Gå til innhold

Din verste opplevelse på jobben


Orchideae

Anbefalte innlegg

Jeg hadde jobbet en stund på en kafeteria, og såklart er opprydding og oppvask en stor del av en slik jobb..

Jeg be mildt sagt forbannet og bannet og svertet stort på bakrommet da jeg fant ut at det jeg trodde var babygrøt ved første øyekast i 3-4 kaffekopper og utover bordet ikke var det. Det var nemlig oppkast!!!!!!!!!! :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysj!

Servitøryrket er det verste som finnes! Da jeg jobbet som servitør tenkte jeg "jeg hater jobben min" hver dag :gjeiper:

Verste var at det ikke fantes noen tidspunkter å foholde seg til. En gang hadde jeg vært på jobb siden 1500, måtte jobbe overtid til langt på natt, og da vi endelig var ferdig 0430, ble vi satt til å pusse glass!! DA tror jeg nesten det kom røyk ut av ørene på meg!

Er så glad jeg er ferdig med det yrket der..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj!

Servitøryrket er det verste som finnes! Da jeg jobbet som servitør tenkte jeg "jeg hater jobben min" hver dag :gjeiper:

Verste var at det ikke fantes noen tidspunkter å foholde seg til. En gang hadde jeg vært på jobb siden 1500, måtte jobbe overtid til langt på natt, og da vi endelig var ferdig 0430, ble vi satt til å pusse glass!! DA tror jeg nesten det kom røyk ut av ørene på meg!

Er så glad jeg er ferdig med det yrket der..

Ja, det er helt klart. Ennå vi hadde ryddestasjoner og ikke serverte, hendte det jo at vi gjorde det allikevel.

Opplevelsen min gjorde meg kanskje enda mer opprørt siden jeg allerede var DRITTLEI og jeg var så glad over at jeg nesten var ferdig med oppsigelsestida mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være den gangen en fyr kastet en 15kg fòrsekk på meg, evt da jeg ble skjelt ut til de grader av en dame pga en filleting. Tar meg sjeldent nær av ting, men etter hun gikk (ble kastet ut), satt jeg å gråt ute i ti minutter. Hun sa så ufattelig mye stygt til meg, klarte liksom ikke å la vær å ta det til meg..

Elsker egentlig jobben min veldig mye og 95% av de som er innom er fantastiske :) Men noen få kunder er til å spy av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var nesten var på vei ut døra etter 8 timer med jobb og fikk beskjed av sjefen om å gjøre noe ferdig og jeg fikk ikke lov til å gå før det var gjort. Endte med å måtte bli 8 timer til på jobb og jeg fikk ikke overtidsbetalt. Hjemme satt to unger og ventet på meg. Var selvfølgelig bare maktmisbruk og trakkasering av sjefen for det var intet som det hastet så med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært en kjapp tur på do, og når jeg kommer tilbake så spør sjefen min krasst "HVOR HAR DU VÆRT HEN???". Jeg var borte 3 minutter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene uken da jeg var så redd for en kunde at jeg nesten ikke turte gå en halvmeter unna alarmknappen. Jeg har aldri vært så glad for vektere som den gang

:tristbla: Håper jeg aldri noen gang gjenopplever å frykte for mitt eget liv på jobb!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som slo meg i hodet med en vase, så den knuste... Hun syntes den var for dyr, og ble helt rabiat... Da jeg rakk å kontakte vekterne, var hun borte :tristbla:

Jeg sluttet i den butikken etter det..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare mer og mer takknemlig for at jeg har vært så ufatterlig heldig å havne i det yrket jeg har når jeg leser denne tråden :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba en gang på en matbutikk på beste vest i Oslo. Også kommer det en dame inn, som hadde vært der ca en time tidligere. Også begynte hun å kjefte, fordi hun mente hun hadde fått igjen to kroner for lite. Hun sto og kjefta i 5-10 minutter og lagde en kjempekø, og når hun skulle ta frem kvittering og penger for å bevise at hun hadde rett, så viste det seg at hun hadde tatt feil :fnise: Kan jo legge til at jeg sa beklager og tilbydde henne to kroner tilbake så fort hun sa at det manglet (kunden har jo alltid rett), men hun ga seg ikke. Tror bare hun ville krangle :P

Har også noen grusomme minner og historier fra reastaurantjobben jeg hadde ifjor, men kan ta det etterhvert, haha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av sjefene mine på jobb kalte meg ved feil navn.

Da jeg sa at det var en annen person, så sa han at han tok feil fordi jeg og den andre personen begynte likt.

Jenta han trodde jeg var har jobbet der i 4 mnd, jeg har jobber der i 3 år. Vi jobber i åpent landskap (både "oss på gulvet" og sjefene), så det er ikke slik at jeg har gjemt meg bort i et hjrnekontor. Da jeg fortalte at jeg har jobbet samme med han i tre år og ikke fire måneder, så trodde han meg ikke. En annen kollega måtte bryte inn og si at joda, jeg har faktisk hengt rundt der i tre år.

Jeg ble veldig lei meg da det viste seg at jeg så usynlig. Jeg har slitt ræva av meg i tre år, og folk vet ikke hva jeg heter, og oppdaget meg ikke før for noen måneder siden.

Jeg har ikke vært i permisjon eller vært langtidsykemeldt heller, så jeg har ikke vært borte fra jobb i mer enn max to uker om gangen.

:tristbla:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde en gang jeg var innkalt til møte fordi jeg skulle forfremmes... var så sikker at jeg hadde vært i butikker og sett på laptop og andre ting jeg skulle kjøpe meg når jeg fikk lønnsforhøyelse. Så viste det seg at møtet handlet om at jeg skulle fratas kontoret mitt og sitte i åpent landskap. Mens en helt nyansatt i samme type jobb fikk forfremmelsen jeg hadde ventet på. Jobber ikke der mer.

Har også opplevd å få oppsigelse selv om andre i samme jobb hadde kortere ansiennitet. Men den andre var gift med barn, og da var det visstnok verre å bli sparket enn en enslig som kun har sin egen inntekt. :sjenert:

Den måtte de til slutt gi seg på, vi fikk fortsette begge to. Men jeg fikk dårligere stilling og lavere lønn. :gjeiper:

Kommer på nye ting hver gang jeg skal trykke svar. En gang ble en vikar i bedriften sendt på sykehus med astmaanfall etter at kollegene nektet å overholde røykeforbud på verandaen rett ved hennes kontor. Et røykeforbud som trådte i kraft etter flere branntilløp på balkongen og gjentatte advarsler...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min aller første jobb på gatekjøkke. Jeg hadde helt kokende bearnaisesaus på hele hånda mi og ble truet med sparken dersom jeg ikke kom på jobb med forbrent hånd.. Å stå over stekeplate og frityrolje med gud-vet-hvor-mange-grads-forbrenning på hånda var ren tortur.

Den jobben fikk meg virkelig til å stå på for å nå dit jeg har kommet i dag, heldigvis! Jeg stortrives på jobb nå, og er bombe sikker på at jeg har valgt riktig bransje :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble oppringt midt i svarte natta og kommandert ut på jobb, mens jeg gikk sykemeldt etter en operasjon...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min aller første jobb på gatekjøkke. Jeg hadde helt kokende bearnaisesaus på hele hånda mi og ble truet med sparken dersom jeg ikke kom på jobb med forbrent hånd.. Å stå over stekeplate og frityrolje med gud-vet-hvor-mange-grads-forbrenning på hånda var ren tortur.

Den jobben fikk meg virkelig til å stå på for å nå dit jeg har kommet i dag, heldigvis! Jeg stortrives på jobb nå, og er bombe sikker på at jeg har valgt riktig bransje :)

:hakeslepp:

Da jeg ble oppringt midt i svarte natta og kommandert ut på jobb, mens jeg gikk sykemeldt etter en operasjon...

:hakeslepp:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Corto Maltese

Tror det må ha vært da jeg skulle arkivere og etter 5 timer la jeg merke til at jeg hadde satt alt feil. Og måtte begynne igjen

kanskje ikke så ille som andre har opplevd men det er det værste og kjedligste som har skjedd meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1- Hadde begynt i matbutikk og skulle spørre sjefen når jeg kunne forvente å få første lønningen. Da fikk jeg en skjennepreken av store høyder at jeg kunne ikke forvente å få lønna på dagen. At han skulle ikke seg manipulere av "oss" og "vi" måtte skjerpe oss. Ble helt sjokkert. Jeg hadde jo nettopp begynt...

2- Fremdeles på matbutikk. En skalla mann i 40årene kom tilbake til kassa og hadde glemt tyggispakken sin til 6kr. Han forventet å få en ny gratis. Da jeg forklarte han at jeg desverre ikke kunne gi han en vare gratis fikk jeg det som trolig var den værste kjeften jeg noen gang har hørt eller vært borti. Han skjelte både meg og butikken ut og han skulle aldri komme hit igjen... Javel. BRA for oss!

3- Ny jobb. I et reklameselskap. Hadde bare jobbet der en liten stund og viste ikke det at jeg ikke skulle kontakte kunden uten lederens samtykke. Gjorde jo det, og fikk beskjed tilbake at jeg hådde gått bak ryggen deres og laget et dårlig inntrykk av selskapet. Følte meg skikkelig dårlig og fikk så mange stygge blikk at jeg sluttet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg jobbet på bensinstasjon, og hadde akkurat sagt opp jobben fordi jeg hadde fått tilbud om jobb i klesbutikk. Oppsigelsestiden var 2 mnd. Omtrent midt under oppsigelsestiden begynte jeg å føle meg dårlig. Likevel møtte jeg opp til tidligvakt, siden jeg skulle åpne stasjonen. Jeg gjorde morgenrutinen, og litt etter åpningstid kom sjefen. Jeg sa til henne at jeg følte meg skikkelig dårlig, og trodde jeg måtte gå hjem. Da anklaget hun meg for å være fyllesyk, og spurte om jeg ikke hadde vært på byen dagen før!

Det var så deilig å levere sykemelding mandagen, og beskjed om at jeg hadde kyssesyke. Slapp å jobbe resten av oppsigelsestiden.

- Hadde mistet telefonen og hadde ikke penger til å skaffe ny med det første. Fikk skriftlig advarsel av sjefen, selvom jeg alltid stilte punktlig og på jobb når jeg skulle.

- Fikk kjeftet huden full av en kunde som ville ha pengene tilbake, etter at det hadde gått 10 dager som er vår policy. Hun påsto at jeg ikke var skikkelig opplært, og ikke kunne jobben min, så hun skulle ihvertfall ringe sjefen!

- Noen hadde tydeligvis slått seg løs i prøverommet, og skiftet bleie på ungen sin der. Og latt en full drittbleie ligge igjen til oss i prøverommet! Vi jobber i klesbutikk, og at noen forventer at vi skal rydde opp det etter dem er helt utrolig. Kom og spør etter en pose, så kan du kaste den i et søppelspann selv!

- Har funnet en brukt truse, full i mensen i prøverommet. Æsj.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en periode under enormt press og vanvittige tidsfrister. Underbemanningen var helt uforsvarlig. De ansatte med barn hadde en unnskyldning for å gå hjem, det hadde aldri jeg. Så det var ikke uvanlig med arbeidsdager fra 7-22 hele uka. Så skulle det være en julefest en kveld på jobben. Alle gikk utenom meg, vi var helt nødt til å holde tidsfristen for å holde på kunden, noe tilsynelatende bare jeg forsto. De adre maste på at jeg måtte komme og ta en kakebit i hvert fall, og til slutt unnet jeg meg en liten pause. Så skulle de plutselig kåre "årets medarbeider". Jeg ble varm i toppen da jeg trodde det måtte være meg, og jeg ikke liker å ha alles blikk på meg eller å måtte snakke offentlig. Likevel var jeg nesten på gråten da min kollega som reiste hver dag kl 15 for å hente i barnehagen ble lest opp. Det er ingen overdrivelse å si at jeg hadde jobbet dobbelt så mye som henne året gjennom. Den der svir faktisk fortsatt. Patetisk, det kan godt hende.

Jeg tuller ikke, men jeg har opplevd så godt som nøyaktig det samme! Det svir så sinnsykt, og så er man på en måte nødt til å spille glad på kollegaens vegne :sjenert:

Hun som fikk den hos oss, var den som var dårligst likt av oss andre, fordi hun (selvfølgelig) alltid gikk på slaget fordi hun hadde barn, og tok 6 røykepauser i løpet av dagen uten en gang å si ifra..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...