Gå til innhold

Langs veien....


Fredslilja

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sniklest på KG vel og lenge :kghjerte: , og funnet ut at jeg også vil ha en liten dagbok.. For ikke om annet - så for å telle mine velsignelser.. Har så lett for å grave meg ned i sorgene over både den ene og den andre mangelen, men når jeg tenker etter en gang til - så må jeg jo anse meg for å være rik, så rik!

- Har fått feire jul med familien min som jeg er så glad i!

- Truffet venner i julen som jeg ikke har sett på lang tid.

- Har en grei leilighet å bo i.

- Går på et studium jeg mestrer.

- Er forelsket, og det er en god følelse selv om jeg ikke får helt respons!

- Har en jobb jeg gleder meg til å gå til!

Så får vi se hva det blir utav denne dagboken etterhvert.. Hadde bare så lyst på en dagbok jeg kan kalle min! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stod i vinduet da mamma og pappa kom hjem fra sin gåtur i dag. Ble så glad av å se de tok menneskene i fullt regntøy og dryppende våte komme gående opp trappen foran huset. Så utrolig takknemlig jeg er over å ha foreldre som er glad i hverandre og fortsatt forelsket etter snart 30 år i sammen.

Blir så rørt av pappa når han kommer inn til mamma som ligger på sofaen og slapper av - om det er noe han kan by henne... :klem2:

Håper jeg også en dag kan få ha et slikt ekteskap. Håper jeg kan elske noen for resten av livet og gjennom døden. Håper jeg kan finne noen som jeg kan gi hele meg selv til.. Lengter så etter å ha noen å øse min kjærlighet over, noen jeg kan ofre alt for.. Noen som jeg kan skjemme bort... Noen dager er jeg redd for at jeg aldri skal finne noen å dele livet med - men det er kanskje litt tidlig å bli desperat i begynnelsen av 20årene... Det er bare på dager som denne, når det blåser ute og mørket faller på - at jeg savner noen å krype tett inntil.. Noen å skjemme bort med komplimenter. Noen bare å dele livet med....

Men forhåpentligvis kommer min tur også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige meldinger Aricept og Regnbuejenta!!:D

Så hvem er jeg? Det har jeg også fundert på mange ganger, men sånn rent formelt har jeg tuslet rundt på jorden i 22 år :P . For øyeblikket studerer jeg sykepleie, men så fort jeg er ferdig med det skal jeg gå videre på medisin. Skulle vel egentlig begynt på det rett etter videregående, men jeg var ikke helt klar for det på det tidspunktet.. Så nå tar jeg det i tur og orden.. Jeg jobber på sykehjem ved siden av studiet og stortrives med det!

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Takk for hilsen i dagboka mi :D

Gratulerer med ny dagbok selv,koselig!

Synes også at du har en meeeget søt avatar. Det er mange kjekke får her inne fra før så du er i godt selskap :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du

Takk for klem i dagboka. Setter alltid pris på oppmuntringer.

Hyggelig med en ny dagboknabo. Kommer nok innom med ujevne mellomrom og ser hvordan det står til hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager som denne skulle jeg ønske at aldri julen tok slutt, og ferien opphørte.. Akkurat nå har jeg lyst å bli hjemme i mamma og pappa's hule for alltid. Det er så trygt og godt her. Så fredlig og deilig.

Jeg våknet ikke før 12 i dag. Lenge siden jeg har sovet så lenge, men jeg tror jeg trengte det. Har blitt så mye stress i det siste pga skolen, venner som sliter og forpliktelser som har dratt meg i den ene og den andre retningen. Men i natt sov jeg både godt og lenge. Og det var deilig å våkne opp i sengen jeg sov i som lita jenta, i sengetøy som lukter som 'hjemme'. Det er noe eget ved det. Og på en måte savner jeg å bo hjemme, men det hadde vel ikke blitt på samme måten da. Tror jeg setter mye større pris på å være hjemme, når jeg bor et annet sted resten av året..

Men det er fortsatt en uke igjen av ferien og den skal jeg nyte! Bare sysle rundt hjemme, være med familien, lese bøkene jeg fikk til jul og kanskje ta meg en tur til byen og gå på salg!! Ellers er det noen venner som er hjemme til jul som jeg ikke har fått truffet enda og det hadde vært koselig å få oppdatert meg på hvor de er i livet..

Selv om det finnes de ting jeg savner i livet føler jeg meg utrolig rikt velsignet. Tenk å få lov til å være sprell levende midt i livet med mennesker rundt meg som jeg er glad i og som er glad i meg!!

Jeg ser tilbake på hvor jeg har vært og hvor jeg er i dag... For en lang vei jeg har gått.. Å gi begynne å slanke meg var det dummeste valget jeg noen gang har tatt, og det førte meg inn i et mange års helvete med anoreksi, men å ta farvel med spiseforsyrrelsen var det lureste valget jeg har tatt! Og nå er jeg frisk og glad! Hva gjør det vel å gå opp noen kilo om det betyr at du kan smilet og energien tilbake?

Har aldri hatt det så bra som jeg har det nå! Aldri vært så fornøyd med meg selv og livet! Min verden har fått farger igjen! Tror ikke at man bare kan bestemme seg for at alt er bra og livet er godt, men jeg tror ofte smilet er et reelt valg.. man velger hvor en vil ha fokus - om det være seg på velsignelsene eller forbannelsene... Så jeg velger heller å telle det jeg er glad for, istedet for å felle tårer over alt jeg ikke har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi how!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min :briller:

Ønsker deg en fortsatt strålende jul!!!

Klemmer fra Fisk. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ha vært 'fare om avhengighetsvarsel' under betingelsene en aksepterer når en registrerer seg på KG.. Har hatt en høyst uproduktiv dag.. Brukte halve formiddagen til å surfe KG og lese dagbøker.

Men sånn midt på dagen ble jeg heldigvis bitt av ryddebasillen, og har nå endevendt klesskapet hjemme hos mor og far for å få rensket litt opp i det, men jeg har et seriøst problem med å kvitte meg med ting. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å kaste, men jeg kviver meg virkelig for å ta det store skrittet å ta et plagg ut av skapet og aktivt kaste det... Når jeg rydder blir det ofte til at jeg rydder tingene fra det ene stedet til det andre, og lager bruker disse klærne haug... Men både jeg og meg vet jo at jeg aldri kommer til å bruke de klærne, men det er bare så tungt å kaste... Jeg har jo kjøpt de en gang, jeg var jo glad i dem en gang....

Men jeg må seriøst bli flinkere, for jeg drukner i ting både på hybelen og hjemme hos mor og far.. Jeg tør ikke tenke på hvordan mitt hus/leilighet kommer til å se ut når jeg er 70år. Nei, prosjektet den kommende vår må bli å rydde opp begge stedene og sende avgårde de klærne jeg ikke bruker NÅ med hjelpesendinger... Bruker jeg ikke klærne nå, kommer jeg heller aldri til å bruke dem igjen heller... *prøver å banke den logikken inn i hodet mitt*

Ser frem til en rolig kveld.. Kanskje det blir en film på meg, eller kanskje jeg koker meg litt kakao og setter meg ved peisen og leser en av bøkene jeg fikk til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med nyttårsforsetter med umiddelbar virkning.. Nå må jeg gjøre noe med dette sove :hjerte: mitt.. Nå skal det bli slutt på å ligge til 12, selv om det er ferie og helg. Jeg får jo ingenting ut av dagene og det småirriterer meg.. Så nå skal jeg gjøre nok et tappert forsøk på å forandre denne uvanen, men jeg vet ikke om det har noe for seg. Har prøvd så mange ganger før, men jeg har en stygg uvane med å bare slå av klokken når den ringer og late som ingenting :wink: For jeg synes jo så fryktelig synd på meg selv i det klokken ringer og søvnen kaller forførende på meg om at jeg må komme tilbake til drømmeland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei Fredslilja! Takk for hilsen i kjernehuset!

Som tidligere "kroppsbehersker" synes jeg det er deilig å høre at du er blitt frisk. Godt med god ferie. Håper du klarer å komme deg opp i morgen da. Vi får prøve i lag - har ikke akkurat vært et A-menneske denne jula nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Fredslilja :ler:

Det er koselig å lese i dagboka di.

Velkommen hit.

Ser ikke ut som om du har vært her så lenge. :ler:

Håper du vil trives her. Det gjør iallfall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære alle dere som har vært innom dagboka mi, både dere som har lagt igjen hilsener og dere som bare 'lurker' - kjempekoselig med besøk! Dere er alltid hjertelig velkommen igjen!! :D

Forsettet mitt om å stå opp tidlig gikk dunken allerede i dag :oops: Klokken ringte den, men jeg slår den bare av og snur meg rundt og sover videre... (hva gjør man med slikt??).....

Har hatt en strålende dag ellers.. Vært på salg og handlet meg masse nytt undertøy!! Det var på høy tid, for undertøyshandling er noe jeg unngår. Jeg elsker å komme hjem med nytt undertøy, men hater å prøve det, for jeg finner aldri noe som både er lekkert og sitter godt på... (fredslilja er misfornøyd med puppene sine for de passer ikke i bh'ene.. Kanskje de ikke er skapt for bh'er.. Kanskje jeg skal slippe dem fri??)

Ellers skal jeg bruke kvelden til å pakke til jeg reiser i morgen tidlig. Skal feire nyttårsaften med en svær vennegjeng og tror det kan bli virkelig koselig! Liker så godt å kunne pynte meg, komme sammen med mennesker jeg er glad i, spise godt mat og snakke til langt uti natten!!!

Så om jeg ikke stikker innom før 2004 så må dere alle ha en riktig god nyttårsfeiring!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Velkommen dagboknabo! Koselig dagbok du har.

Ha en fortsatt fin jul og et riktig godt nyttår!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallu :briller:

Det er jo bare nydelig å sove lenge om morgenen! Du kan jo gjøre som meg, være oppe halve natten istede :D Det er vakkert skjønner du. Øynene mine glir igjen i sånn ca 3-4 tiden om natten.

Trening ja!

Skal trene litt for deg og, skal tenke på deg under sit-upsene mine etterpå. Du kommer nok til å kjenne at det rykker litt i magemusklene om en times tid, men betrakt det som massasje. *ler*

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...