AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #141 Skrevet 4. juni 2012 Nei, man skal jo tross alt aktivisere barnet og være med i div.leker:) Jada, men jeg har to barn og vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Hadde barn vært en fulltidsjobb hadde ingen foreldre hatt mulighet til å jobbe og ha et liv utenom barna. Det er litt å gjøre, men er fulltidjobb er det ikke! 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #142 Skrevet 4. juni 2012 Nei, man skal jo tross alt aktivisere barnet og være med i div.leker:) Alt med måte mener jeg. Unger har bare godt av å kjede seg litt fra tid til annen. 2
La Papesse Skrevet 4. juni 2012 #143 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Fint at ingen av de DU kjenner har fått unger med misdannelser, men dette beviser ingenting. Da velger jeg heller å stole på danske forskere. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7719299 Det er godt med all ny forskning som kommer! Håper norske leger og forskere gjør noe med dette! Men det skal sies at jeg IKKE har opplevd noen missdannelser med barn jeg kjenner. Ingen frisører per dags dato blir heller sykemeldt pga jobben som frisør i Norge. Hvis det er noe i denne danske forskningen håper jeg det skjer noe snart Men jeg har ei venninne som er lærer, hun fikk en sønn med missdannelser med penis.. Ei annen, også lærer fikk ei datter uten den fingre på den ene hånden. Uten at det vil si eller mener at læreryrke er "farlig".. Endret 4. juni 2012 av La Papesse
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #144 Skrevet 4. juni 2012 Det er godt med all ny forskning som kommer! Håper norske leger og forskere gjør noe med dette! Men det skal sies at jeg IKKE har opplevd noen missdannelser med barn jeg kjenner. Ingen frisører per dags dato blir heller sykemeldt pga jobben som frisør i Norge. Hvis det er noe i denne danske forskningen håper jeg det skjer noe snart Men jeg har ei venninne som er lærer, hun fikk en sønn med missdannelser med penis.. Ei annen, også lærer fikk ei datter uten den fingre på den ene hånden. Uten at det vil si eller mene at læreryrke er "farlig.. Du har rett i det at man ikke kan konkludere, men det er god grunn til å være obs. Per dags dato er norske frisørers arbeidsmiljø blant de beste i verden, og vi har visstnok også verdens strengeste regelverk hva hanskebruk og ventilasjon angår. Hvordan det var for 20 år siden vet jeg ikke, men det er bra at man har blitt obs på at kjemikalier kan være et problem.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #145 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Er utrolig mange jenter som er i min situasjon, som går med tanker om å stifte egen familie. Noe som er det naturligste en kan gjøre Jeg er til og med senere ute enn mine egne foreldre, som også giftet seg unge. (20 år). Og ja, de trodde på evig lykke de også, og fikk det;) Ingen av mine slektninger har barn med 2 ulike menn. Så har de alle giftet seg èn gang.. Tror vi rett og slett ar nese for trofaste mannfolk, så sånn er det bare Den ene tanten min ble derigmot enke, forde mannen hennes døde av kreft.. Dette er ikke noe som går i arv! Ei jeg kjenner ble jo ofte omtalt som en bortskjemt drittunge, som var avhengi av foreldrene sine økonomisk osv. Men den dagen hun ble gravid, mente nok familie og venner at hun hadde godt av å ta seg av en unge. Hun ville da lære seg at å ta mer ansvar, hvor hun også måtte bli voksen fort. Og hun ble faktisk et helt annet menneske etter dette;) Ingen har vondt av å være foreldre. Nei, men barn har faktisk vondt av å ha foreldre som ikke klarer å ta seg av dem, for eksempel fordi de er for umodne. Endret 4. juni 2012 av Sulosi 4
La Papesse Skrevet 4. juni 2012 #146 Skrevet 4. juni 2012 Du har rett i det at man ikke kan konkludere, men det er god grunn til å være obs. Per dags dato er norske frisørers arbeidsmiljø blant de beste i verden, og vi har visstnok også verdens strengeste regelverk hva hanskebruk og ventilasjon angår. Hvordan det var for 20 år siden vet jeg ikke, men det er bra at man har blitt obs på at kjemikalier kan være et problem. Så du det programet på NRK, (var det der det gikk??) for noen dager siden? Om akkurat denne problematikken. Kjemikalier og hormon forsyrrelser og forandriner på barn som fører til missdannelser og problemer med å få barn selv? Tror det var svenskt program.. Kanskje det var på svensk tv jeg så det.. Fikk ikke med meg alt heller.. Kom inn på slutten. Dagens barn er generelt født med masse kjemikalier i seg. Igjennom mat og kosmetikk. Og at dagens grenser, som forskerne sier er helt OK og ikke farlig, visere seg i det lange løp er akkurat det.. Det lille jeg fikk med meg var meget interessant og håper det vil gå i reprise. Sånn når vi pratet om skader på babyer og sånn Da var jeg ferdig med å gå laaaangt ut av hva denne tråden egentlig handler om... Sorry
Gjest Starlit Skrevet 4. juni 2012 #147 Skrevet 4. juni 2012 Kjenner mange unge frisører som har fått friske og velskapte barn jeg og Ingen hindring..
Gjest Skrevet 5. juni 2012 #149 Skrevet 5. juni 2012 Fordeler med baby: - De er søte - Du har noen som elsker deg for alltid og som du kan stelle med og vise omsorg for. - Du fører genene videre og det er tross alt litt morsomt å se hvem ungen ligner på når den popper ut. Du har ike vært borti tenåringer eller Men det skal sies at jeg IKKE har opplevd noen missdannelser med barn jeg kjenner. Ingen frisører per dags dato blir heller sykemeldt pga jobben som frisør i Norge. Av erfaring eller tall? Kusina mi måtte nemlig slutta som frisør nettopp pga kjemikaler. Selv med hansker fungerte hun ikke i jobben som frisør! Hun hadde aldri hørt om det før selv, men det kom gradvis etterhvert som hun begynte å jobbe som frisør hver dag!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #150 Skrevet 5. juni 2012 Du har ike vært borti tenåringer eller Av erfaring eller tall? Kusina mi måtte nemlig slutta som frisør nettopp pga kjemikaler. Selv med hansker fungerte hun ikke i jobben som frisør! Hun hadde aldri hørt om det før selv, men det kom gradvis etterhvert som hun begynte å jobbe som frisør hver dag! Av erfaring trenger ikke barnet bli mer enn to-tre år før mamma er den værste i verden
Teriyaki Skrevet 5. juni 2012 #151 Skrevet 5. juni 2012 Og hva er poenget ditt med å blande deg borti meg? Liker du ikke tråden min, er det bare å snu seg vekk. Var da voldsomt usaklig du var da. Jeg har vel ikke sagt jeg har noe i mot tråden din? Men ærlig talt, du oppfører deg ufordragelig, og framstiller deg selv bare værre og værre. Hvorfor ikke bare ta til deg det folk sier? Og da mener jeg ikke de som slenger drit til deg, men ellers. Mener du helt ærlig at du tror nu er moden nok til å få barn? For all del, de fleste blir mer moden når de blir foreldre, men sånn som du framstiller deg selv, så virker du ikke klar i det hele tatt. Virker som du har lyst på en søt baby du kan dulle og kose med, men for det første så er babytiden veldig kort, for det andre er det slettes ikke alle babyer som er så koselige med masse gråt og nattevåk. Vil anbefale deg å være litt mer ydmyk i stedet for så spydig og usaklig som du er med en gang noen sier seg uenig med deg. Dersom du velger å få barn nå, så lykke til og håper det går bra, men mitt råd er at du burde vente. 3
Gjest Starlit Skrevet 5. juni 2012 #152 Skrevet 5. juni 2012 Det er like skremmende for alle førstegangsmødre å få barn, men slikt går seg til med tiden Jeg forbeholder meg uansett retten til å ha mine egne meninger, og ser ingen grunn til å måtte underkaste meg for å blidgjøre andre her.. Trenger ikke bevise noen ting jeg:) Tror mange vil bli skuffet over hvor bra jeg og samboeren min vil klare oss. Vi er begge glade i barn, og koser oss med de yngste som er i familien. At folk her har brukt skolegangen, arbeidsledigheten og pengene mot meg... taler jo for seg selv for hvem som er de umodne her:) Å påstå at en blir en elendig mor på grunnlag av disse tingene, er hårreisende i seg selv..
