Gå til innhold

Langs veien....


Fredslilja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for varme og gode hilsener Aricept, Bettie og Fisk (takk for klem også på personlige meldinger).

Så var det endelig en ny helg. Det er jobbehelgen min, så det blir ikke så mye fri på meg, men det er godt å være på min vanlige jobb - et sted jeg blir satt pris på! Elsker jobben min, så det er nesten bare gøy å gå på jobb. Men det hadde jo vært deilig med litt fri også, men har heldigvis fri i kveld før det er på an igjen, så i kveld skal jeg bare slappe av og samle nye krefter!

Har blitt litt negativ i det siste og fokusert veldig mye på alt det som er forferdelig med praksis og latt det få altfor mye fokus og tankeenergi. Så i dag vil jeg fokusere på det som er godt og positivt og snu tankene i den rekken!!

:hjertesmil: Har fri i kveld, så jeg kan slappe av, spise god mat og krype under en ren dyne på et nyvasket soveværelse!

:hjertesmil: Det er nydelig vær ute. Masse snø og klar, frisk kald luft!

:hjertesmil: Har fått mange gode meldinger og mailer fra venner denne uken! Så glad for at jeg har gode nære venner, men og mange bekjente. Er så godt å bare han noen som sier hei til en når en møter dem på gata!

:hjertesmil: Har fått lest en pensumbok denne uken

:hjertesmil: Fått snakket litt med søster denne uken, blir ikke så mye av det når vi begge er opptatte på hver vår kant, med vært vårt.

:hjertesmil: Har en jobb jeg elsker, og som gir lønn nok til å leve for!

:hjertesmil: Fant akkurat ut at jeg får igjen på skatten!

:hjertesmil: Det går mot vår og sommer!

:hjertesmil: Jeg sitter og skriver søknader til sommerjobber, og jeg er takknemlig over at jeg kan jobbe! At jeg er fysisk frisk og har evner og talenter som gjør at jeg fungerer bra!

:hjertesmil: For min superflotte familie som jeg elsker over alt på jord!

Ååå, jeg er så heldig som får lov til å være menneske på jorden akkurat nå! For noen muligheter, for en lykke å være født!!

Ha en supergod helg dere som stikker innom!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld fredslilja

Tusen takk for hilsen.

Du hadde virkelig en koselig og hjertelig liste over ting som var bra. Håper dette er nok til å oppveie det som er mindre bra.

Ønsker deg en god uke, hvor det blir litt lettere å være "praktikant".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en fin uke Lilja !!

Både hjemme og ute i praksis...

:klem2:

Varm klem tilbake fra Jinx...

Som nyter dine varme klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Du passer utrolig godt til nicket ditt!!!!!

Alltid oppmuntrende og positiv, med masse varme ord :wink:

:enig_animasjon: Ja!

God tirsdag Fredslilja, håper du har det bra... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten flau her jeg av alle de gode ordene. Takk skal dere ha for at dere er så snille mot meg Fisk, Meg, Aricept, Bettie, Erica og Jinx

Jeg setter umåtelig stor pris på det!

Jeg skal ikke si at livet er lekende lett om dagen. Denne praksisen trykker meg ned, men jeg prøver å si til meg selv at hver dag er et valg. Jeg kan velge å syte over hvor forferdelig dette er, og grave meg ned i de vonde tankene - eller jeg kan heve hodet, la praksis være praksis, og fortsette mitt liv på utsiden av praksis-dørene...

Jeg er blitt så klar over i det siste at tiden er livet... Disse minuttene jeg vaser bort på ukonkstruktive tanker, er livet mitt.. Så ettersom jeg skal være i praksis i 2 mnd til, så må jeg bare jobbe med tankene mine, slik at ikke all energi blir konsumert opp av praksis. Jeg vil ikke putte livet mitt på hold til praksis er ferdig, for jeg har ingen garanti for hvordan tingenes tilstand er da. Jeg vil leve her og nå. Jeg vil farge tilværelsen med farger i dag, ikke om 2 mnd. Så om det er et valg jeg må ta hver morgen, eller til og med flere ganger om dagen - så bestemmer jeg meg for at jeg vil leve nå...

Så på et vis kan jeg være takknemlig for denne æsje-praksisen, for den er selvutviklende :D

Denne uken skal jeg prøve å få skrevet brevene jeg har tenkt på å skrive lenge. Har så mange venner som er spredt rundt omkring i landet, og jeg er altfor dårlig til å holde kontakt med dem, og det ønsker jeg virkelig å bli bedre på..

Og så skal jeg passe på å spise ordentlig denne uken. Jeg har så lett for å velge lettvinte løsninger, som bare å grabbe med meg en brødskive i hånden istedet for å lage en ordentlig middag. Men denne uken skal det bli annerledes!!!

