Rainbow Skrevet 4. august 2016 Forfatter #901 Del Skrevet 4. august 2016 Weee, kommentarer! I går gikk jeg på en godterismell, kjøpte en smørbukk-sjokolade og litt smågodt og quinoa-ships og spiste en liten lompe med smør og sukker på kvelden. Ble kvalm og sur og i det hele tatt. Er ingenting å gjøre på jobb om dagen (men nå har jeg bedt flere om å delegere ting til meg, så da får jeg kanskje forhåpentligvis noe iløpet av dagen), så da var jeg sur og trøsta med med sjokkis. Taaakk for at du gleder deg på mine vegne! Det er så spennende, lurer veldig på hvordan det kommer til å bli, jeg har bodd i leiligheten min nå i 12 år, så det blir litt av en overgang! Å stå opp halv sju for å trene går egentlig veldig greit. Før i tida pleide jeg å ta klokka på snooze mange ganger, nå bare står jeg opp når den ringer og skifter til treningstøy. Men i natt sov jeg ganske bra, med det resultat at jeg er trøøøtt nå. Trente dag fire på hybrid-planen min, Chisel Endurance. Den går som følger etter oppvarminga: 1. Bench run ups: Bruk en benk (eller krakk i mitt tilfelle) og gå fort opp og ned og opp og ned, led med samme bein hele tiden. Gå så fort du klarer. (Jeg kan ikke løpe, da velter krakken). Først med høyre bein som leder, så med venstre. 1 min pr side. 2. Negative pull-ups. Her bruker jeg strikk i døra, fordi jeg ikke klarer så mange pullups i det hele tatt. Dra strikken fort mot deg med pullup-grep, og sakte ut igjen. 1 min. 3. Step Up/Cross Over: Stå på benken/krakken med den ene foten, hold en manual i hendene. Jeg brukte 6 kg. Den foten du står med skal komme helt opp, og så i en bue (up and over) til motsatt side. Jeg prøvde å sparke meg selv i rompa hver gang før jeg satte foten ned. Lat som du flytter beinet over noe bak deg. 1 min på høyre bein, 1 min på venstre. 4. Decline pushup: Sett beina på en høyde (jeg brukte stuebordet) og ta pushups. 1 min. Jeg greide 18 uten å sette ned beina. 5. One hand row with leg extention: Bruk benk (eller stuebord). Sett den ene håndflaten og samme kne på bordflaten, og løft så beinet så det er helt rett (rett linje fra hodet til foten - ikke oppover). Hold en manual i motsatt hånd (brukte 6 kg her og) og ro oppover. 1 min høyre side, 1 min venstre side. 6.Incline press: Egentlig skal du ha helning på benken, men jeg har ikke benk, så jeg sto på gulvet med bare skuldre og hode i gulvet. Press to manualer opp som i benkpress. 6x2 kg i 1 min. 7. Stå i lav planke og tap et og et kne nedi bakken annenhver gang (jeg så feil og tok begge først) 1 min. 30 sekunders pause. Repeat alt fra toppen en gang til. (Denne gangen ble det færre pushups, ellers fikk jeg til alt som i første runde.) Armene mine gjør vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 4. august 2016 Forfatter #902 Del Skrevet 4. august 2016 (endret) Jeg har trent for andre gang i dag! Samboer skulle jo prøve å få trent hver tredje dag, så da ble jeg med! Hun kjenner meg godt når hun spør "hvis vi trener nå, kan du ta med deg hunden i stallen?" (Da må jeg gå tur, og altså gå til og fra istedet for å kjøre. Det er kjedelig og tar lengre tid, for han går den turen så tregt). Belønning for meg å trene! Tok Resistance 2 fra 22 minute hard corps. Tre runder, med ulike antall repetisjoner på de ulike øvelsene hver runde. Feks burpee press med sandsekk, da er det 25, 20 og 15, mens jump squat med sandsekk er 15, 25 og 35. Tror det er fem øvelser. Alt over på 22 min! Kjedelig dag på jobb, glad dag på trening! Endret 4. august 2016 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 5. august 2016 Forfatter #903 Del Skrevet 5. august 2016 I dag har jeg tatt Hammer Conditioning. Det er mange uilke øvelser - helkroppsstyrke, med 12 reps på alle øvelser. Brukte 6 og 9 kilo. Den mest svetteskapende (nytt ord) er renegade row - burpee - upright row. 12 reps - så en annen øvelse (one leg deadlift crunch) og så 12 reps til på begge øvelsene. Døøøhr! Håper jeg ikke må løfte noe resten av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 7. august 2016 Forfatter #904 Del Skrevet 7. august 2016 På lørdag tok jeg en joggetur på ettermiddagen. Jeg følte det gikk litt trått i perioder, men jeg tok intervalltrening opp flere bakker med god hjelp av musikken på øret. (Gå i verset, jogge i bridgen og sprinte i refrenget). Tok en runde på skogsbilvei i skogen, med en klatresti på slutten. Dessverre hadde jeg tydeligvis ikke greid å trykke på play på Endomondo, så økta mi syntes ikke der. Men etter å ha tatt den tidligere tror jeg den er rundt 6 kilometer, og jeg brukte 36.3 min. Det er vel ganske ok? Sliter i bakkene, altså! Søndag er egentlig hviledag, men det var kjærestens trenedag, så da ble jeg med henne på et nytt program vi har testa før, nå har vi kjøpt det på nett og slipper dvd. Det er danseopplegg til countrymusikk. Tok to videoer og trente i 50 min. Først et linedance-aktig et og så et lignende, men med mer styrkeøvelser involvert mot slutten. Ikke veldig hardt, men artig opplegg, og veldig annerledes. Ble støl i magemusklene sist jeg tok det fordi det er er noe helt annet enn jeg vanligvis gjør. Klar for ny uke, og jeg har noen mål: - Skrive ned 3 ting som var bra med dagen på slutten av den - Ikke spise melkeprodukter (mest mulig vegansk mat) - Fortsatt trene 6 dager i uka og generelt være aktiv Og Chandra, hvis du leser dette: Jeg skal gi deg lang tilbakemelding på den spennende, interessante og imponerende fødehistorien din snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 8. august 2016 Forfatter #905 Del Skrevet 8. august 2016 Tabata Power fra Insanity Max 30 i dag tidlig. Jeg kom NESTEN gjennom hele uten å maxe, men på 29.21 sa det stopp (altså når det var litt over et halvt minutt igjen). Da var det ett minutt med power jumps (hopp høyt og trekk beina til deg i lufta, så du på et vis gjør en squat i lufta - så fort du kan - så mange du kan - i ett minutt). Var ikke mer futt igjen i meg. Så kom Shaun med en oppmuntrende og motiverende tale på slutten, så da ble jeg klar for dagen og ikke så sur av at regnet bøtta ned heller. My man! : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 8. august 2016 #906 Del Skrevet 8. august 2016 Ikke verst med to økter på en dag, altså! (se torsdag ) Jeg synes jo det er kjempebra med bare litt over halvtimen på 6 km! Hadde nok brukt en god del mer selv (men har ikke våget meg på en joggetur med slik lengde enda, så det får vi vel ikke vite på en stund!) Oi - jeg hadde sikkert klart maks ti sånne hopp før jeg hadde vært tom for pust - og dette var på SLUTTEN av økta? Du er helt rå som i det hele tatt klarer disse øktene, synes jeg :D *dypt bukk fra en person med fravær av kondisjon* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 9. august 2016 Forfatter #907 Del Skrevet 9. august 2016 Tusen takk! Kondisjonen min er nok fortsatt langt bedre enn styrken, selv om jeg trener en del styrkevideoer også. Så fint å høre at du syns det var en bra løpeøkt. Målet mitt er 9.6 km på under 1 time 15. oktober i løpet Nøklevann rundt. Det er MYE bakker på skogsbilvei og de fleste som løper er trente idrettsungdommer...så de som sier de skal bruke over 50 min er satt opp i den treigeste gruppa, lissom...! Jeg løp på 1.04 i fjor, så hvis jeg nå løper mer og faktisk tester hele løypa 1-2 ganger før løpet også håper jeg det skal gå bra! Jepp 1 min power jumps er på slutten...da er beina helt døde og du skal likevel hoppe så fort du kan. Umuulig! I dag tok jeg Iso Strength Chisel. Det er en haug styrkeøvelser der du tar 10 reps - 10 sek hold tre ganger gjennom før neste øvelse. Den hardeste er 10 pushups - hold på laveste punkt i 10 sekunder - 10 pushups 10 sek hold etc tre ganger. Måtte ha flere pauser. Var lissom ikke helt "in it" i dag, greide ikke presse meg selv så mye som jeg pleier. Kjenner det godt i skuldrene, det er mest overkropp. Men utfall med 9 kg manual og beinet på bordet med samme reps-oppdeling kjentes også GODT! Etterpå tok jeg challenge du jour (dagens økt) på beach body sin nettside, det var fra Shaun T sitt aller første program, Hip Hop Abs. Det var gammeldags og snodig, og han var ung! Og han så ikke helt ut som seg selv, og det var...snodig! Ikke spesielt hardt heller. 25 min mageøvelser med hip-hop-groove, på en måte. Jaja , moro å ha prøvd programmet som fikk ham inn i BB-familien. Han er en helt annen nå, men litt gøy å se! Ble 410 kcal på 1 time, som er ganske ok med tanke på at det var mest styrke som jeg ikke brenner like mye på. I dag blir det kaaanskje siste lydighetstrippelstevne med vofs. Hvis det ikke plaskregner, for da virker han ikke, så da er det ikke vits å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 9. august 2016 Forfatter #908 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Må bare skrive ned dette her så jeg vet hvor jeg har det. I den ene motivasjonsgruppa jeg er med i har vi fått 5 ulike utfordringer innen #movement denne uka. Hvis man gjør 4/5 er man med i trekninga av et amazone-gavekort på $10. Dette er en gruppe med amerikanske damer jeg delvis kjenner, som driver med Beach Body videoer de også. Utfordringene er: 1) Fullfør Bring Sally Up squat challenge. Det er en video der du (sammen med gjengen i en eller annen treningssal for crossfit) skal ta squats hver gang det synges "Bring Sally Up/Down". Moro og slitsomt, har gjort den før, skal prøve å gjort det denne uka også. 2) Hold planken så lenge du klarer. Samme hva slags form for planke. 3) Tren sammen med en venn! (Håper å få trent med kjæresten, og at det teller!) 4) Ta hvilken som helst av Master Trainer workout på Beachbody On Demand. Den kan enten erstatte økta du har planlagt eller gjøres i tillegg. Master Trainer er folk som er sertifiserte trenere gjennom BB-systemet, de leder halvtimes-økter basert på programmer som for eksempel Insanity. 5) Gjør the Challenge du Jour på BOD (nettstreminga Beachbody On Demand) Enten i tillegg til eller i stedet for planlagt økt. Det er en økt som legges som dagens i 24 timer og så blir den enten erstatta av en annen eller rykker nedover på en liste som er tilgjengelig i en uke. Det var 5 jeg tok i dag, så da har jeg tid til flere! Vurderer å både da Sally og planke her på kontoret. Litt pinlig om noen kommer inn, da! Endret 9. august 2016 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 9. august 2016 #909 Del Skrevet 9. august 2016 Åå så gøy med utfordringer :D Uff, den sally-greien brenner, altså Første gang jeg prøvde var i 2014 da jeg var enda mer spaghetti - og jeg måtte faktisk kapitulere 3/4 uti sangen. Men det skal faktisk ikke så mange runder med sangen til før man merker utrolig forbedring. Et halvt år etter gjorde jeg den med en manual i hver hånd på 5 kg. Uansett - den er en lidelse - spesielt siden jeg er av typen som begynner å bli lei når et sett varer i mer enn 25 sek Lykke til! Blir det noe stevne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 10. august 2016 Forfatter #910 Del Skrevet 10. august 2016 Ja, utfordringer er kult! Litt usikker på ideen om å ta det på kontoret, merker jeg, for jeg så nettopp at bygningen er vinkla sånn at noen kan se inn hit fra et oppholdsrom! Så kanskje jeg tar det hjemme og får med kjæresten - så får jeg to utfordringer unna på én gang! Har tatt en til i dag, så mangler 2-3. Du har tatt den før, ja! Jeg husker at jeg brukte vekter, men usikker på hvor tunge. Det er nok sånn at man merker stor forskjell fort, ja! Holdt du vektene på skuldrene eller ned foran deg? Jaa, det ble stevne! Vi tok sjansen. Heldigvis at det bare er treningsstevne, altså...! For selv om mye gikk til helvete gikk det kjempebra på lineføring (gå fot med meg og se på meg hele tiden og holde mitt tempo, pluss sette seg når jeg stopper uten kommando). Det har han slitt mye med, og ofte bare gått en halvmeter bak eller kobla helt ut. Nå var han super-på!! Veldig gøy, og ble så stolt! Kjipt at han IGJEN fikk belønna seg selv på fellesdekk med å omdøpe øvelsen til dekk-bli-stikk-skap kaos, og at han plutselig ikke hoppa hinderet, noe han ALLTID gjør. Men på fellesøvelsen har vi bestemt oss for å øve med bedre trente hunder, så de tåler at han kan komme bort, og ikke får ødelagt progresjonen sin av det. Samt at vi får gå litt tilbake i hvor vanskelig det er for ham. At jeg står to meter unna og ikke 20 (som i konkurranse), at det er ulike tidsintervaller og at noen som ikke kjenner ham holder ham i langline. Skjønner jo ham også da. Vil du ligge stille i to min ved siden av andre hunder og så få masse kylling, eller vil du løpe rundt og få masse andre hunder til å løpe rundt, sjekke damer, kanskje få deg et ligg og drite i den kyllingen? *** I dag trente jeg to økter etter hverandre, den ene fra Master Trainers, så det ble utfordring nr 4! Først var det Iso Speed Hammer fra Hammer & Chsisel. Det er bare 24 min, og en rekke øvelser der du først gjør øvelsen sakte 10 ganger og så kjapt 10 ganger. For eksempel 10 pushups i tempoet 1-2-3-ned-1-2-3-opp og så 10 superkjapt. Samme med squats og chest flys og diverse. Er det i noens interesse at jeg skriver opp alle øvelsene, egentlig? Etterpå ble det altså en fra Master Trainers, tok Insanity Round 14 med en trener som heter Danielle Natoni. Bare fordi jeg vet hvem hun er. Hun er modifiserings-alternativet på flere Shaun T videoer og en god venn av ham. Hun heter FitandFunky i sosiale medier. Jeg syns generelt hun er litt mye noen ganger, fordi hun er intens. Hun har helt sinnsykt synlige abs, og jeg slutta å følge henne en periode fordi jeg ble sur over at selv om jeg ikke vil ha SÅNN mage så virka alt så lett for hu. Anyways. det var intenst og jeg hadde vel to minipauser (maks ti sek), ellers kom jeg meg fint gjennom hele halvtimen. Fin kombo egentlig, å starte med styrken, for da rakk koffeindrikken å virke til cardioen. Pleier stort sett å gjøre motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. august 2016 #911 Del Skrevet 10. august 2016 Så spennende med løp da! Kjenner det kribler i beina! Jeg tror du klarer målet! Høres spennende ut med motivasjonsgruppe da. Det er kjekt å være flere om noe. Glemte å svare i dagboken angående hunden og det har gått så fint! Også er det jo veldig koselig å ha med mann, baby og hund på trilletur. Han får lov å snuse og slikke litt forsiktig på hodet hennes nå Og da om han setter seg først og venter. Det var en lettelse! Er mer redd for hvordan det blir når ungen skal ha leker på gulvet da. Han er vill etter leker og kommer garantert til å prøve å stikke av med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 11. august 2016 Forfatter #912 Del Skrevet 11. august 2016 Tok Bring Sally Up Challenge i stallen i går kveld. I jeans. Mens jeg i mangel på vekter holdt en sal (med stigbøyler og gjordt og det hele). Veide den etterpå, den var nesten 9 kilo. Det er tungt når den sangen er lenge nede, altså! Gikk opp for fort to ganger, for jeg kom i en rytme og var sikker på at de skulle si opp! Vurderer å prøve meg på planken senere i dag på kontoret, men da må armene mine gjøre mindre vondt først. I dag var det nemlig Cardio-tid med Shaun T fra Insanity Max 30. Max Out Cardio. Jeg klarte hele uten å maxe!! Det er fire runder inkludert oppvarming, tre ganger gjennom, 20 sekunder på hver øvelse. Du får ikke pause før du har vært gjennom alle tre øvelsene tre ganger. Da er det 20 sekunders pause, før man går på neste runde. Øvelsene inkludedere mye jumping jacks, pike up-oblique knee pushup, plank to squat, low plank punches og jumping jacks med beina i planke mens du slår ut til siden med annenhver arm. Elsker den følelsen når jeg klarer å presse meg til det ytterste, og talen Shaun holder på slutten om at han har troa på meg og at jeg var flink gjør resten av dagen mer positiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diis Skrevet 11. august 2016 #913 Del Skrevet 11. august 2016 Kjære vene som du har holdt koken gjennom sommeren, high five for å være treningsflinkis! Har du noe særlig utstyr hjemme, eller er du hardcore og trener typ rett på stuegulvet uten noe særlig utstyr? Så koselig med hesten forresten, 37 år er jo litt av en alder! Jeg har holdt på med hest i cirka 12 år, hatt min egen i cirka fem. Nå har jeg ikke hest og heller ikke hatt noen tilgjengelig i sommer, og jeg savner det så innmari! Alt egentlig, både stallarbeid, vedlikehold av utstyr, ridning, stelling og alt dill og dall som hører med Håper jeg får sjansen til å ha egen igjen om ikke lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 12. august 2016 Forfatter #914 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Tusen takk! Treningsflinkis og treningsnarkis går litt hånd i hånd her, altså! Må prøve å få inn en hviledag i løpet av helga, for nå har jeg ikke hatt hviledag siden 31. juli. Jeg har en del manualer, to sett med sånne der du skrur på eksta vektskiver + noen litt mindre til øvelser der du feks skal holde armene rett ut og pulsere lenge. (2 kg feks) Til vanlig bruker jeg mest 6 kg og 9 kg, men det er styr å ordne det tyngre når jeg er i en video fordi det tar tid å skru av og på bolter og sånn. Har også en 20 lbs sandsekk som jeg fikk med et treningsprogram. Ellers har jeg en strikk jeg bruker som pullup-bar-modifisering. (Har en pullup-bar også, til å feste i døra, men den eneste døra det er plass i er for smal til at jeg får tatt bredt grep, og da klarer jeg det ikke uten å hoppe). Ellers bruker jeg en helt vanlig krakk og stuebordet til diverse benkøvelser, og så har jeg en matte på gulvet for å dempe lyd ned til de som bor under. Sånn bortsett fra det er det nesten bare egen kroppsstyrke rett på gulvet. Trener mye tabata med et stort utvalg burpees, lunges og squats, høye hopp, sprint på stedet, løpe fra side til side også videre. De fleste videoene har enten ikke noe utstyr eller kun manualer. Skjønner at du savner hest! Det gjør jeg også, hun min er jo bare kosehest nå. Savner å ri. Stallarbeid uten ridning er lissom ikke sååå stas. Hva slags hest hadde du? ** I dag trente jeg Chisel Endurance igjen. Grundig beskrevet i innlegg #901 øverst på denne siden. Det eneste jeg måtte ha en liten pause på var decline pushups. Tungt med beina på stuebordet. Gikk fint første runde, men så trengte jeg å ta ned kneet litt i runde to. Dette er en bra, men rask økt. Tok cheesy flexebilde etterpå. Poster det her, syns faktisk det har blitt mer armmuskler siden sist jeg tok bilder! (Har fjerna bakgrunn veldig kjapt, så bildet ser litt rart ut.) I helga skal vi på hundeutstillinger, og bo på hotell. De har treningsstudio og svømmebasseng! Endret 12. august 2016 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 