Teriyaki Skrevet 5. juni 2012 #153 Skrevet 5. juni 2012 Skuffet? Hvorfor skulle vi bli skuffet over at dere klarer dere bra? For det første så håper jeg dere klarer dere bra, for det andre så er det ikke sånn at jeg eller andre fortsetter å tenke på deg og denne tråden etter at vi har gått ut av den. Og klart du kan ha egne meninger, men du trenger ikke slenge dritt til de som svarer deg på en ordentlig måte bare fordi det ikke er det samme som du skriver. Og at du har vært arbeidsledig, ikke har fullført skole og slikt, er ikke årsaken til at mange betviler hvor moden eller klar for barn du er, selv om det så klart er en klar fordel å ha både jobb og utdanning i boks. Nei årsaken til at folk synes du er umoden og betviler om du egentlig er klar for å bli mor, er måten du framstiller deg selv på, formulerer og prater på. Nei vet du dette blir for dumt. Jeg diskuterer gjerne videre, men da må tonen din komme opp på et saklig nivå. Ergo kan jeg vel bare anta at denne diskusjonen er over for min del. Men lykke til i alle fall. 6
Gjest Starlit Skrevet 5. juni 2012 #154 Skrevet 5. juni 2012 Å be andre å snu seg vekk, kan ikke klassifiseres som å slenge dritt.. Mener du at en er uten skolegang, selv om vgs er fullført?? Beklager du, men den er nok i boks for mange år siden:)
Gjest imli Skrevet 5. juni 2012 #155 Skrevet 5. juni 2012 Det er vel som å snakke til ein murvegg, men eg prøver meg igjen. TS, du har fått ein del drittslenging i denne tråden, spesielt av anonyme brukarar. Det er sjølvsagt ikkje akseptabelt! Men du har óg fått ein god del seriøse svar, dei fleste frå registrerte brukarar, som argumenterar for synet sitt på ein konstruktiv og hyggeleg måte, utan personangrep. Desse innlegga har du stort sett oversett, og heller brukt tida på å svare dei som sleng dritt og kjem med usakelege kommentarar. Eg trur du hadde fått mykje meir utav diskusjonen, og mykje meir støtte, om du hadde gjort det motsatt - oversett drittslenging og konsentrert deg om dei seriøse kommentarane. 5
Teriyaki Skrevet 5. juni 2012 #156 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Se der ja, nå beviste du at du kan skrive ordentlig på en saklig måte. Det er mange som slenger dritt og som sier stygge ting her på forumet ja, det har du helt rett i. Men det er også mange som skriver saklige svar og prøver å gi deg gode råd, som du enten har oversett, eller har tolket i verste mening bare fordi man har vært uenig med deg. Forøvrig så har jeg lest en del andre tråder fra deg, og ofte har du fått veldig mye ufortjent drittkasting, men du har også vært veldig flink til å slenge med leppen, ikke sant? Og da mener jeg at du har slengt med leppa mot de som har svart deg saklig. Som har sagt de synes du framstiller deg umodent, og som prøver å råde deg til å vente med barn. Greit nok at du ikke liker at du ikke får tommelen opp, men du trenger ikke snakke sånn som du har gjort. Og flott du søker råd og slikt, men det er en grunn til at du får de svarene du får (refererer til de saklige innleggene), og det er at folk som gjerne har erfaring fra for eksempel det å ha barn, som opplever din situasjon (og væremåte/modenhet) som lite egnet for å skaffe barn. Det er ikke noe man sier