Gå til innhold

Lyst på baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor er ts blitt av?

TS turte ikke å skrive mer i tråden da hun skjønte at bare de på 17 støtter forslaget hennes (samt brukere med årstallet de er født i nicket).

Nå oppretter hun heller tråder i samliv og relasjoner for å skrive hvor voksen og moden hun er som skal skaffe barn, hus og familie før hun fyller 30.

TS skjønner nemlig ikke at det ikke er alderen som er betydelig, men evnen til å være litt voksen og forstå at man både bør ha vett i hodet samt evnen til å ta seg av et barn.

• Liker 3
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vent. For ungens skyld.

• Liker 2
Skrevet

Fatter ikke at dere tar dette seriøst. :sjenert:

• Liker 2
Gjest ~solsikke~
Skrevet

Høres ut fra mange at det ikke er mulig å ta utdanning som alenemor. Visst går det an, selv uten særlig mye støtte fra staten. Selv tok jeg lærerutdanning i Oslo som alenemor fra han var 1,5 til 5,5 år. Det gikk helt fint det; måtte ha en deltidsjobb ved siden av, og det gjorde jeg når sønnen var hos far.

Gjest gjest
Skrevet (endret)

Du er 24 år, ikke jobb, ikke utdannelse, ikke noe annet enn en fast partner og du mener at nå skal du få barn fordi du vil være ung mor.. Beklager, men å være "ung mor" har du forlengst passert. Og når ble 30 år gammelt? Ærlig talt, du kan ikke ha mye perspektiv på ting.. Og i dag er det viktig å få seg utdannelse, eller kurs på det man jobber med, fordi man står sterkere. Men selvfølgelig kan man være uten utdannelse og ha en bra jobb!

Men du fremstiller det sånn at du har "alt" fordi du har en mann som har fridd til deg, det er kjempefint, men du er fryktelig ung og naiv som tror at di forlovede skal være din redning for alt. Han kan miste jobben, han kan bli alvorlig syk og han kan dø. Jeg synes at det er uansvarlig i dag og ikke en gang ha en jobb og enda planlegge en baby, for det er ikke sånn at du ikke er fruktbar om.3 år da du er ferdig utdannet og kanskje har jobb.

Og jeg er 25, gift, hus, bil og er nå gravid med 1 barnet. Jeg sier ikke at dette er noen nødvendighet på noen som helst måte, men når jeg først sitter her som gravid, så er jeg er veldig glad for at jeg har trygghet ang økonomi og at jeg har en jobb å gå tilbake til da jeg er ferdig med permisjon. For nå går jeg ut i en lønnet permisjon og kan kose meg de mnd jeg er hjemme og vite at jeg har jobb å komme tilbake til.

Og jeg må bare spørre hva har du gjort i alle årene etter grunnskolen som ikke har en jobb nå som 24/25 åring?

Endret av Sulosi
  • Liker 4
Skrevet

Jeg kan gjøre det lettere for deg med den gode gamle pros/ cons- listen! det at jeg ikke har barn selv hindrer meg selvfølgelig ikke i å liste opp fordeler og ulemper.

Fordeler med baby:

- De er søte

- Du har noen som elsker deg for alltid og som du kan stelle med og vise omsorg for.

- Du fører genene videre og det er tross alt litt morsomt å se hvem ungen ligner på når den popper ut.

Ulemper med baby:

- Man blir feit

- Man får ikke sove skikkelig på syv år.

- Mindre sex

- Mindre kjærestetid.

- Aldri nach igjen.

- Man blir visstnok sprø av å ikke kunne prate med andre voksne hele dagen i mammaperm.

- Man lukter gulp og ser ustelt ut. Ingen vil noensinne ligge med deg igjen, ikke en gang kjæresten din.

- Mammaperm er sikkert DRITkjedelig.

- De neste 12 årene må du dra på ferie til Fårup Sommerland i Danmark.

- Man blir feit.

Dette er det jeg kommer på i farten. Det finnes sikkert mer, skal tenke litt på det.

KOZ fra Catnip, snart 23 år.

• Liker 4
Skrevet

Man blir aldeles ikke feit av å ha barn? Hvor i all verden har du det fra?

Hvorfor MÅ du reise til sommerland i feriene? Du kan dra hvor du vil!

Må si jeg blir sjokka av å lese dine "mot" meninger for barn! Du har jo tydeligvis ikke ett snev av peiling! Du dikter jo opp ting.

Kilder takk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Aldri nach igjen.

- Man lukter gulp og ser ustelt ut. Ingen vil noensinne ligge med deg igjen, ikke en gang kjæresten din.

det er de aller merkeligste mot svarene noen sinne....

får ikke sove skikkelig på syv år? hahahahahahahaha

man kan stelle seg selv om man har baby, og gjett hva folk vil fortsatt ha sex med de som har fått barn..MILF hørt om det?;P

nei man må ikke dra til sommerland hver ferie..

• Liker 1
Skrevet

Vent med unge, ta opp realfag og begynn med høyere utdanning, du vil ikke angre!

Samtlige av venninnene mine som har utdannet seg som frisør har angret bittert på det i etterkant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:sukk:

Jeg har for første gang, i alle mine år på KG, bare ikke ord.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjøre det lettere for deg med den gode gamle pros/ cons- listen! det at jeg ikke har barn selv hindrer meg selvfølgelig ikke i å liste opp fordeler og ulemper.

Fordeler med baby:

- De er søte

- Du har noen som elsker deg for alltid og som du kan stelle med og vise omsorg for.

- Du fører genene videre og det er tross alt litt morsomt å se hvem ungen ligner på når den popper ut.

Ulemper med baby:

- Man blir feit

- Mindre sex

- Mindre kjærestetid.

- Aldri nach igjen.

- Man blir visstnok sprø av å ikke kunne prate med andre voksne hele dagen i mammaperm.

- Mammaperm er sikkert DRITkjedelig.

- Man blir feit.

Dette er det jeg kommer på i farten. Det finnes sikkert mer, skal tenke litt på det.

KOZ fra Catnip, snart 23 år.

Jeg ser du vet utrolig lite om det å ha barn ;) Jeg er 23 og har to barn; ikke er jeg feit og sove gjør jeg stadig vekk, jeg og mannen har masse tid sammen på kvelden og sex akkurat som før, utelivet er ikke noe for meg unasett men hadde jeg hatt lyst er vi jo to om oppgvaven og kunne fint byttet på det å være hjemme. Jeg har vært hjemme i perm to ganger men aldri blitt sprø, så vidt jeg vet jobber ikke alle voksne mennesker dagtid i Norge, og man kjenner sikkert en eller fler som jobber skift/turnus og har fri på formiddagen. Ellers finnes det barselgrupper osv. Hvis man er så uheldig å få gulp på seg er det vel bare å skifte? Gulp er ikke et giftig stoff som setter permanent lukt på klær hvis det var det du trodde. Og jeg har tid til å dusje, sminke meg og ordnet håret hver eneste dag om jeg måtte ønske. Har du aldri hørt begrepet MILF? ;)

Mammaperm er ikke kjedelig, det er faktisk den mest fantastiske tiden (syns iallefall jeg). Og ja vi har vært på ferie i danmark to år på rad, men det er fordi vi syns sydenvarmen er ufattelig ubehagelig. Og bare så du vet det finnes det utrolig mange fine plasser i danmark bortsett fra Fårup. Hadde vi hatt lyst kunne vi vel reist de aller fleste normale steder.

Jeg kjenner forresten ingen andre mammaer som passer beskrivelsen din.

Så mitt råd til deg; ikke uttal deg om noe du ikke har peilig på! ;)

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes generelt at folk som ønsker seg baby ikke engang burde tenke på å bli gravid.

- Man har en søt baby som vil ligge i armkroken og kose i 4mnd. Deretter har man en søt baby som gjerne vil utforske litt på egenhånd i 4mnd. Så begynner babyen å krabbe, og man har en søt baby som utforsker hele leiligheten, tygger på ledninger, drar katten i halen og generelt putter fingre og nese oppi ting de ikke bør (man blir godt kjent med ordet "nei", for å si det sånn) i 4mnd.

Så har man et ett år gammelt barn på full fart inn i ettårstrassen - og deretter en livstid med bekymringer. Har hun det bra i bhg? Greier hun seg godt på skolen? Har hun gode nok karakterer til å kunne bli det hun vil? Drikker hun seg altfor full i helgene? Kommer hun seg trygt hjem? Er nykjæresten virkelig bra for henne? Blir hun for sliten i barseltiden? Trives hun på jobben?

Jeg sier ikke at det ikke er verdt det, men hvis man ikke kan akseptere alle bekymringene som følger med barnet, bør man på ingen måte vurdere å få babyen.

• Liker 12
Gjest Starlit
Skrevet

Jeg ser du vet utrolig lite om det å ha barn ;) Jeg er 23 og har to barn; ikke er jeg feit og sove gjør jeg stadig vekk, jeg og mannen har masse tid sammen på kvelden og sex akkurat som før, utelivet er ikke noe for meg unasett men hadde jeg hatt lyst er vi jo to om oppgvaven og kunne fint byttet på det å være hjemme. Jeg har vært hjemme i perm to ganger men aldri blitt sprø, så vidt jeg vet jobber ikke alle voksne mennesker dagtid i Norge, og man kjenner sikkert en eller fler som jobber skift/turnus og har fri på formiddagen. Ellers finnes det barselgrupper osv. Hvis man er så uheldig å få gulp på seg er det vel bare å skifte? Gulp er ikke et giftig stoff som setter permanent lukt på klær hvis det var det du trodde. Og jeg har tid til å dusje, sminke meg og ordnet håret hver eneste dag om jeg måtte ønske. Har du aldri hørt begrepet MILF? ;)

Mammaperm er ikke kjedelig, det er faktisk den mest fantastiske tiden (syns iallefall jeg). Og ja vi har vært på ferie i danmark to år på rad, men det er fordi vi syns sydenvarmen er ufattelig ubehagelig. Og bare så du vet det finnes det utrolig mange fine plasser i danmark bortsett fra Fårup. Hadde vi hatt lyst kunne vi vel reist de aller fleste normale steder.

Mammarollen blir ofte blåst opp og overdramatisert ;)

Tror likevel ikke det med barn blir noe problem, så lenge man er glad i barn.

Og er man ikke det derigmot, vil en bare se de negative sidene, framfor de gode..

Gjest Eurodice
Skrevet

Mammarollen blir ofte blåst opp og overdramatisert ;)

Tror likevel ikke det med barn blir noe problem, så lenge man er glad i barn.

Og er man ikke det derigmot, vil en bare se de negative sidene, framfor de gode..

Du har en i overkant naiv tankegang. Du tror det er nok bare å være glad i barn, da følger all kunnskap intuitivt? Du vil nok få erfare noe annet, om du skulle bli gravid og føde. Det er slett ikke dumt å være realistisk.

• Liker 5
Gjest redwine
Skrevet

De fleste har som ikke har barn har vel egentlig ikke peiling. Sånn er det bare! Folk lærer og erfarer når barnet kommer. Mange som får barn har ikke engang skiftet bleier før, men de lærer jo!

Synes TS har fått unødvendig mye pes.

Gjest Starlit
Skrevet

Du har en i overkant naiv tankegang. Du tror det er nok bare å være glad i barn, da følger all kunnskap intuitivt? Du vil nok få erfare noe annet, om du skulle bli gravid og føde. Det er slett ikke dumt å være realistisk.

Kommer fra en stor familie, hvor det var mye barn i oppveksten :)

Min mor var nok utrolig glad i barn, da hun valgte å få oss tett.

Greier hun å håndtere 8 barn, skal nå vel jeg og samboer kunne klare 1 i det minste..

Nå har jeg jo også greid å fått meg jobb (som så mange har her har brukt i mot meg),

så nå står jeg vertfall sterkere rustet til å følge det jeg ønsker ;)

Penger vil vi ha nok av.

Gjest Starlit
Skrevet

De fleste har som ikke har barn har vel egentlig ikke peiling. Sånn er det bare! Folk lærer og erfarer når barnet kommer. Mange som får barn har ikke engang skiftet bleier før, men de lærer jo!

Synes TS har fått unødvendig mye pes.

Tror noen rett og slett velger å skrive på trass :)

Fikk spesielt mye kritikk for at jeg gikk på skole, uten å ha en jobb (som jeg nå i ettertid har fått), og da måtte de finne flere unskyldninger for hvorfor jeg ikke bør få barn.

Forstår bare ikke helt problemet med at de ikke takler at jeg skal få et barn :fnise:

Alle vil jo stort sett få barn en eller annen gang i livet!

Gjest alille
Skrevet

Har man ikke ressurser til å oppdra et barn på egenhånd, så får man ikke barn. Og da mener jeg ikke at man trenger store ressurser, men hvis man f.eks er student bør man vite at man kan få plass i studentbarnehage, få studentbolig og få full støtte av Lånekassen før man PLANLEGGER barn, selv om man planlegger barn med en rik mann som kan forsørge en fullt ut.

Hvorfor?

Fordi mannen kan dø. Da er det jævla kjipt å sitte der med 4000 i måneden og en baby man ikke kan forsørge fordi man ikke er ferdig med lærlingtiden en gang.

Hvorfor skal du tenke worst case scenario? Fordi du ønsker barn, og første bud når man har barn er å slutte å være egoist og innse at alt bør legges til rette for barnet, uansett hvor utålmodig man er. En moden person vet dette.

Det er snakk om 3 år. 3 år er ingenting!

• Liker 3
Gjest Starlit
Skrevet

Har man ikke ressurser til å oppdra et barn på egenhånd, så får man ikke barn. Og da mener jeg ikke at man trenger store ressurser, men hvis man f.eks er student bør man vite at man kan få plass i studentbarnehage, få studentbolig og få full støtte av Lånekassen før man PLANLEGGER barn, selv om man planlegger barn med en rik mann som kan forsørge en fullt ut.

Hvorfor?

Fordi mannen kan dø. Da er det jævla kjipt å sitte der med 4000 i måneden og en baby man ikke kan forsørge fordi man ikke er ferdig med lærlingtiden en gang.

Hvorfor skal du tenke worst case scenario? Fordi du ønsker barn, og første bud når man har barn er å slutte å være egoist og innse at alt bør legges til rette for barnet, uansett hvor utålmodig man er. En moden person vet dette.

Det er snakk om 3 år. 3 år er ingenting!

Har jo fått jobb jeg nå, å vil sitte igjenn med ca 14.000 i måneden :)

Vil ikke være noe problem for meg å klare meg.

Og ikke skal jeg være lærling med det første :) For nå har jeg jo fått meg jobb så ^^

Skrevet

Jeg leste innlegget til Catnip som ironisk og syntes det var ganske så morsomt, jeg da... :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...