Gå til innhold

FRP gjør det igjen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det er ikke "Ap og Auf" som reagerer for hatkampanjen mot Eskil Pedersen.

De aller fleste av oss reagerer på at Fremskrittspartiet forsøker å utnytte Utøyasaken politisk på denne måten. Konsekvensen av det FrP gjør er stadige hatmail mot Pedersen og hans familie.

Hvorfor Kvinneguiden tillater en liten gruppe tapere på den politiske høyresiden å stadig spre dette kvalme budskapet skjønner jeg heller ikke. Kanskje du kan forklare ?

Er du klar over at det synet du forfekter har sitt motsvar i den andre leiren ? Der det påstås at Ap utnytter tragedien politisk, dere er akkurat like patetiske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du klar over at det synet du forfekter har sitt motsvar i den andre leiren ? Der det påstås at Ap utnytter tragedien politisk, dere er akkurat like patetiske.

Kanskje dere FRPer skal prøve og ta ansvar før det dere gjør og slutte og skylde på alle andre.

Dette gjelder også alle andre partier. Men nå snakker i om FRP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere FRPer skal prøve og ta ansvar før det dere gjør og slutte og skylde på alle andre.

Dette gjelder også alle andre partier. Men nå snakker i om FRP

Når det gjelder denne saken har vedkommende bedt om unnskyldning.

Ditt svar tyder på at du ikke ser situasjonen objektivt. Kanskje ingen kan det.

Men hva er det du mener FrP skal ta ansvar for ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeeeest

EP ble dratt ombord i båten av andre som hadde sett folk bli skutt ned. Det var 8-9 andre på båten totalt, og båtføreren var den som tok båten fra land. På det tidspunktet hadde de tatt med seg alle i nærheten. Det var ingen andre som kunne bli med, og de så ryggen til Breivik rett i nærheten. Hadde han snudd seg, kunne han plaffet dem ned ved å bruke kikkertsiktet sitt.

Jeg skulle gjerne sett deg liksom begynne å løpe mot Breivik for å uskadeliggjøre ham. For det er vel det du forventer av EP? At han skulle ofre livet?

Fy faen.

Du burde oppdatere deg litt, blant annet på informasjonen som kom fra Aftenpostens artikkel på lørdag, basert på politiavhør av de fornærmede. Den handler om flukten med ferja. Skipperen ville stoppe båten etter 100 meter, men passasjerene fikk han til å fortsette.

Kan du komme med en kilde som sier at de så ryggen på Breivik da de dro fra øya? Hvis ikke; slutt å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Fordi jeg kjenner folk som har sett det, og med det grunnlaget uttaler jeg meg.

Alle som er litt voksne i hodet vet at en ikke drar fra barn, og det var barn der. Folk på 14 år er forskjellige i mentaliteten enn en som er i 20-årene så enkelt. Derfor kritiserer jeg han for at han dro i stedet for å prøve å hjelpe fler. De modige i denne situasjonen var ikke EP men de som var på fastlandet og som hjalp mange. Dessuten liker jeg ikke at EP dagen etter at dette skjedde er ute i media for å få tak i penger til å bygge opp utøya. For meg er det skandaløst mtp omfanget av de døde.

Kan jeg spørre deg akkurat hva du ville gjort viss du var ombord i båten og du kunne ikke se noen som helst, og de andre ble enige om å dra derifra. Hadde du blitt igjen og gått mot en gal mann som plaffet ned alle i rundt seg?

Jeg synes det er stygt gjort å si at Eskil kunne gjort ting annerledes, og jeg er glad for at han ikke gjorde det fordi han og kunne blitt drept. Men etter en sånn hendelse så må han jo ha noen å skylde på. Tipper du er en sånn person som sier det er politiets feil også.

Det som skjedde, skjedde. Og det går ikke an å endre på det.

Jeg ser ikke på Eskil som en helt, men som et forbilde. Fordi han var så sterk etterpå. Og fordi han er den han er.

Men han gikk faktisk ikke ut 23.juli og bad om penger sånn at det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg akkurat hva du ville gjort viss du var ombord i båten og du kunne ikke se noen som helst, og de andre ble enige om å dra derifra. Hadde du blitt igjen og gått mot en gal mann som plaffet ned alle i rundt seg?

Jeg synes det er stygt gjort å si at Eskil kunne gjort ting annerledes, og jeg er glad for at han ikke gjorde det fordi han og kunne blitt drept. Men etter en sånn hendelse så må han jo ha noen å skylde på. Tipper du er en sånn person som sier det er politiets feil også.

Det som skjedde, skjedde. Og det går ikke an å endre på det.

Jeg ser ikke på Eskil som en helt, men som et forbilde. Fordi han var så sterk etterpå. Og fordi han er den han er.

Men han gikk faktisk ikke ut 23.juli og bad om penger sånn at det er sagt.

Et kort spørsmål bare:

Hvis du som voksen hadde vært på Utøya sammen med din 14-årige sønn eller datter, og du hadde hatt samme muligheten som EP og de andre å flykte med ferga, hadde du gjort dette og etterlatt ditt barn i drapsmannens hender?

Eskil P er leder av AUF, 27 år og voksen. Øya var full av barn helt ned i 14-års alderen som ble jaget av Breivik. EP valgte å stikke av sammen med 8-9 andre på en ferge som tok minst 50 stk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med frp er først og fremst takhøyden, alle frittenkende er velkommen i partiet, i motsetning til enkelte andre partier.

Når det gjelder synspunktene som kommer fram i artikkelen kan det være at det er flere som har stusset over at lederen for auf var den første som reddet seg med sikreste redningsbåt. Ikke helt urimelig å tenke slik mener jeg, det er likevel ikke riktig å bebreide noen under de ekstreme omstendighetene de var under alle sammen. Men de mange heltedådene som ble utført av veldig mange kommer i et sterkere lys sett opp mot dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Et kort spørsmål bare:

Hvis du som voksen hadde vært på Utøya sammen med din 14-årige sønn eller datter, og du hadde hatt samme muligheten som EP og de andre å flykte med ferga, hadde du gjort dette og etterlatt ditt barn i drapsmannens hender?

Eskil P er leder av AUF, 27 år og voksen. Øya var full av barn helt ned i 14-års alderen som ble jaget av Breivik. EP valgte å stikke av sammen med 8-9 andre på en ferge som tok minst 50 stk.

Eskil har ikke en sønn eller datter der. Det kan ikke sammenlignes. Jeg er en av lederne i mitt fylke. Tror jeg hadde dratt jeg og om jeg ikke så noen, men det er selvfølgelig vanskelig å si da jeg ikke var der selv.

Jeg kjenner han som kjørte M/S Thorbjørn, og han kunne heller ikke se noen. Han spurte ikke Eskil om de skulle dra tilbake sånn som flere sier at han gjorde. Og de ventet litt, men så tok de den avgjørelsen at de skulle dra fordi de ikke ville bli drept de og. Og det skjønner jeg. Og de visste ikke at ABB var på den andre siden av øya. Og viss de hadde stått der ganske lenge da, for å vente på at mange skulle løpe ombord, så kunne ALLE bli drept av ABB viss han hadde kommet dit.

Jeg synes de tok det riktige valget, og det er ikke Eskil som skal ha skylda for det. Det var til informasjon en avgjørelse som ALLE som var ombord tok sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Dette-skjedde-p-MS-Thorbjrn-6736431.html

Her står det svart på hvitt. Men det som kommer frem i avhørene er vel avskyelige løgner det også? For det er kun du som har sannheten?

Når man leser innleggene dine og karakteristikkene dine av andre kan man lure på om du er i mental ubalanse.

Etter dette ble det plutselig veldig stille fra hulaboer-kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så hadde sikkert ingen ville blitt med deg, for viss dere hadde vært en 3-4 stykk så hadde han skutt dere ned lett.

Og jeg tror jeg aldri har møtt noen som er snillere enn Eskil jeg. Og jeg skjønner godt at de dro da de ikke så at det var noen andre der, for det var ikke det da de kjørte.

Hadde jeg vært der (som jeg heldigvis ikke var i år) hadde jeg også lagt på svøm. Løper man mot en som dreper og synes det er morsomt, så ber man om å bli skutt.

Det er faktisk helt rett. hvis man er 3-4 stykker og løper rett mot en som dreper og synes at dette er morsomt, så ber man om å bli skutt. Sa jeg at det var dette jeg ville gjøre? Nei. Det man selvfølgelig hadde gjort (hvis det feks hadde gått en 20 min eller noe) var å rope til han at det var politiet eller militæret og prøve å få han til å legge fra seg våpenet. Og før du peker det ut, NEI, jeg hadde ikke stått helt åpent når jeg ropte det.

Jeg liker deg ikke noe serlig jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Dette-skjedde-p-MS-Thorbjrn-6736431.html

Her står det svart på hvitt. Men det som kommer frem i avhørene er vel avskyelige løgner det også? For det er kun du som har sannheten?

Når man leser innleggene dine og karakteristikkene dine av andre kan man lure på om du er i mental ubalanse.

Hva står det svart på hvitt? Sitat, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at AP og Auf reagerer på kritikken av Eskil Pedersen. Man vet ikke hva man selv ville gjort før man har vært i situasjonen.

Men hvorfor synes ofte de samme menneskene at det er greit å gi skylda på alle FrP politikere ?

Det er to idiotiske standpunkt i denne saken :

1.Dette er APs egen skyld fordi de fører en liberal innvandringspolitikk.

2.Dette er FrPs skyld fordi de kritiserer APs innvandringspolitikk.

Jeg er hverken i AP eller AUF. Faktisk avskyr jeg AP, og mener politikken de driver er ødeleggende, og jeg hater korrupsjonen partiet bringer med seg.

Dette betyr likevel ikke at jeg mener det er greit å rakke ned på en politisk motstander fordi han tilfeldigvis hadde flaks og klarte å slippe unna en brutal massemorder i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskil P er leder av AUF, 27 år og voksen.

EP er politisk leder, ikke sikkerhetssjef. Sikkerheten var noen andres ansvar. En leder er ikke et universalgeni som kan absolutt alt.

EP hadde ingen forutsetninger for å gjøre noe som helst. Han har ingen bakgrunn som er relevant for antiterror-operasjoner eller vakttjeneste.

Pedersens oppgave var å være en politisk leder, ikke sikkerhetssjef eller antiterrorpoliti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre deg akkurat hva du ville gjort viss du var ombord i båten og du kunne ikke se noen som helst, og de andre ble enige om å dra derifra. Hadde du blitt igjen og gått mot en gal mann som plaffet ned alle i rundt seg?

Jeg synes det er stygt gjort å si at Eskil kunne gjort ting annerledes, og jeg er glad for at han ikke gjorde det fordi han og kunne blitt drept. Men etter en sånn hendelse så må han jo ha noen å skylde på. Tipper du er en sånn person som sier det er politiets feil også.

Det som skjedde, skjedde. Og det går ikke an å endre på det.

Jeg ser ikke på Eskil som en helt, men som et forbilde. Fordi han var så sterk etterpå. Og fordi han er den han er.

Men han gikk faktisk ikke ut 23.juli og bad om penger sånn at det er sagt.

Hadde jeg vært en leder hadde jeg oppført meg som en. Har selv militær erfaring, så er klar over hvordan den type våpen fungerer. Ja, jeg synes politiet gjorde alt feil nettopp fordi de ikke var der når de skulle. De brukte for lang tid både med helikopteret og med båt. Hadde forsvarets styrker (som faktisk ikke holder til så langt unna), fått lov til å være der hadde ikke ambulansepersonell måttet vente med å behandle personer. Kilder på dette bla

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken i AP eller AUF. Faktisk avskyr jeg AP, og mener politikken de driver er ødeleggende, og jeg hater korrupsjonen partiet bringer med seg.

Dette betyr likevel ikke at jeg mener det er greit å rakke ned på en politisk motstander fordi han tilfeldigvis hadde flaks og klarte å slippe unna en brutal massemorder i live.

Nei, selvfølgelig ikke. Det har jeg da heller ikke sagt.

Det å rakke ned på EP fordi han overlevde er billige og nerdrige politiske poeng. Som ikke har noe med politikk å gjøre i det hele tatt.

Er det noe jeg er lei av så er det å diskutere politikk på grunnlag av saker som ikke er politiske.

EPs handlinger på utøya er eventuellt en AUF sak. Det må man la dem finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest henriett3

Hadde jeg vært en leder hadde jeg oppført meg som en. Har selv militær erfaring, så er klar over hvordan den type våpen fungerer. Ja, jeg synes politiet gjorde alt feil nettopp fordi de ikke var der når de skulle. De brukte for lang tid både med helikopteret og med båt. Hadde forsvarets styrker (som faktisk ikke holder til så langt unna), fått lov til å være der hadde ikke ambulansepersonell måttet vente med å behandle personer. Kilder på dette bla

DU vet hvordan et sånt våpen fungerer ja, men tror du at Eskil vet det? Eskil har ikke militær erfaring skjønner du.

