Gå til innhold

Din verste opplevelse på jobben


Orchideae

Anbefalte innlegg

Joda, den verste og den verste, det er ihvertfall den mest smertefulle arbeidsdagen jeg har hatt.

Jobben var planlagt lenge, vi var 2 mann som skulle ut, jeg visste at en forsinkelse ville koste en halv million i timen pluss at hele jobben var kostnadsberegnet til det mangedobbelte.

1 time før avreise ble jeg knivstukket, dro på legevakta for å sy og 55 minutter senere var jeg på jobb.

Det var ingen behagelig dag...

Hva? Hvordan hvorfor???? Og du dro på jobb? ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var ny i jobben, sammen med flere nye, og enkelte ansatte ikke ville hilse på meg. Selv nå, en god stund etter at jeg begynte i jobben, er det enkelte ansatte/folk jeg skal jobbe sammen med, som ikke hilser på meg. Jeg hilser alltid på dem, men får kun et surt blikk tilbake. Ikke et nikk eller noe som tilsier at de "hilser" tilbake.

Heldigvis er det mange andre ansatte som er hyggelige, og vi jobber bra sammen.



Anonymous poster hash: 12fb2...653
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dytt!

Jeg har jobbet lenge i serviceyrket og opplevd mye dritt. Alt fra sjefer som nærmest er ikke-eksisterende så jeg (etter tre uker på jobb) måtte da store avgjørelser jeg ikke ante noe om.. - til kunder som kjefter på deg for ting du ikke kan gjøre noe med.

En ting som jeg er glad å være ferdig med er når du som servitør blir tildelt altfor mange kunder på en gang. Jeg hater en følelsen av å ikke ha kontroll, og dermed får gjestene lengere ventetid og dårligere service.

En restaurant jeg jobbet i, så var du alltid alene til rundt halv seks. Da gikk jeg rundt og håpet hver dag på at restauranten ikke ville bli full før den tid, for det kan jeg umulig takle alene. Selv trekvart full. Men det skjedde noen ganger selvfølgelig. Og den følelsen av å løpe løpe løpe, huske ti ordre i hodet av gangen, få kjeft fordi jeg ikke løper og fikser alt fort nok - nei huff. I de tilfellene hatet jeg jobben min - men det kunne ordnes om sjefen satte to stk på jobb fra morgenen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i kioskbransjen i Oslo, avdeling Oslo Sentrum, rett rundt hjørnet for Regjeringskvartalet.

Gjett hvilken livredd jente som stod på jobb 23. juli 2011 på morgenen mutters putters alene. (pappa var heldigvis i sentrum, fem minutter unna, men....). jeg var så forbanna redd.
I tillegg, i denne jobben, fikk jeg ikke pause på 8 timer. Fikk ikke lov til å tisse, spise eller drikke på disse åttetimersvaktene. Om sjefen ringte og det var akutt hjelp sa jeg alltid ja og kom så fort jeg kunne. Jeg stilte alltid opp. Fikk beskjed om at jeg ikke gjorde noe på jobb når jeg var der osv osv. At kaffemaskinen aldri var ren (vasket den faen meg en gang hver halvtime....!)

Fikk allikevel sparken for "lite arbeidsmoral, lite samarbeidsvilje og div regelbrudd"(fremdeles usikker på hvilke regelbrudd han mente. to år siden nå) Drittbransje. Skal ALDRI tilbake til kioskbransjen!!!!!!!!!!

Edit: kortslutning i hjernen og la inn litt avsnitt som forsvant

Endret av grethe91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i kioskbransjen i Oslo, avdeling Oslo Sentrum, rett rundt hjørnet for Regjeringskvartalet.Gjett hvilken livredd jente som stod på jobb 23. juli 2011 på morgenen mutters putters alene. (pappa var heldigvis i sentrum, fem minutter unna, men....).jeg var så forbanna redd. I tillegg, i denne jobben, fikk jeg ikke pause på 8 timer. Fikk ikke lov til å tisse, spise eller drikke på disse åttetimersvaktene. Om sjefen ringte og det var akutt hjelp sa jeg alltid ja og kom så fort jeg kunne. Jeg stilte alltid opp. Fikk beskjed om at jeg ikke gjorde noe på jobb når jeg var der osv osv. At kaffemaskinen aldri var ren (vasket den faen meg en gang hver halvtime....!)Fikk allikevel sparken for "lite arbeidsmoral, lite samarbeidsvilje og div regelbrudd"(fremdeles usikker på hvilke regelbrudd han mente.tre år siden nå)Drittbransje. Skal ALDRI tilbake til kioskbransjen!!!!!!!!!!

Hvordan kan du ha vært på jobb der 23. juli 2011 hvis du fikk sparken for 3 år siden? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ha vært på jobb der 23. juli 2011 hvis du fikk sparken for 3 år siden? :klo:

Gikk for fort i hjernen min! TO år siden. :fnise::klaske:

(skylder på at jeg er sliten etter å ha vært på jobb, en ny jobb jeg trives i!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet i kioskbransjen i Oslo, avdeling Oslo Sentrum, rett rundt hjørnet for Regjeringskvartalet.

Gjett hvilken livredd jente som stod på jobb 23. juli 2011 på morgenen mutters putters alene. (pappa var heldigvis i sentrum, fem minutter unna, men....). jeg var så forbanna redd.

I tillegg, i denne jobben, fikk jeg ikke pause på 8 timer. Fikk ikke lov til å tisse, spise eller drikke på disse åttetimersvaktene. Om sjefen ringte og det var akutt hjelp sa jeg alltid ja og kom så fort jeg kunne. Jeg stilte alltid opp. Fikk beskjed om at jeg ikke gjorde noe på jobb når jeg var der osv osv. At kaffemaskinen aldri var ren (vasket den faen meg en gang hver halvtime....!)

Fikk allikevel sparken for "lite arbeidsmoral, lite samarbeidsvilje og div regelbrudd"(fremdeles usikker på hvilke regelbrudd han mente. to år siden nå) Drittbransje. Skal ALDRI tilbake til kioskbransjen!!!!!!!!!!

Edit: kortslutning i hjernen og la inn litt avsnitt som forsvant

Jeg har også dårlig erfaring med kioskbransjen. Det var alltid 3 timer "ekstra arbeid" som skulle presses inn på de 5 timene jeg (som regel) var der. Den første sjefen min var helt gull, men så fikk vi en ny sjef som hatet meg fra første stund. Hun var aldri trivelig med meg, svarte kort og skrøt aldri av meg, men mye av andre. Jeg har arbeidsmoral av en annen verden, sa ja til alt og gikk nesten ikke på do en gang i løpet av vaktene mine (varierte fra 3 til 8 timer). Jeg kom stadig med forslag til forbedring, med profitt og effektivisering i tankene. Dette ble tolket som at jeg ga faen i ansvarshavende på vakt og rutinene som var satt. De tok det personlig når jeg foreslo at vi skulle endre to ord på en kampanjeplakat de satt og lagde.

Til slutt fikk jeg sparken pga "noe jeg hadde sagt" til ei som var på opplæring, som gjorde henne så lei seg at hun var usikker på om hun ville fortsette. Jeg fikk høre hva jeg hadde sagt, og det var totalt tatt ut av sammenheng. Jeg hadde forklart at vi ikke skulle gjøre sånn og sånn foran kundene, men hun mente hardnakket at jeg sto og baksnakket sjefen og sa at "alle gjør sånn her når sjefen ikke ser på". Jeg forklarte hvordan det lå an, men hun hadde allerede ansatt en i min plass, så sparket var jeg uansett. Gjett hvem som ble tvunget til å ha opplæring på den nye som tok over plassen min?

Anonymous poster hash: 78cdd...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg... når det gjelder ufordragelige kunder, så er det jommen meg rart at de kan si hva de vil til de som jobber i en butikk e.l. Mens de ansatte bare må stå og smile og være høflige uansett hva som skjer.

Men jeg har vært ganske gretten noen ganger i baren der jeg jobber. Jeg ble så forbanna (var ganske sliten da, det var nok den største grunnen) da vi egentlig hadde stengt, men jeg fant noen gjester som fremdeles satt inne og insisterte på å ha nachspiel der. Etter å ha diskutert litt frem og tilbake med de så gadd jeg ikke mer og bare ropte at de fikk for helvete ta å pelle seg ut!!!!

Jobber på bensinstasjon nå, sommerjobb. Og er mange kunder jeg bare har lyst til å be dra til helvete også. De står jo der og griner og banner til meg, hvorfor kan ikke jeg gjøre det samme? De skulle ha blitt nekta service om de ikke klarte å oppføre seg :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en anerkjent krimforfatter sa at hun skulle skrive om meg og en fotograf i sin neste bok (vi skulle bli drept) fordi hun påsto at vi hadde mistet bildene hennes (nei, vi leverte dem til andre på huset). Hun sendte masse stygge, nesten trakasserende smser og gjorde at jeg mistet all lyst til å jobbe i avisa senere. Det verste er at det er snakk om en av Norges største aviser, og sjefene stilte ikke opp for meg.

Tror jeg poster dette som anonymt, ja.



Anonymous poster hash: 41b9d...9dc
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oida.. Utrolig useriøst! Kan jeg spørre hvilket vikarbyrå dette var?

Jeg jobbet i en butikk gjennom et vikarbyrå for en del år siden. Jeg var nesten ferdig med prøvetiden, og hadde under hele prøvetiden vært i opplæring for å overta jobben til ei som skulle slutte.

Et par uker før hun skulle slutte, fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle overta stillingen hennes likevel, for hun hadde ikke fått seg ny jobb (hun skulle flytte) og måtte derfor fortsette i stillingen sin i butikken. Jeg tenkte ikke noe videre på det annet enn at jeg syntes det var litt rart at hun bare kunne trekke oppsigelsen sin på den måten, og fortsatte ut prøvetiden min.

Helgen før jeg skulle begynt på min første ordentlige arbeidsdag hadde jeg et ubesvart anrop fra kontakten min på bemanningsbyrået. Hun hadde ringt meg én gang på en lørdags formiddag, så jeg antok at det ikke var kjempeviktig og tenkte derfor å vente til jeg kom på jobb på mandag med å ringe henne opp (dette var i mine kontantkort-dager, og kontantkortet var selvfølgelig tomt).

Vel, jeg kom aldri så langt..

Da jeg kom på jobb på mandag, fikk jeg et rart, overrasket blikk av sjefen; "du jobber jo ikke her lengre du!" sa han. Det demret for meg at det nok var dette kontakten min ringte meg for å si..

Jeg ble så flau og paff at jeg fikk stammet frem noe sånt som "ånei, da går jeg bare hjem igjen da" og tuslet ut igjen. Fikk lånt meg en telefon da jeg kom hjem og ringte bemanningsbyrået - der ble jeg møtt av følgende strofe: "Hahahahahaha, har du ikke jobb lengre, du da?"

Igjen ble jeg så satt ut at jeg bare sa "øh nei, det har jeg jo ikke". Hun forklarte kort at de ikke hadde en stilling til meg likevel, og så la hun på. Det var det siste jeg hørte fra byrået..

Anonymous poster hash: 3b6ff...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en anerkjent krimforfatter sa at hun skulle skrive om meg og en fotograf i sin neste bok (vi skulle bli drept) fordi hun påsto at vi hadde mistet bildene hennes (nei, vi leverte dem til andre på huset). Hun sendte masse stygge, nesten trakasserende smser og gjorde at jeg mistet all lyst til å jobbe i avisa senere. Det verste er at det er snakk om en av Norges største aviser, og sjefene stilte ikke opp for meg.

Tror jeg poster dette som anonymt, ja.

Anonymous poster hash: 41b9d...9dc

Heslig skrevet av deg med tanke på at det ikke er mange anerkjente kvinnelige krimforfattere her i Norge........

Anonymous poster hash: b81c2...07d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nærmeste kollega ble dement. Folk ble sure fordi det naturlig nok ble litt rot når hun skulle prøve å gjøre jobben sin, og jeg kunne (selvsagt) ikke forklare til dem at det var fordi hun var syk, og ikke min feil. Jeg prøvde i 3 år å gjøre to menneskers arbeid mens jeg sørget over min gode kollega som ble "borte" selv om kroppen enda er der og de andre på jobben trodde jeg var en latsabb før ledelsen fikk tatt seg sammen og forklart henne at det var på tide å gi seg i arbeidslivet.

Så ansatte de en med helt annen yrkesbakgrunn i hennes sted, en som driter fullstendig i jobben og da selvsagt ikke klarer å lære seg noe som helst.

Ja, jeg leter etter ny jobb.

Anonymous poster hash: 0fb69...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heslig skrevet av deg med tanke på at det ikke er mange anerkjente kvinnelige krimforfattere her i Norge........

Anonymous poster hash: b81c2...07d

Mer heslig av forfatteren vil jeg påstå.

Anonymous poster hash: 95931...8f7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den gamle jobben min (som jeg mislikte sterkt) hadde jeg dosjekk, som betydde at jeg skulle sjekke doene en gang i timen - greit nok. Plutselig kommer det en bort til meg og sier "Jeg tror du må vaske på do, det er noen som har hatt et uhell". Jeg tenkte først at noen kanskje hadde bomma på ringen mens de tissa eller kastet opp. Da jeg kom inn dit var det noen som hadde bomma på ringen allright... Med diare.. .__.

Ekkel og lang dag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer heslig av forfatteren vil jeg påstå.

Anonymous poster hash: 95931...8f7

Gudene vet om det AB beskrev faktisk har skjedd (tviiler)! Uansett teit å skrive sånt på et off.forum...

Anonymous poster hash: b81c2...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd sykt mye rart.. Mye som går igjen men kan bidra med noen "morsomme" episoder likevel.

Jobbet på en omsorgsbolig for folk som hadde fysiske funksjonshemminger. Den ene brukeren var ikke stort gamlere enn meg(jeg var 19). Jeg måtte vaske han osv siden han ikke fikk det til selv. Helt ok det, helt til den dagen han spurte om jeg kunne SUGE HAN. WTF liksom? Jeg sa da dette til sjefen, fordi jeg synes det ble skikkelig ubehagelig å være sammen med denne brukeren. Da sa sjefen: Bare gjør det om du vil, han har da behov han også, NOEN må jo gjøre det. Jeg bare: HÆ? Jeg slutter jeg! Så gikk jeg på dagen.

En annen episode er fra da jeg jobba på bensinstasjon. Det var en veldig krevende sjef der, jeg sto alene på jobb eller sammen med en annen. Denne andre den kvelden var kjæresten til søstra til sjefen. Dette var natt til 23 juli 2011, og jeg hadde flere venner på Utøya som jeg prøvde å sende sms til(og til foreldrene deres) for å høre om de levde. Kjæresten til broren til sjefen lå på gulvet bak kassa og halvsov.. Det var lite kunder. Dagen etter spør sjefen om han kan få to ord med meg når jeg er ferdig. Går inn på kontoret hans etter endt vakt og får en kjeftskur uten like. Jeg hadde, ifølge en trofast kunde som sjefen hadde snakket med, stått og snakket høylytt i telefonen bak kassa og nektet og hjelpe han. Det hadde vært lang kø, og jeg brydde meg ikke. Noe som var bullshit fra ende til annen. Dette prøvde jeg også å forklare, jeg viste til og med fram samtaleloggen på telefonen for å "bevise min uskyld". Jeg fortalte at jeg hadde sendt et par sms, men at det under disse omstendighetene måtte være unnskyldt. Til slutt sa jeg at han burde sjekke overvåkningskameraene, for å se hva som egentlig var sant. Men det kunne han ikke, for da krenket han nemlig han andre som var på jobb. Jeg fikk sparken btw.

Hm, jo, også har jeg jobbet i en brillebutikk! Der kom det inn en dame med en brille som var helt smelta og spurte om jeg kunne fikse den. Jeg bare: OJ! Hva har skjedd her? Da sa hun at hun skulle bare bøye stengene, slik at den ble litt strammere. Hun hadde sett at vi varmet opp stengene da vi gjorde det, så hun hadde lagt hele brillen i OVNEN! Med glass og hele pakka.. Jeg måtte forklare at når vi gjør slikt varmer vi de i et par sekunder og tar ut glassene før vi gjør noe som helst. Jeg kunne ikke ta inn denne brillen på reklamasjonsgrunnlag, siden kunden hadde gjort dette selv og det ikke var en ulykke. Kunden ble FLY FORBANNA og skjelte meg ut etter noter. Jeg måtte da kunne fikse den brillen! Det er dessverre vanskelig når hele jævla dritten er smelta...

Teite sjefer, dumme kunder, herregud jeg gleder meg til å drive for meg selv!



Anonymous poster hash: 8a7b2...be3
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner igjen mye av det dere skriver her. Jeg har opplevd utrolig mye ekkelt, irriterende, sjokkerende, skremmende og ubehagelig på jobb selv, og jeg klarer ikke vente til jeg blir ferdig med studiene og aldri igjen behøver å jobbe i servicebransjen (jobber i butikk ved siden av studiene og har gjort det i mange år..)!! Det må være verdens verste jobb, man blir jo behandlet som dyr av kundene! Jeg forstår bare ikke hvorfor folk ikke behandler ansatte i servicebransjen bedre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere tror det er tøft å jobbe i butikk og at dere blir behandlet dårlig av kundene, ja da skal dere være glade for at dere ikke jobber på sosialkontor...:)



Anonymous poster hash: 9853d...239
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første episoden som dukker opp i hodet mitt når jeg leser tittelen er fra den gangen jeg jobbet i søndagsåpen butikk. Det var en travel søndag, det var litt sykdom så det ble enda mer å gjøre på hver enn vanlig. Det var stappfullt ved kassaområdet/utgangen og jeg legger merke til en som prøver stjele lettøl.

Jeg forsøker å stoppe han og som resultat av det får jeg en knyttneve i halsen. Han, en mann på nærmere to meter, slår meg, en jente på 165, og INGEN bryr seg med å bryte inn eller hjelpe til. Dette til tross for at flesteparten som handlet hos oss var kjente og faste kunder.

Jeg følte meg så ydmyket, sint og redd at jeg var helt skjelven lenge etterpå. Og selvfølgelig var overvåkningssystemet vårt ute av drift den uka.



Anonymous poster hash: 63eef...c48
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første episoden som dukker opp i hodet mitt når jeg leser tittelen er fra den gangen jeg jobbet i søndagsåpen butikk. Det var en travel søndag, det var litt sykdom så det ble enda mer å gjøre på hver enn vanlig. Det var stappfullt ved kassaområdet/utgangen og jeg legger merke til en som prøver stjele lettøl.

Jeg forsøker å stoppe han og som resultat av det får jeg en knyttneve i halsen. Han, en mann på nærmere to meter, slår meg, en jente på 165, og INGEN bryr seg med å bryte inn eller hjelpe til. Dette til tross for at flesteparten som handlet hos oss var kjente og faste kunder.

Jeg følte meg så ydmyket, sint og redd at jeg var helt skjelven lenge etterpå. Og selvfølgelig var overvåkningssystemet vårt ute av drift den uka.

Anonymous poster hash: 63eef...c48

Slik har det det blitt dessverre, alle må stå opp opp for seg selv. Sjefen driter i deg, kollegene driter i deg, man er alene her i verden. Men iallefall har jeg lovet meg selv at om jeg kjenner noen kunder som behandler meg som dritt eller vet hvem de er, så skal de få så mye juling i etterkant at de havner på sykehus.

Anonymous poster hash: 94705...2de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...