for å være slem med deg, men for å prøve å gi deg råd, og til å se at kanskje det lureste er å vente med familieforøkelse. Vi er mange som snakker av erfaring, når vi sier du bør vente. Vi har kjent på kroppen, og på livet, hvordan det er å få barn. Det er kjempetungt, og man må sette seg selv helt til side, man må være strukturert og ha selvdisiplin. Dette er ikke noe jeg får inntrykk av at du per dags dato har. Dersom du får ny bruker, så vil du nok ikke få noen anderledes reaksjoner, så lenge du fortsetter å skrive som du gjøre, oppføre deg som du gjør. Grunnen til at du ikke har fått reaksjoner når du tydligvis har vært AB, det er fordi du da ikke har skrevet ting som får folk til å reagere. Edit: Du henger det jo kun opp i de usaklige drittkastende innleggene. Det er mange innlegg som ikke sier noe om tvangssterilisering, som ikke sier de håper du aldri klarer å få barn osv. Men de har du vel glatt oversett, skjønner jeg. Endret 5. juni 2012 av Teriyaki 1
Gjest imli Skrevet 5. juni 2012 #157 Skrevet 5. juni 2012 Startet mine første innlegg pent jeg, men ble likevel bombardert med stygge kommentarer. Noe jeg ikke ser noen grunn til å forsvare. Fikk en forferdelig stygg velkomst, for å være ærlig. Ikke ukjent at anonyme brukere helst ikke vil knyttes opp mot meningene sine, da de er serdeles stygge. Vær vennlig å nevn tråder hvor jeg selv anbefaler andre om å tvangssterilisere seg, har lav iq, banner osv. Dette er nemlig noe av det jeg får av de saklige anbefalingene du så fint mener jeg bør ta til meg:) Du har fått saklege innlegg gjennom heile tråden, det er ikkje slik at alle dei saklege innlegga kom i starten. Men du slutta å svare på dei saklege innlegga på eit tidspunkt, for berre å konsentrere deg om å slenge dritt tilbake til dei som slang dritt til deg. Kvifor ikkje berre overse dei, og heve deg over det? Du lar deg jo synke ned til nivået deira, når du held fram slik du gjer. Kommentarar du har fått om å sterilisere deg, om IQ'en din osv, er sjølvsagt langt over streken. Du har ikkje skrevi slike innlegg, så vidt eg har sett, men du har skrevi innlegg som har vore usakelege og dumme, du og. T.d har mange av innlegga dine stort sett vore av karakteren "haha, så dum du er, du er berre misunneleg på meg, eg bryr meg ikkje, eg veit eg vil verte ei god mor for det var mora mi". Då vert du ikkje teki særleg seriøst. Ingen av dei som har skrevi sakelege innlegg her, har nemnt noko om tvangssterilisering, det "verste" dei har skrevi, er at du verkar umoden. Sjølv reagerar eg mest på at du verkar å gje ein god dag i alle råda du får. Kva vil du eigentleg med tråden, om du ikkje vil ha råd? 1
Gjest Starlit Skrevet 5. juni 2012 #158 Skrevet 5. juni 2012 Ja:) Du kommer jo langt med å fortelle hvordan jeg oppfører meg på nettet og slikt.. Men hvordan kan du vite hvordan morsegenskapene til en person på nett er? Hmm..
Sulosi Skrevet 5. juni 2012 #159 Skrevet 5. juni 2012 Tråden er ryddet for nedsettende svar (fra begge sider) og avsporinger så langt det var mulig uten å stoppe debatten helt. Til info stenges tråden ved neste rydding da tråden allerede er ryddet tre ganger på kort tid. Mvh Sulosi. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå