Gjest odisi73 Skrevet 24. januar 2012 #241 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg fant det i bladkorga mi nr.48-28 November 2011. Utrolig sterk historie Light Bulb,den grep tak i mitt hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalacin Skrevet 24. januar 2012 #242 Del Skrevet 24. januar 2012 til begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 25. januar 2012 #243 Del Skrevet 25. januar 2012 God morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #244 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei på deg, odisi! Hvordan står det til her hos deg? Jeg fant en blogg med MASSE fristende oppskrifter her en dag, og da tenkte jeg selvsagt på deg! Var sikker på at jeg gjemte linket, men finner den ikke igjen! Men skal fortsette å se etter den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 25. januar 2012 #245 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei Rumle her står det fint til,men stormen er i full anmarsj Men snart Rumle snart er det vår og da skal vi luke,plante,vanne og nyte synet av knopper,blader og blomster. Men først påske med tulipaner og påskeliljer. Skal bli spennende å høre om løkene du plantet i høst kommer opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #246 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jaaaaaaaaaa, SNART er det vår! Masse løker er på vei opp i krukker i inngangspartiet allerede, skikkelige spirer altså!!! Tror løkene må være helt forvirret av alt mildværet som har vært! Jeg håper virkelig ikke vi får en skikkelig kuldeperiode nå altså, for det kommer de ikke til å tåle! Jeg har en stor bukett med plommegrener i stuen som akkurat har satt MASSE blosmterknopper føler jeg har fått våren i stuen allerede! Men, mine forvirrede juleamaryllis blomstrer med dyprøde blomster nå - og noen har ikke begynt å skyte stengler enda!!!! Kommer til å ha julerøde amaryllis til påske her, tror jeg Endret 25. januar 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #247 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Endret 25. januar 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 25. januar 2012 #248 Del Skrevet 25. januar 2012 Åååååååååå så fine bilder. Men du får lakkere Amaryllisene gule til Påske da Lurer på om jeg også skal plukke noen plommegreiner og pynte litt med hvis jeg får tid. Har to plommetrær jeg men det ene har jeg bare fått en eneste plomme på siden jeg plantet det for ti år siden og det er sikkert fire -fem meter høyt,så ikke vet jeg hva som er galt Det kommer alltid masse blomster på det også,men ingen plommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 25. januar 2012 #249 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) God morgen Hei Hanne,du gir meg alltid et positivt vink om morgenen Hver gang jeg ser på pcen om morgenen har du vært her og sagt godmorgen,og jeg ser for meg at du gjør det med ett smil Endret 25. januar 2012 av odisi73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #250 Del Skrevet 25. januar 2012 Ja, det må du gjøre! Tar litt tid før knoppene kommer frem, men de er dekorative da også, synes jeg Så underlig at det ikke kommer plommer Lurer på hvorfor? Har du pratet med noen eksperter på den slags? Jeg har også 2 plommetrær, det ene er fullt med plommer hvert år, Opal, er det. Plantet et Reine Claude plommetre i forfjor, så det har jeg ikke fått plommer på enda. Er på jakt etter et Mallard-plommetre, og håper å finne det i år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #251 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Hvilke plommetrær har du, forrsten? Kan det ha noe med at de må ha pollen til bestøvning fra andre typer plommetrær, kanskje? Endret 25. januar 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 25. januar 2012 #252 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg er ikke så flink med frukt trær,bare med beskjæring det kan jeg. Har faktisk ikke spurt noen enda men skal kanskje gjøre det ja når sesongen åpner på plantemarkedene,kjenner en som driver det her i Randaberg. Men Omboplommer er godt,det er de rødgule som er søte men ikke for mye. Tror det er en gammel plommesort fra Ryfylke i Rogaland som man nesten ikke får tak i lenger. Men må jo bare si det at svigerfaren min har podet forskjellige plommesorter og eplesorter på samme tre og nå vokser det epler og plommer i sammen på ett tre Og jeg som var sikker på det ikke gikk Endret 25. januar 2012 av odisi73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #253 Del Skrevet 25. januar 2012 Omboplommer har jeg aldri hørt om! Så gøy, er det det du har? Så artig med epler og plommer på samme tre! Har hørt om flere sorter epler, men aldri det! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar 2012 #254 Del Skrevet 25. januar 2012 De er visst litt sjeldne ja, se her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 25. januar 2012 #255 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg fant det i bladkorga mi nr.48-28 November 2011. Utrolig sterk historie Light Bulb,den grep tak i mitt hjerte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 25. januar 2012 #256 Del Skrevet 25. januar 2012 Klem Light Rumle,jeg har et tre som plommene kommer på og det er Omboplommer som vi har fått av bestemoren til mannen min(hun er dessverre død nå). Det jeg ikke får til aner jeg ikke hva heter,men vi kjøpte det på et plantemarked Men i Ryfylke bruker svigers barndomsgården sin til sommerhus og der er hele hagen full av Omboplommer Vi lager syltetøy og plommekaker av de,men jeg er ikke så begeistret for det,jeg liker best plommer som de er :gjeiper: Og sååååååååååå liker jeg Plommer i Hardanger med Busserulls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. januar 2012 #257 Del Skrevet 26. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. januar 2012 #258 Del Skrevet 26. januar 2012 Omomboplummer høres litt Afrikansk ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 26. januar 2012 #259 Del Skrevet 26. januar 2012 Ja Omomboplommer hørtes Afrikansk ut Men Omboplommer er Norskt,de stammer fra en øy i Ryfylke som heter Ombo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. januar 2012 #260 Del Skrevet 26. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå