Gå til innhold

FRP gjør det igjen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du store min: Nå har hulaboer funnet ut at Eskil Pedersen reddet 8-9 personer. Ja, det skal sikkert bli det neste som blir profilert..

Er det mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor havner saken i en ny artikkel datert 7. januar? Så vidt jeg husker ble den da godt dekket, da hendelsen inntraff etter 19. desember. Hva er nå nytt i saken?

Er det Dagbladet som har fått litt FrP-disse-abstinens?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store min: Nå har hulaboer funnet ut at Eskil Pedersen reddet 8-9 personer. Ja, det skal sikkert bli det neste som blir profilert..

Vel, mener du han har ansvaret for båten eller ikke?

Hvis han hadde ansvaret, var det han som reddet 8-9 personer.

Hvis han ikke hadde ansvaret, kan han heller ikke være ansvarlig for at båten ikke ble igjen for å la de som var ombord blir drept.

Innlegget er ryddet for krenkelser og spekulasjoner.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, for jeg kjenner folk som var der og breivik var på andre siden av øya da EP dro. Det var omtrent 50 stk i nærheten som han ikke tok med seg. Merkelig da at han blir fremstilt som en helt :angry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det forresten som fremstiller EP som en helt?

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

http://www.dagbladet.no/2012/01/07/nyheter/leder/kastes/frp/brak/19696120/

Finnes det mennesker med IG høyre en 20 i det partiet ?

Nå er det ikke FrP som gjør det igjen, men et av deres medlemmer.

Så kan en lure på hvorfor FrP har så mange mer løse kanoner en andre partier. Kan det hende FrP består av vanlig mennesker og ikke broilere som er hjernevask.. eh... formet fra fødselen av?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ferga kjørte fra Utøya ble de ropt til av flere som befant seg på øya, og skipperen ønsket å snu for å ta dem med. Da fikk "noen" av de få på ferga ham til å fortsette, fordi de var redde for å ta på flere. Skipperen ønsket også å snu underveis, men ble igjen overtalt av passasjerene til å fortsette.

Først etter å ha satt i land Eskil Pedersen med følge, dro skipperen og matrosen tilbake for å se om de kunne være til hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Dessuten var EP et mål for massemorderen, mange av lederne ble drept og ABB hadde oversikt over hvordan de så ut. Synes det er helt forferdelig å prøve å legge noe skyld over på EP.

"I avhør sier en av dem at de trodde AUF-lederen var hovedmålet, og det gjorde dem ekstra redde."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Dette-skjedde-p-MS-Thorbjrn-6736431.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Kunne ikke vært mer enig, eskil pedersen gjorde alt feil den 22.juli. Men nevnes det blir det påsatt munnkurv...

Hva gjorde han galt? Da må du også mene at de andre som dro over med båten gjorde no galt? Hadde de vært der lengre kunne de blitt drept. (Jeg kjenner Eskil og Johannes som kjørte båten)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Merkelig, for jeg kjenner folk som var der og breivik var på andre siden av øya da EP dro. Det var omtrent 50 stk i nærheten som han ikke tok med seg. Merkelig da at han blir fremstilt som en helt :angry:

Hvordan kunne de vite at han var der? Det var ingen folk de kunne redde som de kunne se der.

Endret av henriett3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2012/01/07/nyheter/leder/kastes/frp/brak/19696120/

Finnes det mennesker med IG høyre en 20 i det partiet ?

Kan disse avisene også være dramatiske og sensjasjonelle når, f.eks en kvinne i sosialistisk ungdom, smugtitter eller snikfilmer en mannlig modell som dusjer eller er halvnaken? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde vel ikke i regi av vedkommedes verv i FrP? Bloggspionering? Hva er DB sin kilde? Uttalelsene er sikkert en privatsak, ikke en partisak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ferga kjørte fra Utøya ble de ropt til av flere som befant seg på øya, og skipperen ønsket å snu for å ta dem med. Da fikk "noen" av de få på ferga ham til å fortsette, fordi de var redde for å ta på flere. Skipperen ønsket også å snu underveis, men ble igjen overtalt av passasjerene til å fortsette.

Først etter å ha satt i land Eskil Pedersen med følge, dro skipperen og matrosen tilbake for å se om de kunne være til hjelp.

Ville ikke overrasket meg om dette stemmer.

Det er fascinerende å overvære taktikkene som brukes for å fullstendig kneble spørsmål rundt dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Her sitter det en gjeng og beskylder andre (EP i dete tilfellet) for å være feig fordi han stakk fra Utøya mens kulene haglet der ute. At dere uttaler dere slik blir bare for tåpelig i mine øyne, tør jeg å spørre om hvor godt gjennomtenkt ordene deres er?

Selv ser jeg ikke det at han stakk som feighet, at dere tør å stemple det som så får stå for deres regning, dog forteller det meg mer om deres manglende tankegang før dere setter dere ned for å skrive, heller enn å fortelle noe om hvor feig eller heltemodig EP er.

Ingen av oss er de rette til å stemple noen slik, jeg tror nemlig at EP like så vell som andre kunne fremstått som en helt på Utøya (noen har jo fått heltestempelet også). Sagt med andre ord; rollene kunne vært omvendt.

Jeg tror EP i like stor grad som andre kunne blitt en som fikk heltestempel, at han like så godt som andre kunne risikert eget liv for å redde andre, at alt bare er situasjonsbestemt. For alt vi vet var det eneste riktige EP kunne gjøre å flykte, noe som også er naturlig når mennesker slaktes ned slik det var på Utøya. Er slettes ikke sikkert EP hadde mulighet til å bidra med mer enn å redde seg selv slik alt var, og at han kanskje ville vurdert alt annerledes om han var et annet sted på øya og i en helt annen situasjon. Kanskje ville også en av heltene ha flyktet fra øya i samme situasjon som den EP stod i den skjebnesvangre dagen.

Uansett er ikke dere de rette til å hetse og henge ut slik dere gjør, det blir bare for dumt. Tenke mer gjennom ting før dere uttaler dere neste gang, om ikke blir bare det dere kommer med tanketomt og meningsløst, feighet er noe ganske annet enn å begi seg ut i noe som kan ende i rent selvmord. Også helter gjør sine vurderinger hva gjelder risiko i forhold til hva man kan utrette, det er ikke feighet å trekke seg om man ikke kan utrette all verden for å redde andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle som var der hadde stormet Anders Bering Breivik når han først åpnet ild hadde han vel greid å drepe en 20 - 30 stykker før han var uskadelig gjort, så i en ideell situasjon burde man jo ha gjort dette. Dette er jo tydelig vis ikke det første man tenker på når en galning drar opp et automatvåpen og begynner å skyte løs rundt seg. Jeg kan ikke snakke for EP siden jeg ikke kjenner han, men jeg ville blitt igjen på øyen og på et eller annet vis fått med meg noen for å uskadeliggjøre han.

Back on topic: Hva er det som skjer med at hele verden er så FRP fiendtlig egentlig? Det virker jo som om nesten alle hater dem. Det gjør i hvertfall alle reportere. Hver minste ting FRP gjør kommer det svære oppslag om i alle landets aviser, mens med feks AP forsvinner det som ofte i mørket.

Slutt nå med all denne hetsen av FRP!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ferga kjørte fra Utøya ble de ropt til av flere som befant seg på øya, og skipperen ønsket å snu for å ta dem med. Da fikk "noen" av de få på ferga ham til å fortsette, fordi de var redde for å ta på flere. Skipperen ønsket også å snu underveis, men ble igjen overtalt av passasjerene til å fortsette.

Båtføreren ønsker å dra tilbake i forbindelse med at kona var skutt. Det var ingen som vinket på båten.

Først etter å ha satt i land Eskil Pedersen med følge, dro skipperen og matrosen tilbake for å se om de kunne være til hjelp.

Dette var da etter at Breivik hadde blitt arrestert.

Innlegget er ryddet for krenkelser og spekulasjoner.

Phaedra,mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest henriett3

Hvis alle som var der hadde stormet Anders Bering Breivik når han først åpnet ild hadde han vel greid å drepe en 20 - 30 stykker før han var uskadelig gjort, så i en ideell situasjon burde man jo ha gjort dette. Dette er jo tydelig vis ikke det første man tenker på når en galning drar opp et automatvåpen og begynner å skyte løs rundt seg. Jeg kan ikke snakke for EP siden jeg ikke kjenner han, men jeg ville blitt igjen på øyen og på et eller annet vis fått med meg noen for å uskadeliggjøre han.

For det første så hadde sikkert ingen ville blitt med deg, for viss dere hadde vært en 3-4 stykk så hadde han skutt dere ned lett.

Og jeg tror jeg aldri har møtt noen som er snillere enn Eskil jeg. Og jeg skjønner godt at de dro da de ikke så at det var noen andre der, for det var ikke det da de kjørte.

Hadde jeg vært der (som jeg heldigvis ikke var i år) hadde jeg også lagt på svøm. Løper man mot en som dreper og synes det er morsomt, så ber man om å bli skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båtføreren ønsker å dra tilbake i forbindelse med at kona var skutt. Det var ingen som vinket på båten

Dette var da etter at Breivik hadde blitt arrestert.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Dette-skjedde-p-MS-Thorbjrn-6736431.html

Her står det svart på hvitt. Men det som kommer frem i avhørene er vel avskyelige løgner det også? For det er kun du som har sannheten?

Når man leser innleggene dine og karakteristikkene dine av andre kan man lure på om du er i mental ubalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at AP og Auf reagerer på kritikken av Eskil Pedersen. Man vet ikke hva man selv ville gjort før man har vært i situasjonen.

Men hvorfor synes ofte de samme menneskene at det er greit å gi skylda på alle FrP politikere ?

Det er to idiotiske standpunkt i denne saken :

1.Dette er APs egen skyld fordi de fører en liberal innvandringspolitikk.

2.Dette er FrPs skyld fordi de kritiserer APs innvandringspolitikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at AP og Auf reagerer på kritikken av Eskil Pedersen. Man vet ikke hva man selv ville gjort før man har vært i situasjonen.

Men hvorfor synes ofte de samme menneskene at det er greit å gi skylda på alle FrP politikere ?

Det er to idiotiske standpunkt i denne saken :

1.Dette er APs egen skyld fordi de fører en liberal innvandringspolitikk.

2.Dette er FrPs skyld fordi de kritiserer APs innvandringspolitikk.

Det er ikke "Ap og Auf" som reagerer for hatkampanjen mot Eskil Pedersen.

De aller fleste av oss reagerer på at Fremskrittspartiet forsøker å utnytte Utøyasaken politisk på denne måten. Konsekvensen av det FrP gjør er stadige hatmail mot Pedersen og hans familie.

Hvorfor Kvinneguiden tillater en liten gruppe tapere på den politiske høyresiden å stadig spre dette kvalme budskapet skjønner jeg heller ikke. Kanskje du kan forklare ?

Endret av Koala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...