Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:kaffekopp::goodbye:

Hei på deg, odisi! Hvordan står det til her hos deg? :)

Jeg fant en blogg med MASSE fristende oppskrifter her en dag, og da tenkte jeg selvsagt på deg! :jepp: Var sikker på at jeg gjemte linket, men finner den ikke igjen! :klo: Men skal fortsette å se etter den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Hei Rumle :goodbye: her står det fint til,men stormen er i full anmarsj :fryser:

Men snart Rumle :hoppe: snart er det vår og da skal vi luke,plante,vanne og nyte synet av knopper,blader og blomster.

Men først påske med tulipaner og påskeliljer.

Skal bli spennende å høre om løkene du plantet i høst kommer opp :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaa, SNART er det vår! :strix:

Masse løker er på vei opp i krukker i inngangspartiet allerede, skikkelige spirer altså!!! Tror løkene må være helt forvirret av alt mildværet som har vært! Jeg håper virkelig ikke vi får en skikkelig kuldeperiode nå altså, for det kommer de ikke til å tåle!

Jeg har en stor bukett med plommegrener i stuen som akkurat har satt MASSE blosmterknopper :rodmer: føler jeg har fått våren i stuen allerede! :rodmer:

Men, mine forvirrede juleamaryllis blomstrer med dyprøde blomster nå - og noen har ikke begynt å skyte stengler enda!!!! Kommer til å ha julerøde amaryllis til påske her, tror jeg :fnise:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

Åååååååååå så fine bilder.

Men du får lakkere Amaryllisene gule til Påske da :fnise:

Lurer på om jeg også skal plukke noen plommegreiner og pynte litt med :klo: hvis jeg får tid.

Har to plommetrær jeg men det ene har jeg bare fått en eneste plomme på siden jeg plantet det for ti år siden og det er sikkert fire -fem meter høyt,så ikke vet jeg hva som er galt :vetikke:

Det kommer alltid masse blomster på det også,men ingen plommer :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

God morgen :)

Hei Hanne,du gir meg alltid et positivt vink om morgenen :klemmer:

Hver gang jeg ser på pcen om morgenen har du vært her og sagt godmorgen,og jeg ser for meg at du gjør det med ett smil :)

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du gjøre! :strix: Tar litt tid før knoppene kommer frem, men de er dekorative da også, synes jeg :jepp:

Så underlig at det ikke kommer plommer :klo: Lurer på hvorfor? Har du pratet med noen eksperter på den slags?

Jeg har også 2 plommetrær, det ene er fullt med plommer hvert år, Opal, er det. Plantet et Reine Claude plommetre i forfjor, så det har jeg ikke fått plommer på enda. Er på jakt etter et Mallard-plommetre, og håper å finne det i år! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke plommetrær har du, forrsten? Kan det ha noe med at de må ha pollen til bestøvning fra andre typer plommetrær, kanskje?

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Jeg er ikke så flink med frukt trær,bare med beskjæring :jepp: det kan jeg.

Har faktisk ikke spurt noen enda men skal kanskje gjøre det ja når sesongen åpner på plantemarkedene,kjenner en som driver det her i Randaberg.

Men Omboplommer er godt,det er de rødgule som er søte men ikke for mye.

Tror det er en gammel plommesort fra Ryfylke i Rogaland som man nesten ikke får tak i lenger.

Men må jo bare si det at svigerfaren min har podet forskjellige plommesorter og eplesorter på samme tre og nå vokser det epler og plommer i sammen på ett tre :jepp:

Og jeg som var sikker på det ikke gikk :fnise:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omboplommer har jeg aldri hørt om! Så gøy, er det det du har?

Så artig med epler og plommer på samme tre! Har hørt om flere sorter epler, men aldri det! Spennende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

Klem Light :klemmer:

Rumle,jeg har et tre som plommene kommer på og det er Omboplommer som vi har fått av bestemoren til mannen min(hun er dessverre død nå). Det jeg ikke får til aner jeg ikke hva heter,men vi kjøpte det på et plantemarked :sjenert:

Men i Ryfylke bruker svigers barndomsgården sin til sommerhus og der er hele hagen full av Omboplommer :jepp:

Vi lager syltetøy og plommekaker av de,men jeg er ikke så begeistret for det,jeg liker best plommer som de er :gjeiper:

Og sååååååååååå liker jeg Plommer i Hardanger med Busserulls :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...