Gå til innhold

FRP gjør det igjen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men det er da ikke bare Eskil som dro fra øya! Mange flere som er ledere i fylkene dro også. Skal de bli straffet de og da tro? Skal politiet bli straffet og da for å ikke tro at dette kom til å skje i 2011 mener du?

Så du synes at Eskil Pedersen, alene, skulle gått mot en gal mann med pistol FORDI han er leder?

For å se det på en annen side: Hvis et barn hadde gått ut i veien foran en buss, og jeg visste at barnet kom til å dø UANSETT, tror jeg ikke at jeg hadde gått foran bussen jeg. For det er verre at to dør enn en. Hadde du gjort det?

Det er faktisk ikke merkelig at Eskil fikk straff for dette.

Men jeg spør igjen: ble en venn av deg drept på Utøya?

Og det er uvesentlig at du har vært leder i speidern, og at du har vært i militæret, for det er ikke Eskil Pedersen. Skjønner ikke hva dette har med Eskil og Utøya i det hele tatt å gjøre?

Dessuten så skjønner jeg heller ikke hva leder i speidern har å si? Lærer dere om terrorangrep der kanskje?

Dessuten så har som sagt ikke Eskil noe erfaringer fra dette, men uansett så spiller det ingen rolle hvor mye du har vært med i speidern. Tipper flere AUF'ere som var på Utøya også har vært med i speidern

Man har lov å mene noe selv om man ikke har mistet noen på utøya .

Men saken om EP er en ledelses sak . Altså, han har ikke begått noen kriminell handling.

Hans handlinger på utøya er personlige , ikke politiske .

Hva som skjer med hams rolle i AUF er det AUFs landsmøte som bestemmer .

Jeg synes det blir idiotisk å "kreve" at han skal gå av .Det har bare AUF noe med, han er deres leder .

Og det er umulig å vite hva som ville vært best å gjøre i den situasjonen han var i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henriett3

Man har lov å mene noe selv om man ikke har mistet noen på utøya .

Men saken om EP er en ledelses sak . Altså, han har ikke begått noen kriminell handling.

Hans handlinger på utøya er personlige , ikke politiske .

Hva som skjer med hams rolle i AUF er det AUFs landsmøte som bestemmer .

Jeg synes det blir idiotisk å "kreve" at han skal gå av .Det har bare AUF noe med, han er deres leder .

Og det er umulig å vite hva som ville vært best å gjøre i den situasjonen han var i

Skrev noe under og "Eller familie for den saks skyld?

Sånn at du vet hvordan det er. Og hvor mye verre sånne som du gjør det når du sier sånt? For det du sier er at Eskil og burde blitt drept. For det er faktisk en sannsynlighet at han kunne blitt det også. Og jeg synes nok av mine venner ble drept jeg. Trenger ikke å dø en til."

Jeg vet dette godt.

Ja det er jeg forsåvidt enig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev noe under og "Eller familie for den saks skyld?

Sånn at du vet hvordan det er. Og hvor mye verre sånne som du gjør det når du sier sånt? For det du sier er at Eskil og burde blitt drept. For det er faktisk en sannsynlighet at han kunne blitt det også. Og jeg synes nok av mine venner ble drept jeg. Trenger ikke å dø en til."

Jeg vet dette godt.

Ja det er jeg forsåvidt enig i.

??

Du blander ikke sebastianen med en annen bruker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Du blander ikke sebastianen med en annen bruker nå?

Neida, jeg tror hun bare ville presisere at hun hadde forandret noe på innlegget , det var ikke et svar til meg alt sammen . tror jeg da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Neida, jeg tror hun bare ville presisere at hun hadde forandret noe på innlegget , det var ikke et svar til meg alt sammen . tror jeg da ?

Det stemmer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarte kun til hulaboer, ikke til generelt til debatten. Og jeg står på mitt; man går ikke fra barn for å redde sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulaboer: Jeg er litt nysgjerrig nå, på hvordan du vet alle disse tingene som du mener har skjedd? Var du der selv? Kjente du noen som var på båten? Det høres ut som du personlig føler deg tråkket på?

Jeg vet ikke hva som har skjedd, så jeg skal ikke prøve å motsi deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Hulaboer: Jeg er litt nysgjerrig nå, på hvordan du vet alle disse tingene som du mener har skjedd? Var du der selv? Kjente du noen som var på båten? Det høres ut som du personlig føler deg tråkket på?

Jeg vet ikke hva som har skjedd, så jeg skal ikke prøve å motsi deg. :)

Noe av det han sier er ikke korrekt etter det mine venner som var ombord på M/S Thorbjørn har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det han sier er ikke korrekt etter det mine venner som var ombord på M/S Thorbjørn har sagt.

Det var derfor jeg lurte på hvilke grunnlag han har for å motsi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulaboer: Jeg er litt nysgjerrig nå, på hvordan du vet alle disse tingene som du mener har skjedd? Var du der selv? Kjente du noen som var på båten? Det høres ut som du personlig føler deg tråkket på?

Jeg vet ikke hva som har skjedd, så jeg skal ikke prøve å motsi deg. :)

Vet hva da? Alt jeg skriver har vært omtalt i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det han sier er ikke korrekt etter det mine venner som var ombord på M/S Thorbjørn har sagt.

Som hva da? Enten kommer du med noe konkret, eller så lar du være å komme med slike påstander.

Endret av hulaboer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

henriett3 sttilte et konkret spørsmål til Gitte89: "Kan jeg spørre deg akkurat hva du ville gjort viss du var ombord i båten og du kunne ikke se noen som helst, og de andre ble enige om å dra derifra. Hadde du blitt igjen og gått mot en gal mann som plaffet ned alle i rundt seg?"

Svaret:

Hadde jeg vært en leder hadde jeg oppført meg som en. Har selv militær erfaring, så er klar over hvordan den type våpen fungerer.

Dette er ikke et svar på spørsmålet. Dette er bare tåkeprat. Har du tenkt til å svare ærlig for en gangs skyld?

I et annet innlegg skrev Gitte89: "eskil pedersen gjorde alt feil den 22.juli"

Så fikk hun dette svaret:

Hva gjorde han galt? Da må du også mene at de andre som dro over med båten gjorde no galt? Hadde de vært der lengre kunne de blitt drept. (Jeg kjenner Eskil og Johannes som kjørte båten)

Dette svarte hun heller aldri på, såvidt jeg kan se.

Endret av hulaboer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva som har skjedd og ikke skjedd. En leder sin rolle er å lede og å ta ansvar, ikke å stikke av.

Hva ville du ha gjort? Satt livet til de andre på båten i fare ved å få båtføreren til å dra tilbake, og så la deg henrette?

Og hvis Norge blir angrepet av en fremmed makt, mener du at statsministeren skal ta frem geværet og dra rett til frontlinjen for å krige? For vi kan jo ikke ha noe av at han stikker av i sikkerhet, kan vi vel? Det er jo det du sier?

Og hvordan mener du en leder som ikke er leder innenfor et område han ikke har kompetanse på (sikkerhet eller antiterroroperasjoner) skal kunne ta ansvar for disse? Sikkerheten var tross alt ikke Pedersens ansvar. Det var hyret inn egne folk for ta seg av dette.

Men du mener kanskje at en leder må kunne absolutt alt og kunne takle alle situasjoner som kan oppstå i hele verden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MorAase

Hva ville du ha gjort? Satt livet til de andre på båten i fare ved å få båtføreren til å dra tilbake, og så la deg henrette?

Det var jo den faren campingturistene tok å utsatte seg selv for. Det er det minste en kan vente at en leder i denne situasjonen og på dette nivået også gjør. Nemlig å ta tak og LEDER.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Idiotisk at pga en uttalelse fra ett medlem i frp, så skal hele partiet kritiseres. Fins ikke ett politisk parti som får så mye tyn som frp. Om noen medlemmer fra et annet parti sier eller gjør noe dumt så hører vi nesten ingenting.

Latterlig. Nå syns jeg frp skal få fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Som hva da? Enten kommer du med noe konkret, eller så lar du være å komme med slike påstander.

For eksempel "EP ble dratt ombord i båten av andre som hadde sett folk bli skutt ned."

Han ble ikke dratt ombord i båten. Han løp ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...