12. august 2016 #915 Del Skrevet 12. august 2016 Oi oi oi! Du ser BRA ut! Enn så lenge får jeg nøye meg med at magen min bare har en liten bul igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 12. august 2016 #916 Del Skrevet 12. august 2016 4 timer siden, Rainbow skrev: Tusen takk! Treningsflinkis og treningsnarkis går litt hånd i hånd her, altså! Må prøve å få inn en hviledag i løpet av helga, for nå har jeg ikke hatt hviledag siden 31. juli. Jeg har en del manualer, to sett med sånne der du skrur på eksta vektskiver + noen litt mindre til øvelser der du feks skal holde armene rett ut og pulsere lenge. (2 kg feks) Til vanlig bruker jeg mest 6 kg og 9 kg, men det er styr å ordne det tyngre når jeg er i en video fordi det tar tid å skru av og på bolter og sånn. Har også en 20 lbs sandsekk som jeg fikk med et treningsprogram. Ellers har jeg en strikk jeg bruker som pullup-bar-modifisering. (Har en pullup-bar også, til å feste i døra, men den eneste døra det er plass i er for smal til at jeg får tatt bredt grep, og da klarer jeg det ikke uten å hoppe). Ellers bruker jeg en helt vanlig krakk og stuebordet til diverse benkøvelser, og så har jeg en matte på gulvet for å dempe lyd ned til de som bor under. Sånn bortsett fra det er det nesten bare egen kroppsstyrke rett på gulvet. Trener mye tabata med et stort utvalg burpees, lunges og squats, høye hopp, sprint på stedet, løpe fra side til side også videre. De fleste videoene har enten ikke noe utstyr eller kun manualer. Skjønner at du savner hest! Det gjør jeg også, hun min er jo bare kosehest nå. Savner å ri. Stallarbeid uten ridning er lissom ikke sååå stas. Hva slags hest hadde du? ** I dag trente jeg Chisel Endurance igjen. Grundig beskrevet i innlegg #901 øverst på denne siden. Det eneste jeg måtte ha en liten pause på var decline pushups. Tungt med beina på stuebordet. Gikk fint første runde, men så trengte jeg å ta ned kneet litt i runde to. Dette er en bra, men rask økt. Tok cheesy flexebilde etterpå. Poster det her, syns faktisk det har blitt mer armmuskler siden sist jeg tok bilder! (Har fjerna bakgrunn veldig kjapt, så bildet ser litt rart ut.) I helga skal vi på hundeutstillinger, og bo på hotell. De har treningsstudio og svømmebasseng! Wow!! Dritbra!! Ser solid biceps kul på de arma!! 👍👍💪🏻💪🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 12. august 2016 #917 Del Skrevet 12. august 2016 Så sterke armer😍😍😍 du er så flink, bøyer meg i støvet👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 15. august 2016 Forfatter #918 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Tusen takk for så hyggelige komplimenter! Ble litt overraska da jeg så bildet, egentlig, har foksuert så mye på magen som jeg aldri blir helt fornøyd med at jeg på en måte ikke har lagt merke til armene i like stor grad. Altså, jeg har jo sett dem, men det er magen jeg har fokusert mest på. Så da ble jeg litt sånn "jøss, hvor kom de muskla fra?" Håper jeg etter hvert greier å løfte tungt også! Sånn ordentlig tungt som dere! På lørdag var vi på et hotell på Lillehammer, og da trente jeg i treningsrommet der. Løp 5 kilometer på mølle. Målet var å klare det på under en halvtime. Hadde 1 grad helning, for så på tv at da gjør man det likere utfordringen det er å løpe ute. Jeg løp sakte den første kilometeren, og på slutten ble jeg plutselig kjempesliten og måtte ta ned speeden litt. Så det gikk akkurat ikke. Klarte det på 30.17. Men nærmer meg, og med litt mer fart på starten og å ta meg tid til å faktisk drikke underveis hadde det nok gått. Var helt dausliten etterpå, lå på gulvet og pesa. Hadde tenkt å både trene styrke og svømme etterpå, men orka ingen av delene. Oppdaga en ulempe med at alt jeg gjør er videotrening..jeg kan ingenting om egentrening i styrke. Aner ikke hvor tungt jeg skal prøve, hvilke øvelser jeg skal ta, hvor mange reps osv. Blir helt newbie og vaser rundt uten trenerene "mine" som forteller meg hva jeg skal. Jeg tok noen pushup-rows med 10 og 12 kilo, og tok sånn der du ligger på benk og tar dumbbellen bak hodet ditt og opp igjen. Da tok jeg 1 dumbbell på 14 kilo noen ganger. Ellers ble det vas, og jeg gikk og tok en dusj i stedet! Søndag var min første treningsfrie dag på to uker, den ble brukt til å være på hundeutstilling, kjøre hjem og ligge rett ut i sola som endelig var tilbake. Neste innlegg: Dagens økt. Endret 15. august 2016 av Rainbow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 15. august 2016 Forfatter #919 Del Skrevet 15. august 2016 I dag trente jeg Chisel Agility. Det er litt smidig cardio, på en måte. Jeg tenkte å gjøre den litt tøffere så jeg fikk tatt på overkropp også, og holdt 2 kg i hver hånd. Det er mye hopping i ulike retninger, så kunne ikke løfte veldig tungt. Nå er jeg lat og bare kopierer hva økta går ut på. Hele runden gjennom 2 ganger + et par min oppvarming og nedkjøling går på 40 min. High Knees / Fast Tire Feet – You do high knees going forward, and then wide knees going back. Plank X Taps – Plank position, you get called out doing hand taps (front left / right) and leg taps (back left / right). Definitely a strong core move. Shuffle / Grapevine -Directions change during the move. You grapevine in one direction (feet cross over each other while facing forward) and shuffle the other direction (basically hopping sideways). Lateral Squat Hop – The name tells you! It’s a squat, and then you hop laterally on the call-outs. Multidirectional Lunge – Front lunge/ Side lunge / Reverse lunge on one foot, then switch to the other foot after 30 seconds. Rotating Squat Jump – 180 degree squat jumps. Make sure to land with the feet parallel on each one. This one is a huge leg burner after 60 seconds. Skater Triangle – This one is a little tricky. Imagine you are standing at the top of the triangle on the floor with the two sides behind you. You left up on foot and jump to that side, then to other corner of the triangle, and back to the front. Then you go again in the opposite direction. Diagonal Jump Lunge – This is basically a crossover lunge (lunge left with the right foot, and then the other direction) but the transition is done with a jump. Circle In & Out – This is kind of like fast feet. Imagine you are standing in the middle of a circle. Then what you do is fast feet up to the edge of the circle an back to the middle. As you keep going, rotate around the circle. 30 seconds leading with the left foot and going left, 30 seconds leading with the right and going right. Directional Squat Jump – Squat to a jump – front, left, right, back, the moves are called out. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rh1 Skrevet 15. august 2016 #920 Del Skrevet 15. august 2016 Skjønner godt at det ikke er lett å bare hoppe ut av det å bli fortalt nøyaktig hva man skal gjøre gjennom hele økta. Da er det litt enklere med kardio på mølle (Noe som så ut til å gå ganske så bra, da!) Du går jo som en duracell-kanin fra økt til økt nesten hver eneste dag, så tror uansett ikke du skal stresse med tanke på at det ikke ble så mye av svømming/styrke etter løpinga. Kroppen nøt sikkert godt av den hviledagen du tok også Vurderer egentlig å kjøre en av de øktene du viser til - for jeg synes de ser så uoverkommelige ut at jeg blir svett bare av å lese! Blir virkelig nysgjerrig på hvordan det faktisk føles å stå midt oppi det Respekt til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå