Gå til innhold

Din verste opplevelse på jobben


Orchideae

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet en gang som renholder på politistasjonen. Hver dag gjorde jeg det samme. Vasket drit fra toalettene, vasket de ekle cellene og måtte hanskes sure kjerringer som satt i resepsjonen (hvor jeg også vasket).
Jeg hatet jobben min, men den ble litt mer interessant da jeg oppdaget en av de kjekke politimennene. Han var 26 og jeg 21. Siden jeg vasket en del på hans avdeling, fikk jeg sjangs til å snakke litt med han. Vi flørtet en del, og det utviklet seg til litt klining i sjul.

Vi holdt på i ca. to uker før det endte. Siden vaskerommet var i et lite rom i garasjen, var jeg ofte innom der. En dag kom han kjørende inn i garasjen da jeg var på tur innom med skitne mopper. Han ble med inn på vaskerommet, og vi sto der og klina noen minutter før noen kom inn. Det var en av de gretne damene fra resepsjonen som skulle lete etter en tom pappeske.
Jeg skjønner at det kanskje var litt sjokkerende, da det var uprofesjonelt fra både hans og min side. Meeen hun klikka totalt, og sa hun skulle fortelle det til alle på huset. Han fikk henne til å ombestemme seg for, get this -hun var moren hans-. Dette visste ikke jeg! Hun kunne jo ikke risikere at sønnen fikk sparken, men hun hadde ikke noe i mot at jeg fikk det. Siden hun mente jeg hadde dårlig inflytelse på han siden jeg "forførte en fremmed mann mens han er on duty", ville hun gjøre jobben min mer dritt enn den allerede var.

Dette var slutten på den lille greia jeg og den kjekke hadde, og begynnelsen på et mareritt med moren hans. Jeg holdt ut èn mnd før jeg sa opp!



Anonymous poster hash: 31b50...821
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet en gang som renholder på politistasjonen. Hver dag gjorde jeg det samme. Vasket drit fra toalettene, vasket de ekle cellene og måtte hanskes sure kjerringer som satt i resepsjonen (hvor jeg også vasket).

Jeg hatet jobben min, men den ble litt mer interessant da jeg oppdaget en av de kjekke politimennene. Han var 26 og jeg 21. Siden jeg vasket en del på hans avdeling, fikk jeg sjangs til å snakke litt med han. Vi flørtet en del, og det utviklet seg til litt klining i sjul.

Vi holdt på i ca. to uker før det endte. Siden vaskerommet var i et lite rom i garasjen, var jeg ofte innom der. En dag kom han kjørende inn i garasjen da jeg var på tur innom med skitne mopper. Han ble med inn på vaskerommet, og vi sto der og klina noen minutter før noen kom inn. Det var en av de gretne damene fra resepsjonen som skulle lete etter en tom pappeske.

Jeg skjønner at det kanskje var litt sjokkerende, da det var uprofesjonelt fra både hans og min side. Meeen hun klikka totalt, og sa hun skulle fortelle det til alle på huset. Han fikk henne til å ombestemme seg for, get this -hun var moren hans-. Dette visste ikke jeg! Hun kunne jo ikke risikere at sønnen fikk sparken, men hun hadde ikke noe i mot at jeg fikk det. Siden hun mente jeg hadde dårlig inflytelse på han siden jeg "forførte en fremmed mann mens han er on duty", ville hun gjøre jobben min mer dritt enn den allerede var.

Dette var slutten på den lille greia jeg og den kjekke hadde, og begynnelsen på et mareritt med moren hans. Jeg holdt ut èn mnd før jeg sa opp!

Anonymous poster hash: 31b50...821

Vel så var det jo ekstremt uprofesjonell oppførsel fra dere også da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at det flere som opplever saker og ting med litt "ugreie" kunder. Jeg jobber på apotek og der er det mye rart kan man si.. :sinnatagg:



Anonymous poster hash: b40fb...01c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første jobb var som vaskehjelp på et legekontor, jeg var 14 år. Jeg måtte låse meg inn og slå av alarmen med en kode innen 30 sekunder, ellers ville politiet rykke ut. Det var den første vakten min alene(de to andre hadde vært med hun som skulle slutte og som lærte meg opp). Akkurat i det jeg gikk inn døren fikk jeg en kniv i ryggen som stakk helt gjennom huden(ikke livstruende, men jævelvondt), og ble dyttet inn av en mann. Trodde han skulle drepe eller voldta meg i det han holder meg i håret og dasker hodet mitt i veggen til jeg besvimer. Takket vær alarmen fant jo politiet meg men mannen hadde forduftet og ble aldri tatt. Fint første møte med arbeidslivet gitt.

Verste var at jeg måtte fortsette(lang historie kort, MÅTTE ha pengene).



Anonymous poster hash: 66354...fb1
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sparken via mail, der det sto at de ikke likte innsatsen min. Etter tre dager der jeg jobbet 6-7 timer hver dag uten en eneste jævla pause, mens lederne tok seg en røyk flere ganger. Har vurdert å egge ned hele restauranten siden de bare utnyttet meg for de mest travle dagene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel så var det jo ekstremt uprofesjonell oppførsel fra dere også da.

Hehe, joda. Men det var spennende så lenge det varte :)

Hun overreagerte litt, da...

Anonymous poster hash: 31b50...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 17-18 og jobbet på en restaurant i helgene. En ettermiddag midt i uka ringte sjefen og sa at det var krise for de hadde ingen som kunne stå i kassa den kvelden. Jeg sa at jeg egentlig ikke kunne, fordi jeg måtte lese til en prøve jeg hadde dagen etter. Men hun ba på sine knær, så jeg sa ja til slutt.

Siden jeg visste at det periodevis var veldig lite/ingen gjester der på kvelden midt i uka, tok jeg religionsboka med meg, slik at jeg kunne lese litt til prøven når det ikke var folk der. Det var ingen andre oppgaver som skulle gjøres, slik at alternativet til å lese var å kikke i veggen.

Mens jeg satt der å leste (ingen kunder, bord som måtte ryddes etc.) kom han som jobbet på kjøkkenet ut og spurte hva jeg gjorde, og jeg forklarte situasjonen. Han så ikke ut til å reagere negativt på det, og gikk etterhvert inn på kjøkkenet igjen.

Etter en stund kom det plutselig en annen, for meg ukjent, kar inn bakdøra. Han og han på kjøkkenet kom ut til meg og sa at kompisen hans skulle være der og jobbe i steden for meg (han var ikke ansatt på restauranten). Jeg nektet, og sa at hvis lesingen min var et problem for dem, så kunne jeg glatt legge fra meg boka. Jeg bodde tross alt et godt stykke unna, så når jeg først hadde kommet meg dit, så ville jeg gjerne ha penger for kvelden.

Men de nærmest kastet meg ut, og han på kjøkkenet så ingen problemer med at kompisen skulle stå i kassa. Nå skal det sies at dette var en restaurant drevet av utlendinger (ikke rasistisk ment), og hvor det formelle sjelden var på plass. Forbanna og fortvilet som jeg var dreit jeg i hele greia og kom meg hjem. Da ringte jeg sjefen i sinne og sa opp på flekken! Forklarte også hva som hadde skjedd.



Anonymous poster hash: c9071...06c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sved mest var da jeg aborterte (og graviditeten var svært etterlengtet og ønsket), og min sjef (til og med kvinnelig, som hadde barn) presterte å si en uke etterpå at dette måtte jeg bare komme over, på en sur og frekk måte.

Jeg hadde ikke vært sykemeldt utenom de to dagene jeg lå og vred meg i smerter og blødde veldig mye, og jeg gikk ikke akkurat og gråt eller klaget på jobb.

Jeg sluttet like etterpå.



Anonymous poster hash: 46ea9...6e3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hjerteløse noen folk er!!

Har opplevd mye rart i arbeidslivet, men det siste sitter best. Jeg er lærervikar og hadde lagt ei bok og noen notater foran meg på bordet i spiserommet. (Har ikke egen arbeidspult).

Dette opplegget skulle jeg bruke litt seinere på dagen, men da jeg kom på spiserommet etter den første timen, så var det borte! Det lå ved siden av veska mi, så det var ganske tydelig at dette ikke var noe gammalt skrot.

Det viste seg at det var en kollega som hadde fjernet det, uten å si et ord. Hun hadde tatt boka, og lagt notatene mine under noen gamle brosjyrer som lå der. Og hun unnskyldte seg ikke engang, bare lo rått. Hva er det som feiler enkelte, sier nå jeg.



Anonymous poster hash: 589b6...7b3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en butikk gjennom et vikarbyrå for en del år siden. Jeg var nesten ferdig med prøvetiden, og hadde under hele prøvetiden vært i opplæring for å overta jobben til ei som skulle slutte.

Et par uker før hun skulle slutte, fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle overta stillingen hennes likevel, for hun hadde ikke fått seg ny jobb (hun skulle flytte) og måtte derfor fortsette i stillingen sin i butikken. Jeg tenkte ikke noe videre på det annet enn at jeg syntes det var litt rart at hun bare kunne trekke oppsigelsen sin på den måten, og fortsatte ut prøvetiden min.

Helgen før jeg skulle begynt på min første ordentlige arbeidsdag hadde jeg et ubesvart anrop fra kontakten min på bemanningsbyrået. Hun hadde ringt meg én gang på en lørdags formiddag, så jeg antok at det ikke var kjempeviktig og tenkte derfor å vente til jeg kom på jobb på mandag med å ringe henne opp (dette var i mine kontantkort-dager, og kontantkortet var selvfølgelig tomt).

Vel, jeg kom aldri så langt..

Da jeg kom på jobb på mandag, fikk jeg et rart, overrasket blikk av sjefen; "du jobber jo ikke her lengre du!" sa han. Det demret for meg at det nok var dette kontakten min ringte meg for å si..

Jeg ble så flau og paff at jeg fikk stammet frem noe sånt som "ånei, da går jeg bare hjem igjen da" og tuslet ut igjen. Fikk lånt meg en telefon da jeg kom hjem og ringte bemanningsbyrået - der ble jeg møtt av følgende strofe: "Hahahahahaha, har du ikke jobb lengre, du da?"

Igjen ble jeg så satt ut at jeg bare sa "øh nei, det har jeg jo ikke". Hun forklarte kort at de ikke hadde en stilling til meg likevel, og så la hun på. Det var det siste jeg hørte fra byrået..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første jobb var som vaskehjelp på et legekontor, jeg var 14 år. Jeg måtte låse meg inn og slå av alarmen med en kode innen 30 sekunder, ellers ville politiet rykke ut. Det var den første vakten min alene(de to andre hadde vært med hun som skulle slutte og som lærte meg opp). Akkurat i det jeg gikk inn døren fikk jeg en kniv i ryggen som stakk helt gjennom huden(ikke livstruende, men jævelvondt), og ble dyttet inn av en mann. Trodde han skulle drepe eller voldta meg i det han holder meg i håret og dasker hodet mitt i veggen til jeg besvimer. Takket vær alarmen fant jo politiet meg men mannen hadde forduftet og ble aldri tatt. Fint første møte med arbeidslivet gitt.

Verste var at jeg måtte fortsette(lang historie kort, MÅTTE ha pengene).

Anonymous poster hash: 66354...fb1

Knivstukket på jobb!? :sjokkert: You win!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knivstukket på jobb!? :sjokkert: You win!

Ikke helt sikker på om dette er en konkurranse jeg har lyst til å vinne :fnise: Trøster meg med at det skal godt gjøres at jeg skal oppleve noe verre enn å bli knivstukket og banka på jobb før jeg blir pensjonist! Men... igjen... jeg jobber jo i service bransjen... :overrasket: *skummel musikk*

Anonymous poster hash: 66354...fb1

Anonymous poster hash: 66354...fb1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i klesbutikk og ble stalket av en raring. Han jobbet også på senteret, men ikke i butikk. Han prøvde seg lenge men jeg avviste han fordi han virket psyko. Lang historie kort, mens jeg sto og telte kassa hadde jeg butikken " halvlåst" han snek seg inn og sa : " jeg skal knulle deg i dag og jeg vet alt om deg"

Jeg tissa nesten på meg. Tenkte at i dag blir jeg sikkert voldtatt. Men heldigvis ble han tatt av vaktene og jeg så han ikke etter det. Sluttet etter 2 mnd.

Endret av 10ne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en skadet sjef av gamlesorten når jeg jobbet på gulvet i en industribedrift for et par år siden. Skulle utføre en ny arbeidsoppgave for første gang , men gjorde en feil som forøvrig bare tok 5 min å rette opp. Sjefen klikket vinkel og skjelte meg ut etter alle noter. Vi snakker brøling på 10 meters avstand , med alle kollegene som vitner. Lang og grov tirade med en haug av krenkelser med noen minutters varighet ! Good times! Regner med det hadde blitt en alvorlig sak for HR-avdelingen om episoden hadde skjedd i et kontorlandskap.



Anonymous poster hash: 1a5e0...a97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som har jobbet fast 60% stilling på en kafé i 3 år får 5 kr mindre i lønn enn ei som starta 2.5 år etter meg, er like gammel som meg og er heller ikke forbundet eller hva det heter.

Blitt skjelt ut av sjefen foran kundene mine, å når jeg snakket rolig tilbake for og forsvare meg pga hennes urimeligheter, så får JEG kjeft for og kjefte på HENNE foran HENNES kunder! :vetikke:

1 dagen min der, en lørdag 1.5 mnd før jul, ble jeg skjelt ut av ei kunde som var dritsur pga ting tok tid, fordi det var tross alt min 1 dag, å gauler til meg "men får du no for faen'meg ikke opplæring?!" Eh, da'ah :scorpis:

Stå 12-13 timer på jobb (14.00-02.15 ca), er megahøy omtrent, overtrøtt som f, ikke fikk jeg sove før halv 6 og skulle opp igjen halv 8.

Nå i sommer, etter 3 år så sier jeg takk for meg :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som prosjektleder i en mediebedrift med en sjef som ikke var helt god. Selskapet holdt på å gå konkurs (og gjorde det til slutt - til min store fryd!), men han benyttet likevel muligheten til å oppfordre alle til å gå inn en magisk sone og ytre ekstra. Da de sluttet å betale lønn, de betalte konstant for sent lønn, sendte jeg etter mye purring en direkte Mail hvor jeg ba om et møte. Fikk da surt svar tilbake om at jeg ikke kunne kreve noe møte og at de skulle innkalle meg til drøftelsesmøte. De nektet fremdeles å betale lønn og påstod at jeg utga meg gir å være en masse mennesker de hadde møtt og kommunisert med. Hele greia var absurd! Fikk aldri lønnen, men jeg kom meg iallfall ut. Glad for det, kan se for meg at de siste mnd før konkursen var jævlige,

Anonymous poster hash: 8d8dd...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trives i jobben min, men skjer mye kjipt i løpet av en arbeidsuke.

Har opplevd å måtte skrubbe vegger, gulv osv for å få bort oppkast

Vasker jevnlig avføring av mennesker, senger, klær, gulv osv.

Blir slått, lugget, dyttet osv med jevne mellomrom

Mye støy og uro.

Mye løping, folk som stikker av osv..æ

Anonymous poster hash: fd802...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den verste og den verste, det er ihvertfall den mest smertefulle arbeidsdagen jeg har hatt.

Jobben var planlagt lenge, vi var 2 mann som skulle ut, jeg visste at en forsinkelse ville koste en halv million i timen pluss at hele jobben var kostnadsberegnet til det mangedobbelte.

1 time før avreise ble jeg knivstukket, dro på legevakta for å sy og 55 minutter senere var jeg på jobb.

Det var ingen behagelig dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en butikk gjennom et vikarbyrå for en del år siden. Jeg var nesten ferdig med prøvetiden, og hadde under hele prøvetiden vært i opplæring for å overta jobben til ei som skulle slutte.

Et par uker før hun skulle slutte, fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle overta stillingen hennes likevel, for hun hadde ikke fått seg ny jobb (hun skulle flytte) og måtte derfor fortsette i stillingen sin i butikken. Jeg tenkte ikke noe videre på det annet enn at jeg syntes det var litt rart at hun bare kunne trekke oppsigelsen sin på den måten, og fortsatte ut prøvetiden min.

Helgen før jeg skulle begynt på min første ordentlige arbeidsdag hadde jeg et ubesvart anrop fra kontakten min på bemanningsbyrået. Hun hadde ringt meg én gang på en lørdags formiddag, så jeg antok at det ikke var kjempeviktig og tenkte derfor å vente til jeg kom på jobb på mandag med å ringe henne opp (dette var i mine kontantkort-dager, og kontantkortet var selvfølgelig tomt).

Vel, jeg kom aldri så langt..

Da jeg kom på jobb på mandag, fikk jeg et rart, overrasket blikk av sjefen; "du jobber jo ikke her lengre du!" sa han. Det demret for meg at det nok var dette kontakten min ringte meg for å si..

Jeg ble så flau og paff at jeg fikk stammet frem noe sånt som "ånei, da går jeg bare hjem igjen da" og tuslet ut igjen. Fikk lånt meg en telefon da jeg kom hjem og ringte bemanningsbyrået - der ble jeg møtt av følgende strofe: "Hahahahahaha, har du ikke jobb lengre, du da?"

Igjen ble jeg så satt ut at jeg bare sa "øh nei, det har jeg jo ikke". Hun forklarte kort at de ikke hadde en stilling til meg likevel, og så la hun på. Det var det siste jeg hørte fra byrået..

Herregud :S

Hvilket byrå var dette om jeg får spørre?

Det er jammen meg mye rart der ute...Skjønner ikke at det går an. Vi er jo så heldige her i dette landet at vi har noen solide lovverk som liksom skal beskytte oss mot alle disse idiotene, men virker på denne tråden (og underforumet for øvrig) som at det er mange arbeidsgivere som gir en meget lang faen i alt som heter lover, regler, etikk og moral!

Anonymous poster hash: e86ad...d48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske på sykehus er noe jeg ikke vil gjøre igjen. Mye ekkelt og rart der. Bæsj og blod er en ting, men så må man inn på rom der pasienten er smittet av et eller annet. Husker at jeg alltid følte meg skitten selv om vi hadde beskyttelse på oss.

I tillegg føltes det som man noen ganger invaderte andres privatliv og ikke noe gøy å vaske når noen ligger og er veldig syk eller døden nær.

Men ble merkelig nok vant til det. Måtte bare slå litt av og ikke tenke på diverse.

I tillegg var det få timer og mye arbeid. Man skulle gjøre mye, nesten for mye på kortest mulig tid.

Er ikke en jobb jeg ønsker meg tilbake til.

Anonymous poster hash: 712dd...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...