Gå til innhold

Lyst på baby

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med å arghumentere for din "modenhet" ;)

Jeg har aldri hevdet at jeg var (dette er mange år siden) mer moden enn andre 22 åringer. Synes egentlig frekke mennesker ikke er så modne egentlig..

Hvis det var meg du siktet til som frekk så ber jeg deg vennligst fortelle meg hva i all verden jeg har sagt som er frekt. Jeg stilte deg et enkelt spørsmål ut av nysgjerrighet; altså hva er det som gjør deg modnere enn andre 24-åringer. Dersom du oppfatter det som et frekt spørsmål sier det vel kanskje mer om deg enn om meg..Eneste dere gjør er å lage kvalme i samfunnet.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Starlit
Skrevet

Spørsmålet ditt var negativt ladd, og utrolig lett å lese mellom linjene.

Jeg kjenner kvinners natur meget godt, og vet dere stort sett stiller interne spørsmål for å være ekkle;)

Du er en kverrulant, og deg gidder jeg absolutt ikke diskutere med..

Gjest Starlit
Skrevet

Veldig suspekt at du plutselig forteller om nye ting. Du sa ingenting om dette i åpningsinnlegget.

Er ikke så uvanlig det, når jeg nå blir angrepet etter strupen:)

Jeg regner med at du tror jeg er en stor dikter.. *Ler!*

Skrevet

Jeg kjenner kvinners natur meget godt, og vet dere stort sett stiller interne spørsmål for å være ekkle;)

HAHA - det var dagens. Du er virkelig ikke helt god, du.

Da har jeg bare en ting igjen å si inne i denne diskusjonen, og så takker jeg for meg: Jeg unner ingen barn å få en mor som deg, så jeg håper du aldri blir gravid.

Takk for meg.

• Liker 9
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jo, jeg er litt enig. men hvorfor skal man være avhengig av at barnefaren har penger??

Visst man klarer seg alene uten mann, hvorfor skal man da ikke klare seg uten barnefarens inntekter

?

Ts er uten utdanning og arbeidsløs...

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Er ikke så uvanlig det, når jeg nå blir angrepet etter strupen:)

Jeg regner med at du tror jeg er en stor dikter.. *Ler!*

siden du ler så ofte etter alt du skriver så tror jeg du dikter en del ja.

• Liker 4
Skrevet

Jeg var 21 (nesten 22) da vi ble foreldre. Jeg var ferdig med utdannelsen min en uke før baby kom til verden, noe før termin. Jeg hadde ikke jobb det første halve året. Vi ønsket begge å bli foreldre og var sløvere med prevansjonen da det var kommet så langt at jeg ville være ferdig å studere før baby kom. MEN vi bodde kjempe billig, altså så billig at vi kunne leve på bare hans inntekt uten problem. Da baby var noen mnd kjøpte vi oss hus, ettersom jeg har en utdanning som så og si garanterer jobb. Da hun var et halvt år begynte jeg og jobbe, mens pappaen skal ha permisjon til hun er rundt året. Men jeg ville ikke anbefale dette for noen, selv om det har gått utmerket for oss så vet jeg at det er fryktelig få som har mulighet til å leie leilighet så billig som det vi gjorde. Og det er ikke alle som vet med så stor sikkerhet at de vil få jobb etter endt utdannelse.

Skrevet

Hvorfor spør du når ikke ønsker svar?

Du har jo allerede bestemt deg jo...

• Liker 2
Gjest Sunshine23
Skrevet (endret)

Hvorfor spør du når ikke ønsker svar?

Du har jo allerede bestemt deg jo...

Samme sier jeg. Skjønner ikke hva vitsen med denne tråden er når du allerede har bestemt deg.

Endret av Sunshine23
  • Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Samme sier jeg. Skjønner hva vitsen med denne tråden er når du allerede har bestemt deg.

Hun kjeder seg vel

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er kjæresten din da?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Skrevet (endret)

Nå har jeg lest nesten hele tråden, og sitter fortsatt igjen med et par spørsmål.

1. ØNSKER din samboer barn nå, eller er det bare du som har overtalt ham?

2. Hva slags bopel har dere?

3. Har dere noe på sparing?

På generelt grunnlag vil jeg si det er lurt av deg å vente TS. Jeg er selv snart 24, og du aaaaner ikke hvor verpesjuk jeg har vært de 2-3 siste årene. Jeg har jobbet som vikar, gått på nav, kurset meg osv, men egentlig ikke drevet med noe meningsfylt.

Jeg tror det var mye av grunnen til at jeg var så desperat etter barn. Noe å fylle dagene og lengslene med. Nå har vi riktignok to katter, og de er mine fantastiske babyer, som får masse oppmerksomhet og kjærlighet.

Nå har jeg endelig kommet inn på drømmestudiet, og jeg er så glad for at jeg ikke har fått barn enda! Jeg koser meg på skolen, med 100% lønn. Nå driver jeg med noe meningsfyllt, og kunne ikke tenke meg å få barn før etter endt studie - på tross av at vi begge tjener godt og vi eier leilighet. Jeg vil gjøre noe for meg, og dette sikrer oss enda bedre for vår felles fremtid.

Hvorfor ønsker ikke du å gjøre noe for deg selv? Hvorfor ønsker du å måtte snu på krona resten av livet? Hvis du bruker den muligheten du har nå, til å ta en skikkelig utdanning, kommer dere til å få det enda bedre sammen i fremtiden. Søknadsfristen er enda ikke gått ut for høgskole og universitet. Hvorfor ikke sette deg ned og se om det er et skikkelig studie du kan ta?

