Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Er det noen som leser dette i det hele tatt? Føler jeg bare skriver for meg selv.

Prøvde 22 min hard corps - Cardio 1 i dag. Det var en preview av en av øktene som er en del av Tony Hortons nye opplegg "22 min hard corps", som faktisk er bare 22 min, men det er militærbasetrening, med mye tempo og repetisjoner. Den lå på nett i bare 24 timer, så jeg rakk det akkurat pga tidsforskjellen. Horton har reist rundt på militærbaser og trent troppene der, og denne økta foregikk ute på en gressplen der folka i videoen hadde på seg militærbukser. Det var lunges, burpees og diverse sånt, tre runder med alle øvelsene, starta på maks reps (30 burpees) og endte på halvparten. En god økt med høy puls, nesten (men bare nesten) på nivå med Insanity Max 30. Tror nok jeg skal skaffe meg det når det kommer ut! :nigo:

Etterpå tok jeg Total Body Hammer siden det sto på planen. Det er diverse overkroppsstyrke med 10 - 8 - 6 reps. Tungt, måtte ned på seks kilo på flere av dem, men tok også 9 på ganske mange. Måtte droppe 10 min ab hammer for å rekke tur med hund, dusj og jobb. Brant godt over fem hundre kcal og trente i nesten halvannen time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo litt bakpå planen fordi jeg ikke fikk trent i helga. Så selv om det er torsdag i dag trente jeg det som står som tirsdag. Menmen...I går ble det da Chisel Endurance og 10 min ab chisel. Det er utholdenhetstrening med vekter og mye opp og ned på benk (eller krakk, i mitt tilfelle). Rimelig intenst når man greier å holde tempoet skikkelig oppe, så det var moro. Har krakken ståene på en yogamatte for at den ikke skal gli, men så kom vofsen for å ligge der, og han var så søt at jeg ikke ville be ham flytte seg, så da hadde jeg krakken på det som var igjen av plass og beina langt uti gangen! :P Det var bare på den siste timinutter'n, da. I "hovedvideoen" var det pushups med beina på krakk! Tungt!

I dag tok jeg Hammer Build Up - en halvtime som tar hele kroppen med ulike vekter og bruker begge trenerene. Fulgte den med 15 min Leg Hammer. Begge videoene er intense, og jeg måtte ned til 6kg på flere øvelser fordi jeg gjorde det tyngre ved å løfte fortere, og noen vinkler man holder armene i er vanskelige med 9 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chisel Cardio og 15 min leg chisel i dag. Akkurat det samme som mandag. Var litt mer sliten i dag, klarte ikke å pushe like hardt. Men jeg kom jo gjennom alt, for all del. Men måtte ta bittelitt mer pauser på 1 min burpee-rundene og på å hoppe ned i curtsey lunge - hoppe opp på midten og løfte 6 kg over hodet - ned i curtsey lunge på andre siden. 

Tre dager igjen av dette åtte ukers programmet! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag trente jeg ikke. Og jeg spiste så mye usunt på fredag kveld og på lørdag. GAH, jeg kunne fått utrolig mye bedre resultater om jeg hadde vært mer trofast til sunt kosthold og slutta med fråtsinga. Jeg ser ingen forskjell jeg, nå. Men jeg har ikke tatt mål og bilder, da. Av og til syns det mer enn jeg tror.

Søndag tok jeg alle øktene som sto oppført, også de valgfrie. Så da ble det Hammer Plyometrics, The Master's Cardio og 15 minute Leg Hammer. Hardkjør og høy puls og intenst. Omtrent 70 min til sammen. Glemte dessverre magebeltet mitt, så aner ikke hvor mye jeg brant. Irriterende, for jeg har målt hver eneste økt av H&C. 

I dag tidlig var det Total body Chisel og 15 min glute chisel. Bare én økt igjen av 8 uker med Hammer and Chisel. Må huske å måle og ta bilder og å SENDE DET INN! Har ikke sendt inn sånt på et år, så jeg har masse t-skjorter jeg skulle ha fått. Tenkte å spørre dem om jeg kan sende alt i samme mail eller om de vil ha forskjellige til forskjellige økter. Får prøve å sette av litt tid til det en dag, men det er så mye styr med skjema som skal fylles ut og bilder som må finnes fram og lagres og sånn, så det blir liksom aldri tid. Vil jo ha premie, så måååå huske det. Det får være mitt mål  å få til det iløpet av mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale å ta bilder, altså, få samboeren til å hjelpe deg, eller sette opp stativ, det synes mye bedre på bilder enn i speilet :jepp: 

Har kikket innom her av og til, men nå husker jeg faktisk å legge inn spor også :fnise:

Synes du er sprek som står på og holder ut, jeg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee, et svar! :hoppe: Takk for spor, det er så fint å se at det ikke bare er sånn at jeg skriver for meg selv!

Har tatt før-bilder, må få tatt etter-bilder til helga. Noen ganger husker jeg bare det ene. Og måle. Har tatt bilder med photobooth på macen noen ganger også, men best når samboeren kan fikse for meg. Får be pent på lørdag! Hun syns jo jeg er altfor treningsfokusert. Nå har jeg i alle fall sendt BeachBody en mail og spurt hvordan jeg skal få sendt inn bilder og mål fra alle programmene jeg har tatt!

Takk! :nigo: det er jo moro, så jeg bare må, hehe! I dag ble jeg ferdig med 8 ukersprogrammet Hammer & Chisel. Det slutta med Hammer Power, der du løfter vekter på ulike vis i stående posisjon og squat og lunge, og starter med 10 reps på lette vekter (tok 2.5 pr manual), så 10 reps med medium (tok 6 kg pr manual). Så er det en liten pause, og så er det andre øvelser med først lette og så tunge vekter, fem reps. (Tok 9 kg pr manual). Svetta som en gal! :P Etterpå 10-12 min Hammer Abs. 399 kcal. 

What's next? Må finne på noe denne uka i alle fall! Har lyst å ta 22 min hard corps, som kommer ut i dag, men vurderer å vente en måned fordi jeg vet det vil bli vanskelig å få trent hver dag i påsken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

:hoppe: 

Måling er gøy, da! Da får man tydeliggjort resultater enda mer :jepp: 

Håper du får et positivt svar og masse t-skjorter, da :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er lettere enn å bare se i speilet og føle det ikke har skjedd noe. Tidligere har vi ikke klart å måle helt nøyaktig heller, men nå har vi prøvd, så må prøve på etterbildene også. 

Og på nesete program skal jeg klare å slutte med denne sinnsykte fråtsingen i godteri i helga!

Bestilt 22 min hard corps nå! (Eller, bestillingen går igjennom i morgen).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maila litt med BeachBody igår, og holdt på å klikke av at det enten var en datagenerert svarmaskin eller noen som bare trykka på "saved reply". Jeg var dum nok til å skrive "t-shirts for completing programme" i tittelen, og vips fikk jeg sånn "gratulerer, du kan vinne fine premier, klikk her for USA og her for Canada". Jeg hadde skrevet masse om Norge. Til slutt skrev jeg "vær så snill og les hele korresponansen!" Tror jeg fant ut av det da, selv om to-tre-fire ulike operatører svarte meg. Eller så får jeg prøve chatten deres. Anywaaay...

Prøvde en økt fra Shaun T's "Asylum" i dag. Har gjort Asylym 2, men dette er forløperen. Tok 45 min Back To Core som var mest rygg, mye statiske bevegelser og trening av hele ryggen. Kjenner det skikkelig allerede, så det var mye nye muskler selv om jeg har trent styrkeprogram i to mnd. Veldig tungt, trengte flere pauser, noe jeg virkelig prøver å ikke ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å bli litt småsjuk, så det prøver jeg å bekjempe med å slenge innpå store mengder vitaminer og... trene! Føler meg myyyye bedre etter en treningsøkt enn jeg gjør etter å ha sovet, for jeg får så vondt i halsen når jeg ligger.

I går trente jeg The Challenge fra 21 Day Fix Extreme. Lenge siden jeg tok det sist. Det er da 13 øvelser, som "forlengskjedes". Dvs at du gjør den ene med fire repetisjoner, så gjør du den andre med fire repetisjoner. Så gjør du den første og den andre og den tredje. Sånn legger du på en ny øvelse på hver runde til du til slutt gjør alle 13 etter hverandre, fire reps på hver, to ganger. Det er bare planke-burppes-puspups-balanse-øvelser. Veldig fornøyd med at jeg holdt tempoet hele tiden og ikke tok pauser. Holdt følge med crewet!

I dag følte jeg meg også ikke i form, så da tenkte jeg at det var lurt å kjøre hard cardio/styrke-kombo for å få opp pulsen og få blodomløpet i gang. Tok Max Out Strength fra Instanity Max 30. Måtte ta pause første gang på 12.13. Mer slitsomt når jeg ikke er i form, men fikk likevel til mye, og ble glad av å ha Shaun T skrikende til meg at han tror jeg får det til! ;)

Mulig jeg får prøve å ta det litt med ro i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok treningspause både lørdag og søndag. Kjedelig! Men brukte litt tid på søndag på å sette opp treningsplan for denne uka, sånn at jeg har styrke, cardio etc fordelt riktig utover dagene.

I dag tok jeg Challenge de Jour på nettjenesten til BeachBody. Det er en daglig økt som ligger ute i 24 timer, og det varierer hva det er. I dag var det en fullkroppsvideo fra BodyBeast, det første programmet den mannlige delen av Hammer & Chisel, Sagi Kalev, hadde for en del år siden. Det var tungt, men gøy! Brukte 9 og 6 kg på manualene stort sett. Føler meg skikkelig badass når jeg trener med bare muskelmenn! :P

I morra tenkte jeg å ta en Cize-økt som er relativt ny. Dansemoro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så smart å sette opp en plan for uka! Det må jo funke litt som matplaner? Mye lettere å få det gjort når man har det ferdig planlagt? :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt sånn! Jeg trener jo hver dag uansett, men de ukene og månedene jeg ikke følger et fastsatt program bruker jeg veldig mye tankevirksomhet på hva jeg skal trene dagen etter. Så istedet for å tenke masse hver dag brukte jeg en halvtimes tid på å sitte og se på oversikten over programmer og økter og velge det nå. Da føles det mer sånn at "nå er det det som står på planen", og det er lettere enn å surre rundt og tenke og lure. Hmm, litt ocd, kanskje! :P

Er egentlig litt godt å ha en liten periode der jeg selv bestemmer alt, og det ikke er så fastlåst som det er når jeg kjører program.

Har laga matplan også nå, det må jeg bli flinkere til. Hovedårsaken til at man ikke får de resultatene man vil er jo at man spiser feil, og jeg kan trene nøyaktig de øktene som er satt opp uten at det gir like synlige resultater som det hadde gjort om jeg også hadde fulgt matplanen til punkt og prikke. (Punkt og prikke?! Hvem sier det?!)

Så nå har vi planlagt middagene for den kommende uka, og jeg har planalgt mellommåltider og frokost. 

Så planlegging er virkelig veien til suksess!

Har forreseten tatt nye bilder, men ikke turt å se på dem ennå! ;) Har sett at målene mine var bedre, da! Men ikke noe mer biceps, og det hadde jeg virkelig trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Kosthold har mye å si, absolutt! :jepp:  Så lurt å planlegge frokost og mellommåltid også, ikke bare middag! :hoppe: 

Du får kanskje litt mer variert opplegg når du ikke følger program? Kjekt å kunne variere mellom egne ting og ulike typer program! :jepp: 

Jeg sier punkt og prikke til stadighet :ler: Vi får vel bare dra frem kamferdropsene og napoleonskaken :Knegg: 

Krysser fingrene for at bildene viser det du vil se :nigo: 

....Jeg bruker ikke masse smileyer, lover. :nei: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir litt mer variert når jeg lager mine egne ukeplaner. Programmene som er satt opp er riktignok varierte i betydningen fordeling mellom cardio og styrke og mellom ulike muskelgrupper, men det er jo en viss repetisjon over de samme videoene innen en gitt periode. Så det er litt moro å  lage ting selv også. Varierer på fire-fem ulike programmer i løpet av en uke.

Tirsdag tok jeg Cize - The Next Level: Move Your Body. Det var en ny video til danseprogrammet Cize, men Chilli fra TLC (popgruppa fra nittitallet) som er med og danser og har laga sangen man danser til på slutten. Det var mer utfordrende enn de andre Cize-videoene, for det var færre repetisjoner og mye å huske. Men fikk det ganske så bra til!

I dag tok jeg en video fra nettprogrammet der folk som er med i videoene til de "store" trenerne leder økta. Tok Insanity Live med en som heter Darren Dentoni. Har sett ham mye, så var gøy. Skikkelig høyt tempo og slitsomt, men klarte uten å ta pause. Ble gjennomsvett og sigen etterpå! 

Fikk endelig svar fra Beach Body. Må sende inn bilder og mål på alle øktene, og noen av dem er det lenge siden jeg gjorde - og jeg er usikker på om jeg har skrevet ned alle mål...Så håper jeg finner alt, får bruke litt tid på det! Har jo til de nyeste, men de eldste er verre. Får håpe jeg finner alt!! Bilder har jeg i alle fall! (Håper virkelig jeg faktisk har for alle de fem gamle programmene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, takk og pris for denne tråden/dagboka! Jeg har jo skrevet ned når jeg har begynt og slutta på hvert program, så nå blir det lettere å finne bilder som passer til datoer og å finne ark som er stukket inn i hylla med tall på! :P

Jeg VET at jeg noen ganger har målt og tatt bilder lenge etter fullført program, men det spiller eeegentlig ikke så stor rolle, for jeg kan jo ikke konkurrere i best resultater-konkurranser uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag tok jeg Combat 45 fra Les Mills Combat. Mye spark og slag - det er en kampsportrutine. Men merka at det var en stund siden sist jeg tok det programmet, for jeg var skikkelig ukoordinert!

Trøtt om dagen, og nå var det godteri på jobb som jeg ikke greide å holde meg unna...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, nå gikk det en uke uten å skrive her. Men jeg har jo selvsagt trent!

