AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #121 Skrevet 14. januar 2012 Man sier bare ikke slik på en slik tilstelning. Om Tshawe er så mye bedre selv er helt irrelevant, selvfølgelig er han forbanna, og med det kommer det gjerne stygge ord. Øye for øye.. Tror Kaizers-Terje gjorde det MANGE ville ha gjort, deriblandt meg. Men hvorfor la det gå utover kvinner med kommentarer som "fittetryne"? Jeg ser for meg at dersom han hadde kalt han en "jævla homo", i respons, så hadde du forsvart dette også, som en del av din "øye for øye"-strategi.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #122 Skrevet 14. januar 2012 Jeg synes reaksjonene nå går langt over grensen. Jeg er veldig enig i at det var pinlig, ubetenksomt, krenkende- men reaksjonene er jo helt ute av proporsjoner! Den verste konsekvensen av kommentaren er at noen blir støtt, de får massiv støtte, og om et par dager bør de være over dette. For bandet? Det som skulle bli en av deres største opplevelser som band (hva er oddsen for at de skal vinne Spellemanns-pris igjen), er nå blitt en vond klump i magen som ALDRI vil forsvinne, og som alltid vil hefte ved det som skulle være et godt minne. Jeg tror ikke de mente det vondt, det var en klønete (og ignorant) uttalelse i alkohol- og adrenalinrus. Get over it! De har fått straff nok ved at minnet er ødelagt! Men du må forstå at svært mange ønsker å fremstå som moralsk høyverdige nå, de kan få sitt minutt med PR hvor de viser seg som indignerte og de har ingenting å tape på å jakte som blodtørstige ulver mot et angrende rasistlam. Lammet har mistet retten til noe forsvar, og kampen er igang!
cellar Skrevet 14. januar 2012 #123 Skrevet 14. januar 2012 Men hvilken rett ville du ha hatt ? Kunne ikke Tshawe få gjort det selv ? Om han gjør det nå blir det bare patetisk. Jeg synes du setter deg på din høye hest her, jeg lurer på om du aldri har sagt noe som har såret andre ? Det hadde vært dummere om Tshawe hadde ledd det vekk og latet som om det var greit, når det IKKE var det. Den lure kommentaren som Plumbo lirte av seg gikk dessuten sterkt inn på mange flere enn Tshawe selv. Fint at noen viser Plumbo hvor skapet står, uavhengig om det er Tshawe, Terje, Bernhoft eller Giske.. Og ja, hadde JEG sagt noe slikt som kom ut litt feil, så hadde jeg forventet at motparten ble forbanna. 1
Bellamy Skrevet 14. januar 2012 #124 Skrevet 14. januar 2012 Ingen av delene er greit, men jeg tror nok mokkamann-replikken var mer gjennomtenkt enn fittehøl-replikken. 1
likning Skrevet 14. januar 2012 #125 Skrevet 14. januar 2012 Men du må forstå at svært mange ønsker å fremstå som moralsk høyverdige nå, de kan få sitt minutt med PR hvor de viser seg som indignerte og de har ingenting å tape på å jakte som blodtørstige ulver mot et angrende rasistlam. Lammet har mistet retten til noe forsvar, og kampen er igang! Jeg vet at mange ønsker det, men å forstå det, det klarer jeg ikke. 1
cellar Skrevet 14. januar 2012 #126 Skrevet 14. januar 2012 Men hvorfor la det gå utover kvinner med kommentarer som "fittetryne"? Jeg ser for meg at dersom han hadde kalt han en "jævla homo", i respons, så hadde du forsvart dette også, som en del av din "øye for øye"-strategi. Hehe, for meg er slike ord rene banneord. Som ikke har noen dypere mening enn tonefallet og situasjonen de blir sagt i. ..tror jeg hører feministtoget komme! 1
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #127 Skrevet 14. januar 2012 Men du må forstå at svært mange ønsker å fremstå som moralsk høyverdige nå, de kan få sitt minutt med PR hvor de viser seg som indignerte og de har ingenting å tape på å jakte som blodtørstige ulver mot et angrende rasistlam. Lammet har mistet retten til noe forsvar, og kampen er igang! Ja Plumbo har her med ett ord mistet all menneskeverd for enkelte, er ikke det betenkelig ?
Gjest badeand1 Skrevet 14. januar 2012 #128 Skrevet 14. januar 2012 http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/19801543/ Sitter noen å griner i den salen på slutten av videoen?
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #129 Skrevet 14. januar 2012 Hehe, for meg er slike ord rene banneord. Som ikke har noen dypere mening enn tonefallet og situasjonen de blir sagt i. ..tror jeg hører feministtoget komme! Men mokkamann, som sikkert var et ordspill eller innledning eller et eller annet til sangen møkkamann , er forferdelig ? Hvorfor har noen ord en dyp rasistisk mening, mens andre ord ikke betyr noe ? 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #130 Skrevet 14. januar 2012 http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/19801543/ Sitter noen å griner i den salen på slutten av videoen? Jeg TROR det er dama til/en venn av han som kom med Mokkamannutsagnet. Det ligner i hvert fall på hun som tidligere i videoen står og tar bilder/filmer dem. 2
cellar Skrevet 14. januar 2012 #131 Skrevet 14. januar 2012 http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/19801543/ Sitter noen å griner i den salen på slutten av videoen? Orker ikke å se det igjen, men tror det er en kvinnelig venn/kjæreste/kone av bandet som sto oppreist og tok bilder i begynnelsen, men bøyde seg ned og gråt når folk begynte å bue.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #132 Skrevet 14. januar 2012 Rasisme er å dømme noen negativt pga hudfargen. Plumbo refererete jo bare til en farge. Det er alle dere som hyler rassssissssme som faktisk legger noe negativt i det å være brun. Han sa ingen ting negativt. At spøken var dårlig, plump og umorsom er en annen sak. 5
redchilli Skrevet 14. januar 2012 #133 Skrevet 14. januar 2012 http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/19801543/ Sitter noen å griner i den salen på slutten av videoen? Ser nesten sånn ut ja Eller så har hun fått noe på linsa
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #134 Skrevet 14. januar 2012 Ser nesten sånn ut ja Eller så har hun fått noe på linsa Hun er vel også fritt vilt, hun kjenner jo en rasist. Hvorfor er det så nedverdigende å være brun egentlig, er det noe galt ved å være mørkere i huden. Er det en skam, som ikke må nevnes ? 7
Gjest PseudonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #135 Skrevet 14. januar 2012 Rasisme er å dømme noen negativt pga hudfargen. Plumbo refererete jo bare til en farge. Det er alle dere som hyler rassssissssme som faktisk legger noe negativt i det å være brun. Han sa ingen ting negativt. At spøken var dårlig, plump og umorsom er en annen sak. Hvis du faktisk tror på det du sier der, så er du ikke så veldig skarp. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #136 Skrevet 14. januar 2012 Hehe, for meg er slike ord rene banneord. Som ikke har noen dypere mening enn tonefallet og situasjonen de blir sagt i. ..tror jeg hører feministtoget komme! At kjønn og seksuell legning brukes nedlatende er altså greit, men en uskyldig kommentar med et ordspill mokkamann/møkkamann er altså enormt mye verre. 4
Ahava Skrevet 14. januar 2012 #137 Skrevet 14. januar 2012 Hun er vel også fritt vilt, hun kjenner jo en rasist. Hvorfor er det så nedverdigende å være brun egentlig, er det noe galt ved å være mørkere i huden. Er det en skam, som ikke må nevnes ? Kunne ikke fått sagt det selv. Fyttirakkarn til oppstyr. Det er så flaut! 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #138 Skrevet 14. januar 2012 Hvis du faktisk tror på det du sier der, så er du ikke så veldig skarp. Ja, er det negativt å være brun mener du?
cellar Skrevet 14. januar 2012 #139 Skrevet 14. januar 2012 Men mokkamann, som sikkert var et ordspill eller innledning eller et eller annet til sangen møkkamann , er forferdelig ? Hvorfor har noen ord en dyp rasistisk mening, mens andre ord ikke betyr noe ? Forstår du virkelig ikke det? Det er helt avhengig av menneskene, handlingene, situasjonen etc. Det Tshawe sa var reaksjonen på det han fikk servert av Plumbo. Hadde Tshawe sagt "jævla hviting" tilbake så hadde det blitt stor ståhei, men ord som "fittehøl" er regnet som ren banning i en forbanna sinnstilstand. Jeg sier ikke at "mokkamann" er dypt rasistisk, og jeg trodde faktisk at Madcon-gutta kom til å ta det pent siden de er hvem de er. Men de syntes det var sårt og de tok det til seg, samtidig som det haglet med tweets og statusmeldinger på Face, så det kan jo være en pekepinn på at noe ikke var OK med prismottakelsen. 1
Clyro Skrevet 14. januar 2012 #140 Skrevet 14. januar 2012 Madcon er et sirkus uten like, der Tshawe og Yosuf er klovnene. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå