagt på seg nesten 400 gram på en uke! Det er vel det dobbelte av vanlig vektoppgang hos spedbarn? Han har ihvertfall næringsvett! Og godt er det, for jeg fikk brystbetennelse på mandag, og hvis han ikke hadde tømt puppen så bra hadde det nok blitt enda værre. Jeg fikk det bort med masse amming og mye varme. Slapp lege og penicilin, heldigvis. Det er utrolig hvor fort det kommer! Bare en liten stund fra jeg kjente litt smerter i brystet til jeg var kjempedårlig med høy feber. Merkelige greier... Ellers har vi det fint, vi fire. Vi har besøk av familie rett som det er, og det er naturlig nok lillegutt som er det store trekkplastret. Og det er ikke alltid like greit for storesøster som er vant til å få all oppmerksomheten... Det blir jo mye avbrutt søvn på meg, og jeg syns det er ganske så slitsomt. Jeg trenger mye søvn! Men selv om enkelte dager er tunge vet jeg jo hvorfor. Og jeg føler meg straks bedre etter en dupp. Og det er ikke slik som dette så lenge, basta bom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 7. desember 2012 #386 Del Skrevet 7. desember 2012 Stikker innom for å si hei, og at jeg leser fremdeles, selv om jeg er skikkelig dårlig til å svare... Godt å høre at alt går bra med dere, at Lillegutt legger godt på seg og at han spiser nok til at du slipper unna ordentlig brystbetennelse Kan det være en idé og nevne for de som kommer på besøk at storesøster også burde få en del oppmerksomhet? Lykke til med søvnen! Det blir jo bedre etterhvert, heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 24. desember 2012 #387 Del Skrevet 24. desember 2012 God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. januar 2013 #388 Del Skrevet 12. januar 2013 Heisann. Åssen går det med deg?? Lite tid til å henge på KG for tia?? Det er det ihvertfall her Håper dere har det fint alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #389 Del Skrevet 4. februar 2013 Ja, Kakaoen, det er ikke lett å finne tid til å være her inne! Dagene går så fort, og å ha to barn krever sitt. Men det går bare godt med oss alle fire. Lillegutt er slett ikke så liten lenger. Han nærmer seg sju kilo, og tegner til å bli like lang som sin nesten to meter lange pappa. Han spiser godt, og får en liten flaske mme ekstra på kveldene. Enda får han pupp en eller to ganger på natta, og mammaen er innmari trøtt... På dagen sover han flere timer i strekk, men bare ute i i vogna. De fleste dagene går jeg lange turer, med den kule badedrakten min som mental gulrot Jeg koser meg i permisjon, og syns ukene bare fyker avgårde. Jobbstart nærmer seg skremmende fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå