Gå til innhold

Din verste opplevelse på jobben


Orchideae

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

når jeg krevde endringsoppsigelse i en lønnsendringsak og personalsjefen sa æ e så skuffa *"Mittnavn"

*Personalsjefen hadde ingen erfarng fra ledelse whatsoever"

(Tips til nye personalsjefer .. google deg litt info når du vet hva personalmøtet skal handle om)

Endret av Safir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lang historie, kortversjonen er den jobben hvor sjefen brukte meg som aggresjons-søppelbøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Jeg har en venninne som jobber som servitør på britannia hotel trondheim. Hun har fortalt meg at hun har blitt skjelt ut av en leder ved flere anleninger, lederne er frekk mot de unge servitørene som ikke har så mye jobberfaring, hun har fått drittslening av kolleger og opplevd utfrysning. Jeg er så glad for at jeg ikke jobber som servitør! Den bransjen er det ikke mange som skryter av.

Har hørt at sjefene på det hotellet ikke er helt gode...

Da jeg begynte å studere her i Trondheim for 2 år siden fikk jeg jobb som tilkallingsvikar på britannia hotell ved siden av studiene, jeg slutta etter fem uker. Årsak: Dårlig arbeidsmiljø, sære folk som jobbet der, ledere som ikke innehar lederegenskaper o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuller ikke, men jeg har opplevd så godt som nøyaktig det samme! Det svir så sinnsykt, og så er man på en måte nødt til å spille glad på kollegaens vegne :sjenert:

Hun som fikk den hos oss, var den som var dårligst likt av oss andre, fordi hun (selvfølgelig) alltid gikk på slaget fordi hun hadde barn, og tok 6 røykepauser i løpet av dagen uten en gang å si ifra..

Kanskje samme firma..? Hehe. De som ble valgt hos oss var alltid de som var godt likt, dvs at det hadde mye med hvem som var sosiale å gjøre, og lite med hvem som jobbet mest og best. Det het seg alltid i sånne sammenhenger at man også måtte bidra sosialt. Men den svir når man jobber fletta av seg mens andre har pause.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var glad i ett par servitørjobber jeg har hatt.

Men jeg jobbet på en veldig fin restaurant i en storby. Alt skulle være perfekt og veeeldig nøye, og det var slitsomt! Høyt tempo under serveringa!

Det verste var når vi skulle sette ut GLOvarme tallerkner til gjestene som de skulle få hovedretten på. Vi måtte bære minst 3 tallerkner på en gang, og vi hadde dårlig tid! Det endte gjerne opp med at jeg fikk glovarme tallerkner rett på huden! AU!

Noe annet som var ille var sjefen... Han eier en haug med restauranter og er rik og feit og snobbete....

Jeg hadde vært ute og servert og farta rundt en stund og var sliten. Gjestene drev med taler og sånn så vi hadde en liten pause. Jeg sto bare og hang og slappet av. Og bare glodde i gulvet...

Så kommer sjefen og sier at jeg ikke må se så sur ut!! Jeg må smile!!! Lat som at du står på en teaterscene. Tror du skuespillerne står og furter eller!!

Han var dritstreng....

Hva faen? Vi hadde pause. Når skal servitører trenge å gå rundt og glise inne på et kjøkken? Jeg smilte jo masse ute blandt gjestene. Men han kikka ikke på oss der.

Hadde bare lyst til å i til han 'tror du skuespillet foregår bak scenen eller?'

men man skal vist ikke snakke frekt til den mannen.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått tilbud om jobb som servitør... Tror jeg dropper det etter å ha lest denne tråden. Virker som en drittjobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje samme firma..? Hehe. De som ble valgt hos oss var alltid de som var godt likt, dvs at det hadde mye med hvem som var sosiale å gjøre, og lite med hvem som jobbet mest og best. Det het seg alltid i sånne sammenhenger at man også måtte bidra sosialt. Men den svir når man jobber fletta av seg mens andre har pause.

Var nøyaktig samme hos oss. Hun var sosial og godt likt, fordi hun tok så mange pauser i løpet av dagen og hadde tid til å sosialisere seg... Dette gikk på bekostning av meg som endte opp alene og måtte jobbe for 2 sånn ca halvparten av tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan stemme i når det gjelder kunder på tlf!

Jeg er på jakt etter ny jobb, men disse to hendelsene skjedde lenge før jeg tok den avgjørelsen.

Helt ny i jobben, telefonskrekk og får den verste kunden jeg noen gang har hatt.

Han satt å snakket nedlatende til meg mens han hadde kona på speakeren. Jeg kunne høre hun hånlo i bakgrunnen mens han lirte av seg den ene frasen etter den andre om hvor patetisk og håpløs jeg var.

Grunn: Skuffefronten på kommoden han hadde kjøpt var det produksjonsfeil på. Så han skulle ha ny kjørt til han. Problemet var at kl. var 20:00 på en lørdag. Kunden bodde i Hamar og han skulle ha den med taxi!

Hadde jeg fått han i dag hadde jeg lagt på røret tvert!

Den andre kunden jeg aldri vil glemme fikk jeg etter å ha jobbet der en stund. Han hadde kjøpt seng og glemt å ta med midtbalken slik at han fikk lagt på plass ribbebunnene. Resultat: Han drapstruet meg og min sjef for at vi ikke ordnet det slik at den ble kjørt ned til hytta hans. Gjestene kunne virkelig ikke sove én natt på gulvet! Det som var litt deilig med denne kunden var at han helt glemte at han ikke ringte fra skjult nr. Dumme, dumme mannen!

Det skal mye til før jeg blir vippa av pinnen etter å ha jobbet på det stedet i 6 år.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var restaurantsjef for en haug 16-17årige sopphoder, (noen, kanskje 2, var ok og punktlige, men de 15 resterende ansatte....) Hver dag fikk jeg sms:

- jeg kan ikke jobbe jeg må lese til prøve

- mamma tvinger meg med på hytten i helgen

- typen min gjorde det slutt

- hunden min døde

Den verste av alle:

Jeg kan ikke jobbe så og så mange dager neste uke for jeg skal faste (muslim).

Etter en måned hatet alle meg fordi jeg nektet dem fri med mindre de faktisk var SYKE, og da gjaldt egenmeldingsordning (noe de forøvrig aldri hadde hørt om før). De sluttet på rekke og rad...

Makan til utakknemlige drittunger skal man se lenge etter.

Eieren av bedriften var overhodet ikke bedre, en bedriten dust som allerede hadde kjørt seg selv konkurs når jeg tok over, noe jeg oppdaget etter noen knappe uker.

Når jeg etter doble vakter på tolv timer hver dag i årets travleste måned ble sykemeldt med bekkenbetennelse og magesår og fikk klar beskjed om å holde meg i ro, stakk han av i det jeg leverte sykemeldingen og jeg ble stående og jobbe i 5 timer før han kom tilbake.

Jeg tok meg en skikkelig fylla når jeg fikk brevet i posten om at han var fullstendig konkurs.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min forrige jobb. Jeg skulle egentlig få fast plass der, men det var en dag da vi skulle lære det nye kassesystemet og jeg var veldig dårlig og ukonsentert. Jeg greide ikke å følge med og sto mest å så ut i lufta. Dagen etter ble jeg innkalt av sjefen og fikk beskjed om at jeg ikke fikk jobbe der mer. Nettopp pga det. Prøvde å forklare at den mentale helsa mi holdt på å knekke meg sammen og at selvmordstangene/planene var alt som sto i hodet på meg, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd en del ting da jeg jobbet i matbutikk:

* Fikk advarsel fordi jeg ikke svarte raskt nok på en SMS fra skjefen hvor hun lurte på om jeg kunne jobbe ekstra, og fordi jeg var syk en gang hun mente at jeg ikke var syk. Fikk liksom 1 advarsel som omfattet begge de to tingene, SMS'en fikk jeg 23 tiden om kvelden og hadde lagt meg da, kom på jobb neste morgen og ga beskjed da at jeg ikke kunne jobbe ekstra den dagen. Da jeg var hjemme fra jobben og jeg var syk så hadde jeg omgangsyken, jeg var gravid, men spydde mye mer enn det jeg pleide og hadde diare i tillegg og så hadde familien nettopp hatt omgangsyken. Prøvde å forklare det til skjefen, men fikk beskjed om at graviditet er ingen sykdom.. Jeg fikk foresten advarselen dagen etter jeg hadde fortalt på jobb til noen at jeg var gravid..