Fredag: Focus T25: Gamma Extreme Circuit. Mange repetisjoner. Brukte seks kilo nesten hele tiden, ni på noen få. Sist jeg gjorde denne var jeg stolt av å bruke fire1

Helga: Var bortreist. Spiste ikke så bra og bevegde meg ikke overvettes mye heller. Huffameg...

Mandag: Insanity Max 30: Sweat Intervals. Pressa meg skikkelig, og klarte hele halvtimen uten å stoppe, altså uten max out. Var fullstendig pumpa etterpå, og følte meg kanonbra! Godt å få gjort noe sånt etter den helga der!

Tirsdag: Prøvde en snodig video på Beach Body sin nettløsning, den het Rev abs et eller annet. En snodig fyr som instruerte. Det var både vekter og cardio, og overraskende tungt. Tre runder, fire øvelser i hver runde. Intervalltrening med en ganske slitsom trener, igrunn. En slags blanding av alt mulig rart.

Onsdag: Prøvde Piyo live på nett, (det er ikke faktisk live, btw). Det er en slags hurtigyoga. Det er faktisk ganske bra, selv om jeg da virkelig ikke liker yoga og pilates og holdt på  å tryne flere ganger. Ble mye kalorier brent!

Torsdag (i dag): Insanity live (fortsatt ikke live, disse live-tingene er trenere som ikke er kjendistrenerne, som har økter inspirert av og bestående av øvelser fra ulike programmer). Var mye hopping, men også lengre pauser mellom intervallene.

Har blitt mye intervalltrening denne uka, så i morgen blir det ren styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag trente jeg Asylum 1: Strength. Det var et intest styrkeprogram med lange øvelser, som for eksempel upright row, ned i burpee, pushup, plank row, pushup, opp og stå, squat og repeat. Var med Shaun T, så jeg var happy! :nigo:

Søndag jogga jeg en rolig tur med kjæresten. Seks kilometer. Hun har ikke trent jogging siden nyttår (eller cardio, egentlig) pga at hun skada foten da, så vi tok det rolig og i hennes tempo. Det var en koselig tur i påskesol! 

I dag tok jeg en styrkeøkt fra Hammer and chisel: Total Body Chisel. Mest overkropp, men også litt bein. Brukte 9x2 kilo på nesten alt, 6x2 på de aller tyngste, og på når man skulle ligge på ryggen og føre vektene bak hodet med rette albuer tok jeg bare én ni-kilosvekt. Måtte ta noen små pauser på noen sekunder.

Nå lurer jeg på om jeg skal begynne på 22 min hard corps neste uke eller uka etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påsken overstått, og jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke spiste påskegodt! Spiste litt smågodt den første helga, men selve påskehelga delte jeg og samboer en pose nonstop, bare. Vet med meg selv at jeg ikke kan ha masse godteri og sjokolade, jeg spiser alt! Og nå når jeg har sendt inn alle bilder og mål til beachbody og ikke ser noen nevneverdig voldsom forskjell på bildene må jeg skjerpe meg. Folk får helt insane resultater når de klarer å holde et bestemt kosthold, muskler overalt og bare...wow. Mens jeg ser helt lik ut, føler jeg. Er mye sterkere og mer utholdende etter de til sammen åtte programmene jeg har tatt det siste året (pluss diverse mnd innimellom med fritrening), men jeg ser ikke noen enorme forandringer. Så når jeg begynner på 22 min hard corps til mandag skal jeg være mye flinkere. Jeg syns bare det er så vanskelig å sette seg inn i en målrettet diett, liksom. En som sier hvor mye karbohydrater og proteiner og diverse man skal ha i seg hver dag og så beregne dette + kaloriene nøyaktig OG preppe maten i forkant. :bond: 

Har i alle fall trent. Fikk ikke gjort det fredag, søndag og mandag (sistnevnte fordi hesten min ble syk, men det var heldigvis kortvarig). Ellers har jeg hatt diverse styrke og cardio-økter. '

Kort oppsummert: 

22. mars: Insanity max 30: Max Out Sweat (superkjapp tabata-cardio-madness)
23. mars: Piyo Drench (en slags hurtig-styrke-yoga)
24. mars: Jogga 9 km på 56 minutter ute
25. mars: Trente ikke, men gikk lang tur i skogen
26. mars: 21 Day Fix: Lower Fix med kjæresten (beinstyrke, brukte 6 og 9 kilo)
27. mars: Trente ikke
28. mars: Trente ikke, men gikk en klatrete tur i skogen
29. mars: Body Beast: Beast Cardio (fra Sagis program, var kjappe styrkeøvelser og litt burpees og mye holding av posisjoner).

Trener selvstendig ut uka, så begynner jeg 22 min hard corps. Håper jeg har fått pakka med dvder og ekstrautstyr iløpet av uka, er en god stund siden det ble sendt fra usa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...