Gå til innhold

Sommerkroppen 2012


Glasögon

Anbefalte innlegg

Til dere som trener styrke, vil jeg anbefale appen iMuscle. Der kan du se hvilke øvelser som trener hvilke muskler, se animasjon av øvelsen og lage treningsprogram. Jeg bruker dette mye for å få litt variasjon i treningen (blir fort lei av noen øvelser...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff..det går sakte mot målet mitt :tristbla:

Målte meg i dag, hadde bare gått ned 1.2 kilo siden forrige mandag :tristbla:

Men bedre sakte men sikkert, det er jo tross alt en total livsendring jeg skal ha, og ikke en rask slankekur :sjenert:

Sliter forsatt med å få i meg nok kalorier i løpet av en dag, pluss dårlig råd denne uken gjør det vanskelig å kjøpe inn alt som man burde spise. :sjenert:

Og siden jeg sliter med å få i meg mat, har jeg tatt i dag en shake fra allevo, for å få i meg noe næring,det er vel bedre enn ingenting?! :sjenert:

Kom bare tilfeldigvis over innlegget ditt, og du sier det går sakte? Hadde jeg gått ned 1.2 kilo i uka hadde jeg vært i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krembanan

Noen som har noen geniale tips for ei svaking som vil ha flat mage?

Jeg har begynt å trene 40 min hver dag, men ikke styrke. Jeg burde kanskje trene litt styrke også ? Men jeg hater det virkelig. Er så kjedelig og tungt!

Og er greit nok med 20 min 6 dager i uken? Eller burde jeg samle det mer opp ? ( vil helst unngå å måtte trene 1 time med styrke på en dag, blir for kjedelig og tungt skal jeg være ærlig, men 20 min 5-6 ganger i uken kan jeg leve med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 cm, jente på 16 år. Og veier 61 kg. Jeg holder nå på å gå ned i vekt, håper på å havne på rundt 50-52.

Jeg jogger ca 1 time annen hver dag, + styrke og rokkering i 3 minutter hver dag.

Kostholdet mitt:

Frokost: Yougurt med frukt/grove kornflak

Lunch: En halv kyllingfilet + litt salat

Middag: Bare salat med feta ost, og paprika

Ellers spiser jeg ikke noe godteri ellers. Tror dere jeg kan klare dette før sommeren? :takke:

Du veier allerede lite. Vet mange ikke stoler på BMI-kalkulator, men du er på nippet til å være undervektig med din nåværende vekt. Om du går ned til 52 kilo får du en BMI på 17.38 - og dermed også undervektig. For å få en pen kropp må du ikke gå ned i vekt, men du må spise MYE og sunt, i tillegg til å trene styrke. Det er muskler som er pent. Man blir ikke bodybuilder av å trene litt styrke. Bodybuildere trener knallhardt og i årevis for å få det til.

Få i deg mer proteiner, mye mer proteiner. SPIS MER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom bare tilfeldigvis over innlegget ditt, og du sier det går sakte? Hadde jeg gått ned 1.2 kilo i uka hadde jeg vært i himmelen.

Jeg følte bare at jeg hadde gått ned så lite etter så mye trening og sånn, men har forstått at det var en del :)

Og har gått ned mer i cm, 5cm på midjen, 4cm på magen, 2 cm lår, 1.5 cm på armer, 1 cm rompe, 4 cm hoften :) så burde jo være fornøyd med det på 1.5 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til å fjerne overflødig mage og lår fett? Slik ser magen min ut nå. Er ikke så fornøyd for å si det sånn!

Noen tips til hva jeg kan spise, og hvordan trene ( har ikke råd til treningskort) Kom gjerne med tips! :skravle:

post-37809-0-25492300-1331476294_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg håpet at denne tråden skulle være en motivasjon for å få en sunnere og sprekere kropp frem mot sommeren, men nå vet jeg ikke om jeg gidder følge mer med her. Tråden begynte bra, men har blitt spist opp av normalvektige/undervektige som skal bli enda mer undervektige, folk som er misfornøyd med å gå ned over 1 kg i uken (!) og folk som er misfornøyd med en helt normal, slank mage. Enten kryr dette forumet av jenter med et skrudd syn på egen kropp, eller så er dette normalen blant jenter flest. Uansett liker jeg ikke påvirkningen dette har på andre. Lettpåvirkelige jenter som ser en normal, fin og slank mage på bildet, men leser at eieren av magen mener hun har masse fett som bør slankes bort, kan lett overføre dette til seg selv og bli påvirket.

Jeg blir litt oppgitt og lei meg, og har ikke lyst å bidra til enda mer forskrudd syn. Hva med å fokusere på hvordan man føler seg, milepæler i form av kilo løftet eller kilometre løpt i stedet for hvor lite man kan spise og hvor mange kilo det er mulig å gå ned på kort tid?

Håper dette kan bli fokus fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg håpet at denne tråden skulle være en motivasjon for å få en sunnere og sprekere kropp frem mot sommeren, men nå vet jeg ikke om jeg gidder følge mer med her. Tråden begynte bra, men har blitt spist opp av normalvektige/undervektige som skal bli enda mer undervektige, folk som er misfornøyd med å gå ned over 1 kg i uken (!) og folk som er misfornøyd med en helt normal, slank mage. Enten kryr dette forumet av jenter med et skrudd syn på egen kropp, eller så er dette normalen blant jenter flest. Uansett liker jeg ikke påvirkningen dette har på andre. Lettpåvirkelige jenter som ser en normal, fin og slank mage på bildet, men leser at eieren av magen mener hun har masse fett som bør slankes bort, kan lett overføre dette til seg selv og bli påvirket.

Jeg blir litt oppgitt og lei meg, og har ikke lyst å bidra til enda mer forskrudd syn. Hva med å fokusere på hvordan man føler seg, milepæler i form av kilo løftet eller kilometre løpt i stedet for hvor lite man kan spise og hvor mange kilo det er mulig å gå ned på kort tid?

Håper dette kan bli fokus fremover!

Jeg beklager om jeg var en av de som har ett forskrudd syn, jeg vil bli sunn og slank, håpet bare å få med meg noen gode tips til kosthold, trening hva andre gjør :sjenert:

Trodde bare 1 kg uken var lite når man er rimelig overvektig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager om jeg var en av de som har ett forskrudd syn, jeg vil bli sunn og slank, håpet bare å få med meg noen gode tips til kosthold, trening hva andre gjør :sjenert:

Trodde bare 1 kg uken var lite når man er rimelig overvektig :sjenert:

Vel, bare tenk på hvor mye 1 kg smør er, så tror jeg du forstår at dette ikke er lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, bare tenk på hvor mye 1 kg smør er, så tror jeg du forstår at dette ikke er lite. :)

Hehe har forstått det er en del nå :) jeg er overtydelig at jeg har klart å gå ned 1.2 kg pluss masse cm :) på å forandre kostholdet, spise sunnere og mer :) trene regelmessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

....anyway, jeg dro å trente i dag(etter å ha spist halvparten av godisen i VERDEN) og det var utrolig godt!

Spinning med høy intensitet, lå over sykkelen i det vi var ferdig. For et rush! Nesten 700 kcal :) ble forbrent!

I morgen er det intervalltrening igjen! Håper jeg har mye å gi!

Har mensen så jeg gidder ikke veie meg, eller jeg veide meg fredag, på startfasen av mensen, og veide 73.1.

Og det blir ikke bedre etter denne fråtsehelgen.

Jaja, jeg ser hvertfall den lille forandringen som skjer.

Torsdag kjøpte jeg en bukse på bikbok i en str mindre enn sist gang jeg kjøpte bukse der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervall; hard intensitet. 700 kcal forbrent.

Er sliten nå og gleder meg til en/to dager med restitusjon.

Ikke verdens sunneste dag, matmessig, men ca 1100 kcal netto inntak i dag. Litt i minste laget(synes jeg da), men det får bare være slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Aaargh, jeg prøver å finne noe kalorifattig med god smak som jeg kan drikke som ikke inneholder søtningsstoffet aspartam. Det er jo tilnærmet umulig! Kan selvfølgelig drikke juice og farris, men juice er jo tilsatt vanlig sukker ofte?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent men jeg vil gjerne være med ! :jepp:

Litt om meg:

162 cm høy

01 mai 2011 veide jeg 86 kilo

01 mars 2012 veide jeg 68 kilo

CM midje

30 november 2011, 96 cm

01 mars 2012, 77 cm

Har kommet godt på vei men det har dabbet av endel..Jeg prøver så godt jeg kan, men mellom studier og alt som følger med så blir dessverre trening nedprioritert.. Er det noen fast veiedag eller noe? Jeg er redd vekta har gått opp til 70 igjen, skal veie meg om en dag eller to så da får vi se! :jepp:

Målet er et midjemål på rundt 70 cm, og en vekt på høyest 62 kilo.

De siste kiloene er seige, og det er alltid her jeg tidligere har gitt opp før jeg har rast opp i vekt igjen.. Målet et 65 kilo innen mai, og 63 kilo innen juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...