Det er mye som skal bli annerledes, men så får vi se hvordan det går..... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive brev til venner ja. Det er en god idé!

Tror jammen jeg skal gjøre det jeg også, har flere venner som virkelig fortjener det.

God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg syk og har ikke vært på praksisstedet.

Har vel egentlig brukt dagen til å være syk, irritere meg over praksisstedet og til å kjede meg. Men nå ser jeg litt lysere på livet igjen! Og fant akkurat ut at vi er jo jamen meg halvveis i denne uka og det er jo nesten snart helg! Jippi!

På en klagedag som dette er det på tide med en liten takknemlighetsliste igjen!

:wink: Jeg er bedre nå enn jeg var før i dag

:wink: Det var vårlig ute i dag, solen skinte og det regnet ikke!

:wink: Har fått skrevet noen brev, nå må de bare sendes!

:wink: Fikk en søt mail fra en venninne i England i dag!

:wink: Ble minnet på hvor glad jeg er i mamma av en tråd om mødre på barn og familieforumet!

:wink: Har en lang og god tv-kveld foran meg!

:wink: Skal på besøk med en vennegjeng i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå på Lilja, du er en så nydelig blomst.. Og det er nok alle her inne enige om! Vet hvordan det er å være syk og irritere seg over ting - har tross alt vært syk i 1 1/2 uke nå :wink:

Håper du blir bedre snart! Helgen er i sikte vettu. Sett deg ned med en god kopp te, en god bok og med et deilig, varmt teppe rundt deg.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en fin takknemlighetsliste, Lilja!

Jeg tenker også mye på det at "Hey, det er jo dette som er livet!??" Noen ganger må man liksom ta seg litt i det - huske på å nyte solskinnet, eller nyte tingene litt ekstra.

Og andre ganger så må man bare godta at noen ting er kjipt, og så bare komme seg gjennom det, rett og slett. En kjekk metode? Lag deg et skjema over hvor mange dager du skal være i den dumme praksisen, og så krysser du ut for hver dag som går. Da synes jeg at dagene bare raser av gårde, jeg! (funker forresten fint når man venter på noe også - jul, feks!;))

Hold ut! Plutselig er det over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da - ikke helt bra?

Har du noen som kan pakke litt rundt deg og gi deg litt varm melk og trøstende ord? Hvis ikke - ring en venn og be om å bli tatt litt vare på!

Dagene - de går stort sett av seg selv. Det blir morgen og det blir kveld. En del av dagen er man på jobb eller i praksis, mens resten av tiden - den er din, og i den tiden kan du legge alle de hyggelige tingene som er livet, vet du.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du koser deg i helgen vennen,

og at lørdagsgodtet er innkjøpt !!?

Å at du er frisk selvsagt !!! :hjerte:

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takk for hilsenen i min nokså nybakte dagbok. Det var koselig. Nå har jeg akkurat lest igjennom din.

Som sykepleier, forstår jeg veldig godt problemet du har på praksisplassen. Har vært igjennom det selv. Utrolig hvor store forskjellene er, på det ene stedet gjør du en fantastisk jobb, trives, får kjempe god oppfølging av greie kontakter, på det neste holder du på stryke for kontaktsykepleieren din er helt merkelig og spesiell...Jaja. Fant ut at det var best å bare "holde" ut, det viktigste var å gi inntrykk av at jeg var flittig, og bestå praksisen, trøstet meg med at jeg aldri behøvde å komme tilbake...

Håper at ting bedrer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det søndag.

Takk for gode og varme hilsener. Dere er så gode mot meg.

Det har vært en fin helg. Har fylt den med venner og familie - og stadig vekk blir jeg overvelmet av slik en takknemlighet over hvor rikt velsignet jeg er med så mange varme hjerter i livet mitt! Tror egentlig ikke jeg vet hvor heldig jeg er.

Jeg er frisk igjen nå, men i natt fikk jeg selvfølgelig besøk av tante rød og det stinger så i magen at jeg holder på å bli gal. Lurer på om jeg snart skal gå på jakt etter noen naturpreparater eller noe som kan stagge disse hormonene mine litt.. For det første er smertene utrolig vonde, og så livsveien så kronglete også når pms'en slår inn for fullt. Da er det mange grøftekanter som er lett å falle oppi.

Står foran en travel uke med praksis og oppgaveskriving ved siden av, pluss en drøss av fritidsaktiviteter, men jeg skal prøve å legge inn koselige pustehull innimellom - og så skal jeg telle ned til neste helg, som er frihelg!! En hel helg uten planer! Herlig :D

God søndagsettermiddag til alle som titter innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...