Gå til innhold

Spellemannsprisen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du illustrerer saueflokken perfekt.

Bææææ!

Trives i dette tilfellet svært godt med å være sau, og kommer aldri til å kjøpe en utgivelse med det bandet noen sinne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bææææ!

Trives i dette tilfellet svært godt med å være sau, og kommer aldri til å kjøpe en utgivelse med det bandet noen sinne.

Kaizers ? Nei det skjønner jeg godt. Men husk at de må forsvare kulturstøtten sin og. Så terje har ikke skylda helt alene, kultureliten har stramme tøyler.

• Liker 2
Skrevet

Kaizers ? Nei det skjønner jeg godt. Men husk at de må forsvare kulturstøtten sin og. Så terje har ikke skylda helt alene, kultureliten har stramme tøyler.

Ha

ha.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvis du leser hele tråden så ser du at jeg (som først benyttet begrepet) synes dette var ekstremt pinlig og veldig lite morsomt. Jeg er imidlertid reflektert nok til å ikke mene at det rettferdiggjør angrep på vokalisten i Plumbo.

Fem høns, skyte spurv med kanon etc.

Det er jeg helt enig i. "spøken" var idiotisk og flau. Men reaksjonene etterpå tar jo helt av.

Tror Plumbo-mannen skjønner nå at han dreit seg ut.

• Liker 3
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Men hvorfor la det gå utover kvinner med kommentarer som "fittetryne"?

Jeg ser for meg at dersom han hadde kalt han en "jævla homo", i respons, så hadde du forsvart dette også, som en del av din "øye for øye"-strategi.

Gå ut over kvinner? ALvorlig talt. Fittehøl er hva det er. Er det mannsstøtene å kalle en mann for en pikk også nå?

Rasistiske kommentarer går på nedverdigelse og disrespekt for andre hudfarger, pluss at man vet om historiske aspektet ved rasisme. Det var ikke særlig pent sagt av Tshawe, men han snakket i affekt. Plumbo-vokalisten var en idiot og hadde muligens tenkt ut spøken på forhånd.

• Liker 2
Skrevet

Gå ut over kvinner? ALvorlig talt. Fittehøl er hva det er. Er det mannsstøtene å kalle en mann for en pikk også nå?

Rasistiske kommentarer går på nedverdigelse og disrespekt for andre hudfarger, pluss at man vet om historiske aspektet ved rasisme. Det var ikke særlig pent sagt av Tshawe, men han snakket i affekt. Plumbo-vokalisten var en idiot og hadde muligens tenkt ut spøken på forhånd.

Hah, "affekt". Madcon er de samme som har brukt både "mongo" og "bleikfis" som karakteristikker.

"historiske aspektet" er bare noe vås. Alle grupper har blitt utsatt for grusomheter. Rasisme har eksistert til alle tider, helt fra jeger og sanker tilværelsen. Verste slaveriet innad i Afrika, som regel mellom ulike etniske grupper og stammer, deretter arabisk slavehandel overfor vantro og så kommer slavehandelen over atlanteren på tredje plass. Bønder og småkårsfolk har blitt utsatt for folkemord og ufattelige grusomheter verden over av den herskende eliten, uten at noen blir hysteriske om noen tar en vits om bønder i Norge av den grunn. Ingen i Norge har noen grunn til å ta slik på vei for uskyldig spøk som dette.

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

Enig.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jaja, syns nesten det passet seg med en "skandale" helt på slutten av kvelden.

For resten av programmet var i hvertfall dørgende kjedelig.

Eneste som var verdt å se var Bernhoft :rodmer:

Skrevet

Jeg er mest forferdet over at en danseband låt vant "årets låt". Forøvrig synes jeg de andre nominerte er fullstendig lavmåls de også. Jeg har da hørt LANGT bedre norske låter enn dét der i løpet av fjoråret. Møkk alt sammen!

Gjest Consensio
Skrevet

Du mente årets hit?

Plumbo er jo ikke noe danseband

• Liker 1
Gjest Sunshine23
Skrevet (endret)

Jeg synes det var fryktelig unødvendig med en slik spøk. Ikke morsomt i det hele tatt. Å spøke om andres hudfarge er ikke særlig smart. Spesielt når du ikke kjenner personene.

Endret av Sunshine23
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes det var fryktelig unødvendig med en slik spøk. Ikke morsomt i det hele tatt. Å spøke om andres hudfarge er ikke særlig smart. Spesielt når du ikke kjenner personene.

Helt enig. Madcon burde holdt seg for god til å kalle kongen "en hviting" og kongen burde kalt han et "j**** fi***tryne" for slik uakseptabel oppførsel. :D

• Liker 5
Skrevet

Har ikke noe bedre å gjøre, så hadde tenkt det. Selv om det sikkert blir kjedelig. Var mye morsommere i "gamledager" når spellemannsprisen alltid endte i skandaler :fnise:

Du fikk i det minste viljen din. :fnise:

Skrevet

Å spøke om andres hudfarge er ikke særlig smart. Spesielt når du ikke kjenner personene.

Spøke om andres hudfarge? Han ER jo brun. Hva i helvete er problemet? Det er ikke rasistisk å si at noen har mørk hud når de åpenbart har det.

• Liker 3
Skrevet

Er dette virkelig så rasistisk som kjendisene og Madcon skal ha det til. Jeg har mørkhudete i slekten min, og de synes dette her var morsomt. Hva er så rasistisk med mokkamannen? De er jo brune og bør være stolte av det. Hvorfor må vi være hårsåre for alt og rasismekorte brukes så fort noen utaler seg utenfor ''normen''? Saklig innlegg som True Khaleesi postet.

Skrevet (endret)

Jeg tror vi trenger disse debattene for å vokse som samfunn, og få en større refleksjon over oss selv og hva vi står for. Takk til alle som har bidratt, både Plumbo, madcon og Terje fra Kaizer o.

Endret av rachel who
Gjest Sunshine23
Skrevet

Spøke om andres hudfarge? Han ER jo brun. Hva i helvete er problemet? Det er ikke rasistisk å si at noen har mørk hud når de åpenbart har det.

Har jeg sagt det er rasistisk da? Ro deg ned.

• Liker 2
Skrevet

Veldig lite gjennomtenkt den spøken der. Ikke var det morsomt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...