Gå til innhold

Lyst på baby

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo ikke feit av barnet, man blir feit av kalori inntaket vs forbrenningen..Jeg kjenner forresten mange som IKKE har barn som er fete. De ble ikke fete av barn, de ble fete på egen hånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kommer fra en stor familie, hvor det var mye barn i oppveksten :)

Min mor var nok utrolig glad i barn, da hun valgte å få oss tett.

Greier hun å håndtere 8 barn, skal nå vel jeg og samboer kunne klare 1 i det minste..

Noe måtte jo ha gått galt på ferden siden den ene søsteren din ble kastet ut hjemmefra i alle fall...

Nå har jeg jo også greid å fått meg jobb (som så mange har her har brukt i mot meg),

så nå står jeg vertfall sterkere rustet til å følge det jeg ønsker ;)

Penger vil vi ha nok av.

Skrevet (endret)

Jeg kan gjøre det lettere for deg med den gode gamle pros/ cons- listen! det at jeg ikke har barn selv hindrer meg selvfølgelig ikke i å liste opp fordeler og ulemper.

Fordeler med baby:

- De er søte

- Du har noen som elsker deg for alltid og som du kan stelle med og vise omsorg for.

- Du fører genene videre og det er tross alt litt morsomt å se hvem ungen ligner på når den popper ut.

Ulemper med baby:

- Man blir feit

- Man får ikke sove skikkelig på syv år.

- Mindre sex

- Mindre kjærestetid.

- Aldri nach igjen.

- Man blir visstnok sprø av å ikke kunne prate med andre voksne hele dagen i mammaperm.

- Man lukter gulp og ser ustelt ut. Ingen vil noensinne ligge med deg igjen, ikke en gang kjæresten din.

- Mammaperm er sikkert DRITkjedelig.

- De neste 12 årene må du dra på ferie til Fårup Sommerland i Danmark.

- Man blir feit.

Dette er det jeg kommer på i farten. Det finnes sikkert mer, skal tenke litt på det.

KOZ fra Catnip, snart 23 år.

Har du barn selv? Ser nå at du ikke har det. Dette stemmer ikke for alle, du. Jeg dusjer 1-2 ganger for dagen, er slankere enn aldri før, er ALLTID velstelt og får komplimenter for at jeg alltid ser så bra ut og lukter så bra til tross for at jeg er småbarnsmor. Er så sosial som det går an i tillegg til at jeg trener, studerer og tar meg av småen.

Og venner, mødrene til mine venner + familie har reagert på at jeg har en enormt aktiv liten gutt. Lite søvn er sant her i gården med tanke på at guttungen er overalt hele dagen, men du kan ikke mene at alle blir/er det på listen din? Hehe, det eneste som stemte var at det blir lite søvn, men det er vel min egen feil som legger meg seint hver dag. Sexen er bedre enn aldri før, er mye mer med mannen nå etter at vi fikk barn og festing er IKKE noe jeg savner.

Mammapermen hadde vært kjedelig dersom jeg ikke hadde studert + trent, men det er bare til å være kreativ å finne på noe :) Ferie til Danmark? Hehe, hvor får du det fra? :) Dersom innlegget ditt var ironisk fant i hvert fall ikke jeg det morsomt.

Til TS: Vent med å bli mamma til du er ferdig med utdannelsen din.

Endret av HenLu
  • Liker 1
Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Min mor elsket barn, så det var hovedsakelig henne som ønsket å ha så mange babyer.

Min far samtykket selvsagt til dette ønsket, da de på den tiden hadde stort hus og økonomi til det.

Og nei! De er ikke medlem av noe sekt ;) Ikke er vi spesielt kristne heller..

Jeg og mine søsken var alle ønsket av foreldrene våre gjennom planlagte valg.

Endret av Sulosi
Gjest Starlit
Skrevet

Man blir jo ikke feit av barnet, man blir feit av kalori inntaket vs forbrenningen..Jeg kjenner forresten mange som IKKE har barn som er fete. De ble ikke fete av barn, de ble fete på egen hånd.

De fleste jeg kjenner som har barn, er faktisk slanke:)

Det er jo en fulltidsjobb å ha barn , så da blir det jo et økende aktivitetsnivå.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner som har barn, er faktisk slanke:)

Det er jo en fulltidsjobb å ha barn , så da blir det jo et økende aktivitetsnivå.

Det er vel å ta i litt.

• Liker 3
Gjest Starlit
Skrevet

Det er vel å ta i litt.

Nei, man skal jo tross alt aktivisere barnet og være med i div.leker:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan legge til at jeg ALDRI har vært "etablert". Mamma har hatt mange typer, mange problemer, men jeg har ALDRI lidd nød av den grunn....

Hva med fattighetsgrenser her i Norge? Skal barn være verdt pr. håndduk, eller skal barn være verdt kjærlighet? Jeg har som sagt aldri lidd noen nød i kjærlighet, men av og til i penger, men da er jeg er DÅRLIG mor?????? Og fortjener ikke barn fordi vi ikke spytter i 1000kr mer enn jeg MÅ i feks ny barneseng??