Eneste grunnen til jeg fortsatte der var at jeg måtte tjene opp penger til permisjonen, men så snart jeg gikk ut i permisjon sa jeg opp :)

* En annen gang i samme jobb da jeg nettopp hadde begynt der så måtte jeg nekte en å kjøpe alkohol fordi han var beruset, turte ikke si dirkete til han at ¨nei, du er beruset, du får ikke kjøpe¨, men spurte om han hadde drukket noe tidligere og han nekta, jeg ringte på noen andre som hadde jobbet der lengre og de turte heller ikke si til han direkte, men var der og støttet meg. ble skjelt kraftig ut av han først, han holdt på i 5 minutter og fortalte hvor teit, dum jeg var og laget stor kø. Da det var neste mann sin tur så trodde han at jeg hadde nektet han andre alkohol fordi han trodde at jeg trodde han var for ung (enda man tydelig kunne se at han var i 30 årene), virket ikke helt som han skjønte at han hadde vært beruset på en måte (tror ikke han er den skarpeste kniven i skuffen), så han syns tydeligvis også at jeg var teit og viste frem legg for å kjøpe røyk fordi han trodde jeg tydeligvis ikke klarte å se hvor gammel han var.

* Husker 2 dagen min på jobben og, jeg fikk veldig lite opplæring, første dagen fikk jeg bare noen timers opplæring i kassen, så måtte jeg klare meg selv siden de mente man lærte best alene.. Andre dagen var jeg den eneste i kassen, og hadde ikke jobbet full dag før det, og det var ingen i nærheten til å spør hvis jeg trengte hjelp og gikk treigt siden jeg ikke hadde lært så veldig mange plu koder utenat, da det ble kø ringte jeg på flere, men var ikke alltid det kom noen før 5 minutter senere, husker da han andre kom en gang, så sa en mann bakerst i køen ¨godt det kom flere for hun der er så treig at isen min holdt på å smelte!¨..

Så har jeg også vært vitne til ting som ikke har gått ut over meg og da:

* Ei ble beskyldt av skjefen for å være fyllesyk en gang hun var syk fordi det var lørdag, selv om hun ikke hadde vært på fest dagen før..

* Det var en flaskegutt som jobbet der som var 14 år som de mente ikke gjorde en god jobb, så satt de på bakrommet og baksnakka han og en kommenterte at han ¨måtte være stokk dum¨, jeg og noen av de andre unge der prøvde å få dem til å skifte tema og sa ifra at det ble feil å baksnakke en 14 åring (de som baksnakka var skjefen, nestlederen, og noen skravlekjerringer i 40/50 åra).. Da jeg og noen en av de andre unge skulle gå inn i butikken igjen så vi at han stod rett rundt hjørnet der og hadde tydeligvis hørt ganske mye..

* Var en gang en som ikke fikk være hjemme da han var syk med diare fordi han fikk beskjed om at ¨vi har jo dass her også¨..

Kunne fortsatt og fortsatt merker jeg.. :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre sett en kollega dø på en veldig grotesk måte, når jeg legger meg om kvelden hender det jeg ser for meg rykende hud og kjenner lukten av hurtigkokt menneskekjøtt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre sett en kollega dø på en veldig grotesk måte, når jeg legger meg om kvelden hender det jeg ser for meg rykende hud og kjenner lukten av hurtigkokt menneskekjøtt... :tristbla:

Oii! Det hørtes grusomt ut, hva skjedde? :hakeslepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om jobb som servitør... Tror jeg dropper det etter å ha lest denne tråden. Virker som en drittjobb!

hehe neida. Alle servitør og bar jobber jeg har hatt har jeg stortrivdes i :) Men ikke denne ene. Tror nok veldig fine restauranter er verst, for der er alt så over-nøye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber som assistent på sykehjem, det ekleste jeg hittil har vært borti var når jeg skulle dra opp strikktrusen til en pasient som jeg hadde stelt (hun sto) også hadde hun tisset i den uten at jeg hadde merket det. Så jeg dro og glapp taket så urinen sprutet meg rett i ansiktet, selvfølgelig hadde jeg ikke munnen lukket.

Jeg har også jobbet i hjemmesykepleien en kort stund og der var vi borti mange gale mennesker. En sto og ventet på meg bak døren med et balltre, jeg skulle bare levere medisiner. Jeg var så redd at jeg trodde jeg skulle besvime. Han ba meg skynde meg og komme meg ut mens han holdt opp balltreet. Unødvendig å si, for jeg løp.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i sikkerhetskontrollen og en dame skjelte meg ut etter noter og kastet ting på meg fordi hun måtte ta av seg skoene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n var syk med diare fordi han fikk beskjed om at ¨vi har jo dass her også¨..

Den var tragikomisk :skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var grusomt ja...

Hva i all verden skjedde? Hvor jobbet du hen ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...