Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Gaaah, for en elendig helg kostholdsmessig. Jeg har blant annet spist 3-4 sjokolader, ganske mye smågodt, en pose med tortilla chips (den gule posen fra Maarud) og vafler. Ikke har jeg trent i helga heller, for vi var på utstilling med hunden hele lørdagen og var rett og slett helt slått ut på søndagen. Gikk to lange og en kort tur med vofsen, da, men likevel. 

Blir helt dårlig av å ha spist så mye dritt. Det var så mye som skjedde på privatfronten at jeg gikk helt tilbake i whatever-modus mtp kosthold.

Jaja, ny uke og nye muligheter! Tok Tabata Strength fra Insanity Max 30 i dag tidlig. En halvtime med 20 sekunder på, 10 sekunder av, ingen ordentlig pause. 

Det starter med diamond jump single leg burpee . Altså du hopper opp med beina oppunder deg som på videoen jeg linker til her, bare at du går ned i burpee med et bein. Så andre siden, så bare diamond jump vanlig burpee, så bare diamond jump. To ganger gjennom hver øvelse med 10 sekunder pause. 

Jeg fant ut at noen andre har anmeldt hele denne økta, så da linker jeg heller til den dersom noen skulle være interessert: http://dumbbellsanddiapers.com/post/107451314016

OGSÅ DENNE GANGEN KLARTE JEG HELE UTEN MAX OUT!! Det føles helt vilt bra, særlig mtp hvor mye pushups det er i denne videoen. 

Klar for ny uke, bedre kosthold og mer selvdisiplin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at man kan klare å hente seg inn igjen - den helga er bare en bitteliten hump i veien, men nå er den over :) 
Så deilig det høres ut at det første du begynner uka med er trening! creds :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Alle har dritthelger av og til :lur: Tror ikke det har så mye å si i det store bildet - før spiste jeg usunt hver dag, og kunne fint ha vanlig middag + junk til kvelds, så det var ikke rart jeg ble tykk! At jeg nå har noen dårlige dager en gang i blant gjør ingenting :) 

Fin økt på deg i dag frøken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere har jo rett. Litt setback er ikke setback for livet. Men jeg merker jeg er sånn med trening også, hvis det har gått flere dager uten at jeg har trent så tror jeg plutselig at jeg kommer til å bli tjukk og lat igjen. Selv om jeg jo har en helt annen livsstil enn før og ikke kommer til å falle sååå langt tilbake. Men helgene er vanskelige. Det blir alltid enten for mye eller ingenting, virker det som. 

Hehe, må nesten ta det om morgenen for at det skal passe inn i timeplanen, så det går fint å starte sånn etter helga. Men det er en rutine jeg nesten ikke trenger å tenke over, verre med dette helgekostholdet, altså....!

Anyway. I dag tok jeg noe som het Push Circuit 1 fra Charleen Extreme. Likte ikke den så veldig, det var for all del tungt, men det er et ganske gammelt program, så det føltes litt foreldet på en måte. Var vekter med sakte bevegelser, sånn at man leger maksimal belastning på muskelen idet man løfter. Var mest biceps og triceps, men også noe squats. 

I morgen skal jeg prøve det som dukker opp på nettsidene til Beach Body som dagens økt, samme hva det er. Overraskelse, altså! :P Pga tidsforskjellen blir det strengt tatt dagens økt, ikke morgendagens, tror de bytter rundt 9 om morgenen norsk tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive kostholdsplan for helgene til du føler du mestrer å balansere de ordentlig? Kan jo være en idé!

Spennende å se hva det blir i morgen da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg også føler at jeg blir tykk, det kan fort snu så fort, at det ene sekundet så tenker jeg at nå er jeg ok fornøyd, til at det jeg i det neste, tenker huff, magen er jo ballong - har sikkert lagt på meg minst 5kg i dag :fnise:

Du ser jo kjempeflott ut, og er så flink med treninga, at jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for at det av og til går litt skeis i matveien :) 

Blir spennende å se hva det blir til med treningen din i morgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det ikke bare er meg som får sånne rare tanker om å bli tjukk og lat igjen om jeg ikke trener eller om jeg spiser veldig usunt. Det er ikke sånn at jeg mener jeg har blitt det, altså, jeg bare frykter at det kan skje.

Det å skrive en kostholdsplan for helga var veldig lurt! Nesten alle som følger Beach Body-økter lager både planer og selve maten de skal ha iløpet av uka hver søndag - meal prep. Men jeg misliker nok å lage mat fra før om jeg ikke skal stå der og lage den intenst hver helg. Å skrive ned hvor mye usunt som er lov vil likevel sannsynligvis gjøre det lettere å begrense meg, istedet for å falle for impulskjøp og impulsfråtsing!

Økta i dag var fra et gammelt prorgam som heter Rev ABS. En litt snodig trener, manualer og tre runder med fire-fem økter i hver runde. Dette er litt forelda, merka jeg, men det var definitivt tungt nok på mange av øvelsene, ble helt pumpa av flere av dem. Men likevel, veldig snodig. De har et anthem på rev abs (jeg har prøvd en annen fra det programmet før), så plutselig står de og sier "Rev it high, rev it low, I'm strong, comitted and ready to go". Med en rar håndbevegelse. Veeeldig snodig. 

Men blei da i alle fall sliten! :)

Kommenterer i dagbøkene deres senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meal-prep er ikke noe for meg heller, selvom jeg alle dager i resten av uka skulle ønske jeg klarte det. :lol: Hadde sluppet en del drit da. Kanskje jeg får partneren med på å preppe noen hjemmelaga pizzaer o.l., så vi slipper like mye matstyr da. Hm.

Jeg følte det sånn før forresten, men ikke nå lenger. Føler jeg er inne i en såpass god rutine at jeg ikke faller tilbake. I Irland var det jo så og si umulig å finne ordentlig mat, så vi endte jo opp med å dra på butikken å kjøpe ryvita og pålegg for å lage matpakke til lunsjene våres så vi fikk ett måltid som var normalt i alle fall. :lol: Så når det er sånn, at jeg blir kvalm og drittlei feit og søt mat etter bare et par dager i Irland, føler jeg ikke at jeg har noe å frykte lenger. Du kommer nok dit du også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jo vært greit å lide med matlaging 1 dag i stedet for hver dag..! Men kjedelig, da, gitt! Akkurat feit mat er ikke så vanskelig å holde seg unna - sånn fastfood og sånt, for etter at jeg ble vegetarianer kan jeg ikke spise det meste. Men godteri, potetgull og ikke minst SJOKOLADE!

Haha, husker jeg hadde det sånn da vi var i New York. Da var vi ikke veggiser, da. Men vi ble jo tilbudt så ekstremt svære porsjoner av alt mulig. Spiste frokost på samme sted hver dag, og de syns vi var så rare som skulle ha grov sandwich uten dressing og havregrøt uten sukker. De serverte oss gratis pannekaker med sirup siste dagen, klarte jo ikke spise halvparten! 

Så på noen områder er jeg litt sånn, men så tar jeg av med den sjokoladen igjen, da...!

Den videoen jeg tok i dag fant jeg ut nå at er fra 2009. Kunne vært 1999, altså. Snodige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hørtes snodig ut den treningsvideoen som du hadde i dag :fnise:  Disse programmene du følger, er det cardio kombinert med styrke? Burde kanskje sjekke det ut :ph34r:

Hadde aldri gidda meal prep. Er alt for glad i fersk middag, eller lager de bare klart og ikke steker maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste steker maten, de spiser jo kjøtt stort sett, så de steker opp kylling og sånn tror jeg, men er faktisk usikker på om de varmer den opp igjen. Men de lager mye frokoster og lunsjer og snacks for det meste, pluss planlegger middagen, så det aller meste er kanskje kaldmat i utgangspunktet.

Det er begge deler, egentlig. Noen prorgrammer fokuserer mer på styrke og noen mer på cadio, men ofte er det annenhver dag. Jeg liker det veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg Total Body Chisel fra Hammer & Chisel. Det er tre runder, med tre øvelser som repeteres tre ganger, 10 reps per øvelse. Her er en link til en fyldig omtale. Jeg har ikke benk, men jeg har en krakk. Så jeg setter krakken på treningsmatta og går opp og ned på den, og tar dips fra den. Jeg ligger flatt på gulvet når det er incline fly og bench press og incline curl. 

Kjenner det veldig i armene, nå har det vært nesten utelukkende styrke denne uka, selv Shaun T videoen fra mandag var styrke selv om det var hard cardio i tillegg. 

Bra i går:
* Jeg har blitt innmari mye sterkere på pushups, også med plank row-pushups
* Hunden stakk ikke på rallylydighetstreninga og konsa mye bedre enn han pleier.
* Jeg greide å la være å kjøpe smågodt selv om jeg hadde veldig lyst.
* Jeg fikk grilla grønnsaker og glutenfri baguette på jobbens sommeravslutning og slapp å bare spise tilbehør til grillinga.

Ikke bra i går:
* Jeg kom sist da vi hadde en løperunde på jobbens "morogreier" og ble helt ødelagt sliten av å spurte.
* Jeg takla morogreiene og det sosiale dårlig og dro hjem uten å si hadet.
* Vi må droppe enda et stevne fordi hunden ikke er mentalt klar for å gå en hel rallybane uten bånd og belønning med utfordringer rundt. 
* Jeg ble angstete igjen for første gang på veldig lenge.

Mål for i dag: Ha en bra dag! 
I morgen skal jeg på festival! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

:troest: Håper du får en bedre dag i dag! Ikke alltid lett med sosiale settinger, til og med den beste kan få problemer når er snakk om slike sosiale settinger! Jeg skyr slike ting som pesten, det blir alt for mye. Så jeg synes du er kommet kjempelangt som er med på slike arrangementer!

Tviler ikke på at du er blitt sterkere i puh ups og i plank row pushups også da :daane: Sterka :trene: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! :) Tror det ble litt ekstabelastning med tanke på at jeg bare har hatt denne jobben litt over en måned, så jeg eke hundre prosent komfertabel med noen ennå, og da ble sånn tvangssosialisering og lang spiseøkt litt for mye for meg.

I går hadde vi en skikkelig slitsom ettermiddag og kveld, med syk hund som hadde bæsja utover hele gulvet mens vi var på jobb. Han bæsja ikke inne da han var valp engang, så det må virkelig ha vært krise. Syns det er så vondt å tenke på hvor redd og alene han har vært i mange timer!! Tilbrakte over tre timer (pga mye venting) og 5000 kroner hos veterinæren, som konkluderte med magekatarr, begynnende virusinfeksjon og mye luftsmerter. Heldigvis kan samboeren ha hjemmekontor!

Jeg sto opp og trente i håp om å få litt energi, og tok The Warrior fra P90X3. Det er en video med Tony Horton (han som har 22 minute hard corps og som jeg var riiiimelig lei av nå), men den økta liker jeg. Det er litt pushups av ulike varianter, litt boksegreier som ender i burpee og, ja... litt av hvert, egentlig. Cardio/styrke-kombo. Armene mine lider etter mye pusups denne uka, men nå klarte jeg "elevator pushups" hele det minuttet intervallen varer. Det er å stå i planke, stå halvveis nede (halvveis i en pushup, altså) og å stå helt nede (men fortsatt holde seg over gulvet) - alt blir ropt opp, top floor, second floor, bottom floor, og så må man stå i den posisjonen til neste ting blir ropt. Ganske gøy, særlig når jeg får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Uffda stakkars hunden deres :( Da må det ha vært krise ja! Det er så slitsomt å komme hjem til slike episoder, og så blir man så redd for hunden sin! Frallen vi hadde måtte vi passe på som en hauk, for fikk han noe i seg utenom foret sitt, så var det renneræv i flere dager. Det var pyton, og så var det jo flere idioter som ville teste om vi snakket sant, fordi en hund "tålte da pølse/middagsrester/sjokolade" :snurt:

Tvangs sosialisering på jobb er no - go her. Men du er jo kommet såpass langt at når du er bedre kjent med flokken, så kan det godt være at det blir lettere neste gang! Tror det er viktig at du hører på deg selv, så synes at det var bra du gikk, jeg ;) 

Oooh elevator pushups - hørtes bare vondt ut :sjokk:  Og du klarer den i et minutt :blink: Jaggu da er du temmelig sterk altså - trening gjør mester, er det ikke noe sånt de sier ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, det var virkelig fælt å komme hjem og se ham så desperat og stressa. Var fint å se at formen stabiliserte seg gjennom helga, selv om han var mye stressa fram til omtrent midt på dagen lørdag. Så utrolig ubetenksomt av folk å gi hunden deres mat dere visste han ikke tålte! Også sjokolade, da! Det er jo giftig for hunder! :hakeslepp:

Tvangssosialisering er ikke gøy, nei! Også sånn "nå skal vi ha det så kooooselig!" Er sånn på noen hundearrangementer også, "avsluttes med grilling og quiz". Får lyst til å gå hjem og legge meg! ;) Det blir sikkert lettere neste gang, ja. Og takk for at du syns det var bra jeg gikk. Viste seg at ingen la merke til det, ikke noen som sa noe, i alle fall!

Ja, de pushupsa er harde. Hadde ikke trodd det skulle gå et helt minutt!

I helga var det festival på fredag kveld, Pride på lørdag og bare noen rolige turer med vofsen på søndag. 

I dag tok jeg en 55 min video fra gamle Insanity. (Link til reklame for Insanity). Dette er min favorittøkt. Den heter Max Interval Sports Training, og består av mange runder med ulike sportsinspirerte øvelser. Boksing, amerikansk fotball, basket, turn, friidrett...Moro! Den eneste øvelsen jeg ikke klarer ordentlig er når du skal stå og trippe med vide bein og armene foran deg i amerikansk fotball-modus, og så hive deg ned i lav planke og bevege deg åtte ganger til siden før du spretter opp igjen. Det blir ikke så veldig lav planke, akkurat! Bortsett fra det, og at jeg trengte to 2-sekunders pause på en turnøvelse gikk det veldig bra og jeg kom gjennom hele uten stopp.

Fin start på uka med Shaun T og langøkt. Glemte å sette på pulskklokka (trykke på start) før det hadde gått et kvarter, så jeg brant mer enn den sa, og den sa 427 kcal.  

 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Så bra at han er bedre, det er jo så tøft når det står på. Ja det er mange idioter der ute, vi hadde en sjokolade episode av naboen. Hun hadde gitt det til ham når han var ute i gården fordi "han fikk jo aldri noe godt av de håpløse eierne" :sprettoy: Så det ble noen telefoner til veterinæren som kjente hunden vår godt, og det gikk heldigvis bra. Nå er jo fransk bulldogen ikke akkurat avlet bra helsemessig, så det er ikke en rase som vi noen gang kommer til å få i hus, til tross for at jeg digger personligheten deres.

Ja, disse oppleggene som at her skal alle kose seg, er jaggu ikke like kjekke for alle. Jeg har aldri likt det, men jeg skjønner jo at det kan gjøre bra ting for arbeidsmiljøet, og at mange liker det. Det kan godt være at du aldri liker det noe særlig, og da tenker jeg at det må være lov til å gå når du kjenner at det er nok :) 

Flinka som har trent :duskedame: Høres ut som en fin økt du hadde :) Typisk å glemme å sette pulsklokka på,,, det er vel en grunn til at jeg ikke bruker slike ting, da jeg glemmer å sette Bluetooth øreklokkene på lading, så jeg har nok med dem liksom :blush:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, fine og kule mannen! :nigo:

Trente med ham i dag igjen. Tok en kort økt nå, 25 min med styrke i pyramideoppsett. Gamma The Pyramid fra T25. Der bygger man opp sånn at man tar 1 rep, 2 reps, 3 reps etc opp til 6, 7 eller 8. Jeg brukte 6 kg manualer for det meste (tror de er det, i alle fall, blir litt forvirra av disse skivene), og det var i overkant tungt når jeg kom opp i høyt antall reps, og nettopp hadde løfta fem ganger og så skulle løfte seks ganger rett etterpå. Men jeg klarer de to rundene jeg har slitt mest med på denne videoen helt fint nå. Det er Downward Dog pike up (1 pike up - downward dog - planke - 2 pike ups -downward dog - planke -3 pike ups - downward dog planke...opp til 11 pike ups. Slitsomt!!) og pushups - childs pose. Maxen her er åtte. Så du tar først en, så to, så tre etc pushups med childs pose mellom hvert sett. Det er mange pushups! Det er de to jeg sleit mest med da jeg tok programmet, og da jeg til slutt klarte hele pikeup-serien var jeg såå stolt, nå gikk det helt fint, og pushups-serien var tung, men klarte den likevel uten å miste holdningen.

Glemte forøvrig å skrive at jeg greide å være flink med godteri i helga! På fredag spiste jeg ca 5 twist. På lørdag klarte jeg for det første å ikke kjøpe masse. Jeg tvang meg selv til å ikke kjøpe smågodt. Har fortsatt veldig veldig lyst på. Og jeg spiste en del av samboerens potetgull. Og så kjøpte jeg en liten Stratos på 42 gram og spiste bare den. VELDIG stor forbedring på meg som er enten EAT AAAALL THE THINGS eller holder meg totalt unna godteri. Håper jeg klarer å opprettholde en sånn begrensning.

Jeg liker å bruke pulsklokke, men egentlig bruker jeg det ikke til noe spesielt nå når jeg ikke teller kcal. Liker bare å se hvor mye jeg har brent.

Syns fortsatt det er sjokkerende at naboen ga hunden sjokolade! Noen hunder kan jo dø av det!! Vår virker heldigvis bra nå, siste dag av antibiotika i dag. Det rare med ham er at når han har vondt noe sted (feks hadde han problemer med analkjertlene på denne tida i fjor), så selvskader han. Han sleiker og sleiker på labben til han får sår, for å ikke merke hvor vondt han har andre steder. Dette er det veterinærer som har sagt, altså. Eller, de brukte ikke ordet "selvskading", men måten de beskrev det på - det er det det er. Så nå hadde han kjempevondt i magen, så vondt og så dårlig at han hadde bæsja utover gulvet da jeg kom hjem på torsdag...og i forkant av det hadde han sleika sår på seg selv. Huff, stakkar store bamsevofsen min!

Endret av Rainbow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant deg!! :danse:

Her skal jeg følge med for her kan jeg nok finne inspirasjon når jeg skal komme i gang! Nå har jeg bare lest det siste innlegget ditt siden jeg tross alt er på jobb, men kommer sterkere tilbake. 

Gav naboen hunden sjokolade??? Hjelpes! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...