Han oppfører seg som en leder. Men du kjenner han ikke så du kan igrunn ikke si at han ikke gjør det. Selv om han er leder så kan han bli skutt som alle andre skjønner du.

Kjente du noen som ble drept av ABB?

For det gjorde jeg. Men jeg anklager ingen for å ha gjort noe feil, for det som skjedde, skjedde. Og du kan ikke endre på fortida uansett hvor mye du anklager Eskil og politiet.

-Tror ikke du ser selv hva du linker til. Der står det "vi skal ikke lete etter syndebukker" FOR VI SKAL IKKE DET. Eneste syndebukken er Anders Behring Breivik.

Det er ikke Eskil, politiet, ambulansepersonell eller noen andre sin feil at ABB drepte 77 mennesker.

En sånn ting har aldri skjedd i Norge før, og hvem skulle vite at det kom til å skje? Visste du kanskje hva som kom til å skje? For det gjorde ihvertfall ikke politiet. Eller Eskil for den saks skyld.

Hvem skulle egentlig trodd at han kom på utøya og drepte ungdommer. Sant?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se paragraf 242 Dette er nøyaktig hva EP gjorde i den situasjonen, og merkelig nok har han ikke fått noen dom for dette.

Hva min militære bakgrunn er så har jeg utdannelse fra forsvaret, og selv vært leder i bla speidern. Så erfaring med både lederskap og våpen har jeg, og det er nettopp dette jeg reagerer på med EP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se paragraf 242 Dette er nøyaktig hva EP gjorde i den situasjonen, og merkelig nok har han ikke fått noen dom for dette.

Denne blir vel brukt i forb. med trafikkulyker og lignende. Men det er en faktor oppi dette her, som ikke er nevnt i den paragrafen: Fare for eget liv.

Så vidt jeg vet, vil også profesjonelle hjelpemannskaper vegre seg for å hente ut mennesker fra en faresituasjon, om de selv setter seg i akutt livsfare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Se paragraf 242 Dette er nøyaktig hva EP gjorde i den situasjonen, og merkelig nok har han ikke fått noen dom for dette.

Hva min militære bakgrunn er så har jeg utdannelse fra forsvaret, og selv vært leder i bla speidern. Så erfaring med både lederskap og våpen har jeg, og det er nettopp dette jeg reagerer på med EP.

Men det er da ikke bare Eskil som dro fra øya! Mange flere som er ledere i fylkene dro også. Skal de bli straffet de og da tro? Skal politiet bli straffet og da for å ikke tro at dette kom til å skje i 2011 mener du?

Så du synes at Eskil Pedersen, alene, skulle gått mot en gal mann med pistol FORDI han er leder?

For å se det på en annen side: Hvis et barn hadde gått ut i veien foran en buss, og jeg visste at barnet kom til å dø UANSETT, tror jeg ikke at jeg hadde gått foran bussen jeg. For det er verre at to dør enn en. Hadde du gjort det?

Det er faktisk ikke merkelig at Eskil ikke fikk straff for dette.

Men jeg spør igjen: ble en venn av deg drept på Utøya?

Eller familie for den saks skyld?

Sånn at du vet hvordan det er. Og hvor mye verre sånne som du gjør det når du sier sånt? For det du sier er at Eskil og burde blitt drept. For det er faktisk en sannsynlighet at han kunne blitt det også. Og jeg synes nok av mine venner ble drept jeg. Trenger ikke å dø en til.

Og det er uvesentlig at du har vært leder i speidern, og at du har vært i militæret, for det er ikke Eskil Pedersen. Skjønner ikke hva dette har med Eskil og Utøya i det hele tatt å gjøre?

Dessuten så skjønner jeg heller ikke hva leder i speidern har å si? Lærer dere om terrorangrep der kanskje?

Dessuten så har som sagt ikke Eskil noe erfaringer fra dette, men uansett så spiller det ingen rolle hvor mye du har vært med i speidern. Tipper flere AUF'ere som var på Utøya også har vært med i speidern

Endret av henriett3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...