Gå til innhold

Odisis verden


Gjest odisi73

Anbefalte innlegg

Gjest odisi73

Hei ditt herliga kvinnemenneske som vi sier på stavangersk :fnise:

Jeg har det fint,er mett på varme boller og kakao med krem :gjeiper: igjen :daane: må snart begynne trene :trene:

Nå skal jeg se litt på tv før jeg sovner,håper bare Jon Blund kommer ellers blir jeg liggende og :tellesauer:

Håper på en fredag med god mat og snø som ligger fint på markene og tretoppene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

423_entree_clients_hortensias_bleus.JPG

oooooooooooodisi! Jeg tror vi må dra på Hortenisa-tur til Frankrike!!! Blir du med?!!!! :strix:

De har til og med en egen hortensia-festival!!!! :daane:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Hortensia er så nydelig! jeg så noen fantastiske mørk lilla her om dagen. Hadde så lyst til å kjøpe, men alle planter dør under min vakt :sukk:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hortensiafestival høres bra ud. Hvor i Frankrige er det?

Jeg har lyst til å dra på artichocfestival på Sicilia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hortensia er så nydelig! jeg så noen fantastiske mørk lilla her om dagen. Hadde så lyst til å kjøpe, men alle planter dør under min vakt :sukk:

:fnise:

Bare fortsette å prøve likevel! :jepp: Vann godt, ikke tørke ut - og masse lys (men ikke så mye direkte sollys) Stell av Hortensia.

Om den mister alle bladene og ser litt kjip ut etterhvert (men ikke har visnet helt), kan du bare fortsette å vanne den, ta den ut om sommeren feks (det vil da komme masse fine grønne blader), og så vil den sette nye skudd etter en stund :jepp: Men stuehortensia kan ikke overvintre ute da, så den må inn før det kommer minusgrader.

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hortensiafestival høres bra ud. Hvor i Frankrige er det?

Jeg har lyst til å dra på artichocfestival på Sicilia.

Jeg kan jo ikke fransk, men det ser ut som det er i Bretagne? Min lenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke grønne fingre. Men jeg har lyst på en masse fine stueplanter. Anbefaler dere noen lettstelte pene planter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke fransk, men det ser ut som det er i Bretagne? Min lenke :)

Vidst er det i Bretagne:

L’ouest Cornouaille est une péninsule située à l’extrémité ouest de la Bretagne. Où que l’on soit, la côte n’est jamais très loin : larges baies, petites plages bordées de falaises, ports, rias, jusqu’aux rochers plongeant de la pointe du Raz…

L'ouest Cornouaille er en halvøy lengst vest i Bretagne. Hvor man måtte befinde seg, er det aldrig langt til kysten, og store bukter, , små strender omkranset av svaberg og havner, helt ud mod der klippene stuber i havet ved Pointe du Raz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den franske atlanterhavskysten er ubeskrivelig vakker. Egentlig mye vakrere end på Rivieraen. Men de kan kanskje ikke sammenlignes, når man tenker seg om. Kysten i Bretagne er så vakker at man kan gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg forestille meg. Har aldri vært i Frankrike, men det er mange steder jeg gjerne skulle dratt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må lave en gastronomisk Frankrigereise for alle trådvennene våre. Hvis man reiser for å søke kulinarisk tilfredsstillelse, er man da gastronaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så masse fine blomster. Har litt blomster i kjøkken vinduet mitt jeg :) Når jeg flytter til et sted meg hage skal jeg ha masse roser :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Roser er nydelig Rofl :rodmer:

Skal si dere kommer frem til mye rart på natten :fnise: god ettermiddag allesammen,som bestemoren ville sagt når klokken har passert 12.00 :gjeiper:

Her skinner solen og jeg må ta tak i storrengjøring,skifte på senger,støvsuge,vaske klær og rydde litt her og der.

Gulvvasken tok minstejenta i går så det er ferdig :Nikke:

Takk for tipset i går Rofl,i dag blir det Nachos og lefser til middag :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...