Gå til innhold

Spellemannsprisen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forstår du virkelig ikke det? Det er helt avhengig av menneskene, handlingene, situasjonen etc.

Det Tshawe sa var reaksjonen på det han fikk servert av Plumbo. Hadde Tshawe sagt "jævla hviting" tilbake så hadde det blitt stor ståhei, men ord som "fittehøl" er regnet som ren banning i en forbanna sinnstilstand.

Jeg sier ikke at "mokkamann" er dypt rasistisk, og jeg trodde faktisk at Madcon-gutta kom til å ta det pent siden de er hvem de er. Men de syntes det var sårt og de tok det til seg, samtidig som det haglet med tweets og statusmeldinger på Face, så det kan jo være en pekepinn på at noe ikke var OK med prismottakelsen.

Ja, den høyst priveligerte mangemillionæren i Madcon ble altså å så dypt inn i hjerterota såret av dette flåsete utspillet. Han gråter seg nok i søvn. Er det ikke tragisk dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy f...! Snakk om å hause opp om ingenting! Tshawe og Josef spøker og tuller om alt og ingenting, driter seg ut maks gang på gang, og slenger med leppa støtt! Så skal ordet mokkamann (sagt på spøk) få det til å tippe for dem? "Jævla fittehøl"?!?!?! Hvor gammel er han Tshawe egentlig??? Han stjal glass under middag på slottet, kjører uten førerkort gjør han også. Han er ikke akkurat så moralsk selv, han virker rett og slett som en tulling!

• Liker 13
Skrevet

Ja, den høyst priveligerte mangemillionæren i Madcon ble altså å så dypt inn i hjerterota såret av dette flåsete utspillet. Han gråter seg nok i søvn. Er det ikke tragisk dere?

Jeg tror ikke dette har så mye å gjøre med at Tshawe Baqwa har penger i banken... :filer:

• Liker 2
Skrevet

Fy f...! Snakk om å hause opp om ingenting! Tshawe og Josef spøker og tuller om alt og ingenting, driter seg ut maks gang på gang, og slenger med leppa støtt! Så skal ordet mokkamann (sagt på spøk) få det til å tippe for dem? "Jævla fittehøl"?!?!?! Hvor gammel er han Tshawe egentlig??? Han stjal glass under middag på slottet, kjører uten førerkort gjør han også. Han er ikke akkurat så moralsk selv, han virker rett og slett som en tulling!

Dette har ingenting med hverken Tshawe eller Josef å gjøre, men at Blokkhus er rasist, og at han avslørte dette offentlig mens han mottok en pris for årets hit..

Det bandet er ferdige.

• Liker 1
Skrevet

greit nok, vitsen (og bandet) var dårlig og ganske klein, men det er ikke nødvendig med såå store oppslag og styr. Synes heller ikke akkurat at "mokkamann" er et så grusomt rasistisk ord.. Klein sak av ingenting

Skrevet

Dere som roper ut om rasisme, hva legger dere egentlig i begrepet?

Teit, flaut, unødvendig, respektløst, idiotisk utsagn, men rasistisk kan jeg ikke se det var.

• Liker 1
Skrevet

Rasisme er å dømme noen negativt pga hudfargen. Plumbo refererete jo bare til en farge. Det er alle dere som hyler rassssissssme som faktisk legger noe negativt i det å være brun.

Han sa ingen ting negativt.

At spøken var dårlig, plump og umorsom er en annen sak.

Så du ser ikke koblingen "Møkkamann"-"Mokkamann"? Eller det å i det hele tatt si til noen at "når jeg ser på deg, så ser jeg..." Det er personlig, det refererer ikke "bare" til en farge. Dårlig forsøk på spøk, ja - sikkert - men man må jo allikevel stå for det man sier. OG det har jo vedkommende også gjort, ved å beklage det hele.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette har ingenting med hverken Tshawe eller Josef å gjøre, men at Blokkhus er rasist, og at han avslørte dette offentlig mens han mottok en pris for årets hit..

Det bandet er ferdige.

Blokkhus legger seg flat og beklager det hele, men når Tshawe og kjendisene (saueflokken) kaller ham fittehøl, heller drinker over ham og lirer av seg det ene og det andre på twitter så er det visst helt greit? Reaksjonene etterpå synes jeg er langt verre enn den uheldige spøken "mokkamann".

Edit:skrivefeil

Endret av Clyro
  • Liker 8
Skrevet

Nå bruker Tshawe ord som "mongo" stadig vekk, og i mine øyne er det like ille. Det er ikke greit med rasistiske utsagn, men det er virkelig ikke greit å bruke ord som "mongo" heller.

Han har redd sin egen seng, og bør tåle å ligge i den.

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenkte ikke på det som bare rasistisk men som et hint om at Josef var den møkhudede utgaven av møkkamannen. Det var det som gjorde meg kvalm.

Skrevet

Dette blir for dumt! Mokkamann er da ikke rasistisk? De er faktisk mokka-fargede, og hva faen er galt i det? Nei, det var ikke noe poeng i å komme med den uttalelsen, men det er da ikke rasistisk. Om jeg ser en som er svart, så kan jeg si han er svart fordi han er svart!!! Jeg er hvit og om noen sier at jeg er hvit så vet jeg det allerede!

Det blir for dumt! Si at du sitter på en fest og snakker med to menn. En "hvit" og en "brun". Etterpå står du med en venninne og hun spør deg hva de heter. Da er det "forbudt" å si til henne at han mørkhudede heter Peter og han hvite heter Andreas. Det blir jo bare FOR dumt!

En annen ting jeg ikke skjønner er at mørkhudede rappere stadig bruker ord som "Nigga" osv i musikken sin. Hvorfor er det greit? Tar ikke de andre mørkhudede seg nær av det om en annen med samme farge sier det ordet?

Skrevet

Nå bruker Tshawe ord som "mongo" stadig vekk, og i mine øyne er det like ille. Det er ikke greit med rasistiske utsagn, men det er virkelig ikke greit å bruke ord som "mongo" heller.

Han har redd sin egen seng, og bør tåle å ligge i den.

Det er forskjell på å henvende seg til en utviklingshemmet person og si "når jeg ser på deg så tenker jeg mongo", og på å bruke ordet helt ut av kontekst.

• Liker 1
Skrevet

Det blir sikkert ikke kleint i det hele tatt når Plumbo skal delta i Melodi Grand Prix med låta "Ola Nordmann"....

• Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

Det er forskjell på å henvende seg til en utviklingshemmet person og si "når jeg ser på deg så tenker jeg mongo", og på å bruke ordet helt ut av kontekst.

Det er det faktisk ikke, det å bruke "mongo" som et skjellsord er veldig diskriminerende, og hvis Tshawe mener det er greit å bruke det som et uttrykk så får han tåle å få noe tilbake.

I grunn er de kun to av samme ulla, de bruker bare ulike former for diskriminerende ord.

• Liker 6
Skrevet

Som om ikke "spøken" var flau nok i seg selv, skjekk dette:

http://www.vgtv.no/#!id=48285

Føler nesten litt sympati for vokalisten i Plumbo. Slike vitser hører ikke hjemme noen steder, men det var sikkert et nervøst forslag på å få opp stemningen. Dessverre gikk det ikke så bra :fnise::popcorn:

Skrevet

Mente selvfølgelig nervøst FORSØK!

Skrevet

Dette blir for dumt! Mokkamann er da ikke rasistisk? De er faktisk mokka-fargede, og hva faen er galt i det? Nei, det var ikke noe poeng i å komme med den uttalelsen, men det er da ikke rasistisk. Om jeg ser en som er svart, så kan jeg si han er svart fordi han er svart!!! Jeg er hvit og om noen sier at jeg er hvit så vet jeg det allerede!

Det blir for dumt! Si at du sitter på en fest og snakker med to menn. En "hvit" og en "brun". Etterpå står du med en venninne og hun spør deg hva de heter. Da er det "forbudt" å si til henne at han mørkhudede heter Peter og han hvite heter Andreas. Det blir jo bare FOR dumt!

En annen ting jeg ikke skjønner er at mørkhudede rappere stadig bruker ord som "Nigga" osv i musikken sin. Hvorfor er det greit? Tar ikke de andre mørkhudede seg nær av det om en annen med samme farge sier det ordet?

Du trenger mer historieundervisning...

• Liker 2
Skrevet

Kommentaren fremstår som umoden og lite gjennomtenkt, men ikke rasistisk slik jeg ser det. Vi er ikke alle like flink til å tenke før vi snakker. En gang presterte jeg å si til en iraker i klassen at han sikkert var voldelig fordi det var det han var vant til det fra det drittlandet han var fra. Det ble sagt under en krangel, og jeg mente det ikke, men det var likevel idiotisk sagt. Forresten er han ikke voldelig, men nok om det.

Spørsmålet er hva er en mokkamann? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Forstår du virkelig ikke det? Det er helt avhengig av menneskene, handlingene, situasjonen etc.

Det Tshawe sa var reaksjonen på det han fikk servert av Plumbo. Hadde Tshawe sagt "jævla hviting" tilbake så hadde det blitt stor ståhei, men ord som "fittehøl" er regnet som ren banning i en forbanna sinnstilstand.

Jeg sier ikke at "mokkamann" er dypt rasistisk, og jeg trodde faktisk at Madcon-gutta kom til å ta det pent siden de er hvem de er. Men de syntes det var sårt og de tok det til seg, samtidig som det haglet med tweets og statusmeldinger på Face, så det kan jo være en pekepinn på at noe ikke var OK med prismottakelsen.

Det hadde nok ikke vært ok med hviting heller, dette henger sammen med botferdighetens tyrrani.

Og jeg er ikke enig med deg ang. Fittehøl, det er ikke et ord jeg noensinne har hørt siviliserte mennesker bruke.

• Liker 1
Skrevet

Det bandet er ferdige.

Du illustrerer saueflokken perfekt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...