Gjest CelineZ Skrevet 18. januar 2012 #81 Skrevet 18. januar 2012 TS, jeg synes du har fått mange konstruktive råd her. Hvorfor startet du tråden om det eneste du gjør er å argumentere imot? Synes også tankegangen din blir litt feil når du hele tiden snakker utfra ditt eget standpunkt. Du vil ha baby nå, ok, men du ser også at det ville vært sikrere og bedre for barnet om du var mer etablert? Det er ingen som dømmer forholdet mellom deg og forloveden din, og jeg synes det er flott at du har funnet en mann i så ung alder, men husk at vi forandrer oss i løpet av tjueårene. Selv vil jeg ha barn før jeg er 30, og jeg ser ingenting galt i at folk blir mødre når de er 22 - om de kan forsørge seg selv. Slik du fremstiller situasjonen, virker det som at du ikke kan det, og at du er avhengig av samboeren din, og da blir situasjonen en annen. Som flere sier; om du ikke klarte å fullføre utdanning før, blir det iallfall ikke enklere med et lite barn på slep. At dere vil holde sammen resten av livet er vel og bra det, men uforutsette ting kan skje. Han kan bli syk, skadet, måtte jobbe mindre, få sparken, mulighetene er mange. Man skal selvfølgelig ikke tenke på sånne ting hver dag, men det er jo ikke til å legge skjul på at det er smart å være 2 etablerte mennesker om man skal få et barn sammen - da kan iallfall en trå til om det skulle skje noe uforutsett. Og før du dømmer meg; jeg er selv 24, har fullført utdanning, har lederstilling, og en samboer som rimelig snart vil tjene veldig godt. Likevel er det ikke aktuelt for meg å få barn nå, fordi jeg vil leve livet først. 3
student90 Skrevet 18. januar 2012 #82 Skrevet 18. januar 2012 Det er da ikke opp til noen andre en ts å bestemme om hun er klar for barn eller ikke. Det går jo ikke an å spørre om hjelp her Ine uten å bli kritisert for det ene og det andre.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. januar 2012 #83 Skrevet 18. januar 2012 Det er da ikke opp til noen andre en ts å bestemme om hun er klar for barn eller ikke. Det går jo ikke an å spørre om hjelp her Ine uten å bli kritisert for det ene og det andre. Det er helt utrolig hva enkelte mennesker tror de har lov til å bestemme ovenfor andre.
Envy Skrevet 18. januar 2012 #84 Skrevet 18. januar 2012 Det er da ikke opp til noen andre en ts å bestemme om hun er klar for barn eller ikke. Det går jo ikke an å spørre om hjelp her Ine uten å bli kritisert for det ene og det andre. Det er ingen her som prøver å bestemme over TS, men når hun spør, må hun regne med å få ærlige svar. Man kan lese endel om en person utifra hva vedkommende skriver, og hvordan hun skriver. Jeg håper for henne, hennes kjæreste og det planlagte barnets skyld at hun tar til seg en del av det folk har skrevet til henne. 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #85 Skrevet 18. januar 2012 Det er da ikke opp til noen andre en ts å bestemme om hun er klar for barn eller ikke. Det går jo ikke an å spørre om hjelp her Ine uten å bli kritisert for det ene og det andre. kritikk kan være en positiv ting, liker du ikke konseptet kritikk så får du holde deg unna forumet, evt. ikke be om råd. Det er ingen her som prøver å bestemme over TS, men jeg deler bekymringer flere her har for hvordan dette skal gå når de kun har en inntekt å belage seg på. Folk svarer fordi de bryr seg, ikke fordi de på død og liv ikke ønsker at denne personen skal få barn. Hvis du tror det så fremstår du ikke noe modnere enn TS, men så er vel du bare 21 år? 2
student90 Skrevet 18. januar 2012 #86 Skrevet 18. januar 2012 Selvsagt er kritikk bra også men ikke når 10 personer bare sier hun ikke er moden nok. Må jo gå an å si til på en snill måte. Og hva er det med deg anonymbruker? er jeg også automatisk umoden bare fordi jeg påpeker at folk er litt krass her inne? 1
Gjest CelineZ Skrevet 18. januar 2012 #87 Skrevet 18. januar 2012 Selvsagt er kritikk bra også men ikke når 10 personer bare sier hun ikke er moden nok. Må jo gå an å si til på en snill måte. Og hva er det med deg anonymbruker? er jeg også automatisk umoden bare fordi jeg påpeker at folk er litt krass her inne? Jeg føler for å påpeke at de aller fleste har gitt mer begrunnede tilbakemeldinger enn TS. TS var vel en av de første til å tillegge brukere meninger som at de "måtte mene at man måtte være 30 for å få barn" etc. Da fremstår en som usaklig, og jeg kan skjønne at man da blir irritert, og kanskje ikke bruker så mye tid på å formulere innleggene sine. TS ser jo ikke ut til å bry seg om hva folk skriver uavhengig av om det er saklig eller usaklig. Og jo, svarene til TS fremstår som lite modne. Om de reflekterer TS er jeg enig med folk i at det er umodent. Når det gjelder deg, synes jeg du bør lese hele debatten. Dette er vel en av få anledninger hvor jeg har reagert mer på TS´kommentarer enn svarene hun får. 4
Gjest grapefrukt Skrevet 18. januar 2012 #88 Skrevet 18. januar 2012 Det er da ikke opp til noen andre en ts å bestemme om hun er klar for barn eller ikke. Det går jo ikke an å spørre om hjelp her Ine uten å bli kritisert for det ene og det andre. TS spør om råd, og både hun og du må tåle å høre at ikke alle støtter valg om å få barn før man kan klare det ansvaret. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #89 Skrevet 18. januar 2012 Jeg er nok voksen for min alder, Det var dagens :skratte: Er morsomt det der, er alltid de mest umodne som beskriver seg selv som "moden for alderen" :gjeiper: Velger å tro at dette er en tulletråd, eller at TS er 14 og ikke 24. Hvis ikke, WTF? 5
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. januar 2012 #90 Skrevet 18. januar 2012 Selvsagt er kritikk bra også men ikke når 10 personer bare sier hun ikke er moden nok. Må jo gå an å si til på en snill måte. Og hva er det med deg anonymbruker? er jeg også automatisk umoden bare fordi jeg påpeker at folk er litt krass her inne? hun er jo så jævla snill selv... 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #91 Skrevet 18. januar 2012 Selvsagt er kritikk bra også men ikke når 10 personer bare sier hun ikke er moden nok. Må jo gå an å si til på en snill måte. Og hva er det med deg anonymbruker? er jeg også automatisk umoden bare fordi jeg påpeker at folk er litt krass her inne? Nei, først og fremst er det det at du kategoriserer de fleste kommentarer i tråden som kvass, det uttrykker at du, som jeg forsto er i samme båt som TS, tar deg nær av de og dermed ikke evner å se flere sider av en sak eller ta til deg konstruktiv kritikk, noe som er umodent. Når 10 personer har det inntrykket så ligger det kanskje noe i det? Jeg har ikke gjort noe annet enn å prøve å forklare henne hvorfor jeg synes hun er umoden basert på flere utsagn, holdninger og tanker hun har uttrykt, på en mild måte. Det er TS som er krass, og på en frekk og barnslig måte tillegger andre egenskaper hun ikke har peiling på om de har, basert på de saklige kommentarene de har gitt. Hun går til personangrep fordi hun nekter å innse at det folk sier faktisk er fornuftig, det eneste hun ser er at det er et svar hun ikke vil høre. Jeg syntes også du virket umoden pga utsagnet "hvem har rett til å si at hun ikke skal få en baby", da det ikke har noe mening. 4
Porcelain Skrevet 19. januar 2012 #92 Skrevet 19. januar 2012 Huttetu, hva man ramler innpå på sene kvelder. Jeg er prinsipielt for velferdsstaten der man yter etter evne og får etter behov - men mennesker som selv setter seg i situasjoner der det er svært sannsynlig at man får et unormalt stort "behov" gjør meg litt irritert. Jeg tør ikke få barn før jeg har fast jobb selv. Jeg har forstått at man må ha inntekt for å kunne forsørge seg, og drøyer derfor barn til jobben er mer fast enn mitt nåværende årsvikariat. Jeg har derfor problemer med å forstå hvorfor andre begir seg ut på det sjansespillet det er å få barn uten både utdanning og jobb.. 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #93 Skrevet 19. januar 2012 Begriper ikke hvorfor folk venter med å få barn til etter at de er ferdig med utdannelsen? Få unga mens du er på skolen! 1
Calypso Skrevet 19. januar 2012 #94 Skrevet 19. januar 2012 Vet dere hva? Dere har inngrodde fordommer mot de som velger å få barn før dere selv:) Har tatt noen runder rundt frokostbordet med andre i dag, og konklusjonen var at bare flere og flere unge får barn før utdannelsen blir fullført. Ja, dere får bare hisse dere opp der dere kan:D Når 17 åringer greier å oppdra barn, skal vel til og med jeg med 4 år på vgs, og et års høyskolekompetanse kunne greie dette *Ler!* Synes dere skal slutte å overdramatisere et så naturlig pungt i livet som det å få barn. Liker dere barn egentlig? Det virker nesten ikke slik:) Dere tror jo at ingen jente under 30 år er gode nok mødre. Og jeg lar meg ikke skremme av diskrimineringen dere skyller over meg. Det eneste jeg lukter, er janteloven;) Jeg flyttet 100 mil hjemmefra til en by helt alene, og har etablert meg på det meste, så kom ikke her å påstå hvor lite voksen jeg er:)) Til 24 åring å være, har jeg jaggu meg god oppførsel, i motsettning til noen av dere! Og som noen her sa, så kan ikke dere spå framtiden min:D Dere er bare en gjeng med sinte og bitre kvinnfolk, og takler ikke at unge etablerer seg før dere gjorde det;) Det at flere og flere unge får barn før utdannelsen er fullført betyr ikke at det er så innmari lurt. Jeg er forresten like gammel som deg og basert på den "gode oppførselen" din så syntes jeg du heller burde investere i en Tamagotchi. 16
Gjest anonym Skrevet 19. januar 2012 #95 Skrevet 19. januar 2012 Det at flere og flere unge får barn før utdannelsen er fullført betyr ikke at det er så innmari lurt. Jeg er forresten like gammel som deg og basert på den "gode oppførselen" din så syntes jeg du heller burde investere i en Tamagotchi. Jeg må helt ærlig si at dette er det beste rådet hittil i tråden. Også det desidert mest morsomme 7
Envy Skrevet 19. januar 2012 #97 Skrevet 19. januar 2012 Hvor er ts blitt av? Hun sto kursiv kort tid etter at jeg skrev det lange innlegget mitt på forrige side, men hun får seg tydeligvis ikke til å poste noe mer. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #98 Skrevet 19. januar 2012 Tror ikke du har snøring på hva ting egentlig koster TS. Du har klart å spare 8000 kr? Javel? Da har du råd til vogna. Hva med ALT det andre? Klær, stellebord, andre møbler, vognpose, bilstol.. dessuten koster ungen penger HVER mnd. Og når han/hun begynner i bhg så koster det flere tusen i mnd også. Så vent! 3
Gjest Lilleloet Skrevet 20. januar 2012 #99 Skrevet 20. januar 2012 Siden når ble et ufullstendig år på høyskole - høyskole kompetanse? 6
Gjest rabrabara Skrevet 20. januar 2012 #100 Skrevet 20. januar 2012 Jaja, TS gjorde jo seg selv ingen tjenester med å bli så til de grader usaklig. Jeg har ikke orket å lese hele tråden, men tror ikke det var mangelen av lønn so var det største problemet her for å si det sånn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå