AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #81 Skrevet 14. januar 2012 Så nettopp på VGtvs direktesending der de intervjuer en altfor brisen "Møkkamann-vokalist" (husker ikke navnet) og han fikk nettopp en drink over hodet sitt.. Så utrolig barnslig og unødvendig. Greit at de han dreit seg ut, men han har fått som fortjent, alle skjønner vel at han ikke er rasistisk! Stakkaren prøvde å være morsom. Selvom han dro den altfor langt...Tragisk 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #82 Skrevet 14. januar 2012 Men en annen ting: Hvorfor i alle dager var ikke Lido Lido nominert til noen priser? Skulle hvertfall tro hans "Different" kunne vært kandidat til årets hit? Enig! han var jo utrolig kul og hadde en knalltøff låt! Spoler tilbake og ser på om og om igjen her!
Gjest True Khaleesi Skrevet 14. januar 2012 #83 Skrevet 14. januar 2012 Det er nok få som har problemer med å forstå at dette ikke er sosialt akseptabelt, men det er da for pokker ikke mange av motreaksjonene heller. Motreaksjonene? Som "fittehøl"? Nei, men de dreit seg ut med vilje. Da får de nesten lære leksa. Men ta det med ro, dette roer seg nok innen noen få dager. 1
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #84 Skrevet 14. januar 2012 Det er ikke sosialt akseptabelt. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Så derfor er Plumbo nå både sosiale og musikalske pariaer ? Henger reaksjonene på greip i forhold til det som skjedde ? 1
FoxyFish Skrevet 14. januar 2012 #85 Skrevet 14. januar 2012 Motreaksjonene? Som "fittehøl"? Nei, men de dreit seg ut med vilje. Da får de nesten lære leksa. Men ta det med ro, dette roer seg nok innen noen få dager. Den leksa lærer de nok. Og ja, jeg mener motreaksjonene som allerede er kommet frem; "de burde få en drink i ansiktet", eller "de bør slås ned på festen", eller "de er rasistiske svin" - for å nevne noen milde varianter. Det samsvarer vel ikke akkurat med ideologien til moralske voktere. 1
:-) anna Skrevet 14. januar 2012 #86 Skrevet 14. januar 2012 De "mente det nok ikke slik" Men det betyr ikke at det ikke opplevdes slik. De gikk laaangt over streken. Det hørtes dumt ut. Uintelligent. Og ignorant. Man tuller ikke slik, og spesielt ikke i en slik setting. Flaut!! Og jeg skjønner godt at Madcon og salen reagerte. Det gjorde jeg også. Kjempeflaut!! Synd at de ødelegger for seg selv på en sånn måte. Håper de skjerper seg! 1
redchilli Skrevet 14. januar 2012 #87 Skrevet 14. januar 2012 Vgnashpiel på vgTV: Vokalisten har visst allerede fått champagne i hodet, og jeg greier ikke annet enn å godte meg over det
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #88 Skrevet 14. januar 2012 Den leksa lærer de nok. Og ja, jeg mener motreaksjonene som allerede er kommet frem; "de burde få en drink i ansiktet", eller "de bør slås ned på festen", eller "de er rasistiske svin" - for å nevne noen milde varianter. Det samsvarer vel ikke akkurat med ideologien til moralske voktere. Men nå har "moralens" voktere fått noen å la det gå ut over. De kommer til å feire orgier i sin egen fortreffelighet. Du skal ikke se bort fra at kohinoor holder støttekonsert heller. 2
Fresi Skrevet 14. januar 2012 #89 Skrevet 14. januar 2012 Så derfor er Plumbo nå både sosiale og musikalske pariaer ? Henger reaksjonene på greip i forhold til det som skjedde ?
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #90 Skrevet 14. januar 2012 Jeg for min del liker musikken til både madcon og plumbo
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #91 Skrevet 14. januar 2012 Den leksa lærer de nok. Og ja, jeg mener motreaksjonene som allerede er kommet frem; "de burde få en drink i ansiktet", eller "de bør slås ned på festen", eller "de er rasistiske svin" - for å nevne noen milde varianter. Det samsvarer vel ikke akkurat med ideologien til moralske voktere. De moralske vokterne ser jo på seg selv som offeret, og da er alt tillatt. Offermentalitet = lynsjestemning. Menneskehjernen har ikke forandret seg noe siden heksebrenningene.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #92 Skrevet 14. januar 2012 Vgnashpiel på vgTV: Vokalisten har visst allerede fått champagne i hodet, og jeg greier ikke annet enn å godte meg over det Tror det er mange som ønsker å ta ut sin egen fortreffelighet på disse plumbo-folkene nå ja. Blir som under heksebrenningene hvor mobben skulle vise at de selv ikke var hekser ved å ydmyke heksa mest mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #93 Skrevet 14. januar 2012 Dobbel ouch! De må da vise alle prisutdelingene! Hvordan kan de mene at noen av prisene er mindre viktige? Tror det blir en snakkis på nachspielet. Og uheldig av Plumbo. Dessverre har ikke alle lik sans for humor :/ Jeg fikk ikke med meg da han sa det, så det er vanskelig å komme med en personlig tilbakemelding på det utsagnet. Humor? Når?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. januar 2012 #94 Skrevet 14. januar 2012 I see, så vi som ikke syns dette var morsomt er politisk korrekte og moralens voktere? Det er vel ikke noe bedre å si enn at de som likte spøken er rasister. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #95 Skrevet 14. januar 2012 De "mente det nok ikke slik" Men det betyr ikke at det ikke opplevdes slik. De gikk laaangt over streken. Det hørtes dumt ut. Uintelligent. Og ignorant. Man tuller ikke slik, og spesielt ikke i en slik setting. Flaut!! Og jeg skjønner godt at Madcon og salen reagerte. Det gjorde jeg også. Kjempeflaut!! Synd at de ødelegger for seg selv på en sånn måte. Håper de skjerper seg! Når de ikke mente det slik så kan da vel du bare la det ligge? Hvor er selvironi og uhøytidelighet blitt av? Er det kun æreskultur som gjelder nå? Husk på at æreskulturen hvor enhver krenkelse må besvares med vold og frykt ikke er utbredt i Norge enda. Nordmenn er generelt svært konfliktsky og tar seg selv ikke høytidelig. Dette bør man holde fast ved, istedet for å lage latterlig drama utifra en uskyldig kommentar. 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #96 Skrevet 14. januar 2012 De "mente det nok ikke slik" Men det betyr ikke at det ikke opplevdes slik. De gikk laaangt over streken. Det hørtes dumt ut. Uintelligent. Og ignorant. Man tuller ikke slik, og spesielt ikke i en slik setting. Flaut!! Og jeg skjønner godt at Madcon og salen reagerte. Det gjorde jeg også. Kjempeflaut!! Synd at de ødelegger for seg selv på en sånn måte. Håper de skjerper seg! "De mente det nok ikke slik", ja. Men bare at man kommer på å si noe sånt, forteller hvilke holdninger man sitter med og hva man har mellom ørene. Har aldri likt låten deres, og nå tar jeg avstand fra bandet også.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #97 Skrevet 14. januar 2012 Når de ikke mente det slik så kan da vel du bare la det ligge? Hvor er selvironi og uhøytidelighet blitt av? Er det kun æreskultur som gjelder nå? Husk på at æreskulturen hvor enhver krenkelse må besvares med vold og frykt ikke er utbredt i Norge enda. Nordmenn er generelt svært konfliktsky og tar seg selv ikke høytidelig. Dette bør man holde fast ved, istedet for å lage latterlig drama utifra en uskyldig kommentar. Æreskultur? Hva har æreskultur med at vokalisten i Plumbo er skaprasist å gjøre? 1
sebastianen Skrevet 14. januar 2012 #98 Skrevet 14. januar 2012 I see, så vi som ikke syns dette var morsomt er politisk korrekte og moralens voktere? Det er vel ikke noe bedre å si enn at de som likte spøken er rasister. Neida, men å henge ut plumbo som fryktelige rasister og mene at de aldri må få sette sine ben i nærheten av spellemannsprisen igjen lukter av det. 2
FoxyFish Skrevet 14. januar 2012 #99 Skrevet 14. januar 2012 I see, så vi som ikke syns dette var morsomt er politisk korrekte og moralens voktere? Det er vel ikke noe bedre å si enn at de som likte spøken er rasister. Hvis du leser hele tråden så ser du at jeg (som først benyttet begrepet) synes dette var ekstremt pinlig og veldig lite morsomt. Jeg er imidlertid reflektert nok til å ikke mene at det rettferdiggjør angrep på vokalisten i Plumbo. Fem høns, skyte spurv med kanon etc. 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #100 Skrevet 14. januar 2012 Æreskultur? Hva har æreskultur med at vokalisten i Plumbo er skaprasist å gjøre? Det er æreskultur å besvare en uskyldig kommentar i godt lag, med trusler om vold. Ser for meg at en nordmann hadde gått i fistel av å bli kalt blendahvit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå