Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

I dag passa dagens økt (CDJ) godt. Det var fra 21 day fix extreme og heter Plyo Fix Extreme. Det består av diverse squats og utfall og noe planke -- alt med hopping. Brukte seks kilo stort sett hele tiden. Merker jeg har dårlig balanse når jeg skal hoppe ned i utfall bakover. Var mye sånn "gå ned i dyp squat - hopp opp - ned igjen" mens man holdt vekter. Bra økt! :)

Litt spennende å følge CDJ, for da aner jeg ikke hva som møter meg om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest- silje

Ja det kan være litt overveldende med tanke på den linken.

Det kan jo bare være små justeringer som skal til for at du blir mer mett, så hvis du vet hva du spiser mest av, så trenger du ikke å regne så mye heller, men for eks bytte ut et mellommåltid med for eks nøtter eller noe mer fettrikt. Det trenger ikke være så komplisert at en skal sitte å regne på det.

Det var bare ment som et lite tips å se på hele kostholdet gjennom uka, slik at du kan gjøre litt justeringer. Det er jo ikke godt å gå sulten slik som du gjør! Det var vel det jeg slet mest med i starten, når jeg begynte å ta av. Jeg liker ikke å gå sulten hele tiden. Så et knekkebrød her og et knekkebrød der, det visste jeg at jeg personlig ikke takler, fordi da blir jeg bare sulten hele tiden. Så jeg spiser store måltider isteden for mange små.

Føler du at du må spise ekstra sunt når du har utskeielser i helgene? Jeg planlegger alltid helgen, så jeg kan spise litt mindre dagene før helgen, fordi jeg vet at jeg blir å skeie ut :ph34r: På den måten så har jeg råd til dårlige helger, uansett om andre mener at en burde kunne holde et jevnt kcal inntak hele uken - så klarer ikke jeg det, jeg liker å kunne skeie litt ut av og til.. Nå høres jeg kanskje ekstrem ut? Men jeg holder en stabil vekt, så for meg så fungerer dette veldig fint ;) 

 

 

Å ferie :hoppendeglad:Jeg har nedtelling enda, og det er over 1,5 uker til jeg får den fordømte ferien :fart2:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - den økta hørtes utfordrende ut! Mye å tenke på samtidig, med hopping og balanse og styrketrenings-bevegelser :fnise:
Digg når det føles bra og alt funker som det skal! 


Og hurra hurra for flytting og mer plass!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å gjøre på jobb i dag, så skal få svart alle enten i kveld eller i morgen i deres dagbøker! Har lest dem! :)

Den 5.7.2016 at 12.05, gjest- silje skrev:

Føler du at du må spise ekstra sunt når du har utskeielser i helgene? Jeg planlegger alltid helgen, så jeg kan spise litt mindre dagene før helgen, fordi jeg vet at jeg blir å skeie ut :ph34r: På den måten så har jeg råd til dårlige helger, uansett om andre mener at en burde kunne holde et jevnt kcal inntak hele uken - så klarer ikke jeg det, jeg liker å kunne skeie litt ut av og til.. Nå høres jeg kanskje ekstrem ut? Men jeg holder en stabil vekt, så for meg så fungerer dette veldig fint ;) 

Å ferie :hoppendeglad:Jeg har nedtelling enda, og det er over 1,5 uker til jeg får den fordømte ferien :fart2:

 

Jeg gleder meg sånn til ferie! Har ny jobb, men er ikke så mye å gjøre av det jeg liker best akkurat nå, så det blir digg! Blir nok en del pakking og rydding og kasting i ferien, tenker jeg, da! Bra nedtellingen går fremover for deg også, halvannen uke går fort!

Veldig bra med tips til kostholdstenking! Den dyskalkulistiske hjernen min kobler litt ut med så mye tall å forholde seg til, men jeg vet jo at det er sånt som må til for å få bedre kroppskomposisjon! Høres fint ut med store måltider, syns jeg. Og syns ikke det høres ekstremt ut. Jeg drev litt mer sånn da jeg slanka meg, men da hadde jeg en dag i uka hvor jeg virkelig spiste ALT usunt jeg kom over. Selv om jeg føler at jeg tar av på godteri er det ikke SÅ ekstremt lenger. Men jeg tror jeg må slutte å betale for lunsjen på jobb og heller ha med meg noe, for det er latterlig lite veggismat når jeg ikke tåler gluten/hvetemel heller. I dag var det pasta med ost- og skinkesaus og pannekaker. Jeg spiste salat med tørt glutenfritt kjøpeknekkebrød...!

Føler vel ikke at jeg må spise supersunt i uka, var mer sånn før, men prøver å hele tiden velge sunneste utvei. Og å trene ekstra hardt i dagene etter noe sånt.

Den 5.7.2016 at 13.46, rh1 skrev:

Oi - den økta hørtes utfordrende ut! Mye å tenke på samtidig, med hopping og balanse og styrketrenings-bevegelser :fnise:
Digg når det føles bra og alt funker som det skal! 


Og hurra hurra for flytting og mer plass!! :hoppendeglad:

Jaaa, det blir sååå bra å flytte og få plass! Treningsrommet er jo nesten kulest. Sitte på fluktstoler i stua, vaske opp for hånd og prioritere treningsgulv og tredemølle? :fnise: De fleste på min alder er jo godt etablerte, men pga år med sykdom har det gått treigere for oss, og vi er fortsatt ikke stabile låntakere. Men har drømt om hus i mange år, så det blir bra. Håper vofse vil trives der, og at han ikke bare lurer på når vi skal dra hjem igjen, siden det ikke er så langt unna der vi bor nå. (Går veldig greit å gå dit). 

Dagens trening i egen post!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte CDJ i dag også, og det var fra Hammer and Chisel, som jeg tok tidligere i år (har gjennomført hele det programmet gårsdagens økt var henta fra også, btw). Denne het Hammer Power, og det er med Sagi Kalev, muskelmannen fra Israel. :P

Movsa. Første 15 min etter oppvamring gjør man 10 reps med ganske lett vekt og 10 reps med medium. De neste 15 min før nedkjøling gjør man 10 reps med medium og 5 med tung. Jeg brukte 6x2 dumbbells på lett og 9x2 på tung og sandsekken fra et annet tv-program på ca 8 på medium. Syns det gikk bra. Kunne godt hatt tyngre medium, men har ikke tyngre dumbells enn 9 kg nå, og de klarer jeg å utføre disse med- når jeg skal løfte opp over hodet i en eksplosiv bevegelse på den ene armen, feks, da kan jeg ikke ha så mye tyngre. Så prøvde å ha en mellomting. Det var veldig tungt, jeg brant over 370 kalorier. 40 min økt. Her er øvelsene:

* Overhead presses
* Squats
* Thrusters
* Jerk Presses
* Deadlifts
* Shrugs
* Upright rows
* Cleans
* Clean & Presses
* Clean & Squats
* Clean/squat/presses
* Clean/squat/jerks
* 1 arm squat press
* 1 arm squat jerks

I dag fikk jeg forresten premien min for å ha gjort 22 minute hard corps-programmet. Den var levert på jobb etter jeg dro hjem. Vanligvis får man en t-skjorte, men nå fikk jeg en mynt. Jeg syns det var teit, hva skal jeg med den, lissom. Men skjønner hvorfor de har valgt det, ettersom det tydeligvis er vanlig å få mynt når man har oppnådd noe spesielt i militæret, og dette programmet er veldig militært + det er ekte veteraner som trener med deg i army-bukser. ;)

Sånn ser den ut (Get some er slagordet de roper der, det står da på baksiden).22mhc.jpg

Endret av Rainbow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Herlig med en premie :P Måler du kroppen, eller føler du at det er nok å bare kjenne at du øker i kondisjon og styrke?

Jeg lever vel etter ca 80% - 20% regelen. Men før helgen, eller når jeg vet at jeg kommer til å spise dritt så spiser jeg mindre kcal, enn vanlig. Bare fordi jeg vet hvor høyt opp i kalorier en dag kan komme. Så hvis jeg skal ligge i vedlikehold hele uken + ha dritt dag i helgen, så hadde jeg lagt jevnt på meg, noe som jeg ikke helt vill nei :klaske:

Det var da temmelig mange øvelser i en økt, som tok ca 40min? Jeg har sagt det før og sier det igjen,,, du er superflink!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Blir så imponert, jeg :) lurer også på hvordan alle de øvelsene kan komme inn i 40 min, går klokken din halvparten så raskt som vår? :fnise:

Og grattis med mynten, hehe! Hvordan "vet" de at du har gjort programmet, egentlig? Kan hende jeg er sløv som ikke skjønner det, men :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret passer egentlig til dere begge, merker jeg! :) Jeg måler kroppen når jeg gjør programmer, ikke ellers. For å få premie må man ta mål før og etter programmet, samt sende inn bilder av seg selv (minst to, tatt med lik type lys og klær) før og etter. Og man må fylle ut et skjema med disse resultatene, i tillegg til eventuell vektendring. 

Syns det er vanskelig å få nøyaktige måleresultater, for det er vanskelig å måle på helt samme sted hver gang. Noen ganger har jeg fått samboeren til å ta bilder og måle meg, men det ble lissom så usexy og statisk, så sist gjorde jeg det selv. Amerikanere som deltar kan vinne penger om de har veldig stor endring, men som utlending får jeg bare en premie. For noen mnd siden sendte jeg inn for sju gjennomførte programmer, siden jeg ikke hadde sendt inn på lenge. Tok tid å finne gamle mål og bilder, gitt! :P

Etter 22 minute hard corps gikk jeg ned 1 kilo og litt i midjen, pluss litt opp på biceps såvidt jeg husker. Har måla skrevet ned fremdeles, men tar dem litt med en klype salt fordi jeg som sagt ikke greier å måle helt likt hver gang. 

Hehe, det gikk fint på 40 min, det. Når det bare er 10+10 reps og så rett på neste øvelse og så 10+5 reps og rett på neste, og noen ganger 10 sekunders pause mellom går det ganske radig. Klokka tikka i alle fall riktig nederst på skjermbildet mitt! ;)

80-20-regelen er fin. Shaun T sier 85-15, og jeg går nok noen ganger over det, men prøver å holde meg sunn i hverdagen. Var flinkere til det med kcal da jeg slanka meg, da passa jeg litt bedre på inn mot helga sånn at det ikke ble for mye på "ukesbudsjettet" når det kunne bli over 3000 på en dag...! Men jeg har ikke gått opp (eller, jeg veier av og til en kilo eller to mer eller mindre enn sist jeg veide meg, men det er jo avhengig av så mangt, så jeg vil si jeg holder meg relativt stabilt), så det må funke på noe vis. 

I dag var jeg veldig i tvil om hva jeg skulle trene, hadde ikke lyst til å da dagens CDJ, for det var dansing med en fremmed instruktør, og selv om det er Shaun T som har funnet på trinnene er det ikke noe kult uten ham. Så i stedet veide jeg fram og tilbake (delvis mens jeg sov) og gikk for en fra crazy-programmet Insanity Max 30. Her er forresten en video som reklamerer for det programmet, så kan dere se både Shaun og hvordan det er. Det ble Friday Fight Round 1. Det er heseblesende cardio, og jeg fikk max out (altså - jeg måtte stoppe) allerede på 8.21 min. Det var på en øvelse der du stå i planken og hopper inn med beina, og slår deg selv på motsatt kne. Sliiitsomt. Hadde flere stopp etter det, men er bare noen sekunder før jeg fortsetter. Bra start på dagen!

Glemte å skrive i går at jeg i forgårs gikk 1 times tur med samboer og vofs i skogen med mye bratt terreng, så det kjente jeg også i beina (spesielt siden jeg hadde trent bein med plyo-moves tidligere på dagen! :P )

Seks timer til ferie! :nigo:

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så den reklamefilmen - blir sliten bare av å se den, haha!
Gøy å kunne notere ned når man må stoppe også se at tallet vil forandre seg etter hvert :) 
Så koselig å gå skikkelig tur hele familien :hoppendeglad: 


Haha, har forresten også fått mannen til å ta bilder og slikt - det blir nesten komisk hvor rart det er, altså. :P Selvutløser eller speil-selfie er tingen nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta dagen med tur med hunden opp til stallen, hvor jeg etter å ha fora og møkka satte laptopen på en benk og trente ute! Aldri trent ute med video før, det var moro! Kunne ikke ta noe som ga meg veldig høy puls pga allergien, så tok en video fra T25, som heter Beta Dynamic Core. Sju stående, sju sittende øvelser for magen. Passe intensivt tempo, kjente det i magen hele veien, og måtte stoppe noen ganger på de sittende fordi jeg får vondt i ryggen. 

La et fleecedekken på bakken fordi det var så vått i gresset, og på slutten lå jeg der og tok mageøvelser med en hund klin oppi meg! :fnise:

Da det var to min igjen kom en snekker kjørende inn på tunet, der jeg sto og tok "walking plank to squat". :P Flaut, men greide å ignorere det og fullføre.. Men gjorde feil først, da, for jeg ble så distrahert. Skulle egentlig stå i planke, gå i planke to steg til siden og hoppe opp i  squat, og så ned og så gjøre det samme, men opp i squat to ganger etc opp til seks, men jeg tok bare én og én. Spolte tilbake og gjorde det på nytt da jeg skjønte feilen. 

Nå er det ferie!!! Drar på hytta noen dager, så da blir det mest turer, tenker jeg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hehehe så greit at snekkeren kommer i det du holder på med treningen :ler: Men bra du fullførte, det hadde vært pinligere om du stoppet opp,, (noe jeg automatisk hadde gjort - løpt og gjemt meg :kari:)

Du får nyte ferien :skya: Får håpe dere får noen varmegrader der dere skal.. Jeg bor på Vestlandet og i går kveld på jobb, så gikk jeg faktisk med skjerf på meg :fryser: I JULI,,,, hallo, hva er det som skjer, liksom!

Turer i terreng er jo kjempebra for kropp og sinn, så det er jo uansett god trim det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt å trene i stallen! Kjenner at jeg savner stallarbeidet. Savner ikke å ri, men savner å møkke, fylle vann og ordne med utstyret, massere hesten... :tongue: Hva slags hest har du forresten? Siden den er 37 år gjetter jeg på ponni av noe slag eller islandshest?? Tror jeg aldri har møtt en så gammel hest altså!

Kos deg masse med ferie og på hytta! Jeg vil også på hytta, men nå tørr jeg ikke lenger. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går da vi kom hit var det faktisk veldig varmt, men idag var det kaldt og endel vind. Skjerf i juli høres kjipt ut! Er ikke lenge sida jeg hadde superundertøy på meg, og det var i Oslo, så været kan ikke stoles på! 

@rh1 Ja, det er fort litt rart å bli tatt sånne bilder av av kjæresten, så da får de heller bli litt unøyaktige, både de og måla. Selvutløser hadde kanskje vært noe! 

Det var flaut med han snekkeren, altså! Jeg som tenkte det var fint å trene ute der fordi det ikke er noe folk der! Jaja, han kom i alle fall ikke bort for å prate! 

Idag har vi gått lang tur med ganske mye jogging innimellom. Mye klatreterreng. Var ute i to og en halv time og tilbakela 11 kilometer. Glad hund som er ganske misfornøyd med båndtvang, siden han hang i enden av langlina og ville jage/leke med alle sauene han så! Hele 852 kcal, sier pulsklokka! 

Ja, @Chandra, du har rett i hestetypen! Er en fjording! Savner å ri, jeg. Alt det andre gjør jeg jo hver dag, men å bare kunne ri i vei uten å vite hvor lenge jeg skulle være borte, og å galoppere i full fart! Takk skal du ha, er nok lurest for deg å holde deg hjemme, ja! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Så herlig med en langtur! Det er så deilig :laugh:

Tenker nok bissen ikke er helt fornøyd med båndtvang nei, det er ikke det kjekkeste for de, å skal gå hele turer i bånd, hvis de er vandt til å være løse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg elsker fjordinger! Sa alltid at neste hest måtte bli en fjording. De tåler faktisk litt. :tongue: Elsker å se fine fjordinger på dressurstevner. Har noen i området som lett slår de store brune og det er så gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en uke siden sist jeg skrev her! Jeg liker virkelig ikke å gjøre det fra mobil, og det skulle visst gå en uke før jeg fikk satt meg ned med laptop! Såh...

Forrige uke var vi jo på hytta, og jeg skrev om at vi jogga og gikk en tur på 11 kilometer. Dagen etter (søndag) dro vi på en liten fjelltur, og skulle egentlig ikke gå så langt, men så gikk vi feil på vei ned, og vips så var det 11 kilometer der også, gitt!! Gikk og klatra og tok det rolig, da, så vi brukte tre timer. Så det var altså 22 kilometer på to dager. Pluss alle de andre turene vi gikk som vi ikke målte, så det var godt over en halvmaraton til sammen på en langhelgtur. (Fre-man). Ellers var forrige uke mye turer og ikke fullt så mange videoer. Kostholdet var elendig forrige helg og i begynnelsen av uka. Har spist så mye smågodt at jeg nå blir kvalm av tanken, og kroppen min ser ikke bra ut i det hele tatt. Så nå er det slutt. Ikke mer sukkerbomber. Ellers så uka sånn ut:

Mandag kjørte vi hjem, og det ble ikke noe trening. 

Tirsdag tok jeg styrkeprogrammet Max Hammer Strength fra Hammer and Chisel. Helkropp med fokus på overkropp, siden beina mine var ganske døde av all gåinga. Liker den økta, den går fra lett til tungt hele tiden.

Onsdag hadde jeg egentlig tenkt å ta et timeslangt cardio-program jeg ikke har tatt før, men som har favoritten min Shaun T som trener og som jeg har fått anbefalt. Men jeg var hos foreldrene mine og fikk ikke nettet til å funke, så gikk tilbake til en annen favoritt, T25 Gamma Speed 3.0. Det er 25 min med non stop cardio, og du gjentar alt fortere og fortere. MYE burpees. Jeg hadde veldig god flyt og klarte å enten holde følge med eller være raskere enn - de i videoen. God økt!

Torsdag trente jeg og kjæresten sammen og tok Dirty 30 fra 21 Day Fix Extreme. Det er også helkropp, men mest fokus på bein. Den vanskeligste overkroppsøvelsen er imidlertid den hvor du står i planke på dumbbells og tar pushup, og så løfter en og en manual opp mens du balanserer på den andre. Når vektene mine er helt runde prøver de å rulle sin vei, så må bruke mye kjernemuskaltur for å prøve å holde dem på plass!

Fredag gikk vi en tur med litt jogging i ulendt terreng, ble sliten i beina, så prøver å tenke på det som en treningsøkt. 

Lørdag tok jeg Cardio 3 fra 22 minute hard corps, veldig mye burpees. Trente ute på gresset, og det gikk fint med allergien! Kult å få trent skikkelig hardt på veldig kort tid! 

Søndag gikk vi en tur på halvannen time i skogen med mye oppoverbakker, og jeg jobba også med å ta skikkelig i når vi gikk. Brant 420 kalorier.

Ny uke, nye muligheter, bedre kosthold og ferie i to uker til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg trent nesten en time med styrke på chest, shoulders og triceps. Mange repetisjoner, 12 på det meste, 6 på det minste, og veldig lite pauser mellom hvert skifte. Brukte 6 og 9 kilo stort sett, 10.5 på den ene chest press-øvelsen. 

Videoen var fra Body Beast med Sagi. Veldig tungt inni der, skjønner ikke hvordan mange av dere klarer løfte drit-tunge vekter over hodet! Var en del øvelser man egentlig skal ta i incline, men jeg har ikke benk, så da tok jeg det på gulvet. Brant ikke så sjukt mye kalorier, men det var veldig tungt, jeg kjenner det veldig nå. 

Har spist sunt og riktig i dag, så satser på at det fortsetter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles imponert over treningen din altså! Og litt glad for å høre at det ikke bare er meg som har skeiet  ut med kostholdet. Ble dritt lei av søtt her en kveld, helt til jeg bakte skolebrød da. :plystre: 

Norn spennende planer for resten av ferien? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) 

Jeg hadde nok vært enda mer søtsugen om jeg kunne spise hvetemel. Elsker egentlig bakst! Men alt det godteriet.. Oh my.. Nå må det skjerpes! Ellers spolerer jeg jo alt treninga utretter! 

Glemte å skrive treninga igår, mandag. Da var det en smakebit fra Autumn sitt nye program, som lå tilgjengelig på nett i 24 timer. Programmet heter Country Heat,  og økta het Down and Dirty. En slags line Dance, men ikke helt. Snodig å danse og slenge seg rundt til countrymusikk, men ble da svett! Og beina gikk i stå! Trente sammen med kjæresten, som liker moderne country. Det var ganske gøy, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe programmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Så flink du har vært da! Ser at dere har brukt ferien godt og vært kjempeaktive jo! Hehe, jeg er på tur nå og det eneste aktive jeg har gjort er å gå 3km til butikken, men det var for å kjøpe øl :fnise: så det hjalp jo ikke så mye akkurat.. 

Kjekt å trene med kjæresten, hvordan fikk du henne med på det? Jeg prøver å få gubben med meg, men det er jaggu ikke enkelt :ph34r:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...