Det er ikke så mange foreldre som slenger ut over 1000 kroner på en sprinkelseng til ungen sin, selv om de har råd til det. Mannen min og jeg kjøpte brukt sprinkelseng på finn.no for 400 kroner. Det er nok heller et spørsmål om modenhet og fornuft i fht økonomi. Hvis du mener at man MÅ kjøpe rådyr Stokke-seng til ungene bare fordi samlet bruttoinntekt for husstanden er over 1 mill, så tar du skammelig feil. Syns du overdramatiserer og setter ting unødig på spissen for å provosere (eller bare grunnet manglende innsikt?). Begge egenskaper er vel uansett mindre ønskelig, dersom man har tenkt å få barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man skal jo tross alt aktivisere barnet og være med i div.leker:)

Barna vokser da og blir større, ja, til slutt blir de faktisk voksne! De forandrer seg hele tiden og det kan ikke sammenlignes å ha en baby, en på to, fem ti osv.

• Liker 4
Gjest anonym mamma
Skrevet (endret)

Hei

Jeg har ikke lest hele posten, og har ikke planer om det heller ..

Jeg kan jo fortelle om hva som skjedde med meg..

Da jeg var 24 ble jeg gravid. Da hadde jeg vært sammen med kjæresten min i 5 år, og trudde at vi skulle være sammen resten av livet .. Nå er jeg 27 år, og sitter alene med ett barn på snart 4 år..

Det skjer ikke meg , tenker du kasnkje. Nei det gjør det kasnkje ikke heller. MEN det kan det faktisk. Livet tar plutselig andre retinger enn det som var planlagt.

Desverre gjorde det med mitt. Jeg syntes det er forferdelig trist at barnet mitt må vokse opp, uten enn mor og far som bor sammen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gråtet når barnet har gjort nye ting, ting som jeg skulle vi ønske vi var 3 om og oppleve. Men det er bare meg og mitt barn.

Og du begynner med , jeg har lyst på baby .. Er du klar over hvor stor forandring det vil si og sette et abrn til verden ?! DEt kan vel ingen si ja til, før du har gjort det, men tenk deg om!

Du er 24 år. Ta deg en utdannelse, reis, nyt livet, bli mer voksen..

Endret av Sulosi
  • Liker 4
Skrevet

Eg tenkjer at TS kanskje ikkje heilt ser forskjellen på det å vera glad i barn/vera flink med barn, og det og vera forelder. Det er to heilt forskjellige ting.

TS, du er heilt sikkert flink med barn og alt det der, men eit barn treng meir enn ei "leiketante". Å ha ein forelder som er flink til å leike med barna er ein bonus, ikkje noko dei treng. Eit barn treng foreldre som er ansvarlege mennesker, ikkje berre økonomisk, men fyrst og framst psykisk/sosialt. Tryggleik er noko av det aller viktigaste for barn. Foreldra må og vera ansvarlege nok til å gje ungane ei oppvekst med gode verdiar, veilede dei gjennom vanskelege periodar i livet og hjelpe dei å ta dei rette vala.

Ein treng ikkje kunne noko om barn for å få barn, det er ikkje slik at ein treng "trening" i å ha passa småsysken eller andre ungar. Det er ikkje praktisk erfaring som er viktig. Det er kva slags menneske ein er. Ein må vera moden nok til å påta seg eit stort ansvar. Dette har ingenting med å like babyar, leike med småungar eller å ha råd til dyrt utstyr og gjera.

• Liker 6
Skrevet

Dersom man på død og liv skal ha et barn uten å kunne ta skikkelig ansvar for det økonomisk, så kan det i det minste være greit å tenke gjennom at ting ikke nødvendigvis går slik man har tenkt seg.

Ting kan oppstå iløpet av graviditeten som gjør at man får mye større økomoniske utgifter enn først antatt, graviditeten kan hende at ikke går som normalt eller barnet kan ende opp som unormalt. Dersom man er ung, naiv og har dårlig økonomi (noe man har med 14 000 kr/mnd å leve for), så kan det være greit å tenke gjennom hva man eventuelt da skal gjøre. Plutselig så er det ikke så innmari koselig å være gravid lenger og hvor man priser seg lykkelig for hver dag som går uten at noe skjer.

Jada, det er sikkert koselig med barn, og man kan klare å ta seg av et barn selv om man er ung og har dårlig råd, men da bør man også være bevisst på hva man gjør. Man skaffer seg ikke et barn "kun fordi babyer er søte"...

• Liker 2
Gjest toppsine
Skrevet

før man setter barrn til verden er det mye og tenke over.En av de første tinga er økonomi og jobb.Syns det er trist og tenke på at du vil sette en liten en til verden når du ikke har no jobb osv.Nytter ikke og si jeg vil bli mor som ung.Her må man tenk logisk !!

Hva skal du leve av når babyen hadde kommet f.eks ?

• Liker 2
Gjest Starlit
Skrevet

Å bruke smilefjes har ingenting med alder å gjøre.. Herrefred! :fnise:

Er utrolig mange jenter som er i min situasjon, som går med tanker om å stifte egen familie.

Noe som er det naturligste en kan gjøre :)

Jeg er til og med senere ute enn mine egne foreldre, som også giftet seg unge. (20 år).

Og ja, de trodde på evig lykke de også, og fikk det;)

Ingen av mine slektninger har barn med 2 ulike menn. Så har de alle giftet seg èn gang..

Tror vi rett og slett ar nese for trofaste mannfolk, så sånn er det bare :)

Den ene tanten min ble derigmot enke, forde mannen hennes døde av kreft..

Når jeg tenker meg om, var det kanskje bra at jeg ikke ble sykepleier.

For denne jobben er tung, i tillegg til alle disse nattevaktene en må ta..

Så er det ganske tøft psykisk når det kommer til alt det tragiske med mennesker en kommer borti i yrket.. Man blir rett og slett trist..

Men jeg beundrer selvsagt alle som gjør denne heroiske jobben! :)

Det er derigmot ikke en av de familievennlige yrkene desverre, grunnet overtider og varierende arbeidstider.

Derfor er jeg veldig fornøyd med noe så almindelig som en butikkjobb:)

Selvfølgelig er arbeidstidene varierte, men jeg kommer alltid hjem i passende tid på ettermidag og kveld.

Ei jeg kjenner ble jo ofte omtalt som en bortskjemt drittunge, som var avhengi av foreldrene sine økonomisk osv. Men den dagen hun ble gravid, mente nok familie og venner at hun hadde godt av å ta seg av en unge. Hun ville da lære seg at å ta mer ansvar, hvor hun også måtte bli voksen fort. Og hun ble faktisk et helt annet menneske etter dette;)

Ingen har vondt av å være foreldre.

Og angående mine fortellinger fra hverdagen, er det opp til den enkelte å tro det de vil :)

Og for de som bare tror at alle på KG bare lager røverhistorier, så skal dere få den fulle rett til å snu dere vekk fra trådene mine.

Følger dere etter derigmot for å lese, tror jeg nok ikke dere finner dette som et eventyr fra min side.

Finner jeg selv tråder jeg ikke synes noe om, orker jeg rett og slett ikke å legge igjen kommentarer :) Jeg klikker meg bare ut, og over på en annen..

Skjønner ikke helt hvorfor dere gidder å bruke tid på negative kommentarer.. :)

Huff, må være slitsomt å ha et slikt liv..

Gjest Starlit
Skrevet

før man setter barrn til verden er det mye og tenke over.En av de første tinga er økonomi og jobb.Syns det er trist og tenke på at du vil sette en liten en til verden når du ikke har no jobb osv.Nytter ikke og si jeg vil bli mor som ung.Her må man tenk logisk !!

Hva skal du leve av når babyen hadde kommet f.eks ?

Har fått meg jobb jeg :) :) :)

Så nå er vi 2 stk i fulle stillinger ;)

Så penger vil det ikke være mangel av frammover.

Så det med jobbmangel kan du ikke bruke mot meg mer ^^

Skrevet

Vil råde deg til å vente med barn, rett og slett. Mulig du trives med butikkjobb nå, men for alltid? Jaja, folk har ulike ambisjoner.

Forøvrig får jeg følelsen av lite selvdisiplin hos deg, for beklager, men bare man gjør en ordentlig innsats, så klarer man å bestå anatomi på sykepleien.

Jeg er forøvrig i perm fra sykepleiestudiet, og skulle allerede ønske utdanning var i boks, men det ble som det ble, jeg klarer det jeg må. Men jeg ser absolutt at de neste to år blir mer slitsomme enn hva de ville vært dersom jeg lar ferdig utdannet.

Du framstår som umoden og lite reflektert, rett og slett. Jeg er 21, og hadde aldri ordlagt, oppført meg eller tenkt sånn som du gjør.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Har hørt om at frisørsalongene har som oppgave å sørge for tilrettelegging for gravide? :) Man kan jo ikke jobbe med kjemikalier f.eks, men bare med klipp.

Nå har jeg jobbet som frisør i 20år og til dags dato har INGEN frisører blitt sykemeldt pga kjemikalier!

Barn har blitt født, helt friske og raske :)

De har jobbet med både farge og permanent.

Edit: Jeg leste ikke hele tråden før jeg postet og ser at temaet har skiftet kurs..

Endret av La Papesse
  • Liker 1
Gjest Starlit
Skrevet

Nå har jeg jobbet som frisør i 20år og til dags dato har INGEN frisører blitt sykemeldt pga kjemikalier!

Så bra! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og personangrep.

Mvh Sulosi.

AnonymBruker
Skrevet

Edit: Jeg leste ikke hele tråden før jeg postet og ser at temaet har skiftet kurs..

Fint at ingen av de DU kjenner har fått unger med misdannelser, men dette beviser ingenting. Da velger jeg heller å stole på danske forskere.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7719299

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...