Det høres ut som dette frisør-prosjektet ditt er kommet til kun for å nære ditt ønske om barn. Har du egentlig lyst til å bli frisør? Eller var dette bare en shortcut for å få penger nok til å gå ut i mammaperm?

Tenk deg om både 3 og 5 ganger, det er nå du har muligheten til å oppfylle drømmene dine, og jeg er sikker på at du ønsker mer enn å gå i et lavtlønnet yrke, med en unge du knapt klarer å fø, og på langt nær kjøpe alt det dyre, fine, som alle de andre barna har.

Det er ikke bar du som må stå i det, det er hele "drømmefamilien" som du ønsker deg.

Skaff deg katt, det kan anbefales. Koselig dyr med masse kjærelighet og personlighet som du kan dulle med, uten at det er for mye arbeid ;)

Endret av Envy
  • Liker 3
Skrevet

Ts, du dømmer folk i tråden nord og ned kun fordi de ikke har samme syn på økonomi som du har.

Du uttrykker i tillegg at du ler av de som kommenterer, du har ingen respekt for andres meninger.

Det betyr en av to ting:

Enten er du umoden og usikker på deg selv, og ser ingen annen utvei enn å såre andre for å heve deg selv. Det er ingen sunn mental tilstand for noen, spesielt ikke ei som skal bli mor.

Eller så er du bare ufyselig og bortskjemt og aldri opplevd motgang her i livet. Ut ifra tråden du skrev om dine svigerforeldre så vil jeg si at det er sistnevnte, at du er veldig fanget i din egen boble og at du trives best når du får viljen din, koste hva det koste vil.

Har du i det hele tatt reflektert over de svarene du har fått her?

Du er ikke moden nok for å få barn ennå, ved å få et barn så utsletter du nesten deg selv i flere år! Er du klar for å nesten aldri igjen få viljen din?

• Liker 9
Skrevet

Hva i all verden har du røyka? Du virker jo helt fjern, og absolutt ikke moden for å få barn.

• Liker 10
Gjest Martine
Skrevet

Det første jeg reagerer på er ikke det at du ikke har utdannelse, men at du virker veldig umoden. Jeg personlig mener ikke at begge parter MÅ ha en utdannelse før man velger å få barn. Det er mange som utdanner seg når ungen går i barnehage eller tar hjemme studier på si når barnet er hjemme(da mener jeg IKKE spedbarn) men noen ønsker jo å ha barn lenger hjemme enn 1 års alderen.

Ser du prøver å argumentere med at 17 åringer kan ta vare på ungen sin så hvorfor kan ikke du. Kremt, men saken er vel det at de ikke klarer det! Barn skal ikke få barn. Det viser også at du tenker litt kort. Jeg har selv vært baby syk i mange år, med fast kjæreste. Men jeg ville gi ungen min alt, så vi ventet til økonomien var MER enn god, utdannelse/jobb, leilighet, bil, lappen, og så klart til vi følte oss modne nok i hodet til å kunne tilby en unge det den trenger. Det skal mer til enn at man bare har lyst på baby. Det er faktisk ett lite menneske som trenger deg 110%, som du også skal ta vare på de neste 18 årene. Ser ikke helt hva søsteren din har med saken å gjøre, når de i familien din fikk unge er vel helt uvesentlig(???). Hadde det ikke vært for at du hadde dratt frem så innmari mye rart så hadde jeg tenkt annerledes. Trodde først du var 18 år. At du heller ikke har noe selvinnsikt sier vel sitt. Virker som du har bestemt deg men ønsker deg lykke til.

• Liker 3
Gjest Linda sofie
Skrevet (endret)

Etter å ha lest innleggene dine, så må jeg si du virker fryktelig umoden. Synes ikke du burde få barn nå slik som du fremstår.

Endret av Linda sofie
  • Liker 2
Skrevet

Blir denne frisørutdanningen støttet av Lånekassen? Da kan du ta permisjon og få alt som stipend av de 10 mnd etter fødselen. Du må ha studert 6 mnd minimum før perm. Slik gjør jeg det selv. Å vente til etter utdanning er ikke aktuelt:p hvis din kjære har god lønn så lønner det seg at han tar perm og du fortsetter på skolen.

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden så tenker jeg at du aldri burde få barn. Hjelpes.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk tør å planlegge barn når de ikke har økonomi til det og ikke har noe å falle tilbake på etter at de er ferdige med permisjonen?

At barnefaren tjener mer enn "2 i kassa på Rema" vil ikke nødvendigvis si at barnefaren har så himla høy lønn, og det å basere seg på å leve på barnefaren er ikke noe annet enn idioti. Når man planlegger barn så må man faktisk ta med i planleggingen at man skal være i stand til å forsørge ungen på egenhånd dersom forholdet til barnefaren går til helvete. Det er man ikke dersom man ikke har noen jobb som gir nok penger i kassa hver måned. Og nei, lærlinglønn gir ikke nok penger i kassa til å drifte "familien A/S".

Jeg er 23 år, gravid, ingeniør, har god lønn, en god jobb jeg trives i, eget hus, egen bil og en samboer jeg står på økonomisk likefot med. Alikevel så synes jeg at det er litt tidlig å få barn nå, og jeg kunne godt ventet